Waar halen winkels (ketens) hun spullen vandaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:00

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik zit hiet achter mijn PC, en vroeg mij opeens af: wat is het traject dat (bijvoorbeeld) mijn TV-kaartje aflegt vanaf de fabrikant totdat deze uiteindelijk in mijn PC zit?

Ik heb hem gekocht bij Xenon. Zij hebben een grote doos vol met die dingen gekocht bij een groothandel, neem ik aan. En dan... ? Waar haalt de groothandel hun produkten vandaan - een Europese mega-groothandel, of direct vanaf de fabrikant?

Epox bijvoorbeeld, heeft een Europees hoofdkwartier hier in Nederland - importeren zij dingen, en zou een winkel dan bij hun kunnen bestellen?

Welke groothandels heb je zoal in Nederland? Ik ken ECL computers BV, maar er zijn er vast nog (veel) meer.

En dan heb je nog de (grote) winkelketens - Vobis, Funprice, etc. Ik neem aan dat zij genoeg verkopen zodat het rendabel is om zelf dingen te gaan importeren vanuit Taiwan of waar dan ook?

En hun kant-en-klare PC's - die worden niet in Nederland in elkaar gezet neem ik aan. Zijn er nog wel plekken in Nederland waar PC's in elkaar gezet worden, of is dit allemaal verhuisd naar lage lonen landen? Medion bijvoorbeeld laat PCs in elkaar zetten in Oost-Duitsland. Tulip laat PCs in elkaar zetten door Wortmann. Een paar jaar terug zat er nog een "fabriek" (of hoe je zoiets ook wil noemen) van HP geloof ik, in Heereveen, maar ik dacht dat deze alweer dicht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Tja, de kleinere kopen alles in via distributeurs die weer aangewezen zijn door een regiokantoor van een fabrikant, of door de fabrikant zelf.
Acer zit bijv. in Den Bosch, maar leveren uitsluitend aan Copaco/ Lifeware, Pluz, McDos, TechData, Ingram Micro en Dupaco, dat zijn ook zo'n beetje de grootste groothandels geloof ik, al heeft de helft ook nooit wat op voorraad. Daar haalt een kleinere winkel of keten weer hun Acer spullen vandaan. Just for example. Heb ooit een lijst gezien ergens van distributeurs :)
Het zal met andere merken ook wel zo gaan. Het ene merk kiest hierbij voor de grote distributie bedrijven, Benq bijvoorbeeld kiest ook voor de kleinere distributeurs.
Kant en klare pc's worden overal gemaakt, ook in NL. Tot een korte tijd terug werden de Compraqs in Gorinchem gefabriekt geloof ik, of was dat slechts een overslag? Meestal is dat wel lage-lonen-landen-werk.

Paradigit heeft een eigen assemblage hal, maar ook dat zijn eigenlijk gewoon massaal geproduceerde kloonpc's. Ik neem even aan dat je dat niet bedoelt, maar merken als compaq, acer, siemens en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Da's een hele lijst met groothandels! Als ik hun websites bekijk houden vele van hun zich ook bezig met andere dingen.

Trouwens, hoe weet jij dit allemaal, zit je in die business?

En ik bedoelde zowel Paradigit als Compaq, Acer, Siemens, etc.

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 08-07-2003 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 12:00

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb wel belangstelling voor een echt goede lijst van groothandels die goed en goedkoop zijn. Ik heb nu eindelijk iemand zo gek gevonden waarmee ik samen kan gaan inkopen (bouw computers als "hobby") maar heb de prijslijst gezien van zijn groothandel. Daar werd ik niet vrolijk van. Sommige dingen kon ik goedkoper krijgen in de winkel dan als ik ze bij hem kocht incl. btw. Dus dat schoot niet op ! Met google vind ik wel het een en ander maar om prijzen te zien moet ik een KvK nummer invullen of eerst inschrijven. Ja daar heb ik dus niks aan want dat weet ik niet en dat ga ik ook niet meteen doen. Dus als er mensen zijn met goede referenties / voorbeelden dan graag :) ;)

