Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
Hallo,

Ik wilde gisteren mijn multiplier vast zetten op 8,5 dus ik de C1 support en EIST op disabled gezet en het werkte. Nu start ik vandaag mn pc weer op zie ik dat in CPU-z dat mijn bus speed maar 166,5 MHz is terwijl de bios gewoon 333 MHz aangeeft. Wat kan dit zijn? Ik heb de wijzigingen zelfs ongedaan gemaakt maar het helpt niet.

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/9607/cpuzit9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Je hebt de wijzigingen dus weer ongedaan gemaakt en dus EIST weer aangezet? dan is het toch logisch dat ie weer langzamer gaat draaien? Belast de processor eens en kijk oftie dan naar de normale snelheid gaat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dingen als EIST staan? PMG FAQ
Verder, wat geeft de post aan? Die kun je altijd beter vertrouwen dan een of ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
Kijk met superpi hoe snel de cpu is en vergelijk ditm et resultaten van goed werkende q9550's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Maar met EIST wordt de MP toch verlaagd in plaats van de FSB?

Belast je CPU is met een programma (Superpi?) en kijk is of je kloksnelheid verhoogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Thandor

SilverStreak

EIST/C1E past inderdaad enkel de multiplier aan. Jouw FSB staat dus simpelweg verkeerd ingesteld.

Welk moederbord heb je overigens? Zelf had ik een tijd terug wat problemen op mijn Gigabyte P35-DS3 i.c.m. een Q6600. Op een gegeven moment liep de processor altijd met een FSB van 267MHz (tijdens de P.O.S.T.) ongeacht wat ik instelde. Normaal gesproken zou er overigens 266MHz i.p.v. 267MHz staan. Zodra ik de manual instellingen op auto instelde gaf het BIOS aan dat de FSB 100MHz zou zijn, de P.O.S.T. gaf alsnog 267MHz aan. Een BIOS reset verhielp dit vreemde gedrag :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
Ik had de wijzigingen weer ongedaan gemaakt, maar dat hielp niet dus heb ik ze wel weer gedaan.
En toen werd het zoals de screenshot aangeeft. En ik had de superpi al gedaan en was veel langzamer dan eerst toen alles nog goed draaide. En mn mobo is MSI X48c Platinum.

Maar ik heb zelf het probleem al gevonden ik zag mn nieuwe stekkerdoos liggen (belkin) die had ik gister ook aangesloten toen ik de boel had uitgezet. En ik net de stekkers weer in de oude gedaan en nu draait hij weer goed, maar nu dus het volgende probleem heb ik zon stekkerdoos om de boel te beschermen werkt het niet lekker :P.

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=162303

Edit: Iedereen zie ik met zn Q9550 met een mp van 8,5 maar de mijne wil ook op 9 waarom heeft niemand dat?

[ Voor 20% gewijzigd door Gait op 01-02-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ehm, je kunt zelf toch ook wel bedenken dat dit soort dingen niet veroorzaakt worden door een stekkerdoos?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Probeer je bios eens op default waarden terug te zetten, het kan helpen

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maar ik heb zelf het probleem al gevonden ik zag mn nieuwe stekkerdoos liggen (belkin) die had ik gister ook aangesloten toen ik de boel had uitgezet. En ik net de stekkers weer in de oude gedaan en nu draait hij weer goed, maar nu dus het volgende probleem heb ik zon stekkerdoos om de boel te beschermen werkt het niet lekker :P.
_O- Ligt echt niet aan de stekkerdoos hoor. ;)
Edit: Iedereen zie ik met zn Q9550 met een mp van 8,5 maar de mijne wil ook op 9 waarom heeft niemand dat?
Weet je wel zeker dat die 9 doet. ;)
Is namelijk (zo goed als) onmogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 01-02-2009 16:32 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
't Lijkt mij ook sterk, maar ik heb niks gewijzigd alleen de stekker weer in de oude stekkerdoos en nu is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gait schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:20:
't Lijkt mij ook sterk, maar ik heb niks gewijzigd alleen de stekker weer in de oude stekkerdoos en nu is het weer goed.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. :D

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Waar heb je die stekkerdoos gekocht? O-)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman heeft hier ook een Belkin PowerSurge stekkerdoos... En die werkt probleemloos.

Zou het zeer vreemd vinden als de stekkerdoos in dit verhaal de boosdoener zou zijn. Al eens een CMOS resetje gedaan?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ik denk dat ik er mee terug ga, want ik heb ook een home server aangesteld. Maar op mijn gewone pc werd de verbinding steeds verbroken. Ik van alles proberen niets hielp. Toen dacht ik zou dat ook door die stekkerdoos komen ik mijn netwerkkabel rechtstreeks op mn pc aangesloten en de problemen zijn over :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gast, echt... 8)7

Als een netwerk "ineens" wel werkt als je een kabel rechtstreeks tussen twee pc's gebruikt heb je een crosscable, oftewel een netwerkkabel met gekruiste aderparen :P
Die kun je prima gebruiken voor een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's, maar dat werkt meestal niet met een switch of router ertussen.

