Toon posts:

nieuw grafisch systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste tweakers,

ik had laatst problemen met mijn huidige systeem (die nog in de maak is). Ik heb een aantal jaren geleden een studie gedaan voor 3D. dat heeft 2 jaar op een laag pitje gestaan maar nu wil ik daarmee verder gaan en daar eventueel ook mijn werk van maken (want volgens mijn omgeving moet ik er wat mee doen :P). en nu mijn huidige systeem kapot is is dat wel een mooi excuus om over te stappen.
maar even back to the point: mijn huidige systeem bestaat uit dit:

CM stacker 832-black

voeding: spire 650W SLI

MoBo: Gigabyte GA-P35- DS4

processor: E6600

videokaart: XFX 8800 ultra OC

werkgeheugen: Team Group Xtreem dark 800 2GB

waar ik zit aan te denken is dit:

MoBo: Gigabyte GA-EX58-UD5 _/-\o_

Processor: Intel Core i7 920 :9~

videokaart: PNY NVIDIA Quadro FX 3700 >:)

werkgeheugen: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D, als dit een afrader is hoor ik het graag, ben niet echt thuis in werkgeheugen 8)7

voor de rest hou ik mijn stacker en voeding die zijn nog goed genoeg hiervoor. wat vinden jullie van dit samengestelde systeem??? hebben jullie nog op of aanmerkingen??? dan hoor ik het graag.

dit systeem is echt puur bedoelt voor grafische doeleinde zoals 3DS-Max, Maya, Combustion, Zbrush, Photoshop en Coral Painter. Het moet een rekenwonder worden voor al het renderen;) en is dus niet voor games! (aangezien sommige reacties op Quadro kaarten:P)

ik hoor graag jullie mening en kennis hierover :D.

mvg,

Miel

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Sounds good. Denk je ook over de harddisk opstelling? Zou wel eens de bottleneck kunnen gaan worden bij grotere Maya composities.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Workstation januari 2009. Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.