Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Matched: -
El_Taco schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:09:
Met Tag & Rename kan je je mp3 collectie ordenen op basis van tags, maar die moet je wel handmatig starten.
Ik zweer zelf bij Tagscanner die kan ook op basis van mp3-tags bestanden renamen zoals je wil. Werkt dus 2 kanten op. Ff wennen aan de interface, maar verder een geweldige tool met veel mogelijkheden.
Oh ja, ... wel handmatig opstarten.

sorry, zie nu pas dat er een aantal x al gereageerd was op dit bericht.. maar ik laat de tip toch ff staan :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 261170 op 10-02-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

DARKviper123 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:06:
[...]

Volgens mij werkt die splitter ook alleen met een signaal zonder hdcp codering. Omdat hiervoor eerst een versleuteling wordt afgesproken tussen ontvangend apparaat en verzendend apparaat. Wanneer deze versleuteling tot stand is gekomen kan het signaal alleen op dat ontvangende apparaat worden bekeken. En is het signaal dus onbruikbaar voor het afgetakte apparaat. Die actieve splitter werkt volgens mij wel, deze is zelf een hdcp apparaat, dus het versturende apparaat praat met de splitter, spreekt versleuteling af. De splitter ontcijferd het signaal en verstuurd het vervolgens met een nieuwe sleutel over poort 1 en weer met een andere sleutel over poort 2.
Hey!? Kan dit ook een oplossing zijn voor het afspelen van blu-rays op mijn HTPC?? Mijn videokaart heeft een DVI en VGA uitgang. De DVI/HDMI uitgang gaat naar mijn LCD tv, de VGA uitgang gaat naar het interne lcd-schermpje van de OrigenAE kast. Een blu-ray afspelen zorgt er nu voor dat het afspelen na 5 sec stopt door de hdcp beveiliging. Die ziet natuurlijk dat het signaal gesplitst wordt (?). Als ik de schermen uit clone-mode haal is het opgelost.

Kan dit kastje hiervoor de oplossing bieden? Of gaat het toch mis omdat dit kastje ook 2x een sleutel terug verwacht? En van die vga connectie krijgt ie die natuurlijk niet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 261170 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:36:
[...]
......

Kan dit kastje hiervoor de oplossing bieden? Of gaat het toch mis omdat dit kastje ook 2x een sleutel terug verwacht? En van die vga connectie krijgt ie die natuurlijk niet....?
Exact, dat gaat om die reden niet werken. Buiten het feit dat je feitelijk ook nog weer van HDMI naar analoog/d-sub/vga zou moeten.

Werkt alleen wanneer beide aangesloten displays/schermen HDCP compatible zijn.......

(en inderdaad, met een simpele kabel HDMI splitter verlies je ook deze HDCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 22:32
kaajee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:25:
[...]
Exact, dat gaat om die reden niet werken. Buiten het feit dat je feitelijk ook nog weer van HDMI naar analoog/d-sub/vga zou moeten.

Werkt alleen wanneer beide aangesloten displays/schermen HDCP compatible zijn.......

(en inderdaad, met een simpele kabel HDMI splitter verlies je ook deze HDCP)
Haha idd, dan moet je er weer een hdmi-vga hdcp capable converter tussen gooien, zoals de HDfury (http://www.curtpalme.com/HDFury2.shtm) Deze zijn zeker niet goedkoop, maar bestaan dus wel. Wellicht iets te ruig om te gebruiken om op je htpc bluray op zowel je lcdtv en je schermpje in je kast af te spelen ;)

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Anoniem: 261170 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:36:
[...]

Hey!? Kan dit ook een oplossing zijn voor het afspelen van blu-rays op mijn HTPC?? Mijn videokaart heeft een DVI en VGA uitgang. De DVI/HDMI uitgang gaat naar mijn LCD tv, de VGA uitgang gaat naar het interne lcd-schermpje van de OrigenAE kast. ..............
Hier zou ik effe willen op inpikken .... er bestaan blijkbaar kasten met een tft-schermpje in maar ik vroeg me nu af of dergelijke tft'tjes apart in de handel te verkrijgen zijn .... ik heb er me nl. al rot opgezocht ... ik kom steeds uit op fotokaders e.d. maar zonder d-sub aansluiting or what-so-ever.

Ik zou nl. graag zo'n extra tft schermpje willen aansluiten op mijn htpc zodat ik niet steeds de plasma hoef op te zetten om beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik kwam onlangs een forum en hardware.info deze kasten van Moneual tegen:
Afbeeldingslocatie: http://moneual.cafe24.com/english/sub02/img/312_04.jpg

Ze zijn moeilijk te verkrijgen momenteel in europa omdat het merk nieuw is, maar ik spotte deze voor ongeveer 200 euro. Ze hebben nog een aantal andere kasten die er erg stijlvol uitzien en ook één met lcd scherm.

Het nadeel van de 312 type is dat je low-profile kaarten moet gebruiken.

De 301 is ook wel sweet
Afbeeldingslocatie: http://moneual.cafe24.com/english/sub02/img/301_02.jpg

Voor de lcd liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://moneual.cafe24.com/english/sub02/img/932_07.jpgAfbeeldingslocatie: http://moneual.cafe24.com/english/sub02/img/932_08.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door quicksilvernet op 10-02-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:36:
[...]

Hier zou ik effe willen op inpikken .... er bestaan blijkbaar kasten met een tft-schermpje in maar ik vroeg me nu af of dergelijke tft'tjes apart in de handel te verkrijgen zijn .... ik heb er me nl. al rot opgezocht ... ik kom steeds uit op fotokaders e.d. maar zonder d-sub aansluiting or what-so-ever.

Ik zou nl. graag zo'n extra tft schermpje willen aansluiten op mijn htpc zodat ik niet steeds de plasma hoef op te zetten om beeld te hebben.
Gek, als ik zoek op bijv. 7 inch tft vga vind ik er legio.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 14:08
quicksilvernet schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:36:
[afbeelding]

Ze zijn moeilijk te verkrijgen momenteel in europa omdat het merk nieuw is, maar ik spotte deze voor ongeveer 200 euro. Ze hebben nog een aantal andere kasten die er erg stijlvol uitzien en ook één met lcd scherm.

De 301 is ook wel sweet
[afbeelding]

Voor de lcd liefhebbers:
[afbeelding][afbeelding]
Die 301 lijkt erg op de Ahanix D-fine MCE 303..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00
Geen matches
Ik heb gisteren mijn spullen opgehaald en de LC17B valt me heel erg mee. Kastje ziet er beter uit IRL dan op foto's en hij voelt onwijs degelijk aan. Valt me erg mee.

Ik ga vanavond alvast beginnen met inbouwen (op me gemak) dus ben erg benieuwd of alles zo positief blijft:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
lj_tree schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:24:
Ik heb gisteren mijn spullen opgehaald en de LC17B valt me heel erg mee. Kastje ziet er beter uit IRL dan op foto's en hij voelt onwijs degelijk aan. Valt me erg mee.

Ik ga vanavond alvast beginnen met inbouwen (op me gemak) dus ben erg benieuwd of alles zo positief blijft:)
Klopt, dat vond ik ook toen ik hem binnen kreeg ;-)
Even een tip voor het bouwen, haal de diskbays eruit en plaats deze ook als eerste terug als je zeker weet dat je de schijven op de juiste plek hebt. Na het monteren van het moederbord wordt dat namelijk erg lastig.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Sneezzer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:58:
[...]

Klopt, dat vond ik ook toen ik hem binnen kreeg ;-)
Even een tip voor het bouwen, haal de diskbays eruit en plaats deze ook als eerste terug als je zeker weet dat je de schijven op de juiste plek hebt. Na het monteren van het moederbord wordt dat namelijk erg lastig.
Thanks. ik zal deze week nog verslag uitbrengen hoe t gegaan is:) Ik denk alleen dat als ik me nieuwe tv binnenheb ik nog wat rond ga spammen over een nieuwe videokaart:) Wil op me 46W4500 kunnen gamen:P

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 12:52

psy

Geen matches
dan mag je wel wat GPU power meenemen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
lj_tree schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:14:
[...]

Thanks. ik zal deze week nog verslag uitbrengen hoe t gegaan is:) Ik denk alleen dat als ik me nieuwe tv binnenheb ik nog wat rond ga spammen over een nieuwe videokaart:) Wil op me 46W4500 kunnen gamen:P
Dat zal nog wel meevallen aangezien je tv een (veel) lagere resolutie heeft dan een pc monitor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 22:32
Sneezzer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:49:
[...]

Dat zal nog wel meevallen aangezien je tv een (veel) lagere resolutie heeft dan een pc monitor ;-)
Nahh 1920*1080 is een flinke reso hoor.. Ook voor een monitor, ken er weinig die hoger zijn. Ja die 30 inch cinemadisplays van apple en wat groter spul van dell enzo.. maar toch niet echt mainstream. 1920x1200 is de huidige gangbare resolutie voor lcd schermen van 24" en groter

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 12:33

EraZor

Don't mention the war

quicksilvernet schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:36:
[afbeelding]

De 301 is ook wel sweet
[afbeelding]

Voor de lcd liefhebbers:
[afbeelding][afbeelding]
Poeh, die 312 is érg mooi! de 301 staat leuk tussen je NAD audio spullen ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/products/Product_381972.jpg

Ze zijn echter nog niet/nauwelijks te vinden omdat deze modellen eind feb in de winkel verschijnen. bron

de zilveren 312 is wel in duitsland te vinden. De zwarte pas later. De andere kasten staan overigens wel al op die duitse site....

[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 10-02-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 15:53
Geen matches
Earv schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:04:
[...]

Ik ken je probleem en het heeft mij ook heel veel tijd gekost om het werkend te krijgen. In mijn geval had ik ook nog eens niet door dat de plugin waar in fora veel over wordt gesproken (CybrDisplay), inmiddels onder een andere naam (MiniDisplay) in de laatste versie van MediaPortal was geïntegreerd... |:(

Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb de laatste irTrans drivers van de site van OrigenAE geïnstalleerd en in MediaPortal heb ik gewoon die geïntegreerde plugin geactiveerd. Dat was in mijn geval genoeg. Ik zou wel eerst grondig alles deïnstalleren wat je geprobeerd hebt, dat gaf bij mij aanvankelijk ook conflicten. Succes!
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb het nogmaals geprobeert, alles mbt IRTrans uninstallen en weer opnieuw installeren, maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Het enige wat het display aan blijft geven is de datum en tijd, en het contrast van het schermpje gaat wat omlaag indien ik de PC uit zet. Verder doet het display helemaal niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 290231 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 03:33:
[...]

Het begint eindelijk duidelijk te worden. Ik ben tevens nog even aan t googlen geweest en kwam dit tegen:

There are three ways that HDMI can routinely carry audio :

[...]
2. Multichannel PCM
[...]

2. Is supported by nVidia 8200/8300/9300 & 9400 on-board graphics and ATI 4xxx series graphics. This is lossless for 48kHz/16bit audio but Windows downsamples higher sampling rates or bit depths to 48k/16bit.

[...].

Dus wat er eigenlijk gebeurd als ik het goed heb, word het True-HD of DTS HD audio bestand gedownsampled naar LPCM 7.1. (wat volgens mij na nog meer googlen niet heel erg veel uitmaakt met True HD of DTS HD, klopt dit?) Kortom een dure geluidskaart is nodig voor het HD audiostream over HDMI.

