Freeze na opstart

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Hoi,

Ik zette net mijn iMac aan, maar ik kan er niks mee doen op de een of andere manier. Noch de muis noch het toetsenbord lijken te reageren. Mijn 3 programma's (Firefox, iTunes, Msn) openen wel gewoon zoals altijd en ik krijg ook het schermpje "wilt u de vorige sessie herstellen?" van Firefox nadat ik opnieuw had gereboot middels de aan-knop. Het rare is dus dat de computer softwarematig wel werkt, maar de hardware lijkt niet te reageren. Ik heb geprobeerd een andere muis er in te doen (met draad, normaal heb ik een Logic of Apple mouse draadloos), maar dit mocht ook niet baten. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, aangezien ik niks kan doen... Ik heb al meerder malen geprobeerd te rebooten en heb ook de stekkers gecontroleerd en in andere stopcontacten geprobeerd. :(

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Heb je al een filesystem check geprobeerd? Start hiervoor op met de Leopard DVD. Kies daarbij niet voor installatie, maar boven in het menu voor disk utility.

Windows Veteran turned Apple Addict

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
lijkt mij te maken hebben met drivers. Laatst nog drivers geïnstalleerd?

• bekok
michelzwarts schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:30:
Heb je al een filesystem check geprobeerd? Start hiervoor op met de Leopard DVD. Kies daarbij niet voor installatie, maar boven in het menu voor disk utility.
Ik heb dit zojuist geprobeerd. Volgens de schijfcontrole was alles goed op de schijf. Het gekke is dat ik bij het draaien van de installatie dvd wel mijn toetsenbord en muis kon gebruiken.

@tom.keim: ik heb niks qua drivers geïnstalleerd de laatste tijd. Gisteravond deed alles het nog perfect, zette hem net aan en hij deed het niet meer.

Edit: Het lijkt wel alsof de USB poorten niet reageren. Ik plugde namelijk net mijn iPhone in de usb-kabel en iTunes reageerde niet.

[ Voor 9% gewijzigd door bekok op 03-02-2009 14:58 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je de DFU-mode patch voor IOUSBFamily.kext geïnstalleerd toevallig? Probeer eens op te starten in Safe mode (zie Deze Apple Support pagina) Probeer eventueel ook een PRAM reset (zie Deze Apple Support pagina)

Werkt USB wel wanneer je van de install DVD boot?

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 03-02-2009 17:06 ]

Launching containers into space

• bekok
Whieee schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:06:
Heb je de DFU-mode patch voor IOUSBFamily.kext geïnstalleerd toevallig? Probeer eens op te starten in Safe mode (zie Deze Apple Support pagina) Probeer eventueel ook een PRAM reset (zie Deze Apple Support pagina)

Werkt USB wel wanneer je van de install DVD boot?
O ja dat ben ik helemaal vergeten :o Ik probeerde inderdaad gister een DFU-mode patch te installeren. Weet niet zeker of het degene is die jij bedoelt, maar zou dat zou heel goed kunnen. Heel stom dat ik dat nu pas bedenk, want ik ben inmiddels alles aan het restoren via Timemachine. Ik hoop dat dat goed gaat en als het goed is hopelijk is daarna het probleem opgelost... Bedankt dat ik nu wel in ieder geval weer de waarschijnlijke oorzaak weet.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bekok schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:38:
[...]

O ja dat ben ik helemaal vergeten :o Ik probeerde inderdaad gister een DFU-mode patch te installeren. Weet niet zeker of het degene is die jij bedoelt, maar zou dat zou heel goed kunnen. Heel stom dat ik dat nu pas bedenk, want ik ben inmiddels alles aan het restoren via Timemachine. Ik hoop dat dat goed gaat en als het goed is hopelijk is daarna het probleem opgelost... Bedankt dat ik nu wel in ieder geval weer de waarschijnlijke oorzaak weet.
De DFU mode patch (die ik net gegoogled had) vervangt in ieder geval de kernelextensie voor USB. Ik ga ervan uit dat dat zo hoort (geen verstand van iPhones kraken, sorry :P ). In het vervolg doe je er dus verstandig aan om van tevoren de kext in kwestie te backuppen :) Als het dan misgaat, kan je de kext herstellen en ben je weer helemaal het mannetje. Ik neem aan dat de meeste hacks die iets dergelijks doen dat ook in de README of INSTALL files ervan vermelden :P

Ergo: RTFM? ;)

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In USB werkt niet meer na DFU patch staat precies hetzelfde probleem, met een aantal oplossingen :) En ja, in de readme van de DFU patch staat dat het gebruik op eigen risico is :P

[ Voor 24% gewijzigd door Daedalus op 03-02-2009 18:54 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1