Harde schijf niet meer toegangelijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanochtend start ik mijn pc op, ik ga even naar beneden, kom boven en zie een error staan. Twee seconden later valt me pc uit en hij start opnieuw op. Na een heel traag opstartend systeem kan ik eindelijk wat doen. Ik zie dat er één hardeschijf is verdwenen.(Dit heb ik al eerder gehad en ik word er nogal gek van) Ik ging dus even kijken in mijn logboek en daar staat het vol met fouten en waarschuwingen, maar alleen vandaag.

Fout:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Allerlaatste fout:
Het apparaat MAXTOR STM3160215AS (IDE\DiskMAXTOR_STM3160215AS_____________________4.AAB___\5&12559e72&0&0.0.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik snap er dus niks van. Komt dit misschien door daemontools of een ander programma?
Het is een Chieftec.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
kan je je HDD in de bios zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SMART aanzetten in je BIOS en bij de POST kijken of er foutmeldingen omhoog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:29
Kijk even of de harde schijf nog wel draait, of de kabels nog goed aangesloten zijn of probeer de schijf eens in een ander systeem of een externe harde schijf behuizing.
Zoals Encryped al zei, kijk ook eens of de harde schijf nog in de BIOS staat, of in schijfbeheer of in HDTune (kijk ook eens de SMART na, als hij zichtbaar is).
Vergeet ook niet zo snel mogelijk een back up of image te maken van de schijf, het kan zijn dat hij op sterven na dood is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op HDTune ziet ie hem niet en in schijfbeheer ook niet. Zou ik alleen nog even op bios kunnen kijken.

Edit:
Hmm, na even kijken in bios ziet hij hem daar wel. Daarna in systeembeheer ook.
1 partitie van die hardeschijf werkt wel, maar die andere is niet toegankelijk. "De schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar". (die schijf was de schijf waar ik de meeste games en programmas op had staan)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Schijfcontrole al eens laten lopen op de tweede partitie?
Anders even formatteren en dan is het normaal wel opgelost, tenzij je harde schijf door een hardware fout de software heeft beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hem nu op Errors aan het scannen met HD Tune.
Als ik formateer ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:09:
[...]
Als ik formateer ben ik dan alles kwijt?
Ja

(is dit nieuw voor je?)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 01-02-2009 12:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ja, maar als je een normale format doet dan kan je daarna nog een recovery programma gebruiken om de geformateerde data terug te halen. (Zelf mee geëxperimenteerd met de USB stick van een kennis van mij :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:11:
[...]

Ja

(is dit nieuw voor je?)
Naja ik had wel een vermoeden maar wist niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN