Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 17:27
Hallo,

Ik zat na te denken om iets te doen als wat Alienware en Ik Ben Stil al een tijdje doen. Namelijk custom-made PC's bouwen voor klanten.

Om dit te bereiken zou ik zelf een website bouwen die de bezoeker interactief een PC kan laten samenstellen met bepaalde onderdelen. Hier rolt een prijs uit, natuurlijk met een bepaalde marge. Ik bestel de onderdelen en bouw de PC. En verzorg verder de service met de klant en zo.

Ik vraag me af of hier een beetje een markt voor is en of het een beetje rendabel kan zijn. Het unieke is natuurlijk dat de klant een PC krijgt die niemand heeft en die 100% werkt. Alles moet kunnen in mijn ogen.

Daarnaast zou ik wel willen weten waar ik de onderdelen het beste kan inkopen voor een zo laag mogelijke prijs. Ik wil dan natuurlijk maar bij een leverancier blijven en niet voor elk onderdeel naar een aparte winkel omdat het daar iets goedkoper is.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik haal 2 vragen uit je tekst.

Markt?
1: Je vraagt aan tweakers of wij een computer willen kopen die iemand voor ons heeft gemaakt.
9 van 10 doen het toch liever zelf, dus denk niet dat je hier een representatief antwoord zult krijgen.

prijs?
2: Goedkoopste voor particulieren zou je moeten kijken bij de pricewatch.

Mijn 2 centen: Dit gaat je op dit moment niet lukken. Bedrijven als Alienware en Ik ben Stil bieden een nieuwe dienst. Wat voor innovatiefs ga jij brengen? Ik kan ook naar de Alternate/ Mycom/ Informatique gaan, en 50 euro betalen zetten ze mijn pc in elkaar.

[ Voor 36% gewijzigd door battler op 02-02-2009 20:48 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Waar je het goedkoopst inkoopt is al veelvuldig besproken op GoT. Kijk maar eens naar topics als deze:

Waar halen winkels (ketens) hun spullen vandaan?

Verwijderd

mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:41:
Ik vraag me af of hier een beetje een markt voor is en of het een beetje rendabel kan zijn. Het unieke is natuurlijk dat de klant een PC krijgt die niemand heeft en die 100% werkt. Alles moet kunnen in mijn ogen.
De meeste mensen die een unieke PC willen zullen deze ook zelf willen maken... Ik verwacht niet dat je een leefsalaris hieruit kunt halen: daarvoor is het uiterlijk van de body niet belangrijk genoeg bij de gemiddelde consument. Die wil gewoon een 'snelle pc' ipv een show-off kast voor in de computerkamer

Naast het idee: hoe ga je het doen met het geld? Investeerder? Denk je ook aan alle wetten die consumenten beschermen zoals 'koop op afstand' en 'garantie' etc

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 20:57 ]

• mbrunek
Ik begrijp best dat tweakers hun PC zelf bouwen. Dit was echter niet waar ik op doelde. De gewone gamer of de gewone consument zou mijn doelgroep zijn. De mensen die niets weten over het bouwen van een PC, maar wel het beste systeem willen met hoogwaardige onderdelen die ze zelf hebben uitgekozen. Het komt eigenlijk ook een beetje neer op wat Dell doet. Zeg maar gewoon het zelf samenstellen van een PC zonder enige technisch kennis nodig te hebben, maar dan met hoogwaardigere onderdelen (geen Dell maar Asus moederbord e.d.).

Ik heb de link van Ricardo87 gevolgd en ben naar de sites gegaan die daar genoemd worden. Daar is het assortiment gek genoeg heel klein en vallen de prijzen tegen. Alternate, een webwinkel waar ik zeer over te spreken ben, bied een zeer ruim assortiment tegen aanvaardbare prijzen. Ik zou geen reden zien om die andere shops te gebruiken. Waar kopen die het dan in als ik vragen mag?

