Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] RDP instellen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum bezoeker,

Alvast vriendelijk dank voor het lezen van dit bericht.

Wat ik graag voor elkaar zou willen krijgen is om gebruik te maken van RDP/extern bureablad.
Echter wat nu mijn punt is, ik kom er totaal niet uit hoe ik dit ingesteld moet krijgen..
Nu weet ik dat ik momenteel nog een totale computerleek ben :? , echter ik wil dit graag leren!

Mijn situatie:
Ik heb thuis een "hoofd"pc waarop ik het mogelijk wil hebben om via RDP op deze computer in te loggen.

Ik heb thuis: Medion PC met windows Home Edition (<<"hoofd"pc)
&
een Toshiba laptop met Vista Home Premium.

Nu zou ik graag 1 van de 2 gebruiken om op afstand over te nemen..
Wat zijn mijn mogelijkheden?

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn, om mij hiermee enigzins op weg te helpen. _/-\o_
Ik dank u alvast zeer voor de moeite.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Jknoops

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Beste Jknoops,

Allereerst welkom op het forum :) Vista home premium ondersteund out-of-the box geen remote desktop. Hiervoor zul je een aanpassing moeten maken of met externe software werken (VNC, dameware). Wat je kunt doen kun je vinden als je zoekt op de keywords Vista Home Premium RDP.

Zie bijvoorbeeld: Vista Remote Desktop software ;)

offtopic:
Je bericht staat in het verkeerde forum

[ Voor 12% gewijzigd door asfaloth_arwen op 31-01-2009 21:08 . Reden: Link naar relevant topic ]

Specs

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Weet je zeker dat Vista Home Premium benaderbaar is via RDP ?
Je kan altijd werken met software zoals UltraVNC of de gratis versie van RealVNC.

Daarmee kan je dan de PC overnemen vanop afstand. Gebruik wel altijd up-to-date software en veilige paswoorden, want VNC etc. zijn niet héél veilig (maar dat is RDP ook niet).

Het is gemakkelijk te configureren, alleen in het begin wat configureren van portforwarding.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Windows Vista Home (Premium) hebben geen RDP server, Business en Ultimate hebben dit wel.
Overigens heeft Windows Vista Home (Premium) wel de client voor RDP naar mijn weten, anders kan je hier een download vinden, weliswaar voor Windows XP, maar moet ook werken voor Vista lijkt mij. Voor meer informatie zie Explore the features: Remote Desktop Connection.

Met andere woorden: met RDP gaat het je niet lukken (aangezien je Home gebruikt), wel kan je, zoals Petervanakelyen al aangeeft, gebruik maken van een alternatief, zoals UltraVNC, of RealVNC.

Wat je eventueel kan doen om het veilig te maken, is een SSL certificaat en het via een SSL verbinding uitvoeren.

Welkom op GoT trouwens Jknoops!

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2009 15:53 ]