HDMI werkt niet op Asus M2N-VM HDMI naar Panasonic Plasma

Pagina: 1
Acties:

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-04 16:29
Heb hier een HTPC;

Asus M2N-VM HDMI
On-board GeForce 7050 (256 MB memory gesnoept)
AMD 4600+ X2 AM2
2 x 2 GB DDR2 PC6400 Kingston
Technotrend C-1501 PCI DVB-C Kaart
Asus DVDR
2 x 1 TB Samsung SATA2

Dit systeem zat met een ouderwetse VGA kabel nog aangesloten op mijn Panasonic TH42PV70 42"Plasma HDready TV. De resolutie van deze TV is 1024x768. Resolutie mediacenter had ik dus ook ingesteld op 1024x768. Werkte allemaal perfect.

Nu heb ik dus een paar HDMI 1.3 kabels gekocht op dealextreme.com :D Met zon soort van afschermhoes erom heen.

Jumpers op mobo verzet van DVI naar HDMI. Vervolgens HDMI kabel aangesloten op HTPC en vervolgens op HDMI ingang 1 van de Plasma TV.

Krijg vervolgens een BIOS logo scherm met rode achtergrond wat normaalgesproken groen is. Dan booten naar Windows, TV herkent 1080p signaal, Windows Vista desktop start -> beeld rood en er dansen 3 dezelfde schermen over mn TV. Duidelijk helemaal wat mis dus.

De HDMI driver van NVidia heb ik geinstalleerd. Laatste drivers voor Geforce ook.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ? Brakke kabels ? Heb al een andere (wel zelfde model) geprobeerd, zelfde resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door brtk op 02-02-2009 22:06 ]

• brtk
niemand die een kleine tip voor mij heeft ?
Modbreak:(De meeste) Tweakers zijn niet 24/7 achter hun computer om vragen te beantwoorden. Je topic wordt heus wel gelezen. Pas als er na 24u niemand gereageerd hebt mag je een schopje geven ;)

[ Voor 72% gewijzigd door dion_b op 03-02-2009 12:20 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als een rot ingangssignaal? Motivatie hiervoor is dat je zegt dat de TV 1080P herkent (hoe je dat voor elkaar krijgt tijdens het booten is me sowieso een raadsel) terwijl de TV maar 1024x768 aankan.

Doet HDMI en SafeMode het wel goed?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brtk
1080p wordt herkend op t moment dat het loginscreen van vista komt, dus dat zou moeten kloppen. Het bios scherm wordt als 720p herkend.

alleen dat ziet er dus helemaal gaar uit met rode achtergrond ipv zwart en drie dezelfde dansende schermen in beeld...

kabels niet goed ? of zou de hdmi uitgang stuk zijn op het moederboard ? :S

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 17:53
Ik denk ook dat je kabels brak zijn. Dealextreme is goedkoop, maar of het goede kwaliteit is...

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Probeer eens 1024 x 768 in te stellen. Dat is de native resolutie van je scherm als het goed is.
En dat de kabels brak zijn, probeer ze eens ergens anders of probeer een andere kabel. Ik heb zelf 2 kabels er weg en beide werken ze perfect; een dvi-hdmi en een hdmi-hdmi kabel.

www.ping-win.nl

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

In mijn oude mediacenter heb ik ook met dit bordje gewerkt.
Van een Jumper verzetten is mij nog niks bekend.
Ik heb zelfs ook eventjes met de vga kabel gewerkt en dit ging allemaal prima.
Het enigste wat je moet doen is in je bios de optie HDMI beeld inschakelen.
Heb je wel eens een bios-update uitgevoerd.
Ik heb bij dit bordje meerdere malen een bios-update uit moeten voeren om alles een beetje te laten draaien.

Verder kan een brakke hdmi kabel helemaal niet.
Het signaal is digitaal. Digitaal signaal werkt of het werkt niet. Ruis etc etc kan niet met een digitaal signaal want dan zie je helemaal niks.
Een dure hdmi kabel is alleen zinvol als je over lengtes van >5 meter praat.

[ Voor 7% gewijzigd door Pepperana op 03-02-2009 11:51 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• brtk
het scherm staat al ingesteld op 1024 x 768 dus dat zou goed moeten zijn. Draaide eerder ook op deze resolutie via de VGA poort. Dat beeld is overigens ook niet verkeerd maar wil gewoon graag eens HDMI proberen.

En er moet wel degelijk een jumper verzet worden om ipv DVI HDMI te gebruiken. Dit staat duidelijk in de handleiding beschreven.

Afbeeldingslocatie: http://www.brtk.nl/images/asus_hdmi.jpg

Een BIOS update heb ik nog niet gedaan, dat is wellicht nog een goed idee.

HDMI is in het BIOS niets over te vinden verder, misschien na die update wel, ga ik eens proberen.

Zover bedankt ik update nog even hier zodra ik meer weet !

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:25:

Dit systeem zat met een ouderwetse VGA kabel nog aangesloten op mijn Panasonic TH42PV70 42"Plasma HDready TV. De resolutie van deze TV is 1024x768. Resolutie mediacenter had ik dus ook ingesteld op 1024x768. Werkte allemaal perfect.
De DVI heb ik nog niet gebruikt maar jij hebt het in je startpost over een VGA kabel.
Deze kan ik naast HDMI gewoon out of the box gebruiken.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
Rye schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:41:
Probeer eens 1024 x 768 in te stellen. Dat is de native resolutie van je scherm als het goed is.
En dat de kabels brak zijn, probeer ze eens ergens anders of probeer een andere kabel. Ik heb zelf 2 kabels er weg en beide werken ze perfect; een dvi-hdmi en een hdmi-hdmi kabel.
Het gaat over HDMI dus heb je niks aan native resoluties, daar verwacht een tv juist HDMI resoluties als 720p of 1080.

Overigens deed dit topic me heel erg denken aan deze: TV wordt niet herkend

• brtk
Pepperana schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:42:
[...]

De DVI heb ik nog niet gebruikt maar jij hebt het in je startpost over een VGA kabel.
Deze kan ik naast HDMI gewoon out of the box gebruiken.
dat klopt inderdaad.. :)

ga vanavond even de laatste BIOS erop flashen, kijken of er dan wat gebeurd.

Ook net nog ergens gelezen dat resolutie op 800x600 zou moeten staan ? Vaag... maar straks toch maar ff proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door brtk op 03-02-2009 13:54 ]

• brtk
BIOS geupdate, drivers geupdate, allerlei settings geprobeerd in NVIDIA control panel, gespeeld met HDTV setting, refresh rates, resoluties... maar meestal gewoon geen beeld op de Plasma TV via HDMI (je ziet wel dat ie een signaal oppakt, de Ingangsaanduiding op het scherm knippert), soms een roze/rood heftig flikkerend onleesbaar scherm...

ook het bootscherm ziet er vreemd uit, een rode achtergrond terwijl deze zwart is.

zou er toch wat mis zijn met de hdmi uitgang op het moederboard ?
Pagina: 1