• mbrunek
@Dwars: hoe verklaar je dan dat bedrijven als Ik Ben Stil nog bestaan, want die doen in essentie hetzelfde.

Verwijderd

In welk opzicht is de pc dan 'uniek'? Een website zoals Azerty/4Launch bieden ook gewoon de mogelijkheid om het systeem in elkaar te zetten, waarbij je ook voor een windows installatie kan kiezen waarbij gecontroleerd en gecorrigeerd wordt of alle onderdelen wel met elkaar werken...
mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:07:
@Dwars: hoe verklaar je dan dat bedrijven als Ik Ben Stil nog bestaan, want die doen in essentie hetzelfde.
Mikken die niet meer op bedrijven? Overigens is 'stil' en 'uniek' een totaal ander concept

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 21:09 ]

• mbrunek
Ik zal het anders formuleren: geen Asus, HP, Dell, of Acer, maar een kast die je zelf mooi vindt.

Daarnaast denk ik dat niet iedereen zo maar een PC in elkaar weet te zetten bij Azerty of Alternate. Bij Azerty zeker niet, die website is zo onoverzichtelijk. Alternate zou nog wel kunnen met de PC builder, maar dat is ook niet echt simpel, aangezien er een keuze is uit zo ongeveer 100 moederborden die je onder een CPU kunt hangen.

Tot slot bieden deze shops niet de mogelijkheid tot overclocken, wat ik ook als optie zou kunnen bieden,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe ga jij garantie claimen als, mogelijk door ondeskundig gebruikt door een zelf-overgeklokt systeem, er zometeen iets doorbrandt bij de klant of, erger, mogelijk brand onstaat in de voeding ofzo? Ben je daar aansprakelijk voor en verzekerd?

En aangezien jij custom onderdelen wil leveren, in hoeverre ga jij garantie in het algemeen verzorgen en/of vervangende onderdelen regelen? Want als iemand nu een triple-SLI met videokaartX bestelt en die videokaart is over een jaar defect maar niet meer leverbaar, wat dan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:21:
Ik zal het anders formuleren: geen Asus, HP, Dell, of Acer, maar een kast die je zelf mooi vindt.
Hoe bedoel je dat? Je gaat zelf kasten maken? Als in: compleet handwerk?
Tot slot bieden deze shops niet de mogelijkheid tot overclocken, wat ik ook als optie zou kunnen bieden,
En je draagt ook alle verantwoordelijkheid daarvoor? ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:06:
Ik heb de link van Ricardo87 gevolgd en ben naar de sites gegaan die daar genoemd worden. Daar is het assortiment gek genoeg heel klein en vallen de prijzen tegen. Alternate, een webwinkel waar ik zeer over te spreken ben, bied een zeer ruim assortiment tegen aanvaardbare prijzen. Ik zou geen reden zien om die andere shops te gebruiken. Waar kopen die het dan in als ik vragen mag?
De meeste groothandels die hebben natuurlijk niet hun scherpe prijzen zomaar online zijn om te voorkomen dat consumenten deze kunnen zien. Als pc-winkel log je vaak in op een aparte omgeving waar je de actuele prijzen ziet. Daarnaast worden de prijzen scherper naarmate je meer besteld. Het beste is om contact op te nemen met de groothandel en iets op maat te laten samenstellen.

• mbrunek
@Dwars: Nee, een van deze

Maar het dwaalt een beetje af. Zijn er anderen die ook denken dat er geen markt voor is? Niet onder tweakers dus, maar onder gewone mensen en gamers die net niet genoeg verstand hebben om het zelf te doen of via PC-builder achtige dingen.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik ben 10 jaar geleden hiermee begonnen, toen niet via web verkoop. Maar verder hetzelfde idee. We bestelde toen onze spullen bij Target (rommel...). En iedereen wilde toen een pc, zeker met de komst van internet.