Kortom: de 8200/9300/9400 chipset kan alleen LPCM via HDMI uitsturen en niet de HD varianten.
Afspelen via (L)PCM is niet downsampelen, maar gewoon decoden. Voor losless formaten is dit hetzelfde als unzippen. Bij niet losless formaten doet een goede decoder (ffdshow audiodecoder) dat net zo goed als de duurste receivers. Dat windows dit zou downsampelen naar 48k/16bit is niet correct, windows sampeled naar het formaat dat je bij afspeelapparaten hebt gekozen, kies daar 96 KHz en je hebt voor 48KHz en 96KHz geen resamplingsfouten. Decoders downsampelen protected media wel naar 48KHz/16bit (en windows sampeled dat dan weer naar het gekozen formaat), maar als je zelf de streams uit een Blu-ray trekt en omzet naar LPCM heb je hier geen last van. (unprotected)

Verder zie ik nogal wat discussies over het vloeiend afspelen van media. Haperingen worden over het algemeen veroorzaakt door diverse oorzaken:
  1. Films die zijn opgenomen met 24 beelden per seconde waarbij de beweging te groot is om onze ogen te foppen.
  2. Decoder niet snel genoeg.
  3. Niet lineair verschil werkelijke beeldscherm frequentie en frames in film.
  4. Clock verschillen audio/video/scherm.
Oplossingen:
1) Hier kun je niets aan veranderen, de filmer had hier rekening mee moeten houden bij het maken van de film. Een oplossing is het maken van tussenliggende frames, iets wat Pioneer en de duurdere Panasonic tv's doen. Windvd schijnt dit ook te kunnen.
2) Andere decoder/renderer/hardware offloading/snellere cpu gebruiken.
3) Zet de frequentie van je videokaart gelijk met de media of in een zo goed mogelijke vermenigvuldiging (reclock lost de kleine verschillen die je dan over hebt wel op. 23,976<24). Let hierbij op dat het scherm sommige frequenties misschien wel kan weergeven via een pulldown methode (voorbeeld 24p op Panasonic 7 en 8 serie), dan is de werkelijke frequentie nog steeds niet correct. Mijn beamer heeft gelukkig native ondersteuning zonder pulldown en ik gebruik RunEvent.vbs met Reclock Filter welke de frequentie naar 24Hz veranderd bij 24p en naar 50Hz voor PAL en 60Hz voor NTSC.
4)De standaard reference clock van Directshow is de Microsoft sound renderer, dit terwijl voor echt vloeiende beelden beter de clock van video gebruikt had kunnen worden. Verder staan niet alle clocks in je pc echt gelijk. Oplossing voor beide is Reclock Filter, deze kan de pitch van de audio aanpassen (of nog beter audio timestretching gebruiken).

Hiernaast kun je nog tearing en vsync (wanneer deze op hetzelfde moment als het aanmaken van een frame valt) problemen hebben, deze zijn op te lossen door EVR renderer, Mediaplayer Classic HomeCinema of Reclock Filter VSYNC tools te gebruiken.

Reclock filter werkt niet correct met Vista Media Center en niet op 64bit (wel op een 64bit OS, zolang de player 32bit is. Reclock filter werkt niet zo precies bij hardware offloading. Reclock filter werkt alleen goed met SPDIF als de frequentie een exacte waarde of vermenigvuldiging is. (voorbeeld 59,94 Hz bij NTSC) Dit omdat bij SPDIF het alleen mogelijk is een pakket te droppen of repeaten en dit maar erg minimaal kan zonder dat dit hoorbaar is. (24p op 25 of 50Hz vloeiend weergeven is dus niet mogelijk met SPDIF, 23,976 op 24 of 60Hz dus wel, echter heb je bij 60Hz wel weer andere problemen door de 2,5x).

Lipsync (audio loopt niet geheel synchroon):
Als je geluid niet door je weergave apparaat (Tv/Beamer etc) gaat maar direct naar een versterker dan krijg je een vertraging in je video doordat het weergave apparaat het signaal eerst verwerkt. HDMI 1.3 apparatuur lost dit op door vanaf het weergave apparaat de vertraging door te geven aan de versterker. PC's doen dit niet (ook niet via HDMI 1.3). Dit kun je handmatig doen als je versterker audiodelay ondersteunt. Met de hand de delay bijstellen is bijna niet te doen. Je kunt een crt monitor als tweede scherm aansluiten en een timer op beide schermen draaien. Door nu een foto te maken waar beide schermen op staan kun je de vertraging berekenen. Let wel dat de vertraging vaak anders is op verschillende resoluties, je zou verschillende delay's onder verschillende usermodes kunnen zetten als je versterker dit kan. Verschillen kleiner dan 20ms zijn niet waar te nemen. Mocht het verschil tussen de resoluties dus kleiner zijn dan kun je ook een gemiddelde nemen. Sommige imageprocessors (Pixelworks) zijn zo snel dat ze nauwelijks meer dan 20 ms kosten.
Mocht je versterker zelf een scaler hebben dan kun je deze ook voor het upscalen gebruiken waardoor er geen verschil meer in de delay tussen de verschillende resoluties zit. Zo is 1 delay zetten voldoende.

Lage zwartwaardes/overbelicht beeld in MediaPortal:
16-235 -> 0-255 fix
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/6222/settingsds5.png

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 10-02-2009 22:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Geen matches
DARKviper123 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:53:
[...]

Nahh 1920*1080 is een flinke reso hoor.. Ook voor een monitor, ken er weinig die hoger zijn. Ja die 30 inch cinemadisplays van apple en wat groter spul van dell enzo.. maar toch niet echt mainstream. 1920x1200 is de huidige gangbare resolutie voor lcd schermen van 24" en groter
haha mee eens...denk dat het meer kracht vereist om in hoge resolutie op me tv te gamen dan op me pc monitor:P wil natuurlijk Lord of the rings online wel in full HD meemaken he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:21:
[...]
Oplossingen:
1) Hier kun je niets aan veranderen, de filmer had hier rekening mee moeten houden bij het maken van de film. Een oplossing is het maken van tussenliggende frames, iets wat Pioneer en de duurdere Panasonic tv's doen. Windvd schijnt dit ook te kunnen.
2) Andere decoder/renderer/hardware offloading/snellere cpu gebruiken.
3) Zet de frequentie van je videokaart gelijk met de media of in een exacte vermenigvuldiging. Let hierbij op dat het scherm sommige frequenties misschien wel kan weergeven via een pulldown methode, dan is de werkelijke frequentie nog steeds niet correct. Mijn beamer heeft gelukkig native ondersteuning zonder pulldown en ik gebruik een DoEvent script met Reclock Filter welke de resolutie naar 24Hz veranderd bij 24p en naar 50Hz voor PAL en 60Hz voor NTSC.
4)De standaard reference clock van Directshow is de Microsoft sound renderer, dit terwijl voor echt vloeiende beelden beter de clock van video gebruikt had kunnen worden. Verder staan niet alle clocks in je pc echt gelijk. Oplossing voor beide is Reclock Filter, deze kan de pitch van de audio aanpassen (of nog beter audio time stretching gebruiken).

Reclock filter werkt niet correct met Vista Media Center en niet op 64bit (wel op een 64bit os, zolang de player 32bit is.)
Handig, dat Do_event script, dat wil ik ook. Hoe doe je zoiets?
Werkt ook de beta van Reclock nog steeds niet goed in VMC?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

psy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:13:
[...]

Handig, dat Do_event script, dat wil ik ook. Hoe doe je zoiets?
Werkt ook de beta van Reclock nog steeds niet goed in VMC?
Bij mij is dit nogal eenvoudig omdat ik geen SPDIF gebruik maar LPCM en de refreshrate niet terug hoeft te veranderen (tot er andere media komt), zie het voorbeeldscript in reclock voor SPDIF etc.

dc.exe heb ik in de reclock map gezet en enable events in reclock aangezet.

RunEvent.vbs (Quick and Dirty):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

If  WScript.Arguments(1) = "CINEMA" AND WScript.Arguments(6) <> "24" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=24",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "PAL" AND WScript.Arguments(6) <> "50" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=50",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "NTSC" AND WScript.Arguments(6) <> "60" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=60",0,true
    WScript.Quit 0
End If

WScript.Quit 1

Ik heb alleen maar problemen met reclock in VMC ook met 1.8.3.3. Ontwikkelaar geeft ook aan "does not work correctly and probably never will". Mediaplayer en MediaPortal geen enkel probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 10-02-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
kaajee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:42:
[...]

Gek, als ik zoek op bijv. 7 inch tft vga vind ik er legio.........
Godja natuurlijk ... ook zoeken op trefwoord VGA ... natuurlijk 8)7
Thx. kaajee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Geen matches
Anoniem: 104097 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet echt goed wat je juist bedoeld maar ik kan je wel zeggen dat als je de htpc met spdif op de marantz aansluit het geen probleem zal zijn om DTS, Dolby Digital ... zelfs ES weer te geven.
Ik zelf heb een SR4001 .... werkt prima en als er iets niet werkt ... dan moet je het probleem in de codecs van de htpc zoeken.
Wat is ES?

Ik bedoel het volgende:

Bij mijn PS3 laat ik het decoderen over aan de PS3 en stuur het LPCM signaal (inclusief beeld) over HDMI naar de Marantz die het beeld weer doorstuurt naar de Plasma. Dat werkt in het algemeen prima en ik vraag me af of het decoderen (inclusief de HD formaten) ook met het Gigabyte 780g bordje over HDMI gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DTS-ES staat voor DTS Extented Surround ...... 7.1 dus ... de aanwezigheid dus van 2 extra kanalen voor de weergave van de Surround Back channels ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 10-02-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik stem ervoor dat bovenstaande over niet-vloeiend beeld wordt opgenomen in de startpost, dit is veel belangrijker dan een opsomming van oudere cases in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:25:
DTS-ES staat voor DTS Extented Surround ...... 7.1 dus ... de aanwezigheid dus van 2 extra kanalen voor de weergave van de Surround Back channels ;)
Aha duidelijk, thx. Voor mij niet relevant in een 5.1 speakersetup.

Nu ben ik nog wel benieuwd of dat 780g Gigabyte bordje ook goed kan decoderen en 5.1 LPCM over HDMI kan uitsturen (en of dat zinvol is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen matches
DTS ES is geen THX, THX is een certificering van Lucas Arts en geeft alleen aan dat een versterker de mogelijkheid heeft audio op een bepaalde manier weer te geven. DTS ES en gewoon een uitbreiding op DTS.
Nu ben ik nog wel benieuwd of dat 780g Gigabyte bordje ook goed kan decoderen en 5.1 LPCM over HDMI kan uitsturen (en of dat zinvol is).
Ja, de ATi/AMD 780G chipset zou zonder problemen 5.1" over HDMI moeten doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Geen matches
Jows ik heb gisteren me htpc in elkaar geschroefd en alles draait lekker. Me scite mini ninja houdt me 5050 rond de 30 graden (in de bios dus geen load) op ongeveer 1200RPM:) Best lekker dus.

Nu heb ik in eerste instantie tijdens de boot niet goed opgelet en ben ik gaan installeren...blijkbaar stond mijn SATA schijf nog als IDE aangegeven terwijl ik dit had moeten wijzigen naar AHCI.
Na de installatie komt er een reboot en vraagt mijn systeem (wat deze de eerste keer ook al deed maar toen was ik te druk met mijn theetje bezig) of de SATA controller van IDE naar AHCI gezet moet worden.
Ik heb toen Yes gekozen en vervolgens reboot mijn systeem. Nu kan hij niet meer naar de installatie van windows komen. Tevens krijg ik niet meer de optie om te booten van CD (sata dvd speler erin die WEL als eerste boot device staat ja:) ). Ik heb er geen moeite mee om de installatie van XP opnieuw te starten maar waarom begint hij nu niet meer met de dvd speler als eerste boot device? Moet de SATA controller daarvoor op IDE staan?