Je studeert op een HBO of Uni? Je hebt vast wel een paar jaar natuurkunde gehad op het middelbaar onderwijs? Je dicht netstroom ineens allemaal magische eigenschappen toe, dat heb je daar niet geleerd :P

[ Voor 24% gewijzigd door MadMarky op 11-02-2009 20:37 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ja hoe dat kan is me nog steeds een raadsel hij draait nu wel goed met de stekkerdoos.
Ik kon het zelf ook niet geloven dat het daar aan lag, maar als je alles geprobeerd hebt en dat ene blijkt te werken. Maargoed...

Ik heb het niet over een crosscable. Er gaat van m'n router een netwerkkabel naar m'n stekkerdoos van die stekkerdoos naar m'n pc maar dat blijkt niet te werken, rechtstreeks van m'n router na m'n pc werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09

bloody

0.000 KB!!

Gait schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:59:
Ja hoe dat kan is me nog steeds een raadsel hij draait nu wel goed met de stekkerdoos.
Ik kon het zelf ook niet geloven dat het daar aan lag, maar als je alles geprobeerd hebt en dat ene blijkt te werken. Maargoed...

Ik heb het niet over een crosscable. Er gaat van m'n router een netwerkkabel naar m'n stekkerdoos van die stekkerdoos naar m'n pc maar dat blijkt niet te werken, rechtstreeks van m'n router na m'n pc werkt wel.
Ik vraag het toch: gooi die andere stekkerdoos er weer eens aan? draait ie dan weer op halve kracht? :7

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
bloody schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:02:
[...]

Ik vraag het toch: gooi die andere stekkerdoos er weer eens aan? draait ie dan weer op halve kracht? :7
Ik bedoelde dat hij nu goed draait op de stekkerdoos waar hij eerst op halve kracht draaide ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gait schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:59:

Over het algemeen is het niet de bedoeling dat je netwerkkabels in stekkerdozen steekt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die Belkin Powersurge dingen hebben aansluitingen voor telefoonstekkers. Zodat je je telefoon ook op die overspanningsbeveiliger aan kunt sluiten. Daar moeten dus geen netwerkstekkers in :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 11-02-2009 22:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Als jij de stekkerdoos verwisseld en de pc is spanningsloos kan het zijn dat de boel gereset wordt en dat het weer normaal draait. Heeft niks te maken met waar de stroom vandaan komt.

Youtube Download ubersnel.nl

• Gait
Ultraman schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:18:
Die Belkin Powersurge dingen hebben aansluitingen voor telefoonstekkers. Zodat je je telefoon ook op die overspanningsbeveiliger aan kunt sluiten. Daar moeten dus geen netwerkstekkers in :P
Ze hebben 1x telefoon input, 2x telefoon output en een in- en output voor netwerkkabels..

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
offtopic:
lol, zit je een topic te lezen in PMG en gaat het over stekkendozen 8)7 Mét magische eigenschappen!!! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ErikCornelissen op 12-02-2009 21:31 ]

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 20:15
wat is je bios versie, want ik heb een heel vervelend x48c bord van een klant gehad. ik kwam er achter dat bios versie 7.0 wel post met een q9550 maar heel vervelend gaat doen voor een q9550 de klant had zelfs windows kunnen instaleren (had trouwens geen switch cards gebruikt weet nou niet of dit vereist is bij dat bord zag wel dat er turbo op stond.) dus bios updaten? het vervelende bord gaf dus ook vervelende instellingen met fsb op een gegeven moment was ook de multiplier naar beneden bijgesteld 200x8 raar. en 1333mhz ocz hpc geheugen wou ook niet(iig hij clockte terug tot 1067) corsair werkt wel op standaart instellingen

edit vergeten goede bios versie te vermelden 7.3 (nieuwste) je komt er via cpu support op de x48c pagina van msi. het bord bleef ook instabiel maar toen een ander bord geupdate en dat werkte wel, dit kan dus ook echt permanente schade opleveren.

veel succes

p.s. sorry voor 2x edit ik heb slecht geslapen

[ Voor 22% gewijzigd door geotoxiz op 12-02-2009 22:01 . Reden: vergeten goede bios versie te vermelden, vergeten te vermelden dat geen bios update het moederbord instabiel maakte. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

MadMarky schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:35:
Als een netwerk "ineens" wel werkt als je een kabel rechtstreeks tussen twee pc's gebruikt heb je een crosscable, oftewel een netwerkkabel met gekruiste aderparen :P
Die kun je prima gebruiken voor een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's, maar dat werkt meestal niet met een switch of router ertussen.
Een beetje router/switch/netwerkkaart autosensing. Daarbij maakt het niet uit of die kabels gekruist zijn of niet.

Yes, but no.

Pagina: 1