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:45
De winkelsketens verkopen idd voornamelijk cloonpc's
de rest van de merken HPcompagIBmacer etc etc komen gewoon van distributiekanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik ben ook wel geintreseerd in een vergelijking van de groothandels, en niet alleen qua prijzen. Dus als er mensen zijn met ervaringen die dat willen delen...
BOnus schreef op 08 juli 2003 @ 08:08:
Ik heb nu eindelijk iemand zo gek gevonden waarmee ik samen kan gaan inkopen (bouw computers als "hobby") maar heb de prijslijst gezien van zijn groothandel. Daar werd ik niet vrolijk van. Sommige dingen kon ik goedkoper krijgen in de winkel dan als ik ze bij hem kocht incl. btw. Dus dat schoot niet op !
Ja... een vriend/kennis van mij heeft ook een winkel. Ik kon via hem voor een vriendenprijsje de nieuwe onderdelen kopen voor mijn PC, maar zelfs dan was hij duurder dan dat ik de spullen elders kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

Wij kopen bij: McDOS, DLI, Ingrammicro, genesis en ECL

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
Een aantal mensen merken op dat sommige artikelen bij groothandels duurder zijn dan bij de computerwinkel voor consumenten. Dat is toch ook niet zo gek? Groothandels hebben vaak vaste merken die ze tegen aantrekkelijke prijzen kunnen inkopen. Als een andere groothandel dit merk niet-vast heeft, zal die waarschijnlijk ook meer betalen, en dat werkt natuurlijk door in de prijs van het artikel in de winkel.
Meestal krijg je als vaste reseller ook nog korting op de prijzen die op de prijslijsten staan.

Astra Benelux, Bas Computers (MyCom), Quote en ECL zijn aantrekkelijke groothandels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
EPoX zit in Waddinxveen en levert niet rechtstreeks aan de eindgebruiker
maar aan distributeurs.
Coretec in Weert, Quote Components in Haaksbergen en Genesis in Rotterdam.
Voorheen werden deze ook verkocht bij Apocom ( ook Waddinxveen) omdat
deze in het zelfde pand zat als EPoX.

Ik ben zelf zeer gecharmeerd van EPoX borden omdat deze nooit problemen
gaven bij het installeren van software.
Ik gebruik al EPoX alvanaf de socket 7 series en mijn huidige is dan ook
een 8K9A2+ met en VIA KT400 en Highpoint HP372 RAID controller.

Het wachten is op een Nvidia 2 chipset en RAID controller.
Zoals het DFI LANPARTY NF II Ultra mobo

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Masselink: Ik neem aan dat jullie in *moeten* kopen bij meerdere groothandels omdat ze niet allemaal dezelfde merken/produkten hebben?

Is het dus zo een groothandel het alleenrecht heeft om (bijvoorbeeld) Asus te verkopen? En is het zo dat bepaalde groothandels alleen maar goedkope (lees, prut) merken voeren, en andere groothandels alleen maar "echte" merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
Kleine PC winkels hebben geen grote voorraad en bestellen kleine aantallen.
en bij kleine aantallen krijg je geen grote inkoopkorting.
Grote PC winkelketens bestellen grote aantallen en hebben meer inkoopkorting.
Maar dit wil niet zeggen dat deze hun inkoopkorting delen met hun klanten
en daardoor de verkoopprijs kunstmatig hoog houden.
Een bekende factor is dan ook (inkoopprijs X 2) -30 %

Een goede relatie zal meer korting krijgen als deze meer afneemt.
Maar ook deze houdt zijn inkoopkorting voor zichzelf omdat hij ook
ergens zijn salaris van moet halen.

Tenzij er afspraken gemaakt worden over bonus regelingen.
Hier wordt bekeken wat er op jaarbasis is afgenomen en krijgt men
later een bonus in de vorm van een kreditnota.
Of wordt de inkoopkorting bijgesteld voor het volgende jaar.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53483