*edit* het inbouwen van me systeem in de Silverstone LC17 ging trouwens erg goed. Het enige nadeel zijn alle kabels. Het is nu een grote warboel van kabels binnenin omdat er weinig ruimte is om deze weg te werken. Hier gaan we nog eens aan werken voordat ik mijn systeem bij de tv ga plaatsen:)

[ Voor 12% gewijzigd door boomr op 11-02-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 05-07 12:33

EraZor

Don't mention the war

Geen matches
_Dune_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:
[...]

DTS ES is geen THX, THX is een certificering van Lucas Arts en geeft alleen aan dat een versterker de mogelijkheid heeft audio op een bepaalde manier weer te geven. DTS ES en gewoon een uitbreiding op DTS.

[...]

Buiten dat is "thx" vaak ook een afkorting voor "thanks", oftewel "dankjewel" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen matches
EraZor schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:21:
[...]
Buiten dat is "thx" vaak ook een afkorting voor "thanks", oftewel "dankjewel" ;)
Euh oeps, ik zat zo in de audio en de bijbehorende afkortingen. :+

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
JPS schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Aha duidelijk, thx. Voor mij niet relevant in een 5.1 speakersetup.

5.1 LPCM volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Eigenlijk heb ik een hele simpele vraag, kan je een laptop niet gewoon gebruiken als HTCP?
Een laptop is eigenlijk net als een HTCP meestal compact, stil en energie zuinig. De enige nadelen waar ik op kan komen is dat die wel snel genoeg moet zijn voor (Full) HD te decoden en je moet een externe TV-kaart en externe geluidskaart hebben.

Zie ik iets over het hoofd of kan een laptop ook prima als HTCP werken?

Ik bedoel dan niet alle laptops, maar meer de multimedia laptops die ook al afstandbediening enzo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Geen matches
Werkt prima, alleen zijn laptops veelal toch warmer en dus produceren ze meer geluid dan een HTPC. Bovendien is een volledige kast beter uitbreidbaar dan een laptop, naast het feit dat je de airflow beter kunt controleren.

Ik heb mijn laptop hier ook wel eens tijdelijk voor gebruikt, maar mijn laptop kwam in alle opzichten net te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:27

Sa1

Deveon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:08:
Eigenlijk heb ik een hele simpele vraag, kan je een laptop niet gewoon gebruiken als HTCP?
Een laptop is eigenlijk net als een HTCP meestal compact, stil en energie zuinig. De enige nadelen waar ik op kan komen is dat die wel snel genoeg moet zijn voor (Full) HD te decoden en je moet een externe TV-kaart en externe geluidskaart hebben.

Ik bedoel dan niet alle laptops, maar meer de multimedia laptops die ook al afstandbediening enzo hebben.
In tegenstelling tot wat AvanCade zegt, denk ik dat laptops hier prima voor geschikt kunnen zijn. Je hebt tegenwoordig zeer krachtige laptops met HD kaarten der in zitten, die kunnen zeker HD decoderen. Veel nieuwere en dan met name de 17" dingen hebben ook HDMI aansluitingen dus.. tjah ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen, floppyDTV via firewire en je bent klaar. Alleen op één of andere manier stroom zien te regelen.

Overigens heeft AvanCade wel gelijk qua uitbreidbaarheid, maar mijns inziens is dat één van de minst boejende aspecten van een HTPC, die moet gewoon 1080p kunnen doen en de rest zit wel snor. Data lekker op een NAS ofzo.
Mijn laptop kan 1080p aan (t9300 proc) en als hij dat doet blijft hij evengoed super stil.

[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 11-02-2009 13:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Geen matches
_Dune_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:
[...]

[...]
Oeps, sorry voor de verwarring, ik bedoelde thanks.. :o
Thx, eh, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Geen matches
Hmmm, dat blijft dus nog de openstaande vraag. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
JPS schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Hmmm, dat blijft dus nog de openstaande vraag. Anyone?
Overal staat 2 channel LPCM, elke review en op elk forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 21:51
AvanCade schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:20:
Werkt prima, alleen zijn laptops veelal toch warmer en dus produceren ze meer geluid dan een HTPC. Bovendien is een volledige kast beter uitbreidbaar dan een laptop, naast het feit dat je de airflow beter kunt controleren.

Ik heb mijn laptop hier ook wel eens tijdelijk voor gebruikt, maar mijn laptop kwam in alle opzichten net te kort.
Het kan natuurlijk wel, het hangt er helemaal van af welke eisen je stelt. Voor HD-weergave heb je volgens mij een component of DVI of HDMI-out nodig, voor digitaal surround geluid (Dolby Digital, DTS) een optische of coaxiale uitgang, voor het afspelen van Blu-ray disks een Blu-ray speler. Zijn er laptops die dat hebben? Of misschien vind je dat niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Deveon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:08:

Kan inderdaad prima. Echter is het zelf samenstellen een stuk (leuker,) goedkoper dan het kopen van een laptop die over de toch wel specifieke eisen beschikt.
Dus voldoende HD ruimte, TVkaart, HDMI, en al hetgeen wat je zelf nog belangrijk vindt.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen matches
*edit* het inbouwen van me systeem in de Silverstone LC17 ging trouwens erg goed. Het enige nadeel zijn alle kabels. Het is nu een grote warboel van kabels binnenin omdat er weinig ruimte is om deze weg te werken. Hier gaan we nog eens aan werken voordat ik mijn systeem bij de tv ga plaatsen:)
Prop de kabels gewoon in de lege optical en harde schijf bays. Heb ik ook gedaan en nu ziet het er zowaar redelijk "netjes" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Geen matches
_Dune_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:57:
[...]
In het geval van een HTPC zou ik gan voor een Western Digital GP editie. Deze hardeschijven zijn erg stil, energie zuinig met goede prestaties en Western Digital heeft zich altijd bewezen als zeer betrouwbaar, in iedergeval ruim voldoende voor een HTPC.

TIP: Je zou voor de F1 serie van Samsung kunnen gaan wanneer je maar 1 hardeschijf wilt plaatsen, wanneer je RAID wilt gebruiken blijf dan ze ver mogelijk bij de F1 hardeschijven vandaan. Overigens als iets veel goedkoper is dan een vergelijkbaar produkt moet dat natuurlijk ergens vandaan komen. ;)
Even terugkomen op deze. Ik heb 2 Samsungs (in 2 verschillende PCs. Geen Raid dus, maar wie doet er RAID in een HTPC?) en nooit problemen met die schijven. Ik heb 1 WD GP 750GB en dat is een ander verhaal. Voor simpele opslag (van bijvoorbeeld films) doet ie het. Als ik er iets opzet dat 'm vaak gaat bezighouden (in mijn geval een VMWare partitie) dan "verdwijnt" ie echter zo om de paar uur uit mijn computer. Als ik de compu opnieuw opstart doet ie het weer even en dan gaat het weer mis.
Ik vertel dit verhaal om aan te geven dat forumposts over een schijf niet alles zeggen. Tegen 10 posters zijn er 100 die geen problemen hebben en dat geldt denk ik voor elke schijf. Ik weet niet of mijn VMWare partitie probleem specifiek is voor de WD GP schijven, maar om die reden ben ik huiverig geworden er een van de oude serie te kopen als primary schijf in een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:57:
[...]

Overal staat 2 channel LPCM, elke review en op elk forum.
Ok, ik wist dat 7.1 niet werkte maar hoopte wel op 5.1LPCM. Dat had ik dan niet goed begrepen.

Hoe gaat het dan als je HD audioformaten naar een versterker wilt sturen die dat niet ondersteunt? Kan dat op een 780G bordje dan (realtime) worden omgezet naar zoiets als DTS of DD bitstream of kan dat dan gewoon niet worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
JPS schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:19:
[...]

Ok, ik wist dat 7.1 niet werkte maar hoopte wel op 5.1LPCM. Dat had ik dan niet goed begrepen.

Hoe gaat het dan als je HD audioformaten naar een versterker wilt sturen die dat niet ondersteunt? Kan dat op een 780G bordje dan (realtime) worden omgezet naar zoiets als DTS of DD bitstream of kan dat dan gewoon niet worden afgespeeld?
Dat zal aan je software liggen denk ik. De meeste dragers die HD audioformaten bevatten, hebben ook (std.) DTS en DD51 'aan boord', dus dan dien je die te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Geen matches
kaajee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Dat zal aan je software liggen denk ik. De meeste dragers die HD audioformaten bevatten, hebben ook (std.) DTS en DD51 'aan boord', dus dan dien je die te selecteren.
Helder. Totdat HD formaten mainstream zijn zullen BD's dus meerdere gangbare audiotracks hebben. Dan hoef ik me geen zorgen te maken dat mijn 1 jaar oude Marantz al weer verouderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Misschien nog wel een leuk artikel voor hier:

http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik ben nog heel erg in dubio over een goede HTPC kast en practische bediening. Als ik de post lees ben ik niet de enige :X

Een belangrijke eis is dat ik op een makkelijke manier door mijn muziekcollectie kan bladeren zonder dat de plasma aanstaat. Bij voorkeur zou dat op een Squeezbox duet achtige wijze zijn, maar dat lijkt nog niet haalbaar. Er zijn volgens mij deze 'two-way, remote display' oplossingen te vinden in de TS en op de diverse internetfora:

1) Een PDA met remote control applicatie zou een ander alternatief kunnen zijn, maar dit werk niet zo lekker als een 'gewone' afstandsbediening denk ik. Alleen al vanwege het steeds weer verbinding moeten maken met de HTPC en het stroomverbruik (dus steeds weer die PDA aan de lader).
2) De enige sideshow supporting optie (Ricavision VAV) lijkt veelbelovend maar is nog steeds niet op de markt om onduidelijke redenen.
3) Philips SRM7500 remote. die heeft een klein zwart/wit display die je library kan weergeven. Alleen bij grote libraries werkt het niet erg fijn en bovendien is de functionaliteit wel erg beperkt. Ik heb zijn broertje namelijk voor de Ipod (SJM3151). Een leuk dingetje, maar geen volwaardige oplossing.

Ik moet vaststellen dat de markt op dit punt nog niet volwassen is en ik denk dat ik wacht totdat er een mooie sideshow supporting remote op de markt komt voordat de wens voor een chique remote bediening in vervulling kan gaan.

Tot die tijd zie ik twee mogelijkheden:
1) Kast met touchscreen. Voordeel is dat redelijk makkelijk muziek is te kiezen, nadelen zijn:
- deze kasten zijn altijd lomp groot
- alleen goed af te lezen van dichtbij, en de kast komt vrij laag bij de grond te staan. Niet optimaal dus
- altijd weer gedoe met clone mode
2) een klein apart touchscreen LCD die ik bovenop de kast kan zetten. Ik kwam deze post van Kajee tegen. Het voordeel is dat ik een mooi compact HTPC-kastje kan gebruiken en veel beter bij het schermpje kan voor de bediening.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk los schermpje tbv de bediening van een HTPC? Zoja dan ben ik erg benieuwd hoe dat het beste werkt.

• peethein
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-06 15:35
Als je een Windows Mobile 5 of 6 PDA of telefoon hebt kun je gebruik maken van Windows Sideshow. Dit bestaat uit twee delen:
  • installeer de Windows Sideshow gadget voor Media Center op je pc.
  • installeer "Windows SideShow for Windows Mobile Developer Preview" op je PDA
Vervolgens kun je dmv je PDA via bluetooth je media center bedienen, dwz muziek en films afspelen, en programma's opnemen. Het werkt, maar grafisch is het nog niet supermooi. Als je al een PDA hebt met windows mobile kun je dit eens proberen.

