USB werkt niet meer na DFU patch

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Gisteravond was ik bezig met het jailbreaken van m'n iPhone en ik had een zip bestand gedownload die de DFU mode in 10.5.6 weer activeerd middels een automator script. Die script heb ik dus geruned maar verder deed dat ding niks dus ik gaf het maar even op. Later op de avond ging ik weer achter m'n mac zitten en al mijn USB poorten werken niet meer :(
Als ik tijdens het booten op alt druk dan kan ik wel naar bootcamp windows gaan en in windows werkt alles wel gewoon. Ik heb get idee dat die DFU gebeuren m'n usb poorten uit heeft gezet of iets dergelijks. Nu had ik ergens gelezen dat het mogelijk verholpen kan worden door even 10.5.6 opnieuw te installeren. Het probleem is alleen dat ik nu helemaal niks meer kan doen.
Ik kan niet remote desktop doen vanaf m'n powerbook omdat er nog een client geinstalleerd moet worden. Heb het al geprobeerd zonder client maar dan wil hij niet verbinden.
Via bluetooth lukt ook niet want BT staat uit :(
De enige uitweg die ik nog zie is alles backuppen via target disk mode en dan de hele zooi opnieuw installeren.

Heb ik nog een mogelijke oplossing over het hoofd gezien?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
k ik ga ff voor je uitzoeken hoe 't zit met je niet werkende usb poorten, wel wat andere vraagjes indien dat niets oplevert...

1. is alles qua usb disabled? of alleen de poorten? (builtin-keyboard, trackpad, isight, airport... you name it)
2. indien airport niet disabled is, kan je daarmee een computer-to-computer netwerk opzetten voor evt. backups
3. indien je airport wel disabled is, pak je een stukkie ethernet om evt ff backup te doen
4. je kan een recovery doen vanaf de dvd (zonder backup te hoeven doen... werkte in verleden altijd hier prima)

voorderest ga'k nu ff rondgooglen kijken wat ik erover kan vinden, interesting!

wat zegt je console trouwens hierover? ff een search doen op USB en dan hier posten... :) (dus ff wat erin stoppen, eruithalen e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door teh_twisted op 19-01-2009 10:44 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Alpha-sphere
teh_twisted schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:39:
k ik ga ff voor je uitzoeken hoe 't zit met je niet werkende usb poorten, wel wat andere vraagjes indien dat niets oplevert...

1. is alles qua usb disabled? of alleen de poorten? (builtin-keyboard, trackpad, isight, airport... you name it)
2. indien airport niet disabled is, kan je daarmee een computer-to-computer netwerk opzetten voor evt. backups
3. indien je airport wel disabled is, pak je een stukkie ethernet om evt ff backup te doen
4. je kan een recovery doen vanaf de dvd (zonder backup te hoeven doen... werkte in verleden altijd hier prima)

voorderest ga'k nu ff rondgooglen kijken wat ik erover kan vinden, interesting!

wat zegt je console trouwens hierover? ff een search doen op USB en dan hier posten... :) (dus ff wat erin stoppen, eruithalen e.d.)
1. Zo te zien alleen alle USB poorten. M'n powerbook is niks mee aan de hand het is m'n Mac Pro die het probleem heeft.
2. M'n WiFi heb ik helaas uitgezet :( omdat m'n verbinding klote is met m'n nieuwe router.
3. Backuppen lukt gelukkig ook wel via firewire met target disk mode dus hoef ik daar nog niet aan te beginnen.
4. Interesting! was het niet dat ik m'n dvd heb uitgeleend. Dan maar wachten tot later vanavond.

Ik kan helemaal niks meer doen want al m'n input apparatuur is USB.
Thanks voor je hulp! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 19-01-2009 10:49 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Van wat ik zo snel kan vinden, vervangt dat Automater script de USB kernel extensions. Als het goed is heeft het script ook een backup gemaakt van de 'oude' kernel extensions naar je Bureaublad. Wat je dus kunt doen is booten met de installatie DVD, of booten in Target Disk Mode en vervolgens de Terminal starten. In de Terminal verwijder je eerst de 'DFU' kernel extensions:
sudo rm -R "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBHub.kext"
sudo rm -R "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/IOUSBCompositeDriver.kext"

Vervolgens zet je de 'oude' kernel extensions weer terug:
sudo cp -R "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/Users/<LOGIN NAAM>/Desktop/Backup_IOUSBFamily_kext_10_5_6/AppleUSBHub.kext" "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/"
sudo cp -R "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/Users/<LOGIN NAAM>/Desktop/Backup_IOUSBFamily_kext_10_5_6/IOUSBCompositeDriver.kext" "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/"

