Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:52

psy

Matched: -
Anoniem: 104097 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:38:
Nadat ik mijn vraag per abuus in het 2de deel had gepost ...

hier mijn vraag op de juiste plek ..... dank aan kajee om me erop te wijzen dat ik in de verkeerde topic zat, ik had het echt niet door :$

Vraagje dus guys,.....

ik heb een HTPC met een Gigabyte GA-MA78GM-DS2H mobo en dit momenteel met een AMD X2 BE-2400 cpu erop. Deze draait standaard aan 2300Mhz. TDP=45Watt
Ik vroeg me nu af of het veel uithaald om de cpu eventueel te upgraden naar een AMD Athlon X2 5050E ... zelfde TDP maar dan aan 2600Mhz.

Waarom stel ik deze vraag ...... als ik 1080p films wil afspelen dan heeft ie het meestal knap lastig .... zelfs wanneer de hardware acceleratie op de onboard X3200 geactiveerd is.
Softwarematig met ffd-show is het al helemaal niet te doen. Audio en video die uit sync beginnen te lopen.
Alles wat 720p is loopt vlotjes ... géén enkel probleem.
Als player gebruik ik MPC HomeCinema, meestal toch, af en toe eens Mediaportal.
Een recente versie van K-lite codeck pack is meestal hier geinstalleerd.

Wat denken jullie ... doen of niet doen :?
Die 1080p's zijn dat 'echte' Bluray's of hebben we het over MKV's? Want ik heb geen enkel probleem met 1080p MKV's en dan ook nog met een zwakkere CPU, de X2 3800 35W, op het zelfde moederbord. Ik gebruik CoreAVC Professional met Mediacenter, geen Ffdshow. Ik gebruik dus helemaal geen DXVA meer, veel te veel gezeik mee. CoreAVC bevalt veel beter en de CPU trekt het makkelijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254107

kaajee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:54:
Geen directe oplossing voor je probleem (alhoewel?) maar in de MSI Media Live zit geen ati 3200 maar een Geforce 6150LE grafische chip voor zover ik weet.
http://www.htpcplus.com/i...logitech-dinivo&Itemid=58

draait wel duidelijk met de ati3200 , heeft zelf 128 side memory ervoor enzo dus ik snap het niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Geen matches
psy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:41:
[...]

Die 1080p's zijn dat 'echte' Bluray's of hebben we het over MKV's? Want ik heb geen enkel probleem met 1080p MKV's en dan ook nog met een zwakkere CPU, de X2 3800 35W, op het zelfde moederbord. Ik gebruik CoreAVC Professional met Mediacenter, geen Ffdshow. Ik gebruik dus helemaal geen DXVA meer, veel te veel gezeik mee. CoreAVC bevalt veel beter en de CPU trekt het makkelijk.
Een .mkv .... meerbepaald een 1080p rip van "Enemy at the Gates"
Wat betreft Core AVC ..... kan die met subtitles om .... en is dat niet een betalende codec ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 05-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 254107 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:01:
[...]

http://www.htpcplus.com/i...logitech-dinivo&Itemid=58

draait wel duidelijk met de ati3200 , heeft zelf 128 side memory ervoor enzo dus ik snap het niet .
Aha, maar het lijkt te gaan om de/een MSI Media Live Diva, een moederbord.

Dit is de MSI Media Live zelf volgens de MSI site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:18

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Geen matches
Zie deze nu pas, tnx voor de nieuwe topic! :9

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 05-02-2009 23:39 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Helaas... ik denk niet dat dat het is. Het product is 2x1 GB, 800Mhz en CL6 geheugen. (langzaam?) Liefst had ik CL5 of CL4 gehad. Verder zou ik dan alle 4 banken moeten volprikken met 4x1 GB.
Zelf had ik de "Corsair TWIN2X4096-6400C5 G 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2" op het oog maar is niet low profile.
Wat ik eigenlijk alleen maar weten is of het geheugen niet in de weg zit als ik de scythe ninja mini met een 92x92x25mm fan op de CPU plaats.
Ah das jammer. Maar om toch nog even terug te komen op het CL4, 5 of 6 verhaal... Ik denk niet dat het veel gaat uitmaken voor een HTPC. Ik weet natuurlijk niet wat je verder met het systeem gaat doen.

Welke CPU heb je trouwens? Ik heb mijn ninja mini namelijk passief op een 4850E. Gaat prima (ook onder full load). Heb alleen twee 80mm casefans die naar buiten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Geen matches
kaajee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:15:
[...]

Aha, maar het lijkt te gaan om de/een MSI Media Live Diva, een moederbord.

Dit is de MSI Media Live zelf volgens de MSI site.
Klopt, ik was ook even in verwarring. Zelf zou ik erg graag die kast willen hebben, maar dan met een 780g moederbordje. En het liefst gewoon die lege kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen matches
Heeft iemand ook ervaring met HTPC behuizingen voorzien van een touchscreen? Zelf twijfel ik tussen twee behuizingen de Zalman HD160XT Plus en Origen AE AE X15E, beide zitten rond dezelfde prijs. De Origen heeft alleen een scherm welke een iets hogere resolutie aan kan.

Nu lees ik in verschillende reviews dat deze touchscreens niet altijd de gewenste resultaten bieden in bijvoorbeeld MCE of Media Portal. Met name de focus van schermen op het moment dat het Plasma/LCD scherm later wordt aangezet dan de HTPC.

Daarnaast het fijt dat het touchscreen veelal aanblijft staan tijdens het kijken van bijvoorbeel een film. Mij lijkt het veel practiecer dat na zeg een minuut het touchscreen op zwart gaat en bij aanraking weer oplicht.

Persoonlijk wil ik het touchscreen voornamelijk gebruiken voor het selecteren van muziek/play lists/albums. Ik hoef dan niet iedere keer het 42" plasma scherm aan te zetten.

Op een aantal reviews na, kan ik weinig hier op GoT vinden over het bovenstaande. Kan iemand zijn ervaring hiermee delen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Geluid probleempje..
Ik heb een gespliste blueray in 2 dvd-9 formaten op de harde schijf. Als ik deze map afspeel met powerdvd werkt het geluid niet , beeld is prima.
Ik heb wel geluid met mpchc, maar krijg daar de subs niet aan.

Als ik de 2 delen samen voeg/mux dan werkt het geluid weer wel in Powerdvd
Nu wil ik eigenlijk de 2 delen gewoon bakken op een dvd-9 maar als ik er geen geluid uit krijg...
Op mijn desktop pc krijg ik er wel geluid uit.
Iemand een idee hoe dit kan?

Ik gebruik een Htpc, onboard realtek hd audio.
alle audio instellingen staan goed voor dts e.d. en die werken met alle films

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Anoniem: 104097 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:06:
[...]

Een .mkv .... meerbepaald een 1080p rip van "Enemy at the Gates"
Wat betreft Core AVC ..... kan die met subtitles om .... en is dat niet een betalende codec ?
Is dat "Enemy.At.The.Gates.2001.1080p.HDDVD.DTS.5.1.x264"?

Met DirectVobSub plaats ik ondertitels, de software kost inderdaad wel 15 dollar, ik vond dat meevallen, het is dus ~11.50 in euro.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 06-02-2009 07:28 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

_Dune_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:09:

Op een aantal reviews na, kan ik weinig hier op GoT vinden over het bovenstaande. Kan iemand zijn ervaring hiermee delen?
Check ff Deel 2 van dit topic. Daar is het nog niet zo lang geleden aan bod gekomen. Maar ik wil wel ff een en ander weer kort toe lichten.

Ik heb zelf de OrigenAE S16T met ingebouwd lcd schermpje. De videokaart in mijn HTPC heeft een DVI connector en een VGA connector. DVI gaat naar mijn LCD tv, de vga wordt doorgelust naar het schermpje in de kast. Werkt allemaal prima. De OrigenAE kast heeft weggewerkt onder de kast, naast het linkerpootje een klein knopje om het schermpje aan en uit te zetten. Wat jij wil, door aanraking schermpje aan/uit zetten kan denk ik niet.. maar heb ik nooit onderzocht.

Nadeel is wel, als je een bluray speler in je HTPC hebt, zoals ik, en je speelt een bluray disc af dan stopt de playback na een seconde of 5 met een foutmelding. De HDMI beveiliging (HDCP) treedt dan in werking die het niet toestaat dat het output-signaal gesplitst wordt. Enige oplossing is om in Windows de 2 schermen uit de clone-mode te halen, zodat je nog maar 1 scherm over hebt. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb vanmorgen nog eens MPC geprobeerd, in combinatie met American Gangster 1080p MKV, 24p, het lijkt erop dat dit wel 100% vloeiend loopt. Ook in Media Player. Maar als ik dan vervolgens Desperate Housewives s05e12 kijk, dan zie je meteen al dat het absoluut niet vloeiend loopt! Ligt het soms aan een sleche encodering? Kunnen meer mensen dit bestand eens proberen af te spelen? Het is bijna om te huilen gewoon hoe slecht dat loopt. Let vooral eens op een scene vanaf 0.30, als iemand wegloopt. Schok schok schok...

Bestandsnaam = "desperate.housewives.s05e12.720p.hdtv.x264-ctu.mkv"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
CAD-tekenaar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Helaas... ik denk niet dat dat het is. Het product is 2x1 GB, 800Mhz en CL6 geheugen. (langzaam?) Liefst had ik CL5 of CL4 gehad. Verder zou ik dan alle 4 banken moeten volprikken met 4x1 GB.
Zelf had ik de "Corsair TWIN2X4096-6400C5 G 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2" op het oog maar is niet low profile.
Wat ik eigenlijk alleen maar weten is of het geheugen niet in de weg zit als ik de scythe ninja mini met een 92x92x25mm fan op de CPU plaats.
Mocht het niet lukken om de fan geplaatst te krijgen aan de kant van het geheugen dan kun je hem ook aan elke andere kant van de ninja hangen (en dan kiezen voor blazen of zuigen). Zelf had ik hem passief op mijn 5050e met 2 case fans, maar nu heb ik 1 casefan en een 80mm op de ninja (op 7 volt).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Ik heb die Kingston's low profile geheugen modules ook. Eigenlijk 'per ongeluk' ik had er niet op gelet tijdens de bestelling, maar bij het uitpakken bleken het die lage te zijn. Ik heb ze in een bundeltje gekocht, 2 van 2Gb.

Type op mijn doosje: KVR800D2N5K2/4G. Ok dit is ook CL5, maar zoals gezegd maakt dat voor een HTPC (en iha mi.) niets uit.
Hier zijn ze evt. te vinden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37
Geen matches
psy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:45:
.... Maar als ik dan vervolgens Desperate Housewives s05e12 kijk, dan zie je meteen al dat het absoluut niet vloeiend loopt! Ligt het soms aan een sleche encodering? Kunnen meer mensen dit bestand eens proberen af te spelen? Het is bijna om te huilen gewoon hoe slecht dat loopt. Let vooral eens op een scene vanaf 0.30, als iemand wegloopt. Schok schok schok...
Same here... heb ik met verschillende recente episodes van DH gehad, s05e13 loopt weer wat beter. Zal wel aan de encoding liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
catchingfire schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:44:
[...]

Same here... heb ik met verschillende recente episodes van DH gehad, s05e13 loopt weer wat beter. Zal wel aan de encoding liggen lijkt me.
Ah dat is goed om te horen. Het kan dus ook gewoon aan de bron liggen. Ik vond inderdaad dat vaker DH afleveringen niet echt geweldig liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:22:
[...]

Is dat "Enemy.At.The.Gates.2001.1080p.HDDVD.DTS.5.1.x264"?

Met DirectVobSub plaats ik ondertitels, de software kost inderdaad wel 15 dollar, ik vond dat meevallen, het is dus ~11.50 in euro.
Yep.... meerbepaald Enemy.At.The.Gates.2001.HDDVD.1080p.x264.DTS.5.1-Crow

Over CoreAVC ... na wat google'en blijkt deze toch ook overal gratis te vinden .... is die dus wel OK :?

Ter info:
in de vogelscene, ... wel in een 720p versie van Pole to Pole die ik hier heb en ik veronderstel dat het de scene is helemaal in het begin van docu .... verbruikt de cpu met MPC Homecinema versie ;
- met de hardwaredecoding op de X3200 slechts max. 11%
- d.m.v. software decoding met ffd-show max. 61%

In beide gevallen loopt alles héél soepel ..... alleen bij Enemy at ... 1080p versie weliswaar ... loopt het niet goed ... zowel met hardware- als softwarematige decodering.
Audio klinkt prima ... de sound is voor rekening van mijn Marantz receiver .. video durft bij momenten zelfs ... althans zo lijkt het toch ... aan een lagere framerate te lopen, vertraagd als het ware.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-02-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Ik zal dat zelfde bestand vanavond even proberen hoe dat bij mij loopt.

CoreAVC is ook als trial te krijgen volgens mij maar uiteindelijk heb je wel een key nodig. Let wel op dat je de PRO versie nodig hebt anders gebruikt hij slechts één core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 261170 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:29:
[...]
Check ff Deel 2 van dit topic. Daar is het nog niet zo lang geleden aan bod gekomen. Maar ik wil wel ff een en ander weer kort toe lichten.

Ik heb zelf de OrigenAE S16T met ingebouwd lcd schermpje. De videokaart in mijn HTPC heeft een DVI connector en een VGA connector. DVI gaat naar mijn LCD tv, de vga wordt doorgelust naar het schermpje in de kast. Werkt allemaal prima. De OrigenAE kast heeft weggewerkt onder de kast, naast het linkerpootje een klein knopje om het schermpje aan en uit te zetten. Wat jij wil, door aanraking schermpje aan/uit zetten kan denk ik niet.. maar heb ik nooit onderzocht.

Nadeel is wel, als je een bluray speler in je HTPC hebt, zoals ik, en je speelt een bluray disc af dan stopt de playback na een seconde of 5 met een foutmelding. De HDMI beveiliging (HDCP) treedt dan in werking die het niet toestaat dat het output-signaal gesplitst wordt. Enige oplossing is om in Windows de 2 schermen uit de clone-mode te halen, zodat je nog maar 1 scherm over hebt. Dan werkt het wel.
Hartelijk dank voor je uitleg. Ik heb overigens in de FAQ's van OrigenAE iets ineressants gevonden met betrekking tot de X15E. In de FAQ wordt beschreven hoe je met een vrije toets op de afstandbediening kunt switchen tussen het Touchscreen en je LCD/Plasma, zodat je de clone optie niet nodig bent. Dit lijkt mij ook een zeer nette oplossing. Er wordt zelfs nog de tip gegeven dat wanneer je een andere universele afstandbediening gebruikt je dit deze afstandbediening gewoon kunt laten leren vanuit de orginele afstandbediening.