Ik verwacht wel dat er nog effort in wordt gestoken bij Microsoft, al vraag ik me af of er nog veel updates uit zullen komen voor Vista. Wellicht is dit vooral een try-out voor Windows 7.

link naar MSDN forums voor sideshow:
http://social.msdn.micros.../windowssideshow/threads/

Anoniem: 90684

JPS:

Ik heb mijn htpc ook gebouwd om met name muziek te draaien en mijn gedownloade video's mooi en overzichtelijk via de afstandsbediening op mijn tv te kunnen afspelen. Mijn setup is nu als volgt:

Origin s14v met AMD 5050e en 780g chipset (so far nothing new). Kabel naar mijn router (en daardoor wifi).

Heb al mijn muziek in Itunes opgeslagen. Is een handig programma en zoekt overal mooi de albumcovers bij, maar belangrijker, kan worden bediend via een iphone/ipod touch. Via een gratis programma "remote" - van Apple zelf - kun je je itunes bedienen op dezelfde manier als je je muziek normaal bedient. Dus gewoon scrollen, kiezen, volume regelen etc. Ik heb vervolgens een ipod touch gekocht die nu als afstandsbediening dient. Ziet er prachtig uit en werkt erg prettig. Tv hoeft dus helemaal niet aan. Bijkomend voordeel van itunes is trouwens dat je een afspeellijst kunt maken met radiozenders, die je dan vervolgens via je ipod touch kan aanzetten.

Voor mijn films heb ik media center, ingericht met een paar mooie plugins zodat mijn series en films mooi gerangschikt zijn met alle imdb info.

Verder heb ik nog een harmony waarmee ik de tv, digitenne en media center kan bedienen, en heb ik sinds een week of twee een logitech dinovo mini (maar een goedkoper toetsenbord kan natuurlijk ook).

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes!

• psy

psy

Geen matches
Anoniem: 90684 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:23:
JPS:

...
Voor mijn films heb ik media center, ingericht met een paar mooie plugins zodat mijn series en films mooi gerangschikt zijn met alle imdb info.
...
Welke plugins?

• kaajee
iPod Touch kan ook, maar 200eu voor alleen een muziek-remote vind ik wel erg veel.........je hebt daarnaast nl. (blijkbaar) ook nog een 'gewone' remote nodig om je MCE goed te kunnen bedienen........

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
JPS schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:19:
[...]

Je kunt met ac3filter of ffdshow omzetten naar DD. Maar ik weet niet hoe de rest (speakers) van je stereo eruit ziet, misschien is 5.1 LPCM toch iets om wel te nemen.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:46
Geen matches
westergas schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:34:
Deze vraag heb ik ook in het Win7 Topic staan maar dit lijkt me een betere plek.
Ik draai Win7 beta op mijn HTPC en alles speelt gewoon goed af in de mediaplayer, ook mkv''s e.d. Echter mediacenter speelt ze niet af, alleen de DVD's.

Is iemand dit al gelukt?
Niet dat ik je verder kan helpen ben ik bang maar bij mij speelt windows 7 na installatie alles af.....
Vind het trouwens een hele verbetering dat windows7.
Ondersteuning voor hd tv
200+ kanalen makkelijk op volgorde zetten (ipv 200 keer klikken per kanaal..)
Instellen van verschillende media library's

En het kan aan mij liggen maar de beeldkwaliteit van TV is stukken beter!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 13:12

Willem2

Ω is futile

Geen matches
westergas schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:34:
Deze vraag heb ik ook in het Win7 Topic staan maar dit lijkt me een betere plek.
Ik draai Win7 beta op mijn HTPC en alles speelt gewoon goed af in de mediaplayer, ook mkv''s e.d. Echter mediacenter speelt ze niet af, alleen de DVD's.

Is iemand dit al gelukt?
Jahoor, met CoreAVD en een registry aanpassing zodat media center de MKV files laat zien, werkt het als een zonnetje bij mij thuis.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 90684 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:23:

Heb al mijn muziek in Itunes opgeslagen. Is een handig programma en zoekt overal mooi de albumcovers bij, maar belangrijker, kan worden bediend via een iphone/ipod touch. Via een gratis programma "remote" - van Apple zelf - kun je je itunes bedienen op dezelfde manier als je je muziek normaal bedient. Dus gewoon scrollen, kiezen, volume regelen etc. Ik heb vervolgens een ipod touch gekocht die nu als afstandsbediening dient. Ziet er prachtig uit en werkt erg prettig.
Dat is een hele aardige suggestie. Het bedieningscomfort met een klein display, bij voorkeur in de afstandsbediening is primair gewenst voor muziek afspelen. Voor films etc staat immers de TV aan. Het is alleen wel een wat dure oplossing en bovendien heb ik in het algemeen bezwaren tegen het adopteren van techniek dat door 1 merk wordt gedomineerd. Itunes en het opslagsysteem op de ipod (en de gesloten wijze van muziekbeheer) heb ik bijvoorbeeld een hekel aan. Ik heb zelf een ipod, daar een tijd lang naar alle tevredenheid Rockbox op gedraait, maar moest terug naar Itunes om het Philips dock en remote (SJM3151) te kunnen gebruiken.

Waarom is zo'n oplossing als van Apple niet beschikbaar voor (semi)open platforms, zoals voor symbian bijvoorbeeld, en waarmee je dan ook winamp, mediamonkey, Foobar, en whatever kunt aansturen? Ik heb het althans (op de pda oplossing na) nog niet kunnen vinden.

Verder heb ik nog een harmony waarmee ik de tv, digitenne en media center kan bedienen, en heb ik sinds een week of twee een logitech dinovo mini (maar een goedkoper toetsenbord kan natuurlijk ook).

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes!
Dank. Ik denk dat ik inderdaad iets aparts voor audio moet gaan regelen en videotoepassingen op de gebruikelijke manieren oplos, met toetsenbord en een universele remote. Welk plugins gebruik je voor Media Center?

• boomr
Wel ik heb gisteren mijn HTPC af-geinstalleerd. Het kwam erop neer dat ik de dvd speler op SATA poort 5 moest hangen en deze poort op IDE moet zeggen. Vervolgens dien ik sata drivers op floppy te hebben om windows XP te kunnen installeren...erg vaag en aangezien ik nog maar een pc heb waar een ide floppy drive in zit heb ik ervoor gekozen om me SATA op IDE modus te zetten. In de toekomst ga ik hier nog wel wat meer moeite voor doen maar gisteren zocht ik dit niet.

Nu heb ik dus XP geinstalleerd met alle updates, Mediaportal, FFDSHOW en COREAVC. Nu heb ik 4 HD films in een movie folder gezet en covers erbij etc. Alles werkt, behalve het afspelen van de films:S

Eentje is in Mpeg formaat en de andere 3 zijn in MKV formaat. Wanneer ik in mediaportal op de film klik wordt het scherm na een paar seconden zwart en binnen een paar seconden ben ik terug in het menu van mediaportal. Geen idee hoe dit kan. Ik heb in de opties van mediaportal zitten spelen met de gebruikte codecs (kan kiezen tussen COREAV, FFDSHOW en een andere) maar geen enkele optie werkt. Die ik iets verkeerds?

Tevens heb ik het probleem dat bij het opstarten van mediaportal er een delay zit van ongeveer een minuut (!!!) dat mediaportal aan het wachten is tot de TV service gestart wordt. Kan ik hier nog iets mee?

Thanks alvast.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

lj_tree schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:47:
Wel ik heb gisteren mijn HTPC af-geinstalleerd. Het kwam erop neer dat ik de dvd speler op SATA poort 5 moest hangen en deze poort op IDE moet zeggen. Vervolgens dien ik sata drivers op floppy te hebben om windows XP te kunnen installeren...erg vaag en aangezien ik nog maar een pc heb waar een ide floppy drive in zit heb ik ervoor gekozen om me SATA op IDE modus te zetten. In de toekomst ga ik hier nog wel wat meer moeite voor doen maar gisteren zocht ik dit niet.
Zo vaag is dit niet, XP heeft geen drivers voor AHCI of voor je enhanced controller, maar wel voor IDE. Dus of IDE, of een flop, of drivers slipstreamen.
Nu heb ik dus XP geinstalleerd met alle updates, Mediaportal, FFDSHOW en COREAVC. Nu heb ik 4 HD films in een movie folder gezet en covers erbij etc. Alles werkt, behalve het afspelen van de films:S

Eentje is in Mpeg formaat en de andere 3 zijn in MKV formaat. Wanneer ik in mediaportal op de film klik wordt het scherm na een paar seconden zwart en binnen een paar seconden ben ik terug in het menu van mediaportal. Geen idee hoe dit kan. Ik heb in de opties van mediaportal zitten spelen met de gebruikte codecs (kan kiezen tussen COREAV, FFDSHOW en een andere) maar geen enkele optie werkt. Die ik iets verkeerds?
Haali Media splitter?<-die zit al bij CoreAVC |:( Zet h264 eens aan bij ffdshow video (als deze niet aanstaat) en probeer het eens met ffdshow. Verder kun je ook eens kijken waar de films mee geëncode zijn (vc1/h264/mpeg/divx etc)
Tevens heb ik het probleem dat bij het opstarten van mediaportal er een delay zit van ongeveer een minuut (!!!) dat mediaportal aan het wachten is tot de TV service gestart wordt. Kan ik hier nog iets mee?

Thanks alvast.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 12-02-2009 16:00 ]

• boomr
Geen matches
hmm....dan heb ik waarschijnlijk de SATA controller ook op IDE staan op mijn vaste systeem (vanavond even checken want ben flink aan het twijfelen). Wat is slipstreamen van drivers? Met die flop weet ik maar drivers slipstreamen nog nooit van gehoord.

Ik zal vanavond die FFDSHOW eens proberen. Volgens mij heb ik deze gisteren ook aangezet in de config van ffdshow maar gisteren nogal flink aan het prutsen geweest dus weet het niet heel zeker.

De films zijn trouwens encoded met H264.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
lj_tree schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:10:
hmm....dan heb ik waarschijnlijk de SATA controller ook op IDE staan op mijn vaste systeem (vanavond even checken want ben flink aan het twijfelen). Wat is slipstreamen van drivers? Met die flop weet ik maar drivers slipstreamen nog nooit van gehoord.

Ik zal vanavond die FFDSHOW eens proberen. Volgens mij heb ik deze gisteren ook aangezet in de config van ffdshow maar gisteren nogal flink aan het prutsen geweest dus weet het niet heel zeker.

De films zijn trouwens encoded met H264.
http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/raid.htm

Gebruik je trouwens FFDSHOW of FFDSHOW tryouts? De laatste is veel nieuwer.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 12-02-2009 16:36 ]

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 12:58
Dank voor de tip! Bijzonder goed en toegankelijk verhaal voor eenieder die wil begrijpen hoe het zit met CPUs, GPUs, codecs, formaten en software. Must read voor het kiezen van HTPC hardware; zeker opnemen in de startpost!

Geen matches
Heb even uitgezocht welke plugins ik heb (was ook wel handig, want was het alweer vergeten en had de bronbestanden niet opgeslagen).

Voor series:

VideoApp (maar volgens mij heeft het geen naam)
http://thegreenbutton.com/forums/thread/259474.aspx

Het is nogal een rotklus om het allemaal werkend te krijgen, want alles staat en valt met de naam die je aan de afleveringen hebt gegeven. Zolang je consequent hetzelfde stramien gebruikt en zorgt dat dat overeenkomt met de metadatagrabber van het programma werkt het geweldig. Kostte mij wel een avondje renamen en in mapjes zetten. Hiervoor is Bulk Rename Utility weer erg handig trouwens. Scheelt uren!