Voordeel was toen dat de consumenten (bedrijven en particulier) nog weinig verstand hadden van internet, en dus ook niet vaak het hele internet al hadden afgezocht op zoek naar de goedkoopste deal (of ze hadden nog geen internet).

Toch met aardige marges, gingen wij toen alsnog de boot in met support. Je klanten blijven echt bellen met elk probleem. En ook als je dat kan afkappen blijf je met de vereiste periode van garantie zitten. Hoe ga je dat doen met systeem terugsturen, wie betaald dat, onenigheid met de klant. etc. etc.

10 jaar geleden was het zeker makkelijker dan nu, wij stelde toen systemen samen en her en der konden klanten wat opties nemen. Ik denk dat het in de huidige markt nooit rendabel zal worden.

Leuke omzet als je 50 systemen verkoopt, waarschijnlijk kleine marge en dan nog 2 jaar garantie... Ik zou er niet aan beginnen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• mbrunek
Ook niet voor de lol?

• MAX3400

MAX3400

mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:59:Maar het dwaalt een beetje af. Zijn er anderen die ook denken dat er geen markt voor is? Niet onder tweakers dus, maar onder gewone mensen en gamers die net niet genoeg verstand hebben om het zelf te doen of via PC-builder achtige dingen.
Probeer het eens; pak een Dell XPS bij hun uit de webshop, configureer dat ding en kijk eens of je met wat rondbellen/informeren bij groothandels ervoor kan zorgen dat je aan het eind van het verhaal niet meer dan 100 Euro van de bak van Dell terecht komt.

Blijft toch de vraag staan; hoe regel je garantie, hoe ben je aansprakelijk etc.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Voor de lol moet je al helemaal hieraan niet beginnen.

Als je zoiets wilt op zetten, kan je beter mikken op de kleinere bedrijfjes en bied je daar support aan.
Ik heb er zelf ook ooit aan gedacht. Maar je kan nooit onder de prijs gaan zitten van een alternate..

Alternate koopt 100 harde schijven in en jij 10. als jij dan net zo duur wilt zijn als alternate zal je er alleen maar op verliezen, doordat Alternate wel winst kan maken omdat zij een grotere staffelkoring zitten dan jij.

Begin met een reparatie aan huis of iets dergelijks. Begin eerst in je eigen wijk en kijk dan verder. Je kan dan her en der ook een systeempje verkopen. maar zorg voor voldoende marge. waardoor je support kan bieden. Jij hebt geen capitaal waar je op terug kan vallen als een klant terug komt met een defecte CPU.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Klippy

Still Game

De mensen die zelf hun PC tot in de puntjes willen samenstellen, kunnen (en willen) hem ook zelf in elkaar schroeven.

De rest interesseert het niet/maakt het niet uit/ziet het voordeel er niet van.
Voor veel (de meeste) mensen is een PC gewoon één apparaat en niet een samenstelling van onderdelen, die hoef je het ook niet te vragen. Eerlijk gezegd zie ik, als iemand die zelf zijn PC samenstelt ook niet eens het nut om voor iemand anders (familie, klanten, vrienden) een zelfbouw PC te adviseren. Qua geld is het vaak alleen duurder, omdat je bereid bent om voor losse onderdelen te betalen en je nét dat beetje betere (duurdere) onderdeel wil hebben. Inbouwen kost veel tijd en als ik het al zou overwegen om iets samen te stellen kan ik het zelf goedkoper (of er meer geld aan verdienen) dan iemand anders.
Denk dat de meeste mensen net zo blij zijn met een HP PC met voorgeïnstalleerde Windows die ze maar aan hoeven te zetten en 50 euro goedkoper is.

Alienware en Ik ben stil richten zich ook specifiek ergens op, design, prestaties, stil, maar daar betaal je ook voor.
Ik schrijf je idee niet meteen af, maar dan moet je product wel ergens voor staan. Als je kwaliteit belooft wil men daar voor betalen, maar het moet wel te rechtvaardigen zijn en aannemelijk gemaakt kunnen worden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• mbrunek
Dell XPS: 750 euro.