Als je goedkoop wilt inkopen zul je toch naar Maleisië, Indonesië of China moeten. Dat loont uiteraard alleen als je goede kontakten hebt en een redelijke bulk kan wegzetten. Veel bedrijven werken met tussenhandel via Duitsland. Marges zijn voor kleine winkels overigens belachelijk laag (3 Euro op een Radeon 9800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Anoniem: 53483 schreef op 08 July 2003 @ 09:03:
... Veel bedrijven werken met tussenhandel via Duitsland. Marges zijn voor kleine winkels overigens belachelijk laag (3 Euro op een Radeon 9800).
Ik denk dat dit voor de meeste winkels uitzondering is... inderdaad, de marges zijn laag, maar dit voorbeeld zal waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Canard op 08-07-2003 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
Sommige groothandels krijgen het verkooprecht van bepaalde
produkten als hierover contracten ondertekenen met de importeur.
En als de importeur zijn lijstje klein houdt ( zoals EPoX) dan krijg
geen grote concurentie strijd tussen je distributeurs.
Tevens worden er dan ook prijsafspraken gemaakt over de verkoopprijs
aan eindgebruikers, ( NMa vindt dit niet goed) maar het gebeurd toch.
En als beginnende PC winkel met bekende merkprodukten krijg je
te maken met de regels van je leverancier.
Nu zijn er genoeg distribiteurs in nederland als je niet naar hun pijpen wilt
gaan dansen, maar leuk is het niet.
Daarnaast heb je merken zoals Target, Legato en Trust.
Dit zijn groothandels met eigen merk met produkten van een ander fabrikaat.
Target en Legato kun je in kleine aantallen bestellen, maar Trust :( niet.
Bij Trust (Ashima) kun je geen orders plaatsen beneden de 4500 euro.
En zo zijn er meer arrogante leveranciers welke een order minimum hebben.
Voor een kleine PC winkel moet je dan flink investeren wil met zulke leveranciers
in zee gaan.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik snap wel dat je groot (groter) moet inkopen voor kortingen, maar ik had toch verwacht dat de prijzen bij de groothandel lager zouden liggen. Ik welke aantalen moet ik dan denken (20 a 50 of meer 100 a 200 b.v. harddisken). Dat zou verklaren waarom ook die kleine winkels vaak nog duur zijn. Wat ik me dan afvraag, hoe krijgen ze dan die lage prijzen op beurzen voor elkaar ? De laatste Rai dump dag was echt ongelofelijk. Sommige prijzen waren extreem laag, daar kon ik ze niet eens voor inkopen sommige onderdelen!

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, zitten in.. laten we stellen dat ik wel eens wat doe ja, met wat leveranciers. Maar ook ik heb dan last van ontzettend lage marges omdat de "klant" geen dubbeltje teveel meer wil betalen (ergens logisch, maar dan levert de klant wel ergens op in!!(service om maar wat te noemen)). Maar dan ben ik erg makkelijk: als het elders goedkoper is, ga je daar toch naar toe? Mijn leven hangt niet af van die paar pc's per jaar, maar het is een leuke bijverdienste. En idem met levertijden en betaling vooraf, als het je niet bevalt zoek je een winkel, waar je het (vaak veel duurder), maar wel meteen hebt.

Neemt niet weg dat ik nog steeds een systeem met aardige specs kan neerzetten voor een relatief laag bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BOnus schreef op 08 July 2003 @ 09:26:
Ik snap wel dat je groot (groter) moet inkopen voor kortingen, maar ik had toch verwacht dat de prijzen bij de groothandel lager zouden liggen. Ik welke aantalen moet ik dan denken (20 a 50 of meer 100 a 200 b.v. harddisken). Dat zou verklaren waarom ook die kleine winkels vaak nog duur zijn. Wat ik me dan afvraag, hoe krijgen ze dan die lage prijzen op beurzen voor elkaar ? De laatste Rai dump dag was echt ongelofelijk. Sommige prijzen waren extreem laag, daar kon ik ze niet eens voor inkopen sommige onderdelen!
Als je per pallet inkoopt krijg je vaak tot 20% korting, omdat de distributeur dan geen uren bezig is die pallet te verdelen over klanten. Als winkel (bijv. MyCom) koop je voor je hele keten in, wetend dat je het toch wel kwijt raakt. Ga je "dumpen"verkoop je feitelijk zowat tegen inkoopprijs.
Is nu bijv. de Maxtor 200GB ongeveer 200 excl. op inkoop, zij kopen de bulk voor 170 excl. in. Ga je dan dumpen, verkoop je voor 175 excl., terwijl de schijf normaliter voor 220 excl. in de winkel ligt.
Tja, dan bén je nou eenmaal de goedkoopste.