Voor films:
Sam's Video Browser for Vista MCE
http://fladivision.com/index.php/projects

Dit in combinatie met Salami Movie organiser (om snel en eenvoudig metadata te koppelen aan de films)

Een algemene opmerking bij de plugins is dat er ook programma's zijn die niet met Xml metadata werken, maar alles doen op basis van mysql enzo. Ik wilde mijn htpc zo clean mogelijk houden, dus voor mij was dat geen optie. Komt bij dat ik op adminstratorniveau werk en mysql vaak een username en password nodig heeft. Hoe dan ook, voor een tweakert zijn bovenstaande plugins helemaal niet lastig, maar het is niet iets wat je even aan je vriendin geeft om lekker uit te zoeken. }:O

Als toetje nog wat plaatjes van mijn VMC zoals hij er nu uitziet. Genomen met mijn Iphone, dus van baggerkwaliteit, maar a la. Menu in VMC heb ik trouwens aangepast met Menu Mender (ofzoiets), omdat ik al die links die ik toch niet gebruik niet hoef (neem ook geen tv op enzo).

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4205/img0038qg3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5156/img0039dq2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/3451/img0040aq2.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/5016/img0041qh9.th.jpg

mmm, heel klein geworden kennelijk. Hierbij de links naar de wat grotere:

http://img144.imageshack.us/my.php?image=img0041qh9.jpg
http://img13.imageshack.us/my.php?image=img0038qg3.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=img0039dq2.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=img0040aq2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 90684 op 12-02-2009 18:14 ]

• psy

psy

Geen matches
Bedankt voor de moeite
Even post opgeslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Geen matches
Dusssss gisteren eindelijk me mkv's werkend gekregen. Eerst maar even VLCplayer gedownload om te checken of er niks qua drivers of iets dergelijks mis was maar die speelt ze wel normaal af.

Toen aan het googlen geslagen en op een forum een kerel met dezelfde probs tegengekomen. Hij had het opgelost door Haai Mediasplitter (zit nu op me werk dus kan t niet controleren maar volgens mij klopt die naam) te installeren. Dat geprobeert en het werkt. Nu kan ik dus MKV's afspelen in mediaportal. Ik zit nog voor een grote klus want ik moet nog VEEL tunen aan mediaportal (skin, plugin voor series, radio/tv, database vullen met muiziek, films etc.) maar het begin is er:) Vanavond ga ik me htpc aansluiten op me AV reciever en eens checken hoe het geheel werkt op de tv en met surround geluid. Ik kan bijna niet wachten:)

Nog thanks voor alle hulp iedereen!

Trouwens, ik heb gisteren een oudere versie van mediaportal geinstalleerd (ik was ten einde raad) en moet vanaovnd nog even de nieuwe versie installeren. Het valt me op dat 1.0.0.0 stabieler is dan de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

lj_tree schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:18:
[...]
Toen aan het googlen geslagen en op een forum een kerel met dezelfde probs tegengekomen. Hij had het opgelost door Haai Mediasplitter (zit nu op me werk dus kan t niet controleren maar volgens mij klopt die naam) te installeren. Dat geprobeert en het werkt. [...]
|sWORDs| schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:57:
[...]
Haali Media splitter?<-die zit al bij CoreAVC |:( [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
lj_tree schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:18:
.........

Trouwens, ik heb gisteren een oudere versie van mediaportal geinstalleerd (ik was ten einde raad) en moet vanaovnd nog even de nieuwe versie installeren. Het valt me op dat 1.0.0.0 stabieler is dan de oudere versies.
Zou dat wellicht komen doordat de 1.0.0.0 versie een 'echte release' is (pas de eerste) en dat alle 'oudere versies betá of release candidates waren? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Geen matches
Gvd...waarom werkt t na die installatie dan wel?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Ik wil op korte termijn mijn huidige HTPC setje gaan vervangen, ik bezit nu een intel combinatie, maar ik wil toch graag terug naar de AMD combinatie, nu wil ik dus voor het bekende
Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord gaan, echter ik heb zelf nog een Geforce 8500GT Silent videokaart. Is het dan beter om deze te houden en de onboard videokaar van het Gigabyte moederbord uit te schakelen? Of kan ik beter de Ati 3200 gebruiken?

Het systeem wordt puur gebruikt om films te kijken, MKVs, Blu Ray schijfjes, DVDs, heel af en toe avi files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pittie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:53:
Ik wil op korte termijn mijn huidige HTPC setje gaan vervangen, ik bezit nu een intel combinatie, maar ik wil toch graag terug naar de AMD combinatie, nu wil ik dus voor het bekende
Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord gaan, echter ik heb zelf nog een Geforce 8500GT Silent videokaart. Is het dan beter om deze te houden en de onboard videokaar van het Gigabyte moederbord uit te schakelen? Of kan ik beter de Ati 3200 gebruiken?

Het systeem wordt puur gebruikt om films te kijken, MKVs, Blu Ray schijfjes, DVDs, heel af en toe avi files.
Wat voor intel CPU/board heb je nu? Wat voor cpu wil je gaan gebruiken? Wat voor tv (versterker), hoe ga je deze aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Geen matches
Op dit moment heb ik een Intel Core 2 Duo E4300, met een Asrock moederbord (een 945GC Chipset zo uit mijn hoofd)

Waarschijn wil ik als nieuwe processor voor de AMD 7750 gaan.
Ik maak gebruik van een oudere 5.1 Versterker, met een digital input (coax) iig geen HDMI support.
Tv heeft wel HDMI, een panasonic. Maar deze wil ik gewoon op VGA gaan aansluiten aangezien dit in mijn geval veel scherper beeld geeft dan met DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het niet financieel handiger om een nVidia 9300-based bordje te kopen en die 8500GT de deur uit te doen? Heb je de beste IGP van het moment voor HTPC's, minder hitte/betere airflow en kan je je oude CPU en geheugen nog houden (E4300 is zuinig en snel zat).

[ Voor 104% gewijzigd door Dreamvoid op 13-02-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Geen matches
@Pittie, waarom wil je uberhaupt een snellere CPU? Als je idd puur films kijkt, dan draaid dat toch alles prima af? Of gaat het om sneller repairen/unrarren ofzo?

Persoonlijk zou ik de 8500GT Silent houden, videokaarten bieden nog altijd net wat meer mogelijkheden en performance.
Ik neem aan dat die versterker ook optisch in heeft? Dan kun je gewoon een standaaard moederbordje pakken met spdif/optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Pittie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:23:
Op dit moment heb ik een Intel Core 2 Duo E4300, met een Asrock moederbord (een 945GC Chipset zo uit mijn hoofd)

Waarschijn wil ik als nieuwe processor voor de AMD 7750 gaan.
Ik maak gebruik van een oudere 5.1 Versterker, met een digital input (coax) iig geen HDMI support.
Tv heeft wel HDMI, een panasonic. Maar deze wil ik gewoon op VGA gaan aansluiten aangezien dit in mijn geval veel scherper beeld geeft dan met DVI
Wat voor Panasonic tv? Welke software (os/player/decoder) wil je gaan gebruiken? Wat bevatten de MKV files die je wil gaan afspelen (audio/video codecs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252314

Geen matches
Als ik nu CoreAvc gebruik ipv FFDShow, wat heb ik dan nodig om subtitles weer te geven?
Moet ik dan Vobsub installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Ja dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:51

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje... Ik heb een maand geleden een htpc gebouwd op basis van de AMD 780G op de Gigabyte MA78G-DS3H. Deze met een klassieke VGA kabel aangesloten op een Sony LCD-TV de KDL-40U4000
Heel fijn, maar om de native resolutie te kunnen gebruiken moet ik de hdmi aansluiting gebruiken.
En dat lukt mij niet??
Als ik de hdmi kabel in de htpc aansluit dan start 'ziet' mijn TV geen aangesloten devices.
Als ik eerst opstart met de vga kabel en dan de hdmi kabel aansluit dan kan ik nergens een instelling vinden om om te schakelen.
Ik heb mij al avonden lang suf gegoogled maar ben nog geen steek verder.
Wie kan mij helpen??
Waarschijnlijk maak ik een ontzettend domme beginners fout maar ik weet het gewoon niet??

Als OS gebruik ik Windows 2003 server
en ik heb de laatste Catalyst driver geinstalleerd: 9-1_xp32_dd_ccc_wdm_enu_74230

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Sneeuw en IJs schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:18:
Vraagje... Ik heb een maand geleden een htpc gebouwd op basis van de AMD 780G op de Gigabyte MA78G-DS3H. Deze met een klassieke VGA kabel aangesloten op een Sony LCD-TV de KDL-40U4000
Heel fijn, maar om de native resolutie te kunnen gebruiken moet ik de hdmi aansluiting gebruiken.
En dat lukt mij niet??
Als ik de hdmi kabel in de htpc aansluit dan start 'ziet' mijn TV geen aangesloten devices.
Als ik eerst opstart met de vga kabel en dan de hdmi kabel aansluit dan kan ik nergens een instelling vinden om om te schakelen.
Wie kan mij helpen??
Waarschijnlijk maak ik een ontzettend domme beginners fout maar ik weet het gewoon niet??

en ik heb de laatste Catalyst driver geinstalleerd: 9-1_xp32_dd_ccc_wdm_enu_74230
Eerst HDMI erin en dan opstarten, en misschien hoe stom het ook mag klinken een HDMI van een ander merk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Nu heb ik vanavond voor t eerst op me tv met me HTPC Full hd content zitten kijken (op een hd-ready tv:P) en het valt me op dat als mijn tv iets lichts weergeeft (we spreken even van mijn muispointer op mijn zwarte buroblad) en vervolgens naar iets donkers gaat, dat lichte heel wazig zichtbaar blijft:S Hoe kan dit? Ligt dit aan mijn tv (ik kan me herrineren dak het bij dvd wel eens gezien heb maar VEEL minder dan bij me htpc) en is dit op te lossen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-07 13:57
En dat lukt mij niet??
Wie kan mij helpen??

Buiten wat XthinkZ zegt, als de bios een beetje hetzelfde is als de DS2H moet je in de bios even DSUB/HDMI als poort kiezen waar hij naar kijkt bij het opstarten. Weet de precieze naam van de optie niet, maar als je even in de bios zoekt dan zie je wel wat ik bedoel.
Ik had een soortgelijk probleem nadat ik het systeem had geinstalleerd met mijn PC monitor met VGA aansluiting.
Dus even met vga kabel aansluiten, bios optie op DSUB/HDMI zetten, vga erafhalen, HDMI eraan en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

lj_tree schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:34:
Nu heb ik vanavond voor t eerst op me tv met me HTPC Full hd content zitten kijken (op een hd-ready tv:P) en het valt me op dat als mijn tv iets lichts weergeeft (we spreken even van mijn muispointer op mijn zwarte buroblad) en vervolgens naar iets donkers gaat, dat lichte heel wazig zichtbaar blijft:S Hoe kan dit? Ligt dit aan mijn tv (ik kan me herrineren dak het bij dvd wel eens gezien heb maar VEEL minder dan bij me htpc) en is dit op te lossen?

Thanks.
Lijkt me toch echt dat dat 'afterglow' is in je scherm. Is het een plasma?
Wellicht valt het je nu beter op doordat je nu met je PC vaker/langer in dat soort situaties zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 14-02-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Phuncz schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:38:
[...]
* 5400rpm HDD --> stiller, voldoende snel
Dat is onzin. Er bestaan zat 7200 schijven die je niet hoort draaien (zoemen). Hoeveel geluid hij verder produceert is niet van het toerental afhankelijk. Die nieuwe trend van het herintroduceren van 5400 schijven onder het mom van 'groen' is leuk voor louter opslagdoeleinden (als 2e schijf dus bijvoorbeeld) maar als opstartschijf zou ik altijd voor een 7200 schijf gaan. En ik weet wel dat moderne 5400 schijven qua performance dicht in de buurt van sommige 7200 schijven (lijken te) komen doordat de datadichtheid zo hoog is tegenwoordig maar in vergelijking met de nieuwste 7200 schijven winnen die laatste het toch echt makkelijk. De harde schijf is het enige mechanische component in de computer en daardoor het traagste, daarom wil je in principe altijd een schijf die zo snel mogelijk is om te zorgen dat dit zo min mogelijk een bottleneck is. Ik zou daarom bijvoorbeeld voor een WD black edition gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:23:
[...]