Overigens is het touchscreen in jouw behuizing ook erg interessant vanwege de hoge resolutie die het aan kan, zo heb je ook minder problemen met de clone optie zodat je HD scherm ook goed benut kan worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 21:51
Omdat ik me zelf een ongeluk heb gezocht naar informatie over deze kast en wat hij allemaal kan, dacht ik, nu ik hem een maandje in gebruik heb, dat ik er maar eens een review over moest schrijven (en over alles wat ik erin heb gestopt). Bovendien heb ik wat keuzes gemaakt die anders zijn dan anderen, maar toch goed zijn uitgepakt. Misschien brengt dat anderen op een idee.

case: OrigenAE H6; gewoon omdat het een kwalitatief zeer goede microATX-case is en een strak, eenvoudig uiterlijk zonder toeters en bellen heeft. Daarom past hij goed bij mijn andere audioapparatuur. Let wel op: hij is veel dieper dan audioapparatuur en past niet in een standaard wandmeubel!
moederbord: Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H; geen verrassingen hier, gekozen vanwege het microATX-formaat, de geïntegreerde HD-decoding en de SP/DIF-out.
RAM: 2 x 1 GB Kingston HyperX DDR2 PC6400.
processor: AMD X2 4850E; doet inderdaad exact wat hij moet doen en wat door iedereen al is bevestigd; er is geen enkele noodzaak voor een snellere processor.
processorkoeler: Hiper HFC 30820-C1; hier heb ik gekozen voor een extreem lage serverkoeler: een massief blok koper met wat vinnetjes en een platte ventilator. Ik heb de ventilator direct verwijderd en vervangen door een Arctic Cooling fan (Arctic 8 PWM), in mijn ogen de beste serie koelers die er op dit moment te koop is: PWM-controlled en door de bijzondere constructie trillingsvrij.
hard disks: 2 x Samsung 750 GB SATA. Veel ruimte, maar ook veel trillingen. Dat heb ik opgelost met een dempende cage (zie hieronder).
hard disk demping: IBL Box HD20; verwacht geen schitterend afgewerkte HD cage, maar deze plaatjes staal en schuimrubberen matjes doen precies wat ze moeten doen. Heeft me van een nare brom afgeholpen.
voeding: Enermax MODU 82+ 425 W; volgens verschillende tests erg stil, erg efficiënt en modulair. Niet goedkoop, maar de investering waard, want ik hoor 'm niet.
Blu-ray drive: LiteOn iHES106.
netwerkkaart (draadloos): Linksys WMP54GS. Niks bijzonders, doet wat-ie moet doen: draadloos communiceren met mijn pc een verdieping hoger. Bovendien is het handig voor o.a. MediaPortal, voor het downloaden van filminfo van de IMDB.
TV-kaart: Hauppauge PVR-150. Dit is het enige onderdeel dat me tot nu tegenvalt. De beeldkwaliteit is zeer matig, en ik heb al vastgesteld dat het niet door het aangeboden signaal komt.
software: Windows XP 32-bit met het K-Lite Codec Pack en MediaPortal. Dat laatste is een mooi en veelzijdig programma, maar ongeschikt voor iemand die terugschrikt voor een paar dagen knutselen en fora afzoeken :P

Zo ziet de kast eruit na installatie:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3497/3258047318_800800b3e0.jpg?v=0

Zoals gezegd, de OrigenAE H6 heeft een strakke voorkant van geanodiseerd aluminium (hele case is overigens van alu), die overigens wel erg gevoelig is voor vette vingers (zie rechts naast de resetknop). De led (direct boven de powerknop) is ontzettend fel, echt irritiant. Heb ik opgelost door een minuscuul rolletje wit papier in het gaatje te duwen. Je ziet er niets van, maar het licht is nu veel zwakker. De letters op de display zijn eigenlijk te klein, die zijn van vier meter afstand echt niet meer te lezen. Jammer, want MediaPortal geeft er alle mogelijke informatie aan door. Het frontje van de drive is ook van alu; mooi, maar het is in mijn geval eigenlijk een Blu-ray drive.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3100/3258047896_f4a44e6e4b.jpg?v=0

Op deze foto zie je de belangrijkste 'mod'. De case komt met een erg omslachtig te installeren drive cage die trillingen heel slecht dempt (de cage stond rechts vooraan, direct achter de wat merkwaardig geplaatste koeler, die ik overigens heb uitgeschakeld). Ik hoorde de kast vibreren en dat werd soms spontaan een veel snerpender geluid. Als ik bijvoorbeeld de drive cage een millimeter opzij duwde, verdween het geluid weer. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik de IBL Box HD20 gekocht, die precies naast de optische drive past. Hij staat nu links, want die plek was helemaal leeg, en in de bodem van de plek waar de originele drive cage stond (rechts van de optische drive dus), zitten vier vastgelaste en uitstekende schroefgaten. De IBL Box werkt geweldig, helemaal geen resonanties meer. Om te voorkomen dat het metaal van de cage contact maakt met de case, kun je hem op een meegeleverde schuimrubberen mat (met dubbelzijdig lijm) zetten. Omdat de cage toch vrij goed is ingesloten en ik toch niet van plan ben met de case te gaan jongleren, heb ik ervoor gekozen de cage los neer te zetten, wél op de schuimrubberen mat, maar niet vastgekleefd. Ik heb links en rechts wel wat vilt geplakt, om te voorkomen dat de uitstekende thumbscrews contact maken met de case.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3055/3258047960_51883a2dfe.jpg?v=0

Een close-up van de IBL Box HD20 cage. Hij past nét!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3464/3258047410_cdef304a85.jpg?v=0

Mijn tweede 'mod': de processorkoeler. Ik las ergens dat zelfs de Scythe Ninja Mini nog te hoog is voor deze case, maar ik wilde wel goede koeling bij een minimaal geluidsniveau. Toen kwam ik bij deze Hiper serverkoeler uit: massief koper met een paar vinnetjes erop, en daarop een lage ventilator. Die heb ik er meteen afgehaald en vervangen door een sublieme Arctic Cooling PWM fan. Omdat die wat afwijkende schroefgaten heeft (niet doorgeboord), moest ik de fan op het al aanwezige metalen frame op de koeler lijmen. Dit heb ik gedaan met tweecomponentenlijm, de koeler zit nu muurvast. Omdat dit type koeler heel zacht kan draaien (door de PWM-technologie) en op een speciale manier in rubbers is opgehangen in zijn frame, hoor je hem totaal niet. Mijn temperaturen blijven altijd onder de 45 graden, zelfs onder load (aldus CoreTemp).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3257218041_6c59823f5c.jpg?v=0

Een derde aanpassing: twee Revoltec 60 mm fans. Er zat maar één 60 mm fan bij de case, en die maakte ook nog eens een zacht geluid. Ik heb deze twee Revoltecs gekocht, die via een doorlusje van de Arctic Cooling fan op de processorkoeler ook via PWM worden aangestuurd. Dat betekent dat ze standaard zachter blazen dan de opgegeven maximale 20 decibel, en alleen harder gaan blazen als de temperatuur oploopt. Ze blazen allebei (warme) lucht naar buiten en zijn dankzij PWM onhoorbaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3450/3258047804_311bb358a8.jpg?v=0

De Hauppage WinTV PVR150 (uiterst links) en de Linksys draadloze netwerkkaart (rechts daarnaast). Met de laatste synchroniseer ik mijn muziek en foto's met mijn pc op een verdieping hoger, waar ik fotobewerking doe en dergelijke.

Conclusie na een maand knutselen en configureren: een 'bijna' naar tevredenheid werkend HTPC-systeem :P . Vanaf mijn zitafstand (vier meter) is de HTPC absoluut onhoorbaar. Soms zijn alleen de hard disks te horen als een hele zachte zoem, maar dat is niet hinderlijk en alleen (net) hoorbaar als het verder helemaal stil is. Alle 720p/1080p HD-content, zowel vanaf Blu-ray (via PowerDVD) als losse films, wordt moeiteloos afgespeeld. De HTPC zit overigens met een optische kabel aan mijn receiver, dus ik heb ook Dolby Digital en DTS. Alleen over de kwaliteit van de ontvangst van het tv-signaal ben ik erg ontevreden. Ik weet nog niet waar dat aan ligt, dat zal ik de komende tijd uit gaan zoeken. Voorlopig heb ik dus mijn losse HD-recorder nog nodig, helaas, omdat die wél in goede analoge kwaliteit opneemt.

Het configureren van MediaPortal was een enorme klus, maar het werkt nu wel. De details van die worsteling vallen buiten dit topic, dat komt later in het MediaPortal-topic nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:12:
Ik zal dat zelfde bestand vanavond even proberen hoe dat bij mij loopt.

CoreAVC is ook als trial te krijgen volgens mij maar uiteindelijk heb je wel een key nodig. Let wel op dat je de PRO versie nodig hebt anders gebruikt hij slechts één core.
Het grootste probleem is eigenlijk dat video en audio niet in sync meer lopen ....
Audio en video zijn op zichzelf prima ... ook niet echt een schokkerig beeld op te merken maar ... gewoon uit sync.
Moet volgens mij een codec-issue zijn ... want bij een vriend van me speelde alles prima op zijn "véél krachtigere" laptop met HD-screen. Perfect in sync.
Ook heb ik zonet opgemerkt dat met een softwarematige decodering door ffd-show het beeld vloeiend loopt,.. hardwarematig niet. Wat vetraagd, wat schokkerig zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

Geen matches
Ik wilde eigenlijk toch nog even terug komen op het hele Samsung Spinpoint F1 debacle, omdat ik van plan was om deze in mijn HTPC te zetten:
psy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:24:
Ik zou geen F1 willen... niet betrouwbaar genoeg (kijk maar in het F1 topic)
Er staan vrij veel klachten over de F1 in het betreffende topic (vooral in RAID opstellingen zou het misgaan).
_Dune_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:57:
[...]
In het geval van een HTPC zou ik gan voor een Western Digital GP editie. Deze hardeschijven zijn erg stil, energie zuinig met goede prestaties en Western Digital heeft zich altijd bewezen als zeer betrouwbaar, in iedergeval ruim voldoende voor een HTPC.

TIP: Je zou voor de F1 serie van Samsung kunnen gaan wanneer je maar 1 hardeschijf wilt plaatsen, wanneer je RAID wilt gebruiken blijf dan ze ver mogelijk bij de F1 hardeschijven vandaan. Overigens als iets veel goedkoper is dan een vergelijkbaar produkt moet dat natuurlijk ergens vandaan komen. ;)
Momenteel heb ik 1 F1 1TB die ik gebruik als backup schijfje, ik was van plan over een maand of wat een server te gaan kopen waarvoor ik dan nog een paar F1's bijkoop (waaronder een voor mijn HTPC), maar als ik die problemen zie loop ik liever helemaal geen risico (of het nou wel of niet waar is dat de F1's onbetrouwbaar zijn). Dus ik zie hier een mooie gelegenheid: ik schuif die F1 door naar mijn HTPC (die is minder kritisch en dat zou verder goed moeten zijn omdat er in mijn HTPC maar 1 schijf gaat) en koop nieuwe serverschijven. Echter heb ik helemaal geen zin om op snelheid in te gaan leveren met WD Green schijven en toen las ik het volgende:
_JGC_ schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:33:
[...]
... Mijn werkgever heeft een stuk of 70 servers draaien, waarvan het grootste deel met desktopschijven. Er wordt een mix van Maxtor, Hitachi, Seagate en WD gebruikt. Als ik kijk naar de uitval van die dingen, is alleen de Hitachi Deskstar vrij van uitval, de rest sterft bij bosjes ...
Dus leek het me een goed idee om naar Hitachischijven te kijken. Toen kwam ik terecht bij de Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB welke best wel goedkoop is en volgens de quote betrouwbaar zou moeten zijn.

Wat denken jullie hiervan? Misschien een goede vervanger voor WD Green schijven (ook voor HTPC's)?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Die maakt veel meer herrie, als je dat geen probleem vindt, vooral doen.
Ik snap alleen niet waar je je druk om maakt, qua snelheid van een WD GP, waar hebt je het over?
Maar goed........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 16:51
Patriek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 01:10:
[...]

24p staat voor de bron, die 24 fps progressive is, terwijl 24hz de frequentie is waarop de verbinding werkt. Dus eigenlijk twee verschillende dingen, maar werken nauw samen. Als dit 1:1 loopt krijg je het meest vloeiende beeld (zover mogelijk met 24fps).

[...]

Ik snap ook niet alle keuzen. Heb 't zelf helemaal over een andere boeg gegooit; geen IGP, maar een goedkoop mobo'tje met instap videokaart voor het zelfde geld. Mijn ervaring is dat videokaarten meer opties bieden, en 't ging mij vooral om meer ondersteunende resoluties (GF9300 gaf geen 1366x768, HD4350 wél).
Het is alleen geen optie als je een behuizing neemt die nog lager dan low-profile is. Maar dat heeft bijna niemand.

Het is niet echt duidelijk meer welke IGP tegenwoordig wel en niet fatsoenlijk 24hz doet. Anandtech heeft een uitgebreide test gedaan, maar die is eigenlijk al verouderd, omdat de problemen met BIOS en driver updates opgelost kunnen zijn. Iemand in deze thread beweert dat zijn HD3200 (780G) het prima doet, terwijl dat eigenlijk het oudste design is van wat hier rond gaat. In the end zeg ik; het 24p/24hz gebeuren krijgt te veel aandacht. De ruime meerderheid heeft niet eens een TV die het ondersteund, en het verschil met 50hz is nauwelijks te merken (of iig, op mijn 42" PZ80 plasma).
Wat voor instellingen gebruik je voor de ATI 4350?
Ik heb steeds dat de hz terugspringt naar 30hz(interlaced) geen idee waarom. Misschien komt het ook wel door Windows 7. Als ik het in catalyst doe, dan blijft hij dus wel op 60hz. Helaas moet ik ook elke keer als ik een blu-ray start beeldscherm instellingen naar 24hz veranderen, ookal springt hij dan weer vaak naar 23hz.

