Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista Remote Desktop software

Pagina: 1
Acties:
  • 19.161 views sinds 30-01-2008

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Niet iedereen heeft de beschikking over Windows Vista Ultimate.
Dat betekent dus dat je geen remote control software op je PC hebt staan.
Persoonlijk vind ik dat een groot gebrek en het lijkt mij verstandig om een topic te maken over de alternatieven die werken onder Vista.

-VNC Er is een beta versie gekomen die zou werken onder Vista.
Voor een linkje naar installer+tools klik hier

-Radmin schijnt het wel goed te doen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En is niet gratis!

-LogMeIn schijnt ook goed te werken.

-Radmin Werkt goed.

-VisionApp Als client?

-Remote Control Pro

Mocht je nog meer alternatieven weten, post het hier even.

[ Voor 23% gewijzigd door stijnos1991 op 26-05-2007 13:30 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inderdaad, VNC kan je wel schrappen!
ELke keer verbinding kwijt, geen beeld, vertraging van 5 seconden en noe maar op!
Werkt totaal niet op Windows Vista, hopelijk fixen ze dit snel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
dennus2006 schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:38:
Inderdaad, VNC kan je wel schrappen!
ELke keer verbinding kwijt, geen beeld, vertraging van 5 seconden en noe maar op!
Werkt totaal niet op Windows Vista, hopelijk fixen ze dit snel!
tis toch opensource.. dat zou heel snel moeten gaan zou je denken :+

hoe lang is vista op de markt? 6 maanden? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 09-04-2007 09:40 ]

A wise man's life is based around fuck you

• stijnos1991
Persoonlijk vind ik het waardeloos dat VNC niet werkt, want het was zo geweldig onder XP.

Het schijnt te helpen als je het poort nummer wijzigt? en:
Draai in User Mode in plaats van Service Mode.
Run as Administrator.
Of het werkt weet ik niet, ik ga het nu testen.. resultaten post ik nog wel.
(bron: Hierr! )

[ Voor 13% gewijzigd door stijnos1991 op 09-04-2007 13:25 ]

Verwijderd

Heeft iemand VNC goed werkend aan de gang gekregen?

het is namelijk een beetje het enige wat ik nog mis in vista :( ik heb namelijk home premium en heb dus geen extern bureaublad maar dit is wel ontzettend belangrijk :S

Extern bureaublad van Microsoft is zeker ook niet aan te schaffen (soort van extra programma)?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Koop de zakelijke versie :+ Das vergelijkbaar met XP Pro. met de Home editie van XP hadden we ook geen RDP. Wil je wel gebruik maken van MediaCenter? Dan ultimate kopen :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:03:
Koop de zakelijke versie :+ Das vergelijkbaar met XP Pro. met de Home editie van XP hadden we ook geen RDP. Wil je wel gebruik maken van MediaCenter? Dan ultimate kopen :)
ja daar heb ik dus geen zin in, nog eens 200 euro uitgeven terwijl er al een home premium licentie op zit :P

VNC vind ik goed werken op XP, dus dat heb ik dan liever...

Het zou ook moeten lukken maar die howto's werken toch niet helemaal lekker :(

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Edit: geen probleem meer.. baas leest GoT -> Baas koopt software 8)

[ Voor 82% gewijzigd door Blue-eagle op 28-04-2007 23:18 ]

Verwijderd

ff geduld.. UltraVNC komt zeer binnenkort met versie 1.03. Deze zal prima werken op Vista.

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Die melding van ultraVNC staat er al een tijdje.

Ik gebruik momenteel een eval van Radmin. Geweldig product onder Vista, maar idd niet gratis. VNC werkt prima, middels de eerder genoemde oplossing door in usermode te starten. Echter een beperking hierin is dat zodra Vista met het welbekende popupje komt met de vraag of je zeker als Administrator dit wilt starten, knalt VNC eruit.

Ik heb niet gezocht of je die popup kunt uitzetten, vast wel. Moet nog zoeken.

Intussen blijven we wachten op UltraVNC.

Marcel

Verwijderd

Wanneer kunnen we deze versie van ultraVNC verwachten? Ik heb een beetje gezocht maar ik kan niet veel over vinden... anders schaf ik namelijk Radmin aan...

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

robbydw

live your life

hmm ben nu een pc aan het configureren voor een kennis. Deze heeft een acer PC gekocht met daarop Vista home premium.

Hij zou graag willen dat ik hem af en toe ondersteun van op afstand. Ik had dus het idee dat dit wel moest kunnen door de vista PC met RDP over te nemen. Wat ik hier zo lees kan ik dat dus wel vergeten :( Dat hulp op afstand van MS werkt gewoon niet wanneer je beide kanten NAT hebben.

Wat is voor mij de beste oplossing?

Geen commentaar

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 15:52
of je gebruikt visionapp remote desktop die is gratis en doet hetzelfde als RDP ;)

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16

bloody

0.000 KB!!

20 mei is een RC1-test3 uitgebracht. Bij mij werkt iig de RC1 server als service op een vista machine, en een viewer vanaf een XP machine.