Dat is onzin. Er bestaan zat 7200 schijven die je niet hoort draaien (zoemen). Hoeveel geluid hij verder produceert is niet van het toerental afhankelijk. Die nieuwe trend van het herintroduceren van 5400 schijven onder het mom van 'groen' is leuk voor louter opslagdoeleinden (als 2e schijf dus bijvoorbeeld) maar als opstartschijf zou ik altijd voor een 7200 schijf gaan. En ik weet wel dat moderne 5400 schijven qua performance dicht in de buurt van sommige 7200 schijven (lijken te) komen doordat de datadichtheid zo hoog is tegenwoordig maar in vergelijking met de nieuwste 7200 schijven winnen die laatste het toch echt makkelijk. De harde schijf is het enige mechanische component in de computer en daardoor het traagste, daarom wil je in principe altijd een schijf die zo snel mogelijk is om te zorgen dat dit zo min mogelijk een bottleneck is. Ik zou daarom bijvoorbeeld voor een WD black edition gaan.
Jij bent degene die onzin praat. Wat jij quote is gewoon de waarheid en zeker geen onzin. Een 5400RPM draait langzamer en is dus stiller per definitie. Verder had Phuncz al meer verklaard/uitgelegd.

De 100MB/s die deze 5400 toeren schijven kunnen verstouwen is meer dan voldoende. Boot/start tijden zijn bij een HTPC ahgi niet of nauwelijks aan de orde; óf hij staat 24/7 aan of hij komt terug uit standby/hibernate. Dan merk jij niets van het verschil tussen 5400 en 7200 hoor!

En als je het snelste wilt moet je een 10.000 of 15.000 rpm schijf erin zetten, maar zo'n straaljager wil je echt niet. Als je het nog beter wilt en het geld er voor over hebt, neem dan als systeem/boot schijf een SSD.

De keuze voor een 7200RPM schijf wordt in ieder geval niet ondersteund/gerechtvaardigd door jouw argumenten; hij is zeker niet de snelste (wat jij graag wilt) en maakt ook nog eens meer herrie dan een 5400. En het snelheidsverschil tussen een 5400 en 7200 is (helemaal in dit kader) minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

kaajee schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:57:
[...]

Jij bent degene die onzin praat. Wat jij quote is gewoon de waarheid en zeker geen onzin. Een 5400RPM draait langzamer en is dus stiller per definitie. Verder had Phuncz al meer verklaard/uitgelegd.

De 100MB/s die deze 5400 toeren schijven kunnen verstouwen is meer dan voldoende. Boot/start tijden zijn bij een HTPC ahgi niet of nauwelijks aan de orde; óf hij staat 24/7 aan of hij komt terug uit standby/hibernate. Dan merk jij niets van het verschil tussen 5400 en 7200 hoor!

En als je het snelste wilt moet je een 10.000 of 15.000 rpm schijf erin zetten, maar zo'n straaljager wil je echt niet. Als je het nog beter wilt en het geld er voor over hebt, neem dan als systeem/boot schijf een SSD.

De keuze voor een 7200RPM schijf wordt in ieder geval niet ondersteund/gerechtvaardigd door jouw argumenten; hij is zeker niet de snelste (wat jij graag wilt) en maakt ook nog eens meer herrie dan een 5400. En het snelheidsverschil tussen een 5400 en 7200 is (helemaal in dit kader) minimaal.
Je mag het best met me oneens zijn, maar je redenaties kloppen niet. Je zegt dat 5400 schijven 'per definitie' stiller zijn omdat ze langzamer draaien. Dat snijdt geen hout. Bij harde schijven zijn er meerdere factoren die voor geluid zorgen. Zoals ik al zei zijn er zat 7200 schijven die je idle niet hoort draaien, ook al ga je er naast zitten luisteren. De rotatiesnelheid is dus kennelijk niet de doorslaggevende factor als het aankomt op geluidsproductie. Er zijn zat 7200 schijven die uitermate stil zijn. Ik noem de Spinpoint S250 bijvoorbeeld uit ervaring, maar er zijn nog zat andere schijven waarbij het geluidsniveau verre van storend is.

Je hebt het over boottijden en gaat er kennelijk van uit dat ik daar de focus op leg. Dat is niet het geval, ik snap niet dat mensen hun PC altijd helemaal uit zetten en gebruik zelf altijd S3 standby. Sowieso vind ik het niet nuttig om opstarttijden als doorslaggevende factor mee te wegen want ook al zou je je PC wel vaak uitzetten dan maakt het opstarten maar een klein deel uit van de gehele ervaring. Ik merk dus los van boottijden wel degelijk verschil tussen een 5400 en een 7200 schijf. Naast dat er meer meetbare factoren zijn dan louter doorvoersnelheid (acces time anyone) is de gebruikerservaring gewoon beter. Alles wordt minder 'sluggish'. Dat zelfde vind ik overigens van Hyper-threading. Een onderschatte technologie IMO. In benchmarks komt veelal niet naar voren dan een PC die hiermee toegerust is sneller is, maar de ervaring voor de gebruiker is wel degelijk veel beter omdat je een soort semi-multicore/cpu PC krijgt die dus nooit volledig blijft hangen op één proces wat veel CPU neemt.

Verder denk ik dat jij je baseert op veronderstellingen en verouderde ervaringen van jou zelf. Ik heb een Cheetah 15K.4 gehad en zelfs die hoorde je amper draaien. Ook qua seeks was die uitermate schappelijk. Ja, wel wordt zo'n ding heet. Ik denk dan ook dat warmteproductie één van de weinige redenen kan zijn om voor een 5400 schijf te kiezen, maar dan nog vind ik dit nooit de doorslag geven. Zolang een schijf in zijn eentje hangt en je enige airflow hebt in je kast dan zal hij niet snel te warm worden. Bijna alle A-merken die ik ken bouwen gewoon 7200 schijven in hun desktop systemen in zonder directe koeling. Dat is dus kennelijk geen probleem. Zelf hou ik er van om schijven wel enigszins te koelen, ik gebruik daarom graag kasten met de mogelijkheid om een 80- of 120MM fan voor de HDD's te plaatsen. Airflow is altijd goed, als je schijf te heet wordt is er gewoon in je kast wat fout. Ook voor passief gekoelde chipsets (die je dus veel in HTPC's tegenkomt) kan het bovendien geen kwaad als er van vooruit de kast een beetje lucht komt.

Ik wil nog wel even onderbouwen dat een 7200 schijf het snelste is. Kijk bijvoorbeeld hier, de Black verslaat de GreenPower (uiteraard) op alle fronten. http://www.tomshardware.c...od[2239]=on&prod[1843]=on Bij enkele benchmarks valt het inderdaad nog wel mee, maarja zie wat jij wil zien. Read transfer is echt niet representatief voor de gebruikservaring. Als je kijkt naar workstation i/o benchmark dan valt de GreenPower toch echt door de mand. Dat is dus een test waarin er daadwerkelijk iets gevraagd wordt van de schijf wat in de buurt komt van real-world gebruik. Daarnaast wil ik nog benadrukken dat je bij een schijf niet op zoek bent naar een performance die 'wel acceptabel is' maar naar de beste performance. Omdat je voor relatief meer geld (of zelfs hetzelfde geld) meer performance kunt krijgen en daar geen prijs voor betaalt in de vorm van (onoverkomelijke) nadelen, zoals jij suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:36:
[...]

................ maarja zie wat jij wil zien...........
Dat geldt voor jou (en alle anderen die dit lezen) ook.....

Ik blijf erbij dat de keuze voor een stille schijf de beste is voor een HTPC. Dat dat in de regel meer 5400 schijven tot de stillere horen moge duidelijk zijn. Dat je wat inboet op performance ben ik helemaal met je eens. Maar dat is voor normaal HTPC gebruik niet/nauwelijks relevant......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:36:
Je mag het best met me oneens zijn, maar je redenaties kloppen niet.
kaajee schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:48:
What he said ^^

Je vergeet het doel van HTPC's en dat is media spelen. De schijf wordt voor de rest nauwelijks gebruikt en zal dus voornamelijk een constant read transfer hebben. De software en codecs gaan niet zoals bij bv. games continu data ophalen van vele files verspreid over je schijf. Daar is een 7200rpm sneller in, evenals een 10.000 en 15.000rpm schijf. Maar dat boeit, nogmaals, niet voor HTPC's waar het gewoon één groot bestand aan maximaal 10MB/sec moet lezen. Of de schijf nu 25MB/s constant throughput heeft of 500MB/s, je filmpje zal even snel weergeven.

Aangezien we het hebben over huiskamer situaties, telt wel elke decibel. Dat jij het verschil niet hoort tussen 5400rpm en 15.000rpm schijven, wil niet zeggen dat anderen en vrouwtjelief het niet horen in een standaard zeer stille living. Dé reden ook dat veel mensen HDD recorders toch wel vervelend vinden zoemen. In mijn vorig systeem hoorde ik de 2 Raptor schijven ook niet, de ventilators waren luid genoeg daarvoor ;)

Om nog effe onjuistheden aan te kaarten:
Bijna alle A-merken die ik ken bouwen gewoon 7200 schijven in hun desktop systemen in zonder directe koeling. Dat is dus kennelijk geen probleem.
Dat is wel een probleem, alleen wegen A-merken de situatie anders af. Als er een ventilator bij moet, hebben ze te maken met nog een mogelijk falend mechanisch component, met extra geluidsproductie na een periode en met duurdere productie en ontwikkeling. Het is goedkoper één op de zoveel defecte schijven te vervangen.
Als je kijkt naar workstation i/o benchmark dan valt de GreenPower toch echt door de mand. Dat is dus een test waarin er daadwerkelijk iets gevraagd wordt van de schijf wat in de buurt komt van real-world gebruik.
Workstation i/o benchmarks hebben niets te maken met HTPC gebruik, je bent gewoon in het verkeerde topic daarvoor.
Daarnaast wil ik nog benadrukken dat je bij een schijf niet op zoek bent naar een performance die 'wel acceptabel is' maar naar de beste performance. Omdat je voor relatief meer geld (of zelfs hetzelfde geld) meer performance kunt krijgen en daar geen prijs voor betaalt in de vorm van grote nadelen, zoals jij suggereert.
Nee het is andersom: hoger energieverbruik, meer geluidsproductie (die jij blijkbaar niet hoort), meer hitteproductie en onnodige prestatiewinst zorgen ervoor dat er voor HTPC doeleinden geen voordeel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 14-02-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

Geen matches
kaajee schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:48:
[...]

Ik blijf erbij dat de keuze voor een stille schijf de beste is voor een HTPC. Dat dat in de regel meer 5400 schijven tot de stillere horen moge duidelijk zijn. Dat je wat inboet op performance ben ik helemaal met je eens. Maar dat is voor normaal HTPC gebruik niet/nauwelijks relevant......
Tuurlijk horen de 5400 schijven tot de stillere, ze worden nu eenmaal als groen en stil gemarket en dus is dat logisch. Dat trek ik ook helemaal niet in twijfel en zegt bovendien niets over of er ook stille 7200 schijven bestaan. En kijk hier eens naar de vergelijking tussen de SE16 (Blue) en de GP's. http://www.techreport.com/articles.x/15363/13 Voila een stille 7200 schijf die ook nog eens amper (verwaarloosbaar durf ik wel te zeggen) meer stroom consumeert, ironisch genoeg het grote stokpaardje van de huidige 5400 schijven.