Hierna kun je voor de zekerheid de rechten nog goed zetten:
sudo chown -R root:wheel "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBHub.kext"
sudo chmod -R 755 "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBHub.kext"
sudo chown -R root:wheel "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/IOUSBCompositeDriver.kext"
sudo chmod -R 755 "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/IOUSBCompositeDriver.kext"

Vervolgens forceer je een update van de kernel caches:
sudo rm -r "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions.mkext"
sudo touch "/Volumes/<NAAM VAN JE HD>/System/Library/Extensions

Als het goed is, is de oude situatie nu hersteld en zou USB weer moeten werken. Mocht er geen backup zijn gemaakt, dan kun je eventueel proberen om de kernel extensions van je PowerBook gebruiken, mits deze ook 10.5.6 draait. Mocht dat niet zo zijn, dan is het eventueel ook mogelijk om de kernel extensions uit de 10.5.6 combo update te halen via de Terminal met pax of Pacifist.

Ik heb dit alles niet getest, dus gebruik op eigen risico. Maar goed, gebruik van de DFU patch was ook op eigen risico :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Alpha-sphere
Thanks Deadalus! Helaas heb ik geen backup van die twee bestanden. Wat blijkt nou, die twee bestanden zijn gewoon helemaal foetsie van m'n systeem.
Ik heb met je stappen geprobeerd de bestanden van m'n powerbook over te copieren maar dat lukte niet. Nu zit ik met pacifist in de 10.5.6 update DMG te zoeken naar die twee bestanden maar kan ze niet vinden

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alpha-sphere schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:08:
Ik heb met je stappen geprobeerd de bestanden van m'n powerbook over te copieren maar dat lukte niet.
Wat lukt er dan niet? Waar gaat het fout?
Nu zit ik met pacifist in de 10.5.6 update DMG te zoeken naar die twee bestanden maar kan ze niet vinden
Als je in Pacifist zoekt naar AppleUSBHub en IOUSBCompositeDriver heb je ze zo gevonden. Je hebt toch wel de combo update gedownload en gemount?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/AppleUSBHub.png

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 19-01-2009 12:27 . Reden: plaatje ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Alpha-sphere
Dit is het bericht wat ik kreeg

System extension cannot be used
The system extension "/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBHub.kext" was installed improperly and cannot be used. Please try reinstalling it, or contact the product's vendor for and update.

Ik heb op de Apple support forum al een oplossing gevonden en alles werkt weer :)
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben is dit wat ik heb gedaan.

1. Start je mac op is Safe Mode door tijdens de begin chime (opstart toon) Shift ingedrukt te houden.
Je mac is nu opgestart in Safe Mode en je kan je tobo en muis en alles gewoon weer gebruiken.

2. Ga naar de Apple website en download de 10.5.6 update dmg bestand.

3. Installeer de update (ook al heb je al geupdate). Als de install klaar is dan reboot hij automatisch. Als je mac weer opgestart is dan zou alles weer moeten werken.

Ik wil Deadalus en teh_twisted nog bedanken voor de hulp. You guys rock!! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 19-01-2009 12:30 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
ik wilde nog even kwijt dat je Airport ook kan gebruiken zonder een wifi router!! de airport is namelijk in staat ZELF een netwerk aantemaken!

Mooi om te horen dat 't weer werkt!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De gebruikte oplossing is wel de botte bijl-methode, maar we weten nu in ieder geval dat USB het in safe mode wel doet :)

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
als het goed is en je sluit je iPhone aan via een usb hub omzeil jij dit probleem en is de patch niet meer nodig

• Alpha-sphere
Queenfanmichel schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:21:
als het goed is en je sluit je iPhone aan via een usb hub omzeil jij dit probleem en is de patch niet meer nodig
Het is me al gelukt :)
Via windoos weliswaar maar toch.

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Hier hetzelfde probleem, id safe mode ook geen muis/ keyb. Ook na Iphone.......

Imac, PS3, HP Pavillion

• Alpha-sphere
AI0003 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:26:
Hier hetzelfde probleem, id safe mode ook geen muis/ keyb. Ook na Iphone.......
Weet je zeker dat je in safe mode zit? Als een mac opstart in safe mode dan moet je inloggen op je systeem.
Als het normaal opstart dan zit je niet in safe mode.

Hier de thread waar ik m'n oplossing vond. Misschien staat er iets relevants voor je in.
http://discussions.apple....1843389&start=15&tstart=0

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als de bestanden helemaal weg zijn, was het dan niet makkelijekr geweest een goede DFU patch te downloaden? :P

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had exact hetzelfde, maar geen enkele USB-poort deed het meer, waardoor ik niets kon besturen of intypen. Uiteindelijk maar herinstalltie gedaan, backup gemaakt en een fresh install gedaan, loopt weer als een zonnetje!

Oh. En ik ga nooit meer kloten met OS X. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Pagina: 1