Grafische kaarten ATI PCIe
Radeon HD3650, 512 MB, 128 Bit, PCIe x16 2.0
€ 55,-

Software OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows Vista Home Premium
Windows, NL, 1 Licentie
€ 109,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E8400
2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale
€ 169,-

Voedingen tot 400 Watt
Cooler Master ExtremePower
400 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, 4 x, 5 x
€ 45,-

Muizen & Trackballs
Logitech S96 Optical Wheel Mouse
PS/2, 3 knoppen, Optisch, 1 x
€ 9,-

Behuizingen Midi Tower
Cooler Master Elite 330
€ 39,-

DVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-S223F
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 17,90

Toetsenborden
Logitech Value Keyboard
PS/2, Kabel, Toetsenbord, 104 Toetsen
€ 12,-

Moederborden Socket 775
ASRock 4Core1600Twins-P35
Intel® P35, 1.333 MHz, 2x PCIe x16, Socket 775
€ 75,-

Harddisks 3,5 inch SATA
Hitachi HDP725025GLA380
250 GB, 8,5 / 8 / 7200, € 0,18*, Serial ATA/300
€ 45,-

Geheugen DDR3-1333
Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1333 Kit
2048 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10600
€ 39,90

Subtotaal:
€ 615,80

Precies dezelfde. Alleen kun je nu ook overclocken en zelf dingen makkelijker aanpassen.

• MAX3400

MAX3400

Goed gevonden... En nu je marge:

- arbeidsloon?
- helemaal geconfigureerd met Windows geinstalleerd?
- 1 jaar telefonische support en onsite support?

Geen idee maar ergens heb ik het gevoel dat we kunnen zeggen wat we willen maar dat je toch denkt/vindt dat het een goed idee is...

/edit
Als ik een custom PC moet installeren, ben je toch snel een uur of misschien wel twee uur verder (Windows + drivers) en wat je even vergeet is dat je Windows OEM levert dus als iemand Windows sloopt ben jij verantwoordelijk voor de support (en niet Microsoft). Lijkt me ook wel interessant voor een OS waar in principe een life-cycle van 4 tot 7 jaar op zit.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 22:21 ]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Voor die 135, euro:

- Verzendkosten
- Garantie leveren
- Arbeidsloon
- Terugsturen na reparatie 2 jaar
- Telefonische ondersteuning
- Heel veel gezeik met ontevreden klanten
- Voorfinancieren bestellingen (waarschijnlijk)
- In elkaar zetten / installeren
- Afschrijvingen op je bedrijfsmiddelen

Na 2 jaar is je marge echt wel weg hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door mocean op 02-02-2009 22:28 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:17
Wat veel mensen vergeten is dat gamers en tweakers 2 verschillende groepen mensen zijn. Gamers zijn niet zozeer geinteresseerd of dat hun PC wel CL4 geheugen bevat of dat de gebruikte CPU wel van stepping xxxxx is, wat hun wel interesseert is dat GTA4 en Far cry 2 gewoon lekker soepel draaien. Natuurlijk overlappen beide groepen elkaar wel eens, tweakende gamers en gamende tweakers kom je maar zat tegen. Toch moet je beide groepen echt apart zien.

• MAX3400

MAX3400

dominator schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:47:Toch moet je beide groepen echt apart zien.
Strookt niet echt met mbrunek in "Webwinkel voor verkoop custom-made PC's" waar wordt gesproken over het zelf uitzoeken van hoogwaardige onderdelen waarna de topicstarter zorgt dat alles in een kassie wordt getrapt en geinstalleerd.

• mbrunek
Tsja, zit wat in. Daarom vroeg ik het hier, omdat 5 hersenen beter en sneller nadenken dan 1. En redeneringen van anderen vaak de moeite waard zijn te horen/lezen.