Kortingen hangen af van het totaalbedrag wat je per jaar inkoopt bij een bepaalde leverancier. In de elektrotechniek (de business waar ik in werk) loopt dat soms op tot 40%, wat natuurlijk al aangeeft wat een leverancier verdient op een product, als ie 100% vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
De Markthandelaren (standhouders) kopen een partij in tegen een
leuke korting ( verouderde modellen en restpartijen).
Of een grote partij besteld tegen een leuke korting en geven dan
een deel van hun inkoopkorting weg.
Deze meeste standhouders hebben geen eigen winkel en geen personeel.
En via diverse beurzen slijten zij hun goederen.

Stel je gaat zelf de handel in.
Je koopt 100 HD's en je krijgt hierop 35 % inkoopkorting en je neemt
genoeg met 15 % voor je zelf.
Dan kunt je de overige 20% weggeven aan je klanten.
Jij hebt een leuke deal door zo snel mogelijk van de HD's af te komen
en je klanten zijn blij doordat zij een goedkopere HD in hun bezit krijgen.
En dit is nou goed voor de economie, want geld moet rollen.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
BOnus schreef op 08 juli 2003 @ 09:26:
Je zegt het zelf: aankopen in grote hoeveelheden :)
Die beurzen zijn op verschillende plaatsen in het land, ze kopen dus één keer massaal in en gaan dan op zoveel mogelijk beurzen gaan staan... En dan maar hopen dat alles verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BOnus schreef op 08 juli 2003 @ 08:08:
Ik heb wel belangstelling voor een echt goede lijst van groothandels die goed en goedkoop zijn. Ik heb nu eindelijk iemand zo gek gevonden waarmee ik samen kan gaan inkopen (bouw computers als "hobby") maar heb de prijslijst gezien van zijn groothandel. Daar werd ik niet vrolijk van. Sommige dingen kon ik goedkoper krijgen in de winkel dan als ik ze bij hem kocht incl. btw. Dus dat schoot niet op ! Met google vind ik wel het een en ander maar om prijzen te zien moet ik een KvK nummer invullen of eerst inschrijven. Ja daar heb ik dus niks aan want dat weet ik niet en dat ga ik ook niet meteen doen. Dus als er mensen zijn met goede referenties / voorbeelden dan graag :) ;)
Wil je écht zelf bouwen, of een pre-assembled pc naar wens voor een lage inkoopprijs? De meeste "groothandels" verkopen naast losse onderdelen ook vaak pre-assembled basissystemen waarop je zelf kun aangeven wat de uitbreidingen extra moeten zijn. Voor het verschil in prijs (minimaal) kun je vaak zelf niet gaan staan werken... Loop anders de websites van de bedrijven in de Shop Survey eens af, veel daarvan doen ook aan reseller-diensten, misschien een interessante starters-optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

lordsnow schreef op 08 July 2003 @ 08:49:
Masselink: Ik neem aan dat jullie in *moeten* kopen bij meerdere groothandels omdat ze niet allemaal dezelfde merken/produkten hebben?

Is het dus zo een groothandel het alleenrecht heeft om (bijvoorbeeld) Asus te verkopen? En is het zo dat bepaalde groothandels alleen maar goedkope (lees, prut) merken voeren, en andere groothandels alleen maar "echte" merken?
Elke distri maakt een keuze welke producten ze van welke merken willen leveren.
En aangezien de klant koning is, blijft het lastig inkopen als ze een Aopen kast met een ABIT moederbord willen hebben. Als je dus 1 leverancier ABIT verkoopt, maar geen Aopen kasten, dan zit je al.

Bovendien is het heel aantrekkelijk om verschillende leveranciers te hebben aangezien ze soms een leuke partij op de kop tikken waardoor je weer leuk kunt inkopen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

heorot schreef op 08 juli 2003 @ 08:43:
Quote Components in Haaksbergen
Correctie: Quote zit in Oldenzaal, samen in 1 pand met Switch Automatisering.

Er zijn een heel aantal groothandels, allemaal met ongeveer dezelfde prijzen... De een is goedkoop in dit, de ander in dat...