En als laatste moet ik in catalyst het balkje met scaling options helemaal naar recht verschuiven om het scherm beeld vullend te krijgen.

Ik gebruik een ATI 4350 hdmi--hdmi naar Samsung LE46A856.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Geen matches
Shapeshifter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:28:
Wat denken jullie hiervan? Misschien een goede vervanger voor WD Green schijven (ook voor HTPC's)?
Voor HTPC's zijn 5400rpm 2,5" schijven of 5400rpm 3,5" schijven de betere keuze omdat het enkel dient voor continu data overdracht. Stilte en hitteontwikkeling is dan eerder een storendere factor dan de 100MB/s die hij kan doorvoeren. Zowiezo gebruikt zelfs BluRay nog geen 15MB/s.

Mijn advies voor HTPC: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT oftewel 500GB voor nog geen 100€. Eventueel de Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB, 1000GB voor nog geen 100€. Zowiezo zijn beide stiller dan een 7200rpm 3,5" schijf maar het prestatieverschil gaat zich niet meetbaar maken bij HTPC functies. Wil je meer stilte, dan is de 2,5" aan te raden...

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 06-02-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:23:
[...]

Voor HTPC's zijn 5400rpm 2,5" schijven of 5400rpm 3,5" schijven de betere keuze omdat het enkel dient voor continu data overdracht. Stilte en hitteontwikkeling is dan eerder een storendere factor dan de 100MB/s die hij kan doorvoeren. Zowiezo gebruikt zelfs BluRay nog geen 15MB/s.

............
goed gesproken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 11:37
catchingfire schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:53:
Ik draai het op een Phenom met Vista32b. Ik -dacht- dat ik nu alles werkend had maar helaas, te vroeg gejuigd: subtitles van DVD's (VIDEO_TS folders) krijg ik niet aan de praat. Met KMPlayer doen ze 't wel.
Ik heb Internal Filters->Transform Filters->MPEG-2 Video aangevinkt. Nu werken DVD menu's en DVD subtitles weer, en de hardware acc. met HD stuff doet 't ook nog ....

Dus, bovengenoemde tutorial volgen, vinkje bij mpeg2 video zetten, bij Vista Aero aanzetten en gaan met de banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@psy

Ik heb er Klite af gegooid, MPC Homecinema, CoreAVC en DirectVobSub apart geinstalleerd .... voor de rest niks ....
Enemy at the Gates loopt hier nu vlekkeloos, perfect in sync zonder ook maar één schokje en met subs.
Super ..... en dit met een cpu-verbruik dat wel met zo'n 30 a 40% gedaald is.
Straffe codec die CoreAVC ... toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Mooi om te horen. Die codec packs kunnen wel eens wat problemen geven. Hoe minder codecs hoe beter.
Coreavc is ook nog zonder hardware dxva ondersteuning, dat is helemaal opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

Geen matches
kaajee schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:13:
Die maakt veel meer herrie, als je dat geen probleem vindt, vooral doen.
Ik snap alleen niet waar je je druk om maakt, qua snelheid van een WD GP, waar hebt je het over?
Maar goed........
Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:23:
[...]

Mijn advies voor HTPC: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT oftewel 500GB voor nog geen 100€. Eventueel de Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB, 1000GB voor nog geen 100€. Zowiezo zijn beide stiller dan een 7200rpm 3,5" schijf maar het prestatieverschil gaat zich niet meetbaar maken bij HTPC functies. Wil je meer stilte, dan is de 2,5" aan te raden...
Jullie hebben helemaal gelijk wat HTPC's betreft, daar is de snelheid minder belangrijk, maar wat ik in eerste instantie bedoelde is dat ik die Hitachi dan door zou schuiven naar mijn server (waar snelheid wel boeiend is en geluid wat minder). Ik vroeg me alleen af of hij eventueel ook geschikt zou kunnen zijn voor HTPC's, maar hierin geef ik jullie gelijk dat die WD's waarschijnlijk handiger zijn.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zet ff met de handen in het haar :)

Ik heb nog altijd problemen om sommige 1080p films vloeiend af te spelen. (vogelscene in planet earth, matrix 1 scene in die building)

Ik heb zelfde codecs gezet als in mijn vorige systeem die alles perfect draaide zonder enige schokken.
Dit werkte niet.
Dan heb ik : cccp geprobeerd, enkel coreavc,zoomplayer, mpc-hc, ffdshow
resultaat blijft hetzelfde
cpu staat op een load van 70% met soms eens een piek naar 80-90%
specs zijn: msi live media diva, amd x2 5050e
Ik heb van alles de laatste drivers .

Ik zie het nu niet onmiddellijk bij de hardware liggen maar vind het enorm raar dat mijn oud systeem (nuja oud :) 1j ) dezelfde film perfect afspeelt zonder een schok met coreavc of met gelijk welke andere en dat ik op deze tot hiertoe op geen enkele manier smooth beeld heb.

Ik veronderstel dat er hier genoeg zijn met een 780g , 5050e combinatie of iets dergelijks , met wat spelen jullie af of kan iemand mij nog een tip geven?

Het enigste verschil dat ik tussen mijn vorig systeem en dit vind is dat ik daar draaide onder xp en hier onder vista 64 maar of dat nu het verschil maakt ?

Alvast bedankt wie me kan/wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik wil alles toch nogmaals op ee rijtje zetten voor jullie ter beoordeling. Ten eerste heb ik het volgende staan:

TH-42PX80
HD Ready met 1080p HD beeldverwerking
100 Hz Double Scan
24p weergave
Contrast 15.000:1
Scanformaat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI), 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)

Link: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4356|603|602|601|4|1

Pioneer VSX-917V-K
Dolby Digital: Ja
Dolby Digital EX: Ja
Dolby Pro Logic II: Ja
Dolby Pro Logic IIx: Ja
DTS: Ja
DTS-ES Discrete 6.1: Ja
DTS Neo: 6: Ja
DTS 96/24: Ja
WMA 9 Pro: Ja
Surround Modes 11 + 1
5 B&W speakers (Mid, Front en rear)

Link: http://www.pioneer.nl/nl/...ive/VSX-917V-K/index.html

Dataserver gebasseerd op een Pentium M 1,6Ghz ondersteund door een RAIDcore BC4852 PCI-X RAID5 controller met 4x 500GB WD GP hardeschijven. Op deze server zullen voornamelijk DVD ISO's en MP3's staan welke via een Gbit netwerk afgespeeld dienen te worden op de HTPC.

Nu heb ik twee systeempjes bijelkaar bedacht, de componenten die gelijk zijn, zijn de volgende:

- Behuizing: Origen X15E (Deze behuizing vanwege de mogelijkheid via de afstandbediening te switchen tussen touchscreen en plasma scherm.
- Remote: Logitech Harmony One (alles met 1 afstandsbediening bedienen)
- Toetsenbord: Logitech Dinovo Edge
- CPU koeling: Scythe Ninja Mini
- Blu-Ray/DVDRW: LG GGC-H20L
- 500GB WD GP

Ik twijfel alleen nog over het volgende:

- GA-E7AUM-DS2H
- Intel Core 2 Duo E7400 2,8Ghz Boxed
- Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2

of

- GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon X2 5050E 2,6Ghz Boxed

Het is de bedoeling dat ik zowel audio als video ten volle kan benutten zoals ik dat nu heb staan. Plasma scherm en reciever zijn nog geen jaar oud en ik verwacht nog wel een aantal jaar(en) plezier hiervan te hebben, dus het is niet nodig dat de HTPC erg op de " toekomst" is voorbereid. Bijvoorbeeld om full HD te leveren, aangezien het Plasman scherm HD ready is. (het mag natuurlijk wel)

Waar ik nog over twijfel is het 24P gebeuren, daar schijnt de Intel oplossing beter inte zijn en het audio gebeuren in eventueel games en dan moet je denken aan DD in bijvoorbeeld World of Warcraft. (al hoe wel het helemaal niet zeker is dat ik uberhaubt ga gamen op d HTPC) De HTPC is voornamelijk bedoeld voor mediacenter.

De Intel oplossing komt trouwens uit op 1175 euro en de AMD op 1066, de Intel oplossing is dus 100 euro duurder. Ik vraag mij af is dit te rechtvaardigen aan de adere kant op eendergelijk bedrag valt 100 euro ook wel weer mee. (natuurlijk kun je voor 100 euro natuurlijk ook andere leuke dingen doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:35
kaajee schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:25:
[...]

Het volgende al eens geprobeerd:
-EPG opnieuw aan laten maken.
-Ga hiervoor naar de volgende folder gaan:
\documents and settings\all users\application data\microsoft\Ehome\EPG.
-Verwijder hierin alle bestanden. (evt. wel verborgen/hidden files weergeven aanzetten)
-Herstart uw computer en ga binnen Media Center naar Instellingen -> TV en loop de installatie wizard voor TV opnieuw door.
Dat helpt dus voor even maar twee dagen later is de gids plots weer weg en alle tv-kanalen en eventuele opnames dus ook :( :( :( Ik kan de gids weliswaar simpel terugkrijgen door simpelweg een backup van het bovengenoemde mapje terug te zetten maar dit is dus echt geen doen iedere keer want je weet nooit wanneer het gebeurt.
Op de ene of andere manier wordt de gidsdatabase telkens weer corrupt omdat MCE iets niet kan vinden maar de vraag is hoe dat te voorkomen? Mijn mediacenter is op dit moment even betrouwbaar als een IJslandse bank en daar baal ik behoorlijk van. Zulke gekke dingen doe ik dus niet lijkt me zo.

Als iemand nog een hint weet.............. graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Anoniem: 254107 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:26:
[..]
Het enigste verschil dat ik tussen mijn vorig systeem en dit vind is dat ik daar draaide onder xp en hier onder vista 64 maar of dat nu het verschil maakt
[...]
Dat scheelt zeker! Precies opnoemen wat allemaal kan ik nog niet, want ik ben ook pas overgestapt op Vista, maar het verscheelt sowieso in driver/aansturing en video renderer. XP's default renderer is VMR en Vista komt met het nieuwere EVR. Mijn ervaring tot nu toe is ook dat bijv. Overlay Mixer en VMR ineens een ander (slecht) resultaat geven onder Vista, terwijl dit prima werkte voor XP. Ook komt Vista (behalve Home Basic) standaard met Aero ingeschakeld, wat ook invloed heeft. Weet 't nog niet precies, maar volgens mij brengt Aero een soort Direct3D modus met zich mee om i.c.m. EVR een soort v-sync toe te passen. Ik loste een audio/video sync probleem op die zich enkel voordeed onder 1080p24 met EVR Custom renderer, door enkel Aero uit te schakelen. Kga het allemaal nog wel eens uitpluizen...

heb je trouwens wel 32bit programmatuur gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Dune_ schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:55:
Ik wil alles toch nogmaals op ee rijtje zetten voor jullie ter beoordeling. Ten eerste heb ik het volgende staan:

TH-42PX80
HD Ready met 1080p HD beeldverwerking
100 Hz Double Scan
24p weergave
Contrast 15.000:1
Scanformaat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI), 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)

Link: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4356|603|602|601|4|1

Pioneer VSX-917V-K
Dolby Digital: Ja
Dolby Digital EX: Ja
Dolby Pro Logic II: Ja
Dolby Pro Logic IIx: Ja
DTS: Ja
DTS-ES Discrete 6.1: Ja
DTS Neo: 6: Ja
DTS 96/24: Ja
WMA 9 Pro: Ja
Surround Modes 11 + 1
5 B&W speakers (Mid, Front en rear)

Link: http://www.pioneer.nl/nl/...ive/VSX-917V-K/index.html

Dataserver gebasseerd op een Pentium M 1,6Ghz ondersteund door een RAIDcore BC4852 PCI-X RAID5 controller met 4x 500GB WD GP hardeschijven. Op deze server zullen voornamelijk DVD ISO's en MP3's staan welke via een Gbit netwerk afgespeeld dienen te worden op de HTPC.

Nu heb ik twee systeempjes bijelkaar bedacht, de componenten die gelijk zijn, zijn de volgende:

- Behuizing: Origen X15E (Deze behuizing vanwege de mogelijkheid via de afstandbediening te switchen tussen touchscreen en plasma scherm.
- Remote: Logitech Harmony One (alles met 1 afstandsbediening bedienen)
- Toetsenbord: Logitech Dinovo Edge
- CPU koeling: Scythe Ninja Mini
- Blu-Ray/DVDRW: LG GGC-H20L
- 500GB WD GP

Ik twijfel alleen nog over het volgende:

- GA-E7AUM-DS2H
- Intel Core 2 Duo E7400 2,8Ghz Boxed

of

- GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon X2 5050E 2,6Ghz Boxed

Het is de bedoeling dat ik zowel audio als video ten volle kan benutten zoals ik dat nu heb staan. Plasma scherm en reciever zijn nog geen jaar oud en ik verwacht nog wel een aantal jaar(en) plezier hiervan te hebben, dus het is niet nodig dat de HTPC erg op de " toekomst" is voorbereid. Bijvoorbeeld om full HD te leveren, aangezien het Plasman scherm HD ready is. (het mag natuurlijk wel)

Waar ik nog over twijfel is het 24P gebeuren, daar schijnt de Intel oplossing beter inte zijn en het audio gebeuren in eventueel games en dan moet je denken aan DD in bijvoorbeeld World of Warcraft. (al hoe wel het helemaal niet zeker is dat ik uberhaubt ga gamen op d HTPC) De HTPC is voornamelijk bedoeld voor mediacenter.

De Intel oplossing komt trouwens uit op 1175 euro en de AMD op 1066, de Intel oplossing is dus 100 euro duurder. Ik vraag mij af is dit te rechtvaardigen aan de adere kant op eendergelijk bedrag valt 100 euro ook wel weer mee. (natuurlijk kun je voor 100 euro natuurlijk ook andere leuke dingen doen ;) )
Dune ...
ik heb dezelfde Plasma als jou in combinatie met een quasie identiek AM2 systeem die je daar op noemt ..... maar dan met een BE-2400 cpu .... verder zelfde mobo, ook kingston valueram 2x1Gb, Ninja Mini ... alleen zou ik peroonlijk voor een véél grotere HD gaan want je hebt geen idee hoe snel die vol raakt !

Alles zit in een Antec Fusion Case met de originele voeding en ondanks dat er velen hier voor Corsair VX Psu's opteren is de voeding in de Antec best wel prima en héél stil.

