HTPC of losse BR speler en HDTV PVR?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Momenteel ben ik op zoek naar een oplossing om blu-ray disc te kunnen afspelen en Ziggo digitale kabel tv in HDTV formaat te kunnen opnemen met twee tuners.

Nu kan ik een gewone losse blu-ray speler aanschaffen en binnenkort komt de Humax IRHD5050-C uit die HDTV kan opnemen en een twin tuner bevat die zou ik ook kunnen aanschaffen dan kom ik waarschijnlijk uit op zo'n 600 euro in totaal.

De andere optie zou het bouwen van een HTPC zijn. Maar dan moet ik een fireDTV kaart met CAM kopen wat al op zo'n 250 euro per tuner komt plus nog de overige hardware. Daarnaast moet ik dan PowerDVD aanschaffen om BR te kunnen afspelen. Volgens mij kom ik dan kwa prijs zowiezo al veel hoger uit.

Maar mijn vraag is eigenlijk is er aan de software kant voor een HTPC een totaal oplossing die het volgende kan doen:
Ondersteuning voor Twin fireDTV tuner met opnemen in HDTV kwaliteit en een goede EPG zodat je kan zeggen neem voortaan deze serie op ongeacht het uitzend tijdstip.
Ingebouwde ondersteuning voor het afspelen van BR Disc.

Wat eigenlijk voor mij wel eisen zijn wil ik een HTPC overwegen. Ik neig er erg naar om geen HTPC te bouwen, omdat ik verwacht dat losse apparatuur goedkoper, gebruiksvriendelijker en stabieler zou draaien. Aan de andere kant kan ik dan niet internetten en andere bestanden van internet afspelen, mkv e.d.. Ik vind uitzending gemist e.d. erg makkelijk en dat gaat zonder HTPC lastig.

Heeft iemand een HTPC die aan deze eisen voldoet naar tevredenheid draaien? Of zijn er nog alternatieven waar ik naar kan kijken?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in Home Theater PC (HTPC) Deel 2. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Met dat systeem zou je in het HTPC topic om advies kunnen vragen en dan alles af kunnen wegen.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.