Link: http://forum.ultravnc.info/viewtopic.php?t=10102

nope

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
Remote Control Pro - deze werkt goed onder vista home premium, het enige irrirtant is dat de beeldvorming soms 'n beetje sloom gaat, maar dat kan gebeuren :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35
Donnie Darko schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:19:
of je gebruikt visionapp remote desktop die is gratis en doet hetzelfde als RDP ;)
Op de site van de maker krijg ik de indruk dat dit een RDP client is ipv een RDP server.

• stijnos1991
Wat toch ook lekker werkt is LogMeIn.
Het grote voordeel is dat je geen poorten open hoeft te zetten, omdat alles via de browser gaat en dat je geen client hoeft te installeren!
Voor mij is het nu ook mogelijk om op school remote te werken.
Voorheen probeerde ik VNC te gebruiken, totdat ik erachter kwam dat (natuurlijk) alles dicht zat..ik kon geen verbinding krijgen op poort 5900.
Ondanks dat LogMeIn goed werkt, ga ik toch proberen om VNC aan de praat te krijgen.

Is het trouwens ook mogelijk om met VNC te connecten als 5900 dicht zit?(ik ga er vanuit dat de rest ook wel dicht zit, behalve 80)

Edit: start post ook even geupdate

[ Voor 84% gewijzigd door stijnos1991 op 22-05-2007 09:24 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
bloody schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:41:
20 mei is een RC1-test3 uitgebracht. Bij mij werkt iig de RC1 server als service op een vista machine, en een viewer vanaf een XP machine.

Link: http://forum.ultravnc.info/viewtopic.php?t=10102
Ik probeer deze ook, werkt nog niet maar doet al meer dan realvnc

• stijnos1991
De nieuwste versie met installer van Ultra VNC werkt bij mij!
Eindelijk... weer VNC!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

robbydw

live your life

stijnos1991 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:03:
Wat toch ook lekker werkt is LogMeIn.
Het grote voordeel is dat je geen poorten open hoeft te zetten, omdat alles via de browser gaat en dat je geen client hoeft te installeren!
Voor mij is het nu ook mogelijk om op school remote te werken.
Voorheen probeerde ik VNC te gebruiken, totdat ik erachter kwam dat (natuurlijk) alles dicht zat..ik kon geen verbinding krijgen op poort 5900.
Ondanks dat LogMeIn goed werkt, ga ik toch proberen om VNC aan de praat te krijgen.

Is het trouwens ook mogelijk om met VNC te connecten als 5900 dicht zit?(ik ga er vanuit dat de rest ook wel dicht zit, behalve 80)

Edit: start post ook even geupdate
Gebruik nu sinds een aantal dagen logmein en ik moet zeggen, wat een zwaar relaxte tool zeg!!! Werkt echt super.

Heb alleen het idee dat het niet werkt wanneer je een PC overneemt waar geen monitor aan hangt. Heb namelijk een servertje thuis staan, en wanneer ik die remote overneem krijg ik een zwart scherm met de melding: Terminal Server Display is inactive.

Op het moment dat ik naast logmein ook een RDP sessie opzet naar die PC, krijg ik ineens wel beeld.

Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen.

Geen commentaar

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
Tis wat laat, en ik kan je niet direct helpen, maar het gaat in ieder geval wel zonder monitor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:01:
Heeft iemand VNC goed werkend aan de gang gekregen?

het is namelijk een beetje het enige wat ik nog mis in vista :( ik heb namelijk home premium en heb dus geen extern bureaublad maar dit is wel ontzettend belangrijk :S

Extern bureaublad van Microsoft is zeker ook niet aan te schaffen (soort van extra programma)?
RealVNC werkt gewoon... Maar vista is gewoon veel dichter met beveiliging. VNC stopt er steeds mee zodra er een welbekend "weet u het zeker dat u dit wilt uitvoeren"-scherm komt, of equivalent daarvan. Als je dus iemand wilt helpen op afstand, komt het er op neer dat je constant tegen die persoon loopt te roepen via skype ofzo.. dat ie JA IS GOED, moet klikken :P Het werkt dus wel.. maar echt nasty.

Hoe dan ook... De echte instellingen, bijv. "Systeembeheer", kan je enkel maar zien en niet zelf uitvoeren. Dus... dat is dan instructies geven.. en dat werkt natuurlijk uberlangzaam, aangezien je iemand aan het helpen was die ubernoob is :P

Kortom.. het werkt voor geen moer. Dat was het.

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
stijnos1991 schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:36:
Mocht je nog meer alternatieven weten, post het hier even.
Crossloop werkt héél simpel en toch goed en secure!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic is dusdanig oud dat het niet echt handig is om hem weer omhoog te schoppen met 'geen oplossing'. Ik sluit dit topic daarom hierbij

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.