Audio met spdif aangesloten op mijn Marantz SR4001 AV receiver die de geluids-decoding voor zijn rekening neemt en met hdmi naar de PX-80E op de HDMI 1 aansluiting omdat je voor die ingang ook nog het audio kan configureren tussen analoog en digitaal.
Waarom .... op één of andere manier ben ik er hier nog niet in geslaagd om tegelijk digitaal geluid via de spdif EN de hdmi-out op het mobo te krijgen waardoor ik geen geluid op de plasma krijg behalve als ik er nog een extra kabeltje bij aansluit vanuit de analoge groene uitgang op het mobo naar de analoge-IN op de plasma en de plasma zijn audio-IN daar naar configureer.

Het is een prima combinatie en als er één of ander niet lekker wil lopen dan moet je het in de software zoeken en niet in de hardware ..... mijn periclen met de film "Enemy at the Gates" een beetje terug tonen dat aan.
Gisterenavond heb ik de film nog volledig bekeken .... perfect gewoon.
Deze combinatie HTPC/Plasma heb ik reeds 10 maanden intensief in gebruik en is super !
Gamen doe ik er niet mee ter info.
Voila .... hopelijk ben je iets wijzer geworden met mijn ervaringen ;)

Geluid wordt hier weergegeven door een volledige Klipsch set-up met RF-7's als front's, RB-15's als surround's en een SUB-12 als subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Sa1

Earv schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:59:
Omdat ik me zelf een ongeluk heb gezocht naar informatie over deze kast en wat hij allemaal kan, dacht ik, nu ik hem een maandje in gebruik heb, dat ik er maar eens een review over moest schrijven (en over alles wat ik erin heb gestopt). Bovendien heb ik wat keuzes gemaakt die anders zijn dan anderen, maar toch goed zijn uitgepakt. Misschien brengt dat anderen op een idee.

case: OrigenAE H6; gewoon omdat het een kwalitatief zeer goede microATX-case is en een strak, eenvoudig uiterlijk zonder toeters en bellen heeft. Daarom past hij goed bij mijn andere audioapparatuur. Let wel op: hij is veel dieper dan audioapparatuur en past niet in een standaard wandmeubel!
moederbord: Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H; geen verrassingen hier, gekozen vanwege het microATX-formaat, de geïntegreerde HD-decoding en de SP/DIF-out.
processor: AMD X2 4850E; doet inderdaad exact wat hij moet doen en wat door iedereen al is bevestigd; er is geen enkele noodzaak voor een snellere processor.
processorkoeler: Hiper HFC 30820-C1; hier heb ik gekozen voor een extreem lage serverkoeler: een massief blok koper met wat vinnetjes en een platte ventilator. Ik heb de ventilator direct verwijderd en vervangen door een Arctic Cooling fan (Arctic 8 PWM), in mijn ogen de beste serie koelers die er op dit moment te koop is: PWM-controlled en door de bijzondere constructie trillingsvrij.
hard disks: 2 x Samsung 750 GB SATA. Veel ruimte, maar ook veel trillingen. Dat heb ik opgelost met een dempende cage (zie hieronder).
hard disk demping: IBL Box HD20; verwacht geen schitterend afgewerkte HD cage, maar deze plaatjes staal en schuimrubberen matjes doen precies wat ze moeten doen. Heeft me van een nare brom afgeholpen.
voeding: Enermax MODU 82+ 425 W; volgens verschillende tests erg stil, erg efficiënt en modulair. Niet goedkoop, maar de investering waard, want ik hoor 'm niet.
netwerkkaart (draadloos): Linksys WMP54GS. Niks bijzonders, doet wat-ie moet doen: draadloos communiceren met mijn pc een verdieping hoger. Bovendien is het handig voor o.a. MediaPortal, voor het downloaden van filminfo van de IMDB.
TV-kaart: Hauppauge PVR-150. Dit is het enige onderdeel dat me tot nu tegenvalt. De beeldkwaliteit is zeer matig, en ik heb al vastgesteld dat het niet door het aangeboden signaal komt.
software: Windows XP 32-bit met het K-Lite Codec Pack en MediaPortal. Dat laatste is een mooi en veelzijdig programma, maar ongeschikt voor iemand die terugschrikt voor een paar dagen knutselen en fora afzoeken :P

[afbeelding]

Zoals gezegd, de OrigenAE H6 heeft een strakke voorkant van geanodiseerd aluminium (hele case is overigens van alu), die overigens wel erg gevoelig is voor vette vingers (zie rechts naast de resetknop). De led (direct boven de powerknop) is ontzettend fel, echt irritiant. Heb ik opgelost door een minuscuul rolletje wit papier in het gaatje te duwen. Je ziet er niets van, maar het licht is nu veel zwakker. De letters op de display zijn eigenlijk te klein, die zijn van vier meter afstand echt niet meer te lezen. Jammer, want MediaPortal geeft er alle mogelijke informatie aan door. Het frontje van de drive is ook van alu; mooi, maar het is in mijn geval eigenlijk een Blu-ray drive.

[afbeelding]

Op deze foto zie je de belangrijkste 'mod'. De case komt met een erg omslachtig te installeren drive cage die trillingen heel slecht dempt (de cage stond rechts vooraan, direct achter de wat merkwaardig geplaatste koeler, die ik overigens heb uitgeschakeld). Ik hoorde de kast vibreren en dat werd soms spontaan een veel snerpender geluid. Als ik bijvoorbeeld de drive cage een millimeter opzij duwde, verdween het geluid weer. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik de IBL Box HD20 gekocht, die precies naast de optische drive past. Hij staat nu links, want die plek was helemaal leeg, en in de bodem van de plek waar de originele drive cage stond (rechts van de optische drive dus), zitten vier vastgelaste en uitstekende schroefgaten. De IBL Box werkt geweldig, helemaal geen resonanties meer. Om te voorkomen dat het metaal van de cage contact maakt met de case, kun je hem op een meegeleverde schuimrubberen mat (met dubbelzijdig lijm) zetten. Omdat de cage toch vrij goed is ingesloten en ik toch niet van plan ben met de case te gaan jongleren, heb ik ervoor gekozen de cage los neer te zetten, wél op de schuimrubberen mat, maar niet vastgekleefd. Ik heb links en rechts wel wat vilt geplakt, om te voorkomen dat de uitstekende thumbscrews contact maken met de case.

[afbeelding]

Een close-up van de IBL Box HD20 cage. Hij past nét!

[afbeelding]

Mijn tweede 'mod': de processorkoeler. Ik las ergens dat zelfs de Scythe Ninja Mini nog te hoog is voor deze case, maar ik wilde wel goede koeling bij een minimaal geluidsniveau. Toen kwam ik bij deze Hiper serverkoeler uit: massief koper met een paar vinnetjes erop, en daarop een lage ventilator. Die heb ik er meteen afgehaald en vervangen door een sublieme Arctic Cooling PWM fan. Omdat die wat afwijkende schroefgaten heeft (niet doorgeboord), moest ik de fan op het al aanwezige metalen frame op de koeler lijmen. Dit heb ik gedaan met tweecomponentenlijm, de koeler zit nu muurvast. Omdat dit type koeler heel zacht kan draaien (door de PWM-technologie) en op een speciale manier in rubbers is opgehangen in zijn frame, hoor je hem totaal niet. Mijn temperaturen blijven altijd onder de 45 graden, zelfs onder load (aldus CoreTemp).

[afbeelding]

Een derde aanpassing: twee Revoltec 60 mm fans. Er zat maar één 60 mm fan bij de case, en die maakte ook nog eens een zacht geluid. Ik heb deze twee Revoltecs gekocht, die via een doorlusje van de Arctic Cooling fan op de processorkoeler ook via PWM worden aangestuurd. Dat betekent dat ze standaard zachter blazen dan de opgegeven maximale 20 decibel, en alleen harder gaan blazen als de temperatuur oploopt. Ze blazen allebei (warme) lucht naar buiten en zijn dankzij PWM onhoorbaar.

[afbeelding]

De Hauppage WinTV PVR150 (uiterst links) en de Linksys draadloze netwerkkaart (rechts daarnaast). Met de laatste synchroniseer ik mijn muziek en foto's met mijn pc op een verdieping hoger, waar ik fotobewerking doe en dergelijke.

Conclusie na een maand knutselen en configureren: een 'bijna' naar tevredenheid werkend HTPC-systeem :P . Vanaf mijn zitafstand (vier meter) is de HTPC absoluut onhoorbaar. Soms zijn alleen de hard disks te horen als een hele zachte zoem, maar dat is niet hinderlijk en alleen (net) hoorbaar als het verder helemaal stil is. Alle 720p/1080p HD-content, zowel vanaf Blu-ray (via PowerDVD) als losse films, wordt moeiteloos afgespeeld. De HTPC zit overigens met een optische kabel aan mijn receiver, dus ik heb ook Dolby Digital en DTS. Alleen over de kwaliteit van de ontvangst van het tv-signaal ben ik erg ontevreden. Ik weet nog niet waar dat aan ligt, dat zal ik de komende tijd uit gaan zoeken. Voorlopig heb ik dus mijn losse HD-recorder nog nodig, helaas, omdat die wél in goede analoge kwaliteit opneemt.

Het configureren van MediaPortal was een enorme klus, maar het werkt nu wel. De details van die worsteling vallen buiten dit topic, dat komt later in het MediaPortal-topic nog wel eens.
mooie review! Heb zelf ook de H6 super gave kast vind ik zo, dat ledje is inderdaad te fel, heb er zelf wat tape overheen geplakt tot ik tot een betere oplossing zou komen, maar een stukje papier is inderdaad een goed plan. Ga ik doen. Ik heb 1 hdd van 1TB der in zitten, niet in de hd case maar boven de dvd drive, die hoor je ook niet. Alle ingebouwde fans heb ik gewoon uit staan. Draait nu nog een standaard cooler van intel op, wil de synth shurken (ofzo) gaan kopen, die schijnt wel gewoon te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281642

Ik wil graag de aankoop van een MCE overwegen, nu heb ik een probleem: Ook zou in dit MCE een radio functionaliteit moeten zitten, standaard zit dit in Windows Media center in, maar ik wil niet van 's morgens dat 's avonds een stream hebben opstaan omdat dat op de duur ook mijn datalimiet gaat opsoeperen (Belgie - Telenet Hip hoi).. Ook loopt een radio stream via internet enkele seconden tot minuten achter wat toch niet zo fijn is.

Nu kan ik dan een extra PCI FM radio kaart in mijn MCE steken en het probleem zou zijn opgelost..

Nu wil ik ook dat de radio functionaliteit kan aangezet worden zonder dat het tv scherm moet worden aangezet, en zonder dat men door het menu hoeft te gaan, met 1 druk op de knop. Nu zag ik net het volgende over de logitech Harmony afstandsbedieningen:

Je kunt bijvoorbeeld een voetbalfunctie instellen; na slechts 1 druk op de knop gaat je TV aan, je Digitene kastje wordt ingeschakeld, de juiste zender wordt geselecteerd en het juiste volume wordt automatisch geselecteerd! Of bijvoorbeeld een film functie waarbij je TV en DVD speler de juiste zender kiezen en je 5.1 surround set ook meteen inschakelt op het juiste volume niveau.

Zijn er mensen die deze afstandbediening gebruiken die me kunnen bevestigen of dit mogelijk is, dus met 1 druk op de knop een radio tuner schakelen en de rest van de MCE toepassingen uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 13:51
Geen matches
De afstandsbedieningen van Logitech zouden dit allemaal moeten kunnen
weet alleen niet of het volume ook standaard ingesteld kan worden op een bepaald niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Geen matches
Het enigste verschil dat ik tussen mijn vorig systeem en dit vind is dat ik daar draaide onder xp en hier onder vista 64 maar of dat nu het verschil maakt ?
Onder vista moet je de EVR render mode gebruiken en AERO ingeschakeld laten.
Verder las ik nog ergens het volgende:

Make sure you enabled vsync in your Graphic card configuration to remove tearing

Het bovenstaande heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen idee waar dat voor is. Maar je zou het
kunnen proberen. Uit de post van Patriek maak ik op dat hij meer schijnt te weten van vsync. Patriek,
misschien kun jij eens uitleggen waar vsync voor dient?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 256899 op 07-02-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
.Johnny schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:47:
Wat ik eigenlijk nog mis in de TS is een overzicht van losse videokaarten die bijzonder geschikt zijn voor HTPC gebruik. Er is een enorme berg aan mogelijkheden op het moment, dat het lastig wordt om nog een keus te maken tussen al die opties. Want wat is nog zinvol en wat is overkill? met name het energieverbruik speelt daarbij dan een grote rol, maar dat zie je vaak weer op de specificaties op sites niet bij staan. Weet iemand misschien een goede site waar een up to date lijst te vinden is van geschikte HTPC videokaarten?
Ben uiteindelijk voor de HD 4550 gegaan, naar wat ik erover kon vinden geschikt vanwege laag energieverbruik en passieve koeling, en verder prima specificaties. maar een up-to-date lijstje van geschikte kaarten is nog steeds een gemis, ook omdat zoektochten op internet je eigenlijk altijd gedateerde informatie verschaffen.
Daarnaast mis ik nog de Origen kasten met de TFT schermpjes ingebouwd in de TS. nu staat er geen enkel scherm met TFT vermeld terwijl volgens mij issues waarbij uiteindelijk daarop gewezen wordt wel weer steeds de kop op steken (muziek aanzetten zonder je grote scherm aan te zetten). Als ik em binnen heb schrijf ik wel weer een review, zou fijn zijn als er dan ook vermelding van de S16T in de TS geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 15:53
Earv schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:59:

[afbeelding]

Vraagje, ik heb zelf ook de H6 (erg tevreden mee), maar hoe heb je display werkend gekregen in Mediaportal?? Ik heb van alles geprobeert maar het wil bij mij niet lukken (Cybrdisplay plugin als ook de geintegreerde plugin in Meriaportal). Hij laat gewoon constant de datum en tijd zien.

Welke driver heb je geinstalleerd voor het display??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb volgende configuratie laten samenstellen vandaag:
  • BEHUIZING: ANTEC NSK1380 Micro ATX behuizing + 350W voeding
  • MOBO: ASUS M3A78-EM hdmi Socket M3
  • MEM: Corsair Twinx DDR2 4GB PC6400 (2x2GB)
  • CPU: AMD 7750 X2 Athlon Dual Core AM2 Boxed, with cooler
  • TUNER: ASUS My Cinema-P7131 PCI TV Card , TV Tuner Card
  • DVD: Standaard ding
  • HDD: Samsung 320GB 7200RPM
  • AB: Logitech Harmony - Ben er nog niet uit welk model
Wat denken jullie van deze opstelling , is dit iets degelijk? Ik maak me overigens wat zorgen over de "standaard" voeding van de behuizing en de boxed cooler, of deze niet veel lawaai gaan maken ?