Als je als "kleintje" een aantal onderdelen besteld bij meerdere leveranciers, kun je vaak net zo goed direct bij een grotere online-shop halen, dan heb je vaak dezelfde prijzen... (Als je de order- en verzendkosten meetelt).

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
heorot schreef op 08 July 2003 @ 09:25:
Tevens worden er dan ook prijsafspraken gemaakt over de verkoopprijs
aan eindgebruikers, ( NMa vindt dit niet goed) maar het gebeurd toch.
En als beginnende PC winkel met bekende merkprodukten krijg je
te maken met de regels van je leverancier.
Wij hebben veel verschillende (grote en kleine) leveranciers, maar hier heb ik nog nooit last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
Sorry Skef,

Quote heeft in Haaksbergen gezeten.
Kan je na gaan hoe lang ik al geen zaken met hun gedaan heb.

Quote zit nu inderdaad in Oldenzaal.
Oud-medewerkers van hun zijn een eigen PC bedrijf begonnen.
ook in Oldenzaal.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lordsnow schreef op 08 July 2003 @ 08:49:

Je koopt meestal in bij verschillende groothandels om het risico op non-stock te beperken en er idd voor te zorgen dat je mogelijk te leveren assortiment completer is.

Het is niet zo dat een groothandel alleenrechten krijgt, dat zou a) niet goed zijn voor de prijzen en b) de afzet wordt verlaagd, omdat niet iedereen die ene groothandel kent. Meestal kun je een lijst van distributeurs wel vinden via de website van de betreffende fabrikant.

De meeste groothandels voeren 1 tot 4 merken en verder hanteren ze de wat minder bekende spulletjes. Mijn hoofdleverancier voor kloonspul doet in Chaintech, Soltek, Benq, Proview, BTC, Maxtor, WD, Repotec, Creative, ATi, Fuji, Pinnacle en Codegen, en daarnaast wat onbekend spul. Niet een onaardige lijst met spulletjes.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 23544 op 08-07-2003 09:52 . Reden: Merk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Anoniem: 23544 schreef op 08 July 2003 @ 09:44:
[...]

Wil je écht zelf bouwen, of een pre-assembled pc naar wens voor een lage inkoopprijs? De meeste "groothandels" verkopen naast losse onderdelen ook vaak pre-assembled basissystemen waarop je zelf kun aangeven wat de uitbreidingen extra moeten zijn. Voor het verschil in prijs (minimaal) kun je vaak zelf niet gaan staan werken... Loop anders de websites van de bedrijven in de Shop Survey eens af, veel daarvan doen ook aan reseller-diensten, misschien een interessante starters-optie?
Ja ik vind het bouwen gewoon leuk en op die manier leer ik er een hoop van. Kan op die manier diverse hardware testen en uitzoeken wat ik leuk/goed vind en kan me eigen pc onderhouden. Hou de Shop Survey en pricewatch altijd goed in de gaten (voor al de verzendkosten zijn iets waar je op moet letten 8) Soms sla ik echt een hele berg in op een beurs en soms zie ik gewoon een leuke aanbieding online en die pak ik dan mee. En langzamer hand leer je steeds meer mensen kennen die wel eens een partijtje opkopen en dat dan weer leuk weg doen. Als je dan leest dat op sommige artikelen krap 3 euro wordt gepakt vraag je af hoe ze kunnen leven...
Bij mij op het werk vragen ze ook wel eens "waarom begin je niet voor jezelf", nou met deze marge weet ik wel waarom niet :) :) :)

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
Atmosferic, je hebt een goeie gevonden in Nuenen neem ik aan.
Ik haal daar mijn spullen ook als mijn lokale Groothandel bepaalde spullen niet heeft.
Zoals Desktopkasten, Creative materialen, Repotec switch-hubs en
printerservers.

[ Voor 11% gewijzigd door heorot770 op 08-07-2003 10:49 . Reden: modify ]

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
heorot schreef op 08 July 2003 @ 09:03:Een bekende factor is dan ook (inkoopprijs X 2) -30 %
Dit is de verkoop-prijs voor een winkel, of voor de groothandel? (Of allebei, natuurlijk).