Ik zou inderdaad iets met reparaties kunnen doen in de buurt. Dan is garantie en zo iets minder een probleem.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
En zelfs hier schuilt nog een gevaar in. Krijgen van klanten is over het algemeen makkelijk. Houden een stuk moeilijker. De meeste particulieren waarderen het erg als er iemand tegen een redelijk tarief (in de avonduren) zijn/haar pc kan fixen. Daar zit zeker brood in, en voor die optie zou ik dan liever gaan.
Maar pas er wel mee op, particulieren zijn zeikerds! (spreek uit ervaring)
Als voorbeeld, jij maakt een pc en krijgt je geld.
Kinderen klooien met Kazaa/whatever en helpen die pc weer om zeep. 2 dagen later hangt je "klant" weer aan de telefoon. Niet goed, probleem, pc doet niet. Dan krijg je het welles/nietes spelletje en uit coulance fix je die pc nogmaals onder het mom van "garantiewerk" en weg is je winst.
Je kunt de klant een document laten ondertekenen voor accoord na reparatie, maar hoe dan ook als jij die machine niet nogmaals (gratis of tegen gereduceerd tarief) repareerd, dan ben je hem al weer kwijt....

Ik wens je veel succes.
mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:10:
Tsja, zit wat in. Daarom vroeg ik het hier, omdat 5 hersenen beter en sneller nadenken dan 1. En redeneringen van anderen vaak de moeite waard zijn te horen/lezen.

Ik zou inderdaad iets met reparaties kunnen doen in de buurt. Dan is garantie en zo iets minder een probleem.

Carpe Diem

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:14:
Dell XPS: 750 euro.

Grafische kaarten ATI PCIe
Radeon HD3650, 512 MB, 128 Bit, PCIe x16 2.0
€ 55,-

Software OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows Vista Home Premium
Windows, NL, 1 Licentie
€ 109,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E8400
2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale
€ 169,-

Voedingen tot 400 Watt
Cooler Master ExtremePower
400 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, 4 x, 5 x
€ 45,-

Muizen & Trackballs
Logitech S96 Optical Wheel Mouse
PS/2, 3 knoppen, Optisch, 1 x
€ 9,-

Behuizingen Midi Tower
Cooler Master Elite 330
€ 39,-

DVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-S223F
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 17,90

Toetsenborden
Logitech Value Keyboard
PS/2, Kabel, Toetsenbord, 104 Toetsen
€ 12,-

Moederborden Socket 775
ASRock 4Core1600Twins-P35
Intel® P35, 1.333 MHz, 2x PCIe x16, Socket 775
€ 75,-
Dell die er asrock inschroeft ? slechts weinig kans toe... hun chipset is trouwens een x48 en geen p35...
klik even verder op hun site ;) (2de tabblad naast de basis configuratie's) dus je kiest hier wellicht gewoon het goedkoopste moederbord dat duo core met ddr3 kan combineren ... (en niet eens dezelfde onboard mogelijkheden heeft als de dell-pc ....
Harddisks 3,5 inch SATA
Hitachi HDP725025GLA380
250 GB, 8,5 / 8 / 7200, € 0,18*, Serial ATA/300
€ 45,-
de xps komt met minstens 320GB, geen andere, goedkopere spullen samenstellen...
Geheugen DDR3-1333
Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1333 Kit
2048 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10600
€ 39,90

Subtotaal:
€ 615,80

Precies dezelfde. Alleen kun je nu ook overclocken en zelf dingen makkelijker aanpassen.
Niet dezelfde dus ...
- bied jij dan ook 24/7 support aan met onsite vervanging ?
(1 jaar Premium XPS-Hardware Support - Voorrang bij telefooon contact en onsite support [Inbegrepen in prijs])
- je vergeet trouwens microsoft works nog mee te nemen in de vergelijking ne als de andere bloatware die dell steeds meeleverd...
- je werkuren? rondrijkosten? ev. marge voor garantie gevallen? de btw ? (je kan je onderdelen als zaak niet doorverkopen aan de prijs dat je zelf inkoopt, want je hebt er zelf verzendkosten, opslag, werkuren aan gespendeerd.... doe je dat wel dan verlies je er hoedanook op...)
en de andere opmerkingen hierboven nog niet meegerekend....