Iemand enige ervaring met deze kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 281642 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:08:
  • CPU: AMD 7750 X2 Athlon Dual Core AM2 Boxed, with cooler
  • TUNER: ASUS My Cinema-P7131 PCI TV Card , TV Tuner Card
  • HDD: Samsung 320GB 7200RPM
Mijn advies:

* AMD Athlon X2 5050e (2.6 GHz, AM2) --> goedkoper, voldoende prestatie, zuiniger en dus stiller qua koeling
* ASUS My Cinema PS3-100/PTS/FM/AV/RC (DVB-T/DVB-S/analoge TV-tuner/radiotuner/video) --> voor later :)
* 5400rpm HDD --> stiller, voldoende snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Bedankt voor de tips, vooral die 5400RPM schijf is misschien wel iets om over na te denken, de cpu misschien ook nog wel.. Een volgend probleem is de case, ik had eigenllijk niet in gedachte gehouden dat ik maar maximaal 14CM hoogte heb voor de case.
Nu had ik de Origen AE S10V gevonden deze zou perfect zijn, zeer mooie case, met mooie features, maar de prijs is ook mooi > 300 € :x dat is toch wel een beetje te veel van het goede.

Het valt me op dat het vooral allemaal zeer hoge cases zijn of zoek ik niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Misschien vind je de Antec Micro Fusion wat? Die is low-profile iig en kost iets van 170 gok ik, incl. PSU en fans.

[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 07-02-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Met veel pijn en moeite heb ik mijn Chenbro en DG45FC met 4x1TB in raid 5 aan de praat gekregen.
(Vista installeren via SATA cdrom via ESATA aansluiting, verkregen door het uit elkaar halen van een ESATA HD dockingstation, en RAID drivers via USB Floppy).

Hij draait best lekker, HDTach geeft 140-180 MB/s read aan. En hij verbruikt tussen de 67(idle)-91(full) watt.
1080p draait goed zonder haperingen op een E4400, op het moment puur als opslag en alleen in gebruik als ik film kijk.

[ Voor 31% gewijzigd door XthinkZ op 08-02-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:01:
[...]

Onder vista moet je de EVR render mode gebruiken en AERO ingeschakeld laten.
Verder las ik nog ergens het volgende:

Make sure you enabled vsync in your Graphic card configuration to remove tearing

Het bovenstaande heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen idee waar dat voor is. Maar je zou het
kunnen proberen. Uit de post van Patriek maak ik op dat hij meer schijnt te weten van vsync. Patriek,
misschien kun jij eens uitleggen waar vsync voor dient?
Ik gebruik EVR render mode, aero staat aan.
Gisterennacht was ik er bijna, kleuren stonden prachtig en alles ging bijna vloeiend al veel beter als ervoor , het rare is ik werkte nog steeds met dezelfde codecs.
Vandaag mijn nieuw tv toestel gaan ophalen (panasonic plasma 46 inch) en nu heb ik dus op elke film last van freezes voor 1sec en ook van tearing. Voor die tearing ga ik eens kijken naar die vsync. Ik switch dus mijn panasonic 42 inch met een recenter model een 46 inch en gewoon door ander beeldbuis speelt niets meer vloeiend af. Hang ik er mijn vorig systeem aan die speelt alles perfect af
Ik zal nog ff proberen verder te doen op dit systeem maar aangezien alles nu schokt weet ik het echt niet meer. Als niets lukt misschien eens een vista 32bit install doen ofwel terug naar xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb iets heel raars. Met de k-lite Codec pack draait alles heel vloeien icm VMR9 codec.
Zodra ik MPClassic Home cinema gebruik met EVR of welke codec dan ook dan loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Niet dat ik het erg vind, want met MPClassic is het gemakkelijkk subs afspelen.

Met mn AMD 780G icm een 4850E is het precies omgekeerd met 1080p films. Haperen metk-lite codecpack en vloeiend met MPC Home Cinema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 22:32
Ik zet ff met de handen in het haar :)

Ik heb nog altijd problemen om sommige 1080p films vloeiend af te spelen. (vogelscene in planet earth, matrix 1 scene in die building)

Ik heb zelfde codecs gezet als in mijn vorige systeem die alles perfect draaide zonder enige schokken.
Dit werkte niet.
Dan heb ik : cccp geprobeerd, enkel coreavc,zoomplayer, mpc-hc, ffdshow
resultaat blijft hetzelfde
cpu staat op een load van 70% met soms eens een piek naar 80-90%
specs zijn: msi live media diva, amd x2 5050e
Ik heb van alles de laatste drivers .

Ik zie het nu niet onmiddellijk bij de hardware liggen maar vind het enorm raar dat mijn oud systeem (nuja oud :) 1j ) dezelfde film perfect afspeelt zonder een schok met coreavc of met gelijk welke andere en dat ik op deze tot hiertoe op geen enkele manier smooth beeld heb.

Ik veronderstel dat er hier genoeg zijn met een 780g , 5050e combinatie of iets dergelijks , met wat spelen jullie af of kan iemand mij nog een tip geven?

Alvast bedankt wie me kan/wil helpen
Probeer eens in de BIOS snelheid van sideport memory op 400 te setten zover dit hierop nog niet staat.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

westergas

rikkie_pc

Geen matches
Update betreft het werken van de VF110 onder Win7....
Doet het inmiddels perfect *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
En hoe heb je dit nu voor elkaar gekregen? Iets speciaals gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik inderdaad al op 400 mhz staan, heb alle codecs nog eens verwijderd en gewoon mpc -hc erop gezet, zelfde als hiervoor in drukke scene's haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren hebben ik hier iets vreemds ontdekt ....
Sinds kort heb ik CoreAVC-Pro staan in combinatie met MPC Homecinema player ... werkt prima ... maar wat blijkt nu .... als ik hier een .mp4 bestand wil afspelen,... een eigen gemaakte rip door een vriend van mij ... dan blijkt de audio gewoon in stereo PCM over spdif naar de receiver gestuurd te worden, wordt zo gedecteerd door de receiver, en dit terwijl het .mp4 bestand wel degelijk over een 6 channels AAC spoor beschikt, ook volgens mediainfo :?
Ik ben er zo goed als zeker van dat het wel OK was met Klite voorheen ...

Iemand een idee hoe dit komt .... met andere filenames/container/extenties werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

XthinkZ schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:34:
Met veel pijn en moeite heb ik mijn Chenbro en DG45FC met 4x1TB in raid 5 aan de praat gekregen.
(Vista installeren via SATA cdrom via ESATA aansluiting, verkregen door het uit elkaar halen van een ESATA HD dockingstation, en RAID drivers via USB Floppy).

Hij draait best lekker, HDTach geeft 140-180 MB/s read aan. En hij verbruikt tussen de 67(idle)-91(full) watt.
1080p draait goed zonder haperingen op een E4400, op het moment puur als opslag en alleen in gebruik als ik film kijk.
Interessant, met name de RAID5. Laat je de schjven stilvallen indien idle? Dat vind ik 67 Watt een keurige waarde.
Anoniem: 104097 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:25:
Gisteren hebben ik hier iets vreemds ontdekt ....
Sinds kort heb ik CoreAVC-Pro staan in combinatie met MPC Homecinema player ... werkt prima ... maar wat blijkt nu .... als ik hier een .mp4 bestand wil afspelen,... een eigen gemaakte rip door een vriend van mij ... dan blijkt de audio gewoon in stereo PCM over spdif naar de receiver gestuurd te worden, wordt zo gedecteerd door de receiver, en dit terwijl het .mp4 bestand wel degelijk over een 6 channels AAC spoor beschikt, ook volgens mediainfo :?
Ik ben er zo goed als zeker van dat het wel OK was met Klite voorheen ...

Iemand een idee hoe dit komt .... met andere filenames/container/extenties werkt alles prima.
Met Graphedit kan je checken welke codecs gebruikt worden, dat zou je eens moeten checken.

[ Voor 38% gewijzigd door psy op 08-02-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarschijnlijk wordt die AAC stream onderschept door de ingebouwde AAC Transform filter in MPC-HC en dus in stereo omgezet. Dan moet je de "downmix to stereo" optie uitschakelen: Options --> Internal Filters --> Transform Filters kolom --> "AAC" dubbelklik en het laatste vakje "Downmix to stereo" uitvinken.

Als dat niet lukt moet je het vinkje voor AAC in de Transform Filters kolom weghalen zodat hij een andere filter gebruikt. Als dat ineens geen geluid meer oplevert: Google "AAC Filter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patriek schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:29:
Misschien vind je de Antec Micro Fusion wat? Die is low-profile iig en kost iets van 170 gok ik, incl. PSU en fans.
Ik heb mijn zinnen gezet op de HIPER 2K53A-A3 behuizing, slechts 7CM hoog en een elegant design.. Geen toeters en bellen.. Alleen vrij slecht verkrijgbaar heb ik de indruk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Laatst online: 21-06 13:19

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Even een vraagje over Avivo HD en wat het ondersteund.
Ik wil ook een HTPC in elkaar gaan zetten alleen zit ik te twijfelen over de CPU. Mijn eigen PC heeft een HD2600 Pro + AMD X2 3800+, hiermee kan ik de meeste HD content goed afspelen, al heb ik hier wel 2x100% cpu voor nodig. Echter soms schokt alles een beetje en bijvoorbeeld bij "sector7-prisonbreak.s03e01.1080p-x264.mkv" krijg ik alleen schokkerig beeld.
Wanneer ik een bluray afspeel (BDMV map) dan doet de GPU alles en heb ik bijna geen cpu load.

Mijn vraag is: werkt Avivo HD (of een andere hardware versneller) voor X264 bestanden? Zo nee, wat voor een CPU heb je dan nodig om 1080p content goed af te spelen (ook wanneer deze een zware codering heeft).

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:40:
Waarschijnlijk wordt die AAC stream onderschept door de ingebouwde AAC Transform filter in MPC-HC en dus in stereo omgezet. Dan moet je de "downmix to stereo" optie uitschakelen: Options --> Internal Filters --> Transform Filters kolom --> "AAC" dubbelklik en het laatste vakje "Downmix to stereo" uitvinken.

Als dat niet lukt moet je het vinkje voor AAC in de Transform Filters kolom weghalen zodat hij een andere filter gebruikt. Als dat ineens geen geluid meer oplevert: Google "AAC Filter".
De "Downmix to stereo" optie in MPC hebben we al uitgeprobeerd maar die veranderde niks.
Moet dat ander nog eens checken als ik thuis ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik zit nog met een oude pc , die in de toekomst wel vervangen gaat worden door een modern type. Momenteel moet ik het enkel met SCART doen, nu had ik hier het topic gevonden over het zelf fabriceren van zo'n scart naar vga kabel, maar dat is toch niet echt goed gelukt. Nu zag ik op conrad dit: http://www.conrad.be/goto.php?artikel=351141 voor 20€ een scart naar VGA kabel. Heeft iemand hier al ervaring mee ? werken ze goed moet er nog geprutst worden met drivers, instellingen etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
In datzelfde topic staat dat die Vivanco niet werkt, verkeerde pinnetjes en eigenlijk ook andersom: van Scart naar VGA (even zoeken in dat topic op Vivanco en je had het geweten)

[ Voor 44% gewijzigd door kaajee op 08-02-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 00:41
Nu mijn nieuwe htpc eindelijk klaar is dacht ik mijn ervaringen ook maar eens met te delen.
Ik heb tijden een htpc in de meterkast gehad die vervolgens via s-video met mijn philips (16:9, crt) verbonden was.

Werkte ansich prima maar de komst van een nieuwe tv (panasonic plasma, 37px80) was een mooi excuus om het geheel te vervangen. Eisen: a) Htpc in de woonkamer (was lopen naar de meterkast zat), b) VFD (om te zien welke muziek je speelt zonder dat de tv aan moet), c) Uitstekende beeldkwaliteit, d) full-time pvr/stb, e) stil (staat tenslote in woonkamer).

Specs:
- Kast: HFX - Mini (+toebehoren). Volledige fannless kast/psu/cpu/vga.

MB: Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H Had ik nog, gebruik onboard vga niet.
CPU: AMD Athlon X2 4850e Snel zat
VGA: Sapphire Radeon HD 4650, 1GB Beduidend betere hqv scores en goed passief te koelen.
HD: WD Scorpio Blue WD5000BEV 2.5" schijf, stil en snel genoeg. (hangt elder nog 2 tb in een NAS).
RAM: Kingston HyperX, 2GB PC2-8500 2gb leek me genoeg voor XP.. achteraf ook voor vista :)
Optisch: Sony BC-5600S Blu-ray Moet nog komen.
VFD: iMon VFD

De interne hardware is niet echt spannend, zie je hier elke 3e post wel voorbij komen. Enige kleine verschil is dat ik heb gekozen voor een andere vga kaart. De hd3200 (uit de 780g) krijgt op de meeste plaatsen niet geweldige hqv scores dus heb ik gekozen voor een ati 4650, volgens de review prima hqv scores en goed passief te koelen. De 2.5" heb ik voornamelijk gekozen omdat de ruimte in de hfx niet overhoudt en hij wellicht nog iets stiller is dat de 3.5" wd green serie (volgens silentpcreview).

De HFX mini is een behoorlijk zware kast, 1 blok alu. De eerste indruk is dat je met een kwaliteits product te maken hebt, 2e .. dat er toch wel wat mis mee is. Het is sowieso een behoorlijk gepriegel om het geheel in elkaar te zetten, maar dat wordt nog lastiger gemaakt door de gebrekkige handleiding, waar bv verwezen wordt naar kabels die je helemaal niet hebt. Daarnaast ging bij mij de cpu dekplaat stuk, de bijgeleverde boutjes waren iets te kort waardoor het plastic iets teveel moest buigen. Gelukkig was 1 mail naar HFX genoeg om een nieuwe toegestuurd te krijgen.
Maar eenmaal in elkaar ben je dat weer vergeten, en het resultaat is super. Ding is volledig stil, en de temps zijn prima (idle/load cpu: 38/47, vga: 45/57, hd: 38/40)

In eerste instantie van plan XP te gebruiken maar na er waren nogal wat incompatibilteits problemen met de 4650 en sp3, dus ben maar aan mijn eerste vista avontuur begonnen. Gebruik nu Mediaportal voor muziek/film en DVBviewer voor tv/pvr. Hoewel mediaportal er gelikt uitziet en een stuk stabieler is geworden de laatste releases kan het toch niet op tegen DVBviewer voor het full-time tv kijken/ timeshiften. DVBviewer crasht nooit, zapt lekker snel en de OSD is goed genoeg (mediaportal is wel mooier).

