4 speakers en 1 subwoofer op AKAI AM-U11 vraagie!

Pagina: 1
Acties:

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-02 14:25
even kort maar krachtig:
kan ik op mijn akai AM-U11 een subwoofer aansluiten met 4 andere speakers die er zoiezo al aan vast zitten?

kan ik bij een subwoofer die ik nog heb staan(2.1 setje) de versterker uit halen en vervolgens de subwoofer aansluiten op mijn versterker?(met de andere 4 speakers..)

mvg,

merijntjuh

[ Voor 77% gewijzigd door merijntjuh op 01-02-2009 20:17 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Stel je vraag nog een keer (edit functie), maar maak dit keer gebruik van interpunctie. Probeer er een duidelijk en concreet verhaal van te maken. Er valt hier geen touw aan vast te knopen...

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 01-02-2009 20:13 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Als je de versterker uit een aktieve subwoofer haalt en deze dus passief maakt zal het anders gaan klinken omdat je de onderlinge levels niet meer kunt aanpassen. Een subwoofer zet je normaal gesproken relatief veel harder dan de rest, helemaal op een laag afspeelvolume omdat je oor wat minder gevoelig is voor het laag. Met een aktieve subwoofer kun je dit compenseren, als je de versterker eruit haalt kan dat niet meer.

Dus ja, theoretisch kan het wel. Je kunt er zelfs nog 10 extra speakers op aansluiten. Maar je kunt ook gewoon 2 goede speakers halen, of een actieve sub met high lvl input. Dat laatste lijkt me nog verreweg het beste in dit geval.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• merijntjuh
maar kan ik uberhaupt een subwoofer aansluiten op me versterker?? en waar kan ik een GOEDKOPE (niet meer als 30 a 40 eurie) actieve subwoofer halen?
en gaat het echt zo slecht klinken als ik de versterker eruit haal? wan zoiezo kan ik het niet echt goed met software compenseren want het gaat maar via 1 stekkertje me pc in/uit en er zitten maar 2 draaiknoppen op me versterker:P

• merijntjuh
iemand!?? ;(

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Euri? Actieve sub van 50 euro? Goed klinken? Nodeloos kicken? :N
Je kan marktplaats afspeuren naar een actieve sub met filter waar je dus je bestaande speakers aan kunt knopen.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/hometheater/1/0/t/J/klispschsub10rear400.jpg

Knoop subwoofer aan de versterker, knoop speakers aan de subwoofer. Hij zit dus letterlijk tussen de versterker en de speakers, aan de zelfde kabels.

• merijntjuh
aaah.. i get it:D ik zal het vanmiddag nog eventjes gaan proberen (en dan maar hopen dat hij niet meer ruist met andere speakers...)
Pagina: 1