- met slechts 125 euro marge per systeem (en zelfs minder, rekening houdend met uren enzo) ga je het niet echt halen. Je klant hoeft maar 1x dienst te doen op 'de onsite support' en je verliest er al aan ....

reken even: € 615,80 - ev. staffelkorting - 19% (de btw die je betaalt kan je aftrekken van je belastingsbrief) +werkuren voor in elkaar zetten, kosten van verzending/ophaling onderdelen, winstmarge en marge wegens snel goedkoper worden van ingekochte onderdelen tijdens opslag, opslag van onderdelen, schatting van kosten voor aanbieden van support +19% (vooral als je voor particulieren dit gaat doen)

je haalt die 750 euro niet ....

Ik denk dat het beter is om reseller te worden (je laat die systemen ergens anders in elkaar schroeven en levert ze enkel uit) met dan een directere (onsite) en/of gepersonaliseerde service, je gaat een unieke meerwaarde leveren (alienware brengt overclockte, watergekoelde pc's met een eigen design van kast, stillepc brengt tja stille pc's, ... wat gaat de door jouw geleverde pc uniek maken ?) waardoor je ook een wat uniekere prijs kunt vragen maar er ook meer tijd moet insteken...
en ga maar door met ideetjes.
(als je dit voor de fun wilt gaan doen, naast je studie's en/of dagwerk, denk er dan aan dat meeste consumenten een support van 9u tem 19u gewoon zijn - of toch zekers tem 17u... de uren dat je aan de schoolbank zit of in je baas zijn uren bezig bent .... wat gaan ze er daar van vinden ? of je klanten als ze enkel na een bepaald uur kunnen/mogen bellen? (Vergeet kmo's en zelfstandigen dan al maar ...)

spuit 11 tot de zoveelste ...

probeer eerst met enkel support eens zulk werk te doen, ev. nadien als hardware-raadgever (beginnende gamers de beste bang-or-bucks aanraden), en groei ev. zo in de rol als leverancier, maar ondertussen heb je meer ervaring en inschattingsvermogen van wat de levering van een systeem van kosten mee kan brengen qua support....

[ Voor 4% gewijzigd door soulrider op 03-02-2009 03:14 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Er is dus blijkbaar wel een markt voor stille pc´s en overgeklokte pc´s. Hier zijn immers al twee bedrijven in genoemd. Kan je dan niet beter hetzelfde gaan doen? Dus ook specialisatie in b.v. stille pc´s?

Ok je bent niet meer uniek maar waar markt is, is ruimte voor concurrentie.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Een markt voor stille pc's? Een 450€ notebook is in principe een stille pc. Op stille pc's zou ik mijn geld niet zetten.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
D'r is overigens nog iets wat tegen het originele idee van de TS spreekt dat nog niet is aangehaald: de wachttijd.

Als ik bij Dell een systeempje samenstel, dan heb ik'm met twee/drie dagen in huis. Bestel ik een vergelijkbaar systeem bij de TS, dan moet die eerst weer de onderdelen gaan bestellen, wachten, hopen dat zijn leverancier alles op voorraad heeft en dan nog eens het bouwen en uitleveren. In het gunstigste geval is dat dus een week wachten voor mij, zo niet langer. Dat is natuurlijk ook niet echt fijn.