VFD is wel wat tricky, tip voor degenen die ermee worstelen: pak eens een andere usb aansluiting.. heeft mij een dag gekost voor ik daar achter was 8).

Afbeeldingslocatie: http://www.cask-of-amontillado.com/hfx/IMGP4602(tv_hfx).JPGAfbeeldingslocatie: http://www.cask-of-amontillado.com/hfx/IMGP4608(denon_hfx).JPGAfbeeldingslocatie: http://www.cask-of-amontillado.com/hfx/IMGP4614(hfx_in2b).JPG

(de ene fan op foto 3 is er inmiddels ook uit)

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Sa1

Anoniem: 281642 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:45:
Ik zit nog met een oude pc , die in de toekomst wel vervangen gaat worden door een modern type. Momenteel moet ik het enkel met SCART doen, nu had ik hier het topic gevonden over het zelf fabriceren van zo'n scart naar vga kabel, maar dat is toch niet echt goed gelukt. Nu zag ik op conrad dit: http://www.conrad.be/goto.php?artikel=351141 voor 20€ een scart naar VGA kabel. Heeft iemand hier al ervaring mee ? werken ze goed moet er nog geprutst worden met drivers, instellingen etc...?
als het goed is krijg ik deze week een LCD tv ter vervanging van m'n beeldbuis tv en heb ik dus mijn VGA -> RGB kabel niet meer nodig, die mag je best overkopen. Ik heb hem laten maken door één of andere electroboer en die rekende er 30 euro voor omdat hij er vrij lang mee bezig geweest was. Dat wil ik er eigenlijk ook wel voor terug aangezien hij pas in dec 08 gemaakt is. Denk er maar over na, maar hij werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
psy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:35:
[...]

Interessant, met name de RAID5. Laat je de schjven stilvallen indien idle? Dat vind ik 67 Watt een keurige waarde.
Nee is de waarde als de cpu niks staat te doen. Heb niet gecontroleerd hoeveel hij trekt als de schijven stilvallen, maar dat zal wel niet, omdat het OS ook op de raid draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 281642 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:53:
[...]

Ik heb mijn zinnen gezet op de HIPER 2K53A-A3 behuizing, slechts 7CM hoog en een elegant design.. Geen toeters en bellen.. Alleen vrij slecht verkrijgbaar heb ik de indruk..
Die was me ook al opgevallen, maar inderdaad lastig verkrijgbaar (1 adres in NL voor zover ik zie), en wel heel erg krap. Volgens mij kan er maar 1 HD in en dat display is nou ook weer niet heel spannend.

Nu gaat mijn aandacht uit naar de [url=http://http://www.dvinehtpc.com/mce302.html]Ahanix Dvine mce302[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290231

Dag allemaal,

Ik ben al enige tijd opzoek naar alle info om een eigen HTPC te bouwen. Natuurlijk stoor je elke keer op vragen en onduidelijkheden, maar heel veel daarvan heb ik door veel googlen zelf op kunnen lossen. Alleen er blijft nou één puntje over waar ik echt niet wijs uit word....

Het True-HD audio verhaal...

Zijn er al mobo's beschikbaar die het signaal onveranderd doorsturen naar mijn Onkyo 606 reciever... Via een optic of coax out...? Of zelfs via HDMI wat natuurlijk helemaal ideaal is. Ik wilde gaan voor de MSI P7NGM Digital maar ik kan nergens vinden of dat zij het True-hd audio signaal kan doorsturen.... Ik wil er een bluray speler inbouwen en heb een reciever met True-HD en een 7.1 setje, dus wel belangrijk dat ik het geluid op die manier binnenkrijg. Alle hd audio decoders zitten in de reciever dus er hoeft niks in de htpc zelf verwerkt te worden...

Wie kan mij hier alsjeblieft bij helpen?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Geen matches
afaik biedt spdif te weinig bandbreedte voor 8 kanaals, volgens mij ben je aangewezen op HDMI
maar waarom veel apparaten zo'n bitstream niet gewoon doorsturen snap ik al niet. Weet wel dat ik alleen nog maar moederborden en videokaarten heb gezien die 't alleen in LPCM kunnen. Bij o.a. Auzentech kun je kaarten vinden die het wel volledig ondersteunen

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 09-02-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 290231 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:18:
Dag allemaal,

Ik ben al enige tijd opzoek naar alle info om een eigen HTPC te bouwen. Natuurlijk stoor je elke keer op vragen en onduidelijkheden, maar heel veel daarvan heb ik door veel googlen zelf op kunnen lossen. Alleen er blijft nou één puntje over waar ik echt niet wijs uit word....

Het True-HD audio verhaal...

Zijn er al mobo's beschikbaar die het signaal onveranderd doorsturen naar mijn Onkyo 606 reciever... Via een optic of coax out...? Of zelfs via HDMI wat natuurlijk helemaal ideaal is. Ik wilde gaan voor de MSI P7NGM Digital maar ik kan nergens vinden of dat zij het True-hd audio signaal kan doorsturen.... Ik wil er een bluray speler inbouwen en heb een reciever met True-HD en een 7.1 setje, dus wel belangrijk dat ik het geluid op die manier binnenkrijg. Alle hd audio decoders zitten in de reciever dus er hoeft niks in de htpc zelf verwerkt te worden...

Wie kan mij hier alsjeblieft bij helpen?

Alvast hartelijk dank!
Zoals Patriek al aangeeft wordt dit alleen gedaan door middel van LPMC wat maar door een paar chipsets wordt ondersteund oa. de 9300/9400 (Intel) en 8200 (AMD) van Nvidia. De eerste twee voor het Intel paltform en de laatst voor AMD. Daarnaast bied inderdaad alleen de HDMI interface voor voldoende bandbreedte. Al hoe wel ik dat toch persoonlijke enigszins vreemd vindt aangezien een optische verbinding dit ook prima zou moeten kunnen doen.
Plaagje schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:56:
Even een vraagje over Avivo HD en wat het ondersteund.
Ik wil ook een HTPC in elkaar gaan zetten alleen zit ik te twijfelen over de CPU. Mijn eigen PC heeft een HD2600 Pro + AMD X2 3800+, hiermee kan ik de meeste HD content goed afspelen, al heb ik hier wel 2x100% cpu voor nodig. Echter soms schokt alles een beetje en bijvoorbeeld bij "sector7-prisonbreak.s03e01.1080p-x264.mkv" krijg ik alleen schokkerig beeld.
Wanneer ik een bluray afspeel (BDMV map) dan doet de GPU alles en heb ik bijna geen cpu load.

Mijn vraag is: werkt Avivo HD (of een andere hardware versneller) voor X264 bestanden? Zo nee, wat voor een CPU heb je dan nodig om 1080p content goed af te spelen (ook wanneer deze een zware codering heeft).
X264 wordt lang altijd niet ondersteund door de hardware (Avivo/ UVD) dit ligt aan welke containers wordt gebruikt. Ik zou zeggen pak even de vorige twee delen van dit topic er bij en doe een "search" op "X264" en je zult enige interessante informatie tegen komen.
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:22:
[...]
Dune ...
ik heb dezelfde Plasma als jou in combinatie met een quasie identiek AM2 systeem die je daar op noemt ..... maar dan met een BE-2400 cpu .... verder zelfde mobo, ook kingston valueram 2x1Gb, Ninja Mini ... alleen zou ik peroonlijk voor een véél grotere HD gaan want je hebt geen idee hoe snel die vol raakt !

Alles zit in een Antec Fusion Case met de originele voeding en ondanks dat er velen hier voor Corsair VX Psu's opteren is de voeding in de Antec best wel prima en héél stil.

Audio met spdif aangesloten op mijn Marantz SR4001 AV receiver die de geluids-decoding voor zijn rekening neemt en met hdmi naar de PX-80E op de HDMI 1 aansluiting omdat je voor die ingang ook nog het audio kan configureren tussen analoog en digitaal.
Waarom .... op één of andere manier ben ik er hier nog niet in geslaagd om tegelijk digitaal geluid via de spdif EN de hdmi-out op het mobo te krijgen waardoor ik geen geluid op de plasma krijg behalve als ik er nog een extra kabeltje bij aansluit vanuit de analoge groene uitgang op het mobo naar de analoge-IN op de plasma en de plasma zijn audio-IN daar naar configureer.

Het is een prima combinatie en als er één of ander niet lekker wil lopen dan moet je het in de software zoeken en niet in de hardware ..... mijn periclen met de film "Enemy at the Gates" een beetje terug tonen dat aan.
Gisterenavond heb ik de film nog volledig bekeken .... perfect gewoon.
Deze combinatie HTPC/Plasma heb ik reeds 10 maanden intensief in gebruik en is super !
Gamen doe ik er niet mee ter info.
Voila .... hopelijk ben je iets wijzer geworden met mijn ervaringen ;)

Geluid wordt hier weergegeven door een volledige Klipsch set-up met RF-7's als front's, RB-15's als surround's en een SUB-12 als subwoofer.
Dank voor je reactie, wat betreft de hardeschijf van 500GB zou ik eventueel kunnen vervangen voor een 1TB schijf, maar mijn primaire opslag is een data server met inmiddels 6x 500GB@RAID5 (2,5TB).

Kwa voeding heb ik nog een goede efficiente 300 Watt passief gekoelde voeding liggen, lekker stil. ;)

Wat ik mij nu nog wel afvraag hoeveel belang de ondersteuning van 24P nog van belang is? De chipset op dit Gigabyte moederbord doet dit namelijk niet, daar heb je voor het AMD platform een 8200 (Nvidia) voor nodig of de 9300/9400 (Nvidia).

Het nadeel van de 8200 chipset schijnt weer minder efficient kwa energie te zijn, in vergelijking met de 780G. Het nadeel van het Intel platform is weer de hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patriek schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:56:
afaik biedt spdif te weinig bandbreedte voor 8 kanaals, volgens mij ben je aangewezen op HDMI
maar waarom veel apparaten zo'n bitstream niet gewoon doorsturen snap ik al niet. Weet wel dat ik alleen nog maar moederborden en videokaarten heb gezien die 't alleen in LPCM kunnen. Bij o.a. Auzentech kun je kaarten vinden die het wel volledig ondersteunen
Het begint eindelijk duidelijk te worden. Ik ben tevens nog even aan t googlen geweest en kwam dit tegen:

There are three ways that HDMI can routinely carry audio :

1. SPDIF over HDMI - PCM2.0 / DD 5.1 and DTS 5.1 Bitstream
2. Multichannel PCM
3. Bitstream Dolby True HD / DTS HD

1. Is supported by nVidia graphics cards and ATI HD 3200 on-board graphics and is the lowest quality.

2. Is supported by nVidia 8200/8300/9300 & 9400 on-board graphics and ATI 4xxx series graphics. This is lossless for 48kHz/16bit audio but Windows downsamples higher sampling rates or bit depths to 48k/16bit.

3. Bitstreamed True HD and DTS HD requires an HDMI1.3 sound card like an Auzentech or a Xonar 1.3 - but potentially offers the highest quality - though it also requires a True HD / DTS HD compatible amplifier - as the bitstreamed audio is decoded in the amp.

Dus wat er eigenlijk gebeurd als ik het goed heb, word het True-HD of DTS HD audio bestand gedownsampled naar LPCM 7.1. (wat volgens mij na nog meer googlen niet heel erg veel uitmaakt met True HD of DTS HD, klopt dit?) Kortom een dure geluidskaart is nodig voor het HD audiostream over HDMI.

Kortom: de 8200/9300/9400 chipset kan alleen LPCM via HDMI uitsturen en niet de HD varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Geen matches
ja zo staat het mij ook bij :) nette opsomming!
spdif moet je dus zien als een soort interface, een optische kabel opzich is misschien wel snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk is het best grappig. De media waarop alles geschreven staat is overal verkijgbaar, maar weinig mensen hebben de hardware om het perfect af te spelen...

Ik ben twee geluidkaarten tegen gekomen die het True-HD DTS HD verhaal kunnen uitsturen via bitstream over de HDMI 1.3

Namelijk de Auzentech X-Fi™ HomeTheater HD
(nog niet ergens in een winkel kunnen vinden)
en de Asus Xonar HDAV 1.3 € 230,-
pricewatch: Asus Xonar HDAV1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 21:51
Geen matches
klaasvs31 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Vraagje, ik heb zelf ook de H6 (erg tevreden mee), maar hoe heb je display werkend gekregen in Mediaportal?? Ik heb van alles geprobeert maar het wil bij mij niet lukken (Cybrdisplay plugin als ook de geintegreerde plugin in Meriaportal). Hij laat gewoon constant de datum en tijd zien.

Welke driver heb je geinstalleerd voor het display??
Ik ken je probleem en het heeft mij ook heel veel tijd gekost om het werkend te krijgen. In mijn geval had ik ook nog eens niet door dat de plugin waar in fora veel over wordt gesproken (CybrDisplay), inmiddels onder een andere naam (MiniDisplay) in de laatste versie van MediaPortal was geïntegreerd... |:(

Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb de laatste irTrans drivers van de site van OrigenAE geïnstalleerd en in MediaPortal heb ik gewoon die geïntegreerde plugin geactiveerd. Dat was in mijn geval genoeg. Ik zou wel eerst grondig alles deïnstalleren wat je geprobeerd hebt, dat gaf bij mij aanvankelijk ook conflicten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Ik hoop vandaag eindelijk mijn bestelling te kunnen gaan halen. Ik kan niet wachten om te gaan bouwen:)

Nu dacht ik eigenlijk zelf dat het voldoende zou zijn om alleen xp met Mediaportal te installeren maar na het lezen van het hele HTPC topic merk ik dat losse codecs erg belangrijk zijn.
Ik ga vandaag een gigabyte 780G sysboard ophalen met een AMD 5050 cpu. Mijn vraag is wat ik naast XP en Mediaportal (en natuurlijk de correcte drivers) het beste als codec (pack) kan installeren? Ik heb goede dingen gelezen over de CORE AV codec? Mijn htpc gaat gebruikt worden voor films (zowel dvd-5 als Full hd content) en veel audio (mp3, wav etc.).