Jouw statement dat performance voor 'normaal HTPC gebruik' niet relevant is is bovendien een misvatting. Performance is altijd relevant. Er komt altijd een punt waarop je je PC te traag vindt en wat anders wil. Waarom zou je dan bij het meest voor de hand liggende en traagste component niet op de performance letten? Misschien ben je bij een verse install wel tevreden ja. Maarja dan komt er wat fragmentatie en wordt hij al trager. Na verloop van tijd wordt Windows sowieso wat trager doordat het register niet helemaal fris meer is. Dan heb je dus al 3 factoren: Tragere schijf, fragmentatie en ouder wordende Windows. Goh dan is je PC toch opeens wel wat traag. Maarja, dat maakte niet uit voor een HTPC dus daar maak je je dan niet druk om. Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:27
Ik heb mijn oude XP2600+ met GF6200 als HTPC ingezet, maar ik merk dat dit niet voldoende oompfh levert voor HD content bij hogere bitrates. Dus toch maar een upgrade. Ik heb mijn zinnen gezet op de Foxconn A7GM-S met een AMD 5050e proc erop en 2Gb geheugen. Volgens mij moet die voldoende zijn om MKVs t/m 1080p alsmede HD-DVD en Blu-ray content vanaf discs te draaien. Ik wil er een LG combi drive inzetten voor de BRs en HD-DVDs die ik heb liggen. Gaarne bevestiging of dit allemaal ok gaat draaien.

Enige probleempje is dat de 780G blijkbaar slechts onder bepaalde omstandigheden 5.1/7.1 LPCM uitstuurt via de HDMI poort. Op AVSForums vond ik daar het volgende over:
You could use the onboard graphics (HD 3200) but with some limitations.

* HD 3200 with an AM2 processor (such as Athlon X2 5050e): good for progressive contents, poor for interlaced contents; stereo LPCM only.
* HD 3200 with an AM2+/AM3 processor (such as Athlon X2 7750): good for both progressive and interlaced contents; stereo LPCM only.
* HD 4550 with an AM2/AM2+/AM3 processor: good for both progressive and interlaced contents; supports multichannel LPCM.
Feitelijk betekent dit dus voor multichannel geluid dat ik een aparte geluidskaart nodig heb? Ik wil nl. niet de analoge uitgangen gebruiken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat lukt mij niet??
Wie kan mij helpen??

Grappig, ik had precies hetzelfde probleem (met vrijwel dezelfde setup en 32w4000). Heb tijden lang zitten pielen om HDMI werkend te krijgen. Op een gegeven moment deed hij het (was bij mij vooral een kwestie pc en tv uit en aanzetten in verschillende volgorden), maar toen waren de problemen nog niet over. Als Windows van resolutie veranderde was het signaal weg, of veranderde het beeld ineens weer. En als de pc uit slaapstand kwam was ook heel vaak het signaal weer kwijt. Kortom, het was een groot drama dat de WAF behoorlijk deed zakken. :D

Heb toen in de winkel een goede dikke vga kabel gekocht en eens goed bekeken wat nu het verschil was. Dit bleek dusdanig klein (kleuren iets feller bij HDMI tegenover iets prettiger beeld bij gewoon windowsgebruik bij VGA), dat ik de VGA kabel heb gebruikt en nooit nu prachtig full hd beeld heb zonder ge-emmer met resoluties e.d. Bij gaat mijn geluid via een optische kabel naar een DAC, die het analoog naar mijn goede (maar oude) stereoversterker stuurt, dus het voordeel van 5.1 over HDMI was bij mij volstrekt irrelevant.

Als jij een goede 100% manier vindt houd ik me aanbevolen en zal ik het nog eens vergelijken, maar vooralsnog zie ik (of mijn vrienden) geen noemenswaardig verschil met een hoge kwaliteit vga-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geen matches
fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:04:
[...]
Jouw statement dat performance voor 'normaal HTPC gebruik' niet relevant is is bovendien een misvatting. Performance is altijd relevant. Er komt altijd een punt waarop je je PC te traag vindt en wat anders wil. Waarom zou je dan bij het meest voor de hand liggende en traagste component niet op de performance letten? Misschien ben je bij een verse install wel tevreden ja. Maarja dan komt er wat fragmentatie en wordt hij al trager. Na verloop van tijd wordt Windows sowieso wat trager doordat het register niet helemaal fris meer is. Dan heb je dus al 3 factoren: Tragere schijf, fragmentatie en ouder wordende Windows. Goh dan is je PC toch opeens wel wat traag. Maarja, dat maakte niet uit voor een HTPC dus daar maak je je dan niet druk om. Onzin.
Je slaat de bal echt compleet mis, heb je wel een idee waar een HTPC voor dient ? Het is, voor de meesten, niet gewoon een high end alleskunner PC met een TV tuner in. Het is een toegewijd toestel om media te bekijken en eventueel op te nemen voor op een TV aan te sluiten. De snelheid van de hardeschijf is de minst bepalende factor in een goede ervaring, dat is eerder dat het beeld vloeiend loopt. Iets waar een snellere schijf in dit geval niet voor zal zorgen. In andere situaties misschien wel maar hier niet.

Het feit dat jij erop pusht dat prestatie het belangrijkste is, duidt er gewoon op aan dat je niet weet wat een HTPC is. Fragmentatie, van wat precies ? De meesten gebruiken een programma als MediaPortal, Media Center of iets dergelijks dat zelfs na een jaar gebruik nog geen last heeft van fragmentatie. Laat daar een dagje een defragger over heen en dat is opgelost. Windows stagnatie heeft ook zelden effect omdat op een HTPC geen honderden programma's horen te zitten. Belangrijker is dat alle mediaformaten werken en dat het systeem stabiel loopt. Iets waar nogmaals een snellere schijf geen hulp aan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorphis
  • Laatst online: 19-06 22:39
Ik ziet hier een beetje met het handen in het haar en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik heb in mijn htpc het populaire moederoard Gigabyte GA-MA78GM-S2H met Phenom X4 9550, 4 gigabyte werkgeheugen, samsuing spinpoint f1 1tb hd, Floppy DVB-C tv kaart.

Het probleem, ik krijg het niet voor elkaar om met dit systeem fatsoenlijk een 1080p film af te spelen.
Ik ben begonnen met Vista 64 (clean install), overal laatste versie van de drivers (ATI 9.1) moederboard heeft laatste firmware versie (F7)
Met ffdshow regelmatig framedrops, na een paar minuten begint het geluid behoorlijk achter te lopen. Cpu gebruik tussen de 25 en 55%
Met Powerdvd hardware matige versnelling: geluid blijft synchroon maar nog regelmatig framedrops. Cpu gebruik rond de 10%.

Na veel proberen, Cool n Quiet uit en energieschema op hoge prestaties gaf wel iets verbetering. Maar nog lang niet genoeg om fatsoenlijk een film te kunnen kijken.

Vervolgens geprobeerd Vista 32 (clean install).
Ffdshow (uit vista codecs pakketje versie 5.1.2), zelfde als in vista 64
Powerdvd, zelfde als in vista 64
Ook nog core avc pro geprobeerd. Geluid liep synchroon maar veel meer framedrops als met ffdshow. Cpu rond de 20%.

Tv aansluiten (Samsung ps550 met laatste firmware) via hdmi, vga. Htpc aansluiten op mijn monitor (dell 2407). Het maakt allemaal niet uit.

Dezelfde films nog getest op mijn desktop pc met een oude intel conroe processor en daar loopt alles vloeiend met ffdshow. Ik snap er serieus niks meer van, ik denk haast dat er iets hardwarematigs stuk is, maar het systeem is verder erg stabiel. Ik heb nog ander geheugen geprobeerd (uit desktop) maar ook dit maakte geen verschil.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven om het probleem op te lossen of om uit te zoeken wat er stuk is. Ik zit er hard over na te denken om over te stappen naar intel (e8400 met nvidia 9300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

Geen matches
Phuncz schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:59:
[...]

Je slaat de bal echt compleet mis, heb je wel een idee waar een HTPC voor dient ? Het is, voor de meesten, niet gewoon een high end alleskunner PC met een TV tuner in. Het is een toegewijd toestel om media te bekijken en eventueel op te nemen voor op een TV aan te sluiten. De snelheid van de hardeschijf is de minst bepalende factor in een goede ervaring, dat is eerder dat het beeld vloeiend loopt. Iets waar een snellere schijf in dit geval niet voor zal zorgen. In andere situaties misschien wel maar hier niet.

Het feit dat jij erop pusht dat prestatie het belangrijkste is, duidt er gewoon op aan dat je niet weet wat een HTPC is. Fragmentatie, van wat precies ? De meesten gebruiken een programma als MediaPortal, Media Center of iets dergelijks dat zelfs na een jaar gebruik nog geen last heeft van fragmentatie. Laat daar een dagje een defragger over heen en dat is opgelost. Windows stagnatie heeft ook zelden effect omdat op een HTPC geen honderden programma's horen te zitten. Belangrijker is dat alle mediaformaten werken en dat het systeem stabiel loopt. Iets waar nogmaals een snellere schijf geen hulp aan biedt.
Tjsa volgens mij bepaal jij niet wat een HTPC is. Ik weet niet wat een HTPC voor de meeste mensen is. Jij denkt dat kennelijk wel te weten.

Ik zeg niet dat prestatie het belangrijkste is, ik zeg alleen maar dat ik niet inzie waarom je prestatie in zou leveren als dit niet nodig is omdat de nadelen die jij toeschrijft aan 7200 schijven niet in zijn algemeenheid opgaan. In de link in mijn post hierboven zie je dat de Caviar Blue niet meer geluid maakt dan de GP. Ik zie dan dus echt niet in waarom je dan alsnog die GP zou kopen. Los daarvan vind ik prestatie inderdaad belangrijk, alleen al om het feit dat hardware altijd sneller veroudert dan je denkt. De snelheid van een P4 (of 486, wat je wil) was ook lange tijd zogenaamd onnodig. Op het moment van aankoop is zoiets inderdaad onnodig maar na enige tijd verandert je perceptie en kan een PC nog wel mee of is hij juist afgeschreven omdat hij te traag is naar de maatstaven van die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:38:
[...]

Tjsa volgens mij bepaal jij niet wat een HTPC is. Ik weet niet wat een HTPC voor de meeste mensen is. Jij denkt dat kennelijk wel te weten.

Ik zeg niet dat prestatie het belangrijkste is, ik zeg alleen maar dat ik niet inzie waarom je prestatie in zou leveren als dit niet nodig is omdat de nadelen die jij toeschrijft aan 7200 schijven niet in zijn algemeenheid opgaan. In de link in mijn post hierboven zie je dat de Caviar Blue niet meer geluid maakt dan de GP. Ik zie dan dus echt niet in waarom je dan alsnog die GP zou kopen. Los daarvan vind ik prestatie inderdaad belangrijk, alleen al om het feit dat hardware altijd sneller veroudert dan je denkt. De snelheid van een P4 (of 486, wat je wil) was ook lange tijd zogenaamd onnodig. Op het moment van aankoop is zoiets inderdaad onnodig maar na enige tijd verandert je perceptie en kan een PC nog wel mee of is hij juist afgeschreven omdat hij te traag is naar de maatstaven van die dag.
Dat van die prestaties dat je het snelste wil wat kan ivm de toekomst slaat echt nergens op bij een HTPC. Zelfs een trage 4200rpc schijf is al meer dan snel genoeg om de allerhoogste definitie aan HD materiaal te tonen. Meer heb je NU niet nodig, meer heb je over vijf jaar zeker weten ook niet nodig. Harde schijf prestatie is voor een HTPC absoluut niet relevant, wel opslagruimte als je deze actief gebruikt voor opnames, geluid, en verbuik (=warmte).
Amorphis schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:47:
Ik ziet hier een beetje met het handen in het haar en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik heb in mijn htpc het populaire moederoard Gigabyte GA-MA78GM-S2H met Phenom X4 9550, 4 gigabyte werkgeheugen, samsuing spinpoint f1 1tb hd, Floppy DVB-C tv kaart.