Een oplossing voor dit probleem zou zijn om een eigen voorraad op te bouwen van onderdelen. Echter, de TS zal zich dan moeten beperken tot een zeer beperkte verscheidenheid aan onderdelen, omdat je niet van elke mobo en graka twee op de plank wilt hebben liggen.

EDIT:
Zoals gezegd is de markt voor thuishulp best groot, maar je moet dan ook zeker weten dat je alles goed aanpakt. D'r was laatst in de Stuffis nog een topic over: een thuishulper die NIET alles goed op orde had en die nu al twee maanden aan het vechten is met een klant, deurwaarders, incassobureaus en hij haalt zelfs de fokking Rijdende Rechter er bij...

Misschien is het interessanter om te kijken welke grote, goede thuishulp bedrijven bij jou in de buurt zijn gevestigd. Ga eens kijken of zij niet nog iemand nodig hebben :)

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 03-02-2009 08:03 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 05:47:
Een markt voor stille pc's? Een 450€ notebook is in principe een stille pc. Op stille pc's zou ik mijn geld niet zetten.
Ik zeg ook niet dat er een grote markt is en ik zeg ook niet dat het een groeimarkt is ;) Maar feit is dat er een markt aanwezig is. Wat ik wil aangeven, een nieuw concept bedenken is leuk maar ook link. Een bestaand concept overnemen is soms wat lucratiever.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 05:47:
Er stond in de nieuwste Tips & Trucs een artikel over Ikbenstil.nl, ze hebben 8 mensen in dienst en het loopt kennelijk als een tierelier.

Daarnaast lijkt mij dit een slecht idee om in de praktijk te brengen, veel redenen zijn al genoemd en je marge zul je niet groot genoeg krijgen tenzij je al aan een groot klantenbestand kan komen en met grote porties kan inkopen.
Kopen van bedrijven als Alternate is een onnodige tussenstap aangezien je ook kunt aankloppen bij Ingram Micro, Copaco(McDos) etc - maar ook daar geldt dat je korting nihil zal zijn omdat je te weinig afneemt.

Voor de hobby en een zakcentje kun je het in een vrienden/kennissenkring doen, puur op mond-tot-mond reclame, verder zou ik het niet zoeken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat jij wil kan alleen zolang het zwart gaat, ga lekker hanje contantje mensen helpen met hun PC, configureer eventueel een nieuwe voor ze, waarbij je helpt met de selectie van leverancier en model etc. Heb je wel het werk en het geld en iets minder het gezeik. (zou standaard na instalatie een restore image maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Als je denkt dat je een goed idee hebt maak dan een businessplan en ga ermee naar de kvk voor advies.
Als je niet weet hoe een goed businessplan eruit ziet moet je daar beginnen.
Als je daarna nog steeds denkt 'dit is een geweldig idee' dan moet je het lekker gaan doen.

Als je zelfstandig ondernemer wil zijn moet je je richten op zelfstandig ondernemen en wat daar bij komt kijken. Als je graag met pc's wil 'omkloten' en er geld voor krijgen kun je beter in een bestaande computerwinkel gaan werken.

(zo wat een boel 'Als je'-'s)

[ Voor 3% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 10-02-2009 14:55 ]

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 12:38

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:54:
[...]
Voor de hobby en een zakcentje kun je het in een vrienden/kennissenkring doen, puur op mond-tot-mond reclame, verder zou ik het niet zoeken.
Daar ben je al druk genoeg mee als je pech hebt ;)
Twee pc's bij de schoonfamilie onderhouden drijft me soms al tot waanzin haha.
Maar die mensen kan ik tenminste nog iets aan het verstand peuteren, of (bot) afkappen als ze niet luisteren.
Dat zal met de gemiddelde betalende klant een stuk moeilijker zijn.

Ik zou dit soort dingen dan ook beperken tot hobby/zakcentje.
Pas als je voor jezelf een (succesvolle) niche hebt ontdekt zou ik het groter gaan aanpakken.

Hoe dan ook, succes!
Pagina: 1