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

XthinkZ schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:47:
[...]
Nee is de waarde als de cpu niks staat te doen. Heb niet gecontroleerd hoeveel hij trekt als de schijven stilvallen, maar dat zal wel niet, omdat het OS ook op de raid draait.
Heel erg netjes hoor. Kan idd niet stilvallen als OS erop draait maar het is echt zoweizo een lage waarde.
_Dune_ schreef op maandag 09 februari 2009 @ 02:05:
[...]
Dank voor je reactie, wat betreft de hardeschijf van 500GB zou ik eventueel kunnen vervangen voor een 1TB schijf, maar mijn primaire opslag is een data server met inmiddels 6x 500GB@RAID5 (2,5TB).
...
Wat ik mij nu nog wel afvraag hoeveel belang de ondersteuning van 24P nog van belang is? De chipset op dit Gigabyte moederbord doet dit namelijk niet, daar heb je voor het AMD platform een 8200 (Nvidia) voor nodig of de 9300/9400 (Nvidia).
De GA-MA78GM-S2H ondersteunt gewoon 24p en doet dit ook goed in tegenstelling tot wat soms beweerd wordt. Enige nadeel voor de puristen is dat deze geen formaten als True-HD ondersteunt maar ik zelf waag ernstig te betwijfelen of de gemiddelde HTPC bezitter hier veel waarde aan moet hechten maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dune had jij niet zo'n Raidcore kaart, kan deze de schijven laten stilvallen?
lj_tree schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:21:
Ik hoop vandaag eindelijk mijn bestelling te kunnen gaan halen. Ik kan niet wachten om te gaan bouwen:)

Nu dacht ik eigenlijk zelf dat het voldoende zou zijn om alleen xp met Mediaportal te installeren maar na het lezen van het hele HTPC topic merk ik dat losse codecs erg belangrijk zijn.
Ik ga vandaag een gigabyte 780G sysboard ophalen met een AMD 5050 cpu. Mijn vraag is wat ik naast XP en Mediaportal (en natuurlijk de correcte drivers) het beste als codec (pack) kan installeren? Ik heb goede dingen gelezen over de CORE AV codec? Mijn htpc gaat gebruikt worden voor films (zowel dvd-5 als Full hd content) en veel audio (mp3, wav etc.).

Thanks.
CoreAVC is alleen maar voor de .264 formaten, dat is geen codec-pack. Je moet eerst weten wat je precies nodig hebt, en dan kan je als je dat weet náást CoreAVC eventueel bv nog ffdshow gebruiken voor een aantal overige codec's (selecteerbaar). Liefst zo weinig mogelijk extra codecs gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door psy op 09-02-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

psy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:41:
[...]
De GA-MA78GM-S2H ondersteunt gewoon 24p en doet dit ook goed in tegenstelling tot wat soms beweerd wordt. Enige nadeel voor de puristen is dat deze geen formaten als True-HD ondersteunt maar ik zelf waag ernstig te betwijfelen of de gemiddelde HTPC bezitter hier veel waarde aan moet hechten maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik ben er net achter dat mijn reciever soieso geen Treu-HD ondersteund (1 jaar oude Pioneer reciever) ik betwijfel ook of er wel zoveel mensen met een HTPC zijn die ook een Treu HD capable reciver hebben staan. Daarnaast heb ik 5 speakes staan 2x front, 2x rear en een center speaker, dus 7.1" is voor mij al niet interessant. Er zal hooguit een subwoofer bij kunnen komen. Voor de rest verwacht ik dat de apparatuur een HTPC zal overleven. Mijn besluit staat vast ik ga gewoon voor het AMD platform.
Dune had jij niet zo'n Raidcore kaart, kan deze de schijven laten stilvallen?
Ja, ik heb in mijn server een RAIDcore BC4852 zitten. Deze kaart is niet in staat om de hardeschijven wanneer in idle uit te schakelen. Als ik goed heb begrepen kunnen bepaalde Areca kaarten dit wel weer. Er was hier eens een topic over, maar dat is al weer even geleden. Overigens heb je tegenwoordig nieuwere RAIDcore kaarten of deze het ondersteunen weet ik niet.

RAIDcore heeft altijd wel heel leuke midden klassers kwa prijs/prestatie moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Over True HD, volkomen met je eens. Er zal zeker verschil zijn, maar de meeste DD of DTS streams klinken al zo goed op een goede 5.1 installatie mits je goede componenten en speakers hebt, dat ik betwijfel of je de hoge meerprijs kunt rechtvaardigen als je al een DD/DTS receiver hebt. Als je nog geen receiver hebt is het een heel ander verhaal, dan kan je net zo goed voor de nieuwe formaten gaan.

offtopic:
Voor wat betreft het RAID5 verhaal,
Overigens heb ik de RC5252 gezien voor de sensationele prijs van 195 euro, wat erg weinig is voor een PCI-e RAID5 controller met 8 poorten. Maar ik vind het wel belangrijk dat de schijven idle uit moeten kunnen vallen. Ik weet dat ook de Highpoint Rocketraid’s dit kunnen. De Areca’s zijn wel erg duur, 8 poorts zit je al op 425 euro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Geen matches
kaajee schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:44:
En hoe heb je dit nu voor elkaar gekregen? Iets speciaals gedaan?
Ik denk gewoon de 1e keer zelf iets niet goed gedaan. Nu met een verse win7 install ging alles in 1 keer goed. Wel vreemd dat ze bij OrigenAE gewoon beweren geen driver support te verlenen voor een product dat het gewoon doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:40:

Ik heb ondertussen alles eens uitgeprobeerd en uitgekomen bij het laatste ..... geen geluid.

Ik heb CoreAAC decoder geinstalleerd en die ingesteld dat hij niet mag "downmixen naar 2ch.
In MPC HC de AAC transform filter uitgezet in de "Transform Filter" kolom.
Op die manier blijft mijn Marantz receiver pcm ontvangen en veranderd er niks.
Pas als ik in het Gigabyte audio driver panel "DTS interactive" inschakel ..... gaat de Marantz in DTS en zodoende ook alles mooi naar full surround, alle kanalen zijn er.
Doe ik dat niet ... dan blijft ie dus in PCM gewone stereo hangen.

Ik moet er dus gewoon vanaf nu voor zorgen dat als ik een mp4 afspeel ik steeds DTS inschakel in het audiopaneel .... vreemd .... bij alle andere type's van files hoef ik da niet te doen en switched de Marantz vanzelf in de juiste mode omdat deze detecteerd welk audioformaat hij aangeboden krijgt, duidelijk niet het geval bij mp4 files. Ik veronderstel ook dat het probleem enkel optreed met AAC audio tracks.

Als er iemand weet waarom dit allemaal gebeurd ..... ik zou er graag eens het fijne van weten.
Ook zou ik graag eens het verschil, de juiste functie willen weten, in MPC Homecinema, tussen de kolom "Source Filters" en de kolom "Transform Filters"
wat doen die eigenlijk :?
Transform filters heb ik al wat door maar die andere nog niet.
Bij Source Filters staat alles momenteel uitgevinkt ... alles blijft prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

_Dune_ schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:20:
[...]

Ik ben er net achter dat mijn reciever soieso geen Treu-HD ondersteund (1 jaar oude Pioneer reciever) ik betwijfel ook of er wel zoveel mensen met een HTPC zijn die ook een Treu HD capable reciver hebben staan. Daarnaast heb ik 5 speakes staan 2x front, 2x rear en een center speaker, dus 7.1" is voor mij al niet interessant. Er zal hooguit een subwoofer bij kunnen komen. Voor de rest verwacht ik dat de apparatuur een HTPC zal overleven. Mijn besluit staat vast ik ga gewoon voor het AMD platform.

[...]
Ik maak ongeveer dezelfde afweging, ik zie de meerwaarde niet zo van een Geforce 9300 en ga liever voor een energiezuinig en goedkope AMD 780g configuratie.

Nog wel heb ik een kleine vraag. Ik heb een 5.1 speakersetup (en Marantz sr5001 7.1 receiver met HDMI 1.1). Kan een 780g wel 5.1LPCM over HDMI uitsturen? Zonee, zou ik audio dan het beste kunnen instellen en aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
Geen matches
Anoniem: 104097 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:37:
[...]

Ik heb ondertussen alles eens uitgeprobeerd en uitgekomen bij het laatste ..... geen geluid.

Ik heb CoreAAC decoder geinstalleerd en die ingesteld dat hij niet mag "downmixen naar 2ch.
In MPC HC de AAC transform filter uitgezet in de "Transform Filter" kolom.
Op die manier blijft mijn Marantz receiver pcm ontvangen en veranderd er niks.
Pas als ik in het Gigabyte audio driver panel "DTS interactive" inschakel ..... gaat de Marantz in DTS en zodoende ook alles mooi naar full surround, alle kanalen zijn er.
Doe ik dat niet ... dan blijft ie dus in PCM gewone stereo hangen.

Ik moet er dus gewoon vanaf nu voor zorgen dat als ik een mp4 afspeel ik steeds DTS inschakel in het audiopaneel .... vreemd .... bij alle andere type's van files hoef ik da niet te doen en switched de Marantz vanzelf in de juiste mode omdat deze detecteerd welk audioformaat hij aangeboden krijgt, duidelijk niet het geval bij mp4 files. Ik veronderstel ook dat het probleem enkel optreed met AAC audio tracks.

Als er iemand weet waarom dit allemaal gebeurd ..... ik zou er graag eens het fijne van weten.
Ook zou ik graag eens het verschil, de juiste functie willen weten, in MPC Homecinema, tussen de kolom "Source Filters" en de kolom "Transform Filters"
wat doen die eigenlijk :?
Transform filters heb ik al wat door maar die andere nog niet.
Bij Source Filters staat alles momenteel uitgevinkt ... alles blijft prima werken.
Hmm ik krijg hier het vermoeden dat het inschakelen van die DTS interactive functie gewoon een opschaling is van stereo naar 5.1. Hierbij gebruik je dus niet de 6 kanalen die al in de file aanwezig zijn. Soort van Dolby Digital Live, die kan ook stereo upsamplen naar 5.1 en dat over spdif gooien. Voordeel van deze functie is dat hij ook 5.1 analoog kan encoden naar 5.1 over spdif, zodat je daarvoor geen 6 analoge verbindingen met je amp hoef te maken. Het zou kunnen dat je nu eerst decode naar 5.1 analoog en vervolgens de audiochip dit weer inpakt naar 5.1 over spdif, maar ik betwijfel dit. Hoe je dit kunt onderzoeken weet ik nie pcies.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Geen matches
Ondertussen 2 weken mijn HTPC (en mail/web/ftp/download server) afgebouwd te hebben. En kan de meeste films (.vob bestanden wel, .iso en .mkv lukt nog niet) nu selecteren via Vista mediacenter dus ben er erg blij mee!

Wat ik nog zoek is een progje dat automatisch 1x per dag bestanden in verschillende mappen stopt op basis van bijv extensie en artiestnaam. Zodat mp3's in dezelfde hoofdmap met daaronder submappen met artiestnaam en films bij films.

Ik heb wel gezocht op internet maar wat ik kan vinden zijn voornamelijk bestanden die met de hand moeten worden gestart en vervolgens niet de extra submappen aanmaken op basis van tag info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Geen matches
Met Tag & Rename kan je je mp3 collectie ordenen op basis van tags, maar die moet je wel handmatig starten.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen matches
JPS schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:53:
[...]
Ik maak ongeveer dezelfde afweging, ik zie de meerwaarde niet zo van een Geforce 9300 en ga liever voor een energiezuinig en goedkope AMD 780g configuratie.

Nog wel heb ik een kleine vraag. Ik heb een 5.1 speakersetup (en Marantz sr5001 7.1 receiver met HDMI 1.1). Kan een 780g wel 5.1LPCM over HDMI uitsturen? Zonee, zou ik audio dan het beste kunnen instellen en aansluiten?
Je zou DTS/DD 5,1" audio gewoon via TOSlink van je moederbord naar de reciever kunnen doorsluisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Even een vraagje voor de specialisten,

Ik zou willen het hdmi signaal van mijn htpc splitsen naar mijn TH-37px80 en een kleiner lcd scherm in de keuken.

Het signaal vertrek van een ati 3470 (beeld + geluid).

Welke van onderstaande zou deze taak aankunnen:

http://www.allekabels.nl/...aar-2x-hdmi-splitter.html
of
http://www.allekabels.nl/...-Poort-HDMI-Splitter.html

Of hebben jullie andere tips?

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Beide zouden moeten werken; het HDMI signaal splitsen. Ligt een beetje aan de afstanden of je 1 met versterker moet nemen. Denk er ook aan dat beide 'schermen' dezelfde resolutie aan moeten kunnen natuurlijk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
Geen matches
kaajee schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:51:
Beide zouden moeten werken; het HDMI signaal splitsen. Ligt een beetje aan de afstanden of je 1 met versterker moet nemen. Denk er ook aan dat beide 'schermen' dezelfde resolutie aan moeten kunnen natuurlijk.........
Volgens mij werkt die splitter ook alleen met een signaal zonder hdcp codering. Omdat hiervoor eerst een versleuteling wordt afgesproken tussen ontvangend apparaat en verzendend apparaat. Wanneer deze versleuteling tot stand is gekomen kan het signaal alleen op dat ontvangende apparaat worden bekeken. En is het signaal dus onbruikbaar voor het afgetakte apparaat. Die actieve splitter werkt volgens mij wel, deze is zelf een hdcp apparaat, dus het versturende apparaat praat met de splitter, spreekt versleuteling af. De splitter ontcijferd het signaal en verstuurd het vervolgens met een nieuwe sleutel over poort 1 en weer met een andere sleutel over poort 2.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 06:32

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik ben ook bezig met het samenstellen van een HTPC, ik wil het goedkoop houden en vooral bang for the buck hebben. Vandaar dat ik uitkwam op onderstaande config:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 51,34€ 51,34
1AOpen H340A€ 44,66€ 44,66
1Kingston ValueRAM KVR800D2E5K2/2G€ 22,72€ 22,72
1MSI K9A2GM-FIH€ 68,25€ 68,25
1Samsung SH-S223F€ 16,92€ 16,92
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 53,75€ 53,75
ImporterenTotaal€ 257,64

Het enige waar ik mee zit is de tv tuner, ik heb uitsluitend FTA DVB-T nodig (Ned1,2,3 + regionale zender) Omdat het een Low-Profile kast betreft is een simpele usb stick de goedkoopste oplossing. (+/-30 euro) heeft een usb oplossing nadelen ten opzichte van een pci kaartje. En welk kaartje zou dan geschikt zijn voor Media portal en is redelijk te betalen (HVR 1700 kost rond de 100 euro dat is vrij veel mijn inziens)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
El_Taco schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:09:
Met Tag & Rename kan je je mp3 collectie ordenen op basis van tags, maar die moet je wel handmatig starten.
Dit is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik wil eigenlijk dat het progje alles uit 1 map oppakt en in diverse andere mappen zet op basis van extensie.
-"D\uitgepakt" -> D\films (alles met de volgende extensies: .vob, .mkv, .avi etc)
-"D\uitgepakt" -> D\muziek (alles met .mp3, .ogg etc ( en dan ook per artiest een apparte map)
-"D\uitgepakt" -> D\software (alle overige software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Geen matches
Volgens mij kan Opalis zoiets wel....is een progje dat je kunt scedulen om eens in de zoveel tijd iets te doen.
Je kunt daar ook scripts mee aftrappen...eventueel een wbscriptje maken die dit eens per dag doet of zo...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

_Dune_ schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:22:
[...]