Een GF4 Ti4200 die ik in de winkel koop voor 150 euro zou dus bij de groothandel liggen voor 98 euro, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
heorot schreef op 08 July 2003 @ 09:51:
Quote heeft in Haaksbergen gezeten.
Kan je na gaan hoe lang ik al geen zaken met hun gedaan heb.
Quote is dus niet goed?
Quote zit nu inderdaad in Oldenzaal.
Oud-medewerkers van hun zijn een eigen PC bedrijf begonnen.
ook in Oldenzaal.
Hmm.. klinkt alsof er bij Quote iets gebeurd is... niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
heorot schreef op 08 July 2003 @ 10:46:
Je bedoelt Temco, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heorot schreef op 08 July 2003 @ 10:46:
Ik haal daar mijn spullen ook als mijn lokale Groothandel bepaalde spullen niet heeft.
Zoals Desktopkasten, Creative materialen, Repotec switch-hubs en
printerservers.
Yups, en LordSnow kent em ook.
Gewoon goed spul, goede service en geen gezeik als er eens iets niet werkt. Jammer dat de Shop survey alleen voor winkels voor particulieren is, anders kregen zij zeker alleen maar positieve reacties volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23544 op 08-07-2003 19:22 . Reden: typo en wat extra woordjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Atmosferic: En de naam van die groothandel ???

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 23544 schreef op 08 juli 2003 @ 19:20:
[...]

Yups, en LordSnow kent em ook.
Gewoon goed spul, goede service en geen gezeik als er eens iets niet werkt. Jammer dat de Shop survey alleen voor winkels voor particulieren is, anders kregen zij zeker alleen maar positieve reacties volgens mij.
lordsnow schreef op 08 July 2003 @ 12:20:
[...]

Je bedoelt Temco, neem ik aan?
BOnus schreef op 11 juli 2003 @ 10:55:
Atmosferic: En de naam van die groothandel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 23:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 23544 schreef op 08 juli 2003 @ 07:18:
Tja, de kleinere kopen alles in via distributeurs die weer aangewezen zijn door een regiokantoor van een fabrikant, of door de fabrikant zelf.
Acer zit bijv. in Den Bosch, maar leveren uitsluitend aan Copaco/ Lifeware, Pluz, McDos, TechData, Ingram Micro en Dupaco, dat zijn ook zo'n beetje de grootste groothandels geloof ik, al heeft de helft ook nooit wat op voorraad. Daar haalt een kleinere winkel of keten weer hun Acer spullen vandaan. Just for example. Heb ooit een lijst gezien ergens van distributeurs :)
Het zal met andere merken ook wel zo gaan. Het ene merk kiest hierbij voor de grote distributie bedrijven, Benq bijvoorbeeld kiest ook voor de kleinere distributeurs.
Kant en klare pc's worden overal gemaakt, ook in NL. Tot een korte tijd terug werden de Compraqs in Gorinchem gefabriekt geloof ik, of was dat slechts een overslag? Meestal is dat wel lage-lonen-landen-werk.

Paradigit heeft een eigen assemblage hal, maar ook dat zijn eigenlijk gewoon massaal geproduceerde kloonpc's. Ik neem even aan dat je dat niet bedoelt, maar merken als compaq, acer, siemens en zo?
Fout. Europese Compaq's wordens in Erskine, Schotland geassembleerd. Herkenbaar aan het eerste teken van het serienummer, een 8.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
Quote components is een groothandel waar je alleen als klant tussenkomt als je meer dan 10.000 euro per maand afneemt. Quote levert ook niet direct aan eindgebruikers. Dat is een reden waardoor oud werknemers een computerzaak zijn begonnen met als leverancier je raad het al quote components.

En als ik het niet fout heb is quote components op dit moment een van de grootsten in nederland.

[ Voor 14% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-02-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

dit is wel een heel erg grote topic kick, al meer dan 5 jaar dood en dan weer reply, echt niet meer van deze tijd, dan beter een nieuw topic starten en evt. daarin verwijzen naar de oude meuk, GF4 4200Ti, was da ook al weer?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
Oeps, ik zat in een recent topic en die linkte door naar dit topic. daar las ik wat over een oud bedrijf waar ik gewerkt had en er was een vraag over gesteld;) dus daarom reageerde ik ff..
Pagina: 1