Het probleem, ik krijg het niet voor elkaar om met dit systeem fatsoenlijk een 1080p film af te spelen.
Ik ben begonnen met Vista 64 (clean install), overal laatste versie van de drivers (ATI 9.1) moederboard heeft laatste firmware versie (F7)
Met ffdshow regelmatig framedrops, na een paar minuten begint het geluid behoorlijk achter te lopen. Cpu gebruik tussen de 25 en 55%
Met Powerdvd hardware matige versnelling: geluid blijft synchroon maar nog regelmatig framedrops. Cpu gebruik rond de 10%.

Na veel proberen, Cool n Quiet uit en energieschema op hoge prestaties gaf wel iets verbetering. Maar nog lang niet genoeg om fatsoenlijk een film te kunnen kijken.

Ook nog core avc pro geprobeerd. Geluid liep synchroon maar veel meer framedrops als met ffdshow. Cpu rond de 20%.

Tv aansluiten (Samsung ps550 met laatste firmware) via hdmi, vga. Htpc aansluiten op mijn monitor (dell 2407). Het maakt allemaal niet uit.

Dezelfde films nog getest op mijn desktop pc met een oude intel conroe processor en daar loopt alles vloeiend met ffdshow. Ik snap er serieus niks meer van, ik denk haast dat er iets hardwarematigs stuk is, maar het systeem is verder erg stabiel. Ik heb nog ander geheugen geprobeerd (uit desktop) maar ook dit maakte geen verschil.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven om het probleem op te lossen of om uit te zoeken wat er stuk is. Ik zit er hard over na te denken om over te stappen naar intel (e8400 met nvidia 9300)
Dat is maar vreemd. Heb je ook eens met minder gehugen geprobeerd? 4GB is pure overkill voor een HTPC, net als de cpu al zullen de meningen daarover verschillen, maar die kan je moeilijk even vervangen. Ik zou ffdshow ook eraf gooien, en eens alléén CoreAVC Professional gebruiken.

[ Voor 87% gewijzigd door psy op 14-02-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zou het zo 1 2 3 ook niet weten, maar ik heb ook nog suggesties om te proberen:
- een oudere versie Catalyst driver, kan zijn dat 9.1 toevallig screwed is
- MPC-HC gebruiken, en even de gebruikte filters opnoemen hier
- ik heb zelf eens stotter problemen gehad simpelweg doordat de netwerkinstellingen nog niet optimaal stonden en ik vanuit NAS de films in las :+
- check of je IGP genoeg gekoeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 15:42

westergas

rikkie_pc

Geen matches

Ik weet niet of dit de oplossing is maar betreft dit MKV's? Toen bij mij het beeld en het geluid niet meer synchroon liepen bleek dat in de ondertitels te zitten. Aparte install van vobsub en de ondertitels "uit" in FFDShow was toen de oplossing voor mijn probleem.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

Heb bijna dezelfde set-up als jij hebt:

Gigabyte GA-MA78GM-DS2H
AMD Phenom X4 9550
Kingston ValueRAM 800MHz 8GB

Bij mij draait 1080p perfect. Wat heb ik geinstalleerd voor 1080p:

Windows Vista Ultimate X64
Drivers (meest recent)
CoreAVC Professional (HD ondersteuning)
VOBSub (Ondertitels)

Alle films HD die ik heb lopen 'smooth', ook de 1080p vogelscene van Earth etc.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:51

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

XthinkZ schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:59:
[...]
Eerst HDMI erin en dan opstarten, en misschien hoe stom het ook mag klinken een HDMI van een ander merk proberen.
sjaft schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:06:
[...]

Buiten wat XthinkZ zegt, als de bios een beetje hetzelfde is als de DS2H moet je in de bios even DSUB/HDMI als poort kiezen waar hij naar kijkt bij het opstarten. Weet de precieze naam van de optie niet, maar als je even in de bios zoekt dan zie je wel wat ik bedoel.
Ik had een soortgelijk probleem nadat ik het systeem had geinstalleerd met mijn PC monitor met VGA aansluiting.
Dus even met vga kabel aansluiten, bios optie op DSUB/HDMI zetten, vga erafhalen, HDMI eraan en het zou moeten werken.
Bedankt voor jullie reacties, maar dat had ik al in alle mogelijke (bios) settings en aansluitingen geprobeert
maar zonder effect tot nu toe
Anoniem: 90684 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:59:
[...]

Grappig, ik had precies hetzelfde probleem (met vrijwel dezelfde setup en 32w4000). Heb tijden lang zitten pielen om HDMI werkend te krijgen. Op een gegeven moment deed hij het (was bij mij vooral een kwestie pc en tv uit en aanzetten in verschillende volgorden), maar toen waren de problemen nog niet over. Als Windows van resolutie veranderde was het signaal weg, of veranderde het beeld ineens weer. En als de pc uit slaapstand kwam was ook heel vaak het signaal weer kwijt. Kortom, het was een groot drama dat de WAF behoorlijk deed zakken. :D

Heb toen in de winkel een goede dikke vga kabel gekocht en eens goed bekeken wat nu het verschil was. Dit bleek dusdanig klein (kleuren iets feller bij HDMI tegenover iets prettiger beeld bij gewoon windowsgebruik bij VGA), dat ik de VGA kabel heb gebruikt en nooit nu prachtig full hd beeld heb zonder ge-emmer met resoluties e.d. Bij gaat mijn geluid via een optische kabel naar een DAC, die het analoog naar mijn goede (maar oude) stereoversterker stuurt, dus het voordeel van 5.1 over HDMI was bij mij volstrekt irrelevant.

Als jij een goede 100% manier vindt houd ik me aanbevolen en zal ik het nog eens vergelijken, maar vooralsnog zie ik (of mijn vrienden) geen noemenswaardig verschil met een hoge kwaliteit vga-kabel.
verschillende volgordes, zojuist geprobeert maar ook dat helpt niet

via VGA ondersteunt de TV de native resolutie niet

bestaat er misschien een hdmi diagnose programmaatje?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Nou, ik ben eruit hoor.. na een paar weken lezen, lezen en nog es lezen ben ik van plan het volgende te bestellen:

MSI Media Live Diva 5.1(AMD 780M- M-ATX-S.AM2/AM3)
AMD Athlon 64 X2 5050E (AM2 - Hypertrans)
2 x PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Gold XTC 2K C5
Scythe Ninja Mini (S 478/775/754/939/AM2)
2x Western Digital 1 TB 10EACS (SATA300 - 16 MB)
Silverstone SST-LC-17S Zilver (ATX - Desktop)
450 Watt PSU - Corsair VX

Deze bestelling gaat met spoed de deur uit, aangezien mijn dochter vanmorgen mijn huidige versterker heeft gemold :D .. Ben dus van plan mijn HTPC tevens als versterker te gebruiken dmv de 5.1. add on van de MSI.
eea gaat draaien op XP met daarover XBMC. Op zich ben ik tevreden over de setup, maar ik blijf twijfelen over de kast.. Ik wil geen lcd-scherm, maar het lijkt erop dat je er bijna toe veroordeeld bent als je wat moois wilt. :( eeft een van jullie nog last minute tips voordat ik de keet ga bellen? :)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-07 15:50
Jumpman schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:30:
[...]

Heb bijna dezelfde set-up als jij hebt:

Gigabyte GA-MA78GM-DS2H
AMD Phenom X4 9550
Kingston ValueRAM 800MHz 8GB

Bij mij draait 1080p perfect. Wat heb ik geinstalleerd voor 1080p:

Windows Vista Ultimate X64
Drivers (meest recent)
CoreAVC Professional (HD ondersteuning)
VOBSub (Ondertitels)

Alle films HD die ik heb lopen 'smooth', ook de 1080p vogelscene van Earth etc.
Het is zonde van je setup dat je Coreavc gebruikt. Je gebruikt dan de UVD chip inc post-processing mogelijkheden niet. Ik heb dezelfde moederbord en cpu en gebruik gewoon MPC-HC en 1080p werkt super en speelt ook vloeiend af. Ik vind het zelfs beter uitzien dan met Coreavc, omdat er meer en beter gepost-processed wordt. Kwestie van tweaken om de juiste output te krijgen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55
Rainesh schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Het is zonde van je setup dat je Coreavc gebruikt. Je gebruikt dan de UVD chip inc post-processing mogelijkheden niet. Ik heb dezelfde moederbord en cpu en gebruik gewoon MPC-HC en 1080p werkt super en speelt ook vloeiend af. Ik vind het zelfs beter uitzien dan met Coreavc, omdat er meer en beter gepost-processed wordt. Kwestie van tweaken om de juiste output te krijgen
Ik had met Vista X64 en MPC-HC (zowel 32bit als 64bit) aan het begin (Oktober/November 2008) haperings isues's. Binnenkort moet ik toch me HTPC opnieuw installeren, misschien dan nog eens proberen. Wat voor OS (32bit of 64bit)? en welke versie MPC-HC gebruik jij (32bit of 64bit)? En hoe doe je het met subs?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik ben er nu wel uit wat voor config ik ongeveer ga nemen als HTPC, ben nu bezig met de audio-achterkant.
Hoe hebben de meesten hier dit geregeld?

Een Logitech computer set, zonder extra versterker?
Of een bv. een Onky receiver + versterker en losse boxen?

Optie 1 is een stukje goedkoper, maar optie 2 klinkt waarschijnlijk stukken beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-07 15:50
Jumpman schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Ik had met Vista X64 en MPC-HC (zowel 32bit als 64bit) aan het begin (Oktober/November 2008) haperings isues's. Binnenkort moet ik toch me HTPC opnieuw installeren, misschien dan nog eens proberen. Wat voor OS (32bit of 64bit)? en welke versie MPC-HC gebruik jij (32bit of 64bit)? En hoe doe je het met subs?
Ik gebruik Vista 64bit, MPC-HC 32-bit omdat er nog geen 64bit versie van Haali Media Splitter is. Verder gebruik ik de interne subrenderer van MPC-HC.

Als je een hd-film afspeelt en dan een stukje vooruit gaat in de film, dan dan zal de film 2 sec haperen en dan loopt ie weer vloeiend. Dat staat ook op diverse fora geschreven. Dat is iets waar je sowieso rekening mee moet houden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
B-Force schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:22:
Ik ben er nu wel uit wat voor config ik ongeveer ga nemen als HTPC, ben nu bezig met de audio-achterkant.
Hoe hebben de meesten hier dit geregeld?

Een Logitech computer set, zonder extra versterker?
Of een bv. een Onky receiver + versterker en losse boxen?

Optie 1 is een stukje goedkoper, maar optie 2 klinkt waarschijnlijk stukken beter?
Ik gebruik een USB dac (eentje via ebay ong 150,-)die ik heb aangesloten op mijn versterker voor stereo geluid en een digitale (coax of spdif) verbinding vanuit de ingebouwde geluidskaart op mijn mb rechtstreeks naar de versterker. Het geluid is erg goed.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.