Je zou DTS/DD 5,1" audio gewoon via TOSlink van je moederbord naar de reciever kunnen doorsluisen.
Ok, maar kan dat niet via HDMI dan? En hoe kan ik het beste HD-audio omzetten zodat de versterker het snapt?

Bij mijn PS3 laat ik het decoderen over aan de PS3 en stuur het LPCM signaal (inclusief beeld) over HDMI naar de Marantz die het beeld weer doorstuurt naar de Plasma. Dat werkt in het algemeen prima en ik vraag me af of het decoderen ook met het Gigabyte 780g bordje over HDMI gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sneezzer schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:57:
[...]

Dit is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik wil eigenlijk dat het progje alles uit 1 map oppakt en in diverse andere mappen zet op basis van extensie.
-"D\uitgepakt" -> D\films (alles met de volgende extensies: .vob, .mkv, .avi etc)
-"D\uitgepakt" -> D\muziek (alles met .mp3, .ogg etc ( en dan ook per artiest een apparte map)
-"D\uitgepakt" -> D\software (alle overige software).
Maak je toch gewoon een 'ouderwets batch filetje" voor?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
copy D:\uitgepakt\*.vob d:\films
del D:\uitgepakt\*.vob
copy D:\uitgepakt\*.mkv d:\films
del D:\uitgepakt\*.mkv
etc.
copy D:\uitgepakt\*.mp3 d:\muziek
del D:\uitgepakt\*.mp3
etc.
copy D:\uitgepakt\*.* d:\software

in kladblok, opslaan als .bat bestand, die .bat schedulen in de std. windows scheduler, klaar is kees.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Geen matches
kaajee schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Maak je toch gewoon een 'ouderwets batch filetje" voor?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
copy D:\uitgepakt\*.vob d:\films
del D:\uitgepakt\*.vob
copy D:\uitgepakt\*.mkv d:\films
del D:\uitgepakt\*.mkv
etc.
copy D:\uitgepakt\*.mp3 d:\muziek
del D:\uitgepakt\*.mp3
etc.
copy D:\uitgepakt\*.* d:\software

in kladblok, opslaan als .bat bestand, die .bat schedulen in de std. windows scheduler, klaar is kees.......
/pubermodus
Tsss zo makkelijk? Dat kan echt niet!
*/pubermodus

Dat ik daar niet aan heb gedacht is een schande! Zit wel de hele dag op unix te werken met ksh maar voor windows vergeet ik een simpelscriptje... _/-\o_
Dit is al een goed begin! Nu nog even door denken om het per artiest te doen voor mp3's. Maar ben bu al blij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Er komen (hier) regelmatig vragen voorbij aangaande 'kleine behuizingen', voor in de meterkast, kleine plekjes, ondiepe tv meubels etc.

Voor die mensen (en anderen die een 'kant-en-klare' oplossing zoeken), kijk eens naar de volgende barebone: Asus P2-M3A3200. Deze PC heeft zo'n beetje dezelfde specs als de veelgebruikte AMD/ATi 780G moederborden, maar zit compleet met voeding in een kleine kast: 91mm (W) x 275mm (H) x 357mm (D) !! Kan zowel staand als liggend natuurlijk (plat dan dus: 9,1cm hoog, 27,5cm breed, 35,7cm diep).
Hij heeft dus:
  • 780G chipset, ATi 3200, AMD socket AM2+
  • 1 x ATA 100
  • 2 x SATA II
  • Firewire/1394
  • LAN: 10/100/1000 Mbps
  • Audio: Realtek ALC883, incl optische S/PDIF achterzijde
  • kaartlezer
  • HDMI & VGA/D-sub
  • 2x PCIe
  • cardreader
  • etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2562/2562_m.jpg

Ok, hij is natuurlijk aan de krappe kant, met 1 harddisk en 1 optische drive zit ie wel vol. Maar vaak is dat al genoeg. Evt. is de optische drive natuurlijk te vervangen door nog een harddisk. Hij is al vrij stil van zichzelf, maar is met wat modwerk nog wel stiller te krijgen evt. In de pricewatch vanaf ong. 130-140eu. (is dus; kast, moederbord, cpu-cooler, cardreader, voeding).
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2562/01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2562/02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPS schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:53:
[...]

Ik weet niet echt goed wat je juist bedoeld maar ik kan je wel zeggen dat als je de htpc met spdif op de marantz aansluit het geen probleem zal zijn om DTS, Dolby Digital ... zelfs ES weer te geven.
Ik zelf heb een SR4001 .... werkt prima en als er iets niet werkt ... dan moet je het probleem in de codecs van de htpc zoeken.

Verder ben ik hier weer tot een andere ontdekking gekomen ....
CoreAVC en Klite codeck-pack lijken op het eerste zicht mooi met elkaar samen te werken en met de laatste Klite codeck heb ik het fameuze DTS-probleem niet meer ..... iets waar ik het eerder over had. FFD-show audiofilter doet het prima en ik hoef DTS interactive niet meer op te zetten in het audio-panel.

Maar nu begint het geluid van een paar andere films weer te stotteren ..... blijkbaar hebben die een vorm van DTS waar MPC HC blijkbaar niet goed mee om kan.
Dat wordt weer zoeken geblazen 8)7
Ook Enemy at the Gates loopt nog steeds vloeiend aangezien CoreAVC de decoding voor zich neemt.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 09-02-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Xplod, waarom gebruik je niet gewoon AC3Filter? Die onderschept het geluid en stuurt de bitstream direct door naar SPDIF. Biedt ook de nodige opties zoals delay voor lip-sync. Even configuren dat alles "as is" blijft en met PCM Float direct doorgestuurd worden naar SPDIF (passthrough) voor de typen AC3 en DTS. De AC3 encoder zet ik altijd uit. Werkt perfect hier!

Voor je vragen over MPC-HC :
http://nunnally.ahmygodde...layer-classic-homecinema/

Als je alles goed in de hand wilt houden kun je beter afstappen van packs en zelf de nodige onderdelen installeren. Enige wat ik nodig heb (zonder DXVA) is MPC-HC, CoreAVC (voor h264), Ffdshow (voor overige codecs), AC3Filter (voor spdif passthrough) en VSFilter aka DirectVobsub (voor ondertitels wanneer je niet wilt afwijken van een default renderer). En eventueel Qlite (aka quicktime alternative) voor apple formaten.
edit:
Oh, en ik gebruik ook nog wel MatroskaSplitter (Haali Media Splitter) , las dat dat beter werkt dan de interne splitter van MPC-HC.

Als je DXVA wilt gebruiken moet je dus geen software h264 decoder gebruiken en geen filter als VSFilter, want dat verstoort de directe communicatie tussen speler en hardware decoder.

[ Voor 24% gewijzigd door Patriek op 10-02-2009 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Geen matches
Deze vraag heb ik ook in het Win7 Topic staan maar dit lijkt me een betere plek.
Ik draai Win7 beta op mijn HTPC en alles speelt gewoon goed af in de mediaplayer, ook mkv''s e.d. Echter mediacenter speelt ze niet af, alleen de DVD's.

Is iemand dit al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Koekie007 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:09:
Ik ben ook bezig met het samenstellen van een HTPC, ik wil het goedkoop houden en vooral bang for the buck hebben. Vandaar dat ik uitkwam op onderstaande config:

1AOpen H340A€ 44,66€ 44,66
De kast die je nu hebt gekozen ziet er wel heel erg basic uit, misschien is onderstaande kast iets voor je. Ziet er net iets moderner uit en is ook zeer goedkoop ca 48 euro. Ik heb de kast zelf ook, en bevalt zeer goed!
De kast kun je horizontaal en verticaal neerzetten, ook de voeding is zeer stil!

Het is een suggestie, je moet zelf maar kijken welke je mooier vindt uiteraard. :)

Asus TS-6A1,Zwart, zilver

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=101324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 02-07 20:25
Patriek schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:07:

Voor je vragen over MPC-HC :
http://nunnally.ahmygodde...layer-classic-homecinema/

Als je alles goed in de hand wilt houden kun je beter afstappen van packs en zelf de nodige onderdelen installeren. Enige wat ik nodig heb (zonder DXVA) is MPC-HC, CoreAVC (voor h264), Ffdshow (voor overige codecs), AC3Filter (voor spdif passthrough) en VSFilter aka DirectVobsub (voor ondertitels wanneer je niet wilt afwijken van een default renderer). En eventueel Qlite (aka quicktime alternative) voor apple formaten.
edit:
Oh, en ik gebruik ook nog wel MatroskaSplitter , las dat dat beter werkt dan de interne splitter van MPC-HC.

Als je DXVA wilt gebruiken moet je dus geen software h264 decoder gebruiken en geen filter als VSFilter, want dat verstoort de directe communicatie tussen speler en hardware decoder.
Gebruik praktisch dezelfde software, echter wel met DXVA en de interne subfilter van MPC-HC, dan blijft dxva ook gewoon werken. Ipv Matroska Splitter gebruik ik Haali Media Splitter

Dit allemaal resulteert in een cpu gebruik van ongv 6-10% bij 720p en 1080p films! :D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel Patriek .... ik heb het hier opgelost gekregen door gewoon alles uit te vinken bij de "internal filters" van MPC en zodoende alles over te laten aan ffd-show voor de audio en CoreAVC voor de video.
Ondanks dat het niet echt aan te raden is gebruik ik hier momenteel de laatste Klite-Standaard codeckpack naast de CoreAVC codec en dat werkt prima.

Ik ga nu gewoon effe afwachten en kijken of alles mooi blijft werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik geraak dus niet uit de problemen dit keer maar ben al gedeeltelijk op weg.

Zoals eerder al gezegd werk ik met het volgende systeem (msi media live diva met ati hd3200 erop, amd 5050e processor)
1 st install was windows 7 maar aangezien mediaportal er niet wou op installeren dan maar onmiddellijk gewacht tot het gereleast word.

2de install : windows vista 64bit. Ik installeer zelfde codecs die ik al geruime tijd op mijn oud systeem draaide namelijk: ffdshow, coreavc, haali media splitter, vfs voor subtitels en mediaportal.
Ik deed dus niet aan DXVA maar zuiver softwarematige decoding. Van in het begin draaide het niet zo goed. Na mijn nieuw scherm ontvangen te hebben (van een 42 plasma naar een 46 plasma) werd dit nog slechter (nu zou je denken wat doet een ander beeldscherm er nu toe wel in mijn geval werd het allemaal veel erger) alles draaide nu met haperingen, tearing en met momenten een ganse diashow

3de install : windows xp sp3 terug alle drivers upgedate wat ik altijd doe en terug de vorige codecs erop zelfde als hierboven. Ik fire mediaportal op en heb mooier beeldkleuren maar vooral ik heb niets van haperingen en alles draait heel soepel. Cpu load gemiddeld 60% met soms eens een uitschieter van 80%
Grote probleem met moederbord is dat de bijgeleverde 5.1 amp niet herkent word door xp. Deze amp gebruikt de inbox microsoft UAA drivers die in vista zitten. Nu op zich niet erg gewoon ff driver downloaden probleem is er bestaat geen driver voor windows xp. Dus hiermee goed beeld maar geen geluid door de amp wat niet echt de bedoeling is :) aangezien ik daarvoor dit board aangekocht heb.

4de install: terug naar vista 32 bit nu. Zelfde als hierboven alle updates gedaan, drivers , zelfde codecs,...
Zelfde als ervoor haperingen (framedrops) tearing, kleuren die niet zo fel zijn.
Ik start vista media player op en hierin speelt de film terug zonder haperingen af. (cpu load gemiddeld 60%)
Ik heb alles geprobeerd dat ik al opgevangen heb: evr in combinatie met aero , evr zonder aero, zonder evr en zonder aero resultaat blijft steeds hetzelfde.

conclusie voor beeld:

- xp werkt alles perfect zoals ook bij mijn oud systeem die op xp draaide
- vista heeft haperingen weer en tearing met zelfde codecs en player (mediaportal)
- windows media player speelt zonder haperingen

Heb ik nu totaal iets over het hoofd gezien of weet er iemand nog een tip?

alvast bedankt

edit: zojuist mpc-hc geprobeerd maar hier lopen audio en subs volledig door elkaar, ook sommige films (the matrix ) krijg ik gewoon kleurenbeeld precies of beeldscherm kapot is.
In mediaportal als externe player windows media player gezet en deze speelt alles wel mooi af zonder haperingen. Ik moet er dicht bij mijn maar vind maar niet de oplossing om dus alles gewoon via mediaportal (ben ik gewoon van te gebruiken) vloeiend af te spelen zonder windows player als externe te gebruiken (hierin kon ik dan subs ook niet veranderen )

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 254107 op 10-02-2009 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Geen matches
Rainesh schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:18:
[...]Ipv Matroska Splitter gebruik ik Haali Media Splitter[...]
ja die bedoelde ik ook :) MatroskaSplitter.exe maar dat is idd Haali