22"of 24"-scherm met brightview/clearbrite techniek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17
Ik ben op zoek naar een 22"-scherm (1920*1200 of 1080p) met brightview, clearbrite of hoe fabrikanten die techniek ook noemen. Tot nu toe kan ik maar 2 merken vinden die dit spiegelende laagje hebben. Alle modellen van HP en de G24 van Acer. De HP's vind ik persoonlijk te duur en de G24 vind ik niet passen in mijn interieur (En is ook behoorlijk prijzig). Zijn er nog meer merken die schermen met glimmende displays uitbrengen? Een rondje PC-shops in de buurt heeft maar weinig gewerkt. Ik kom vrijwel geen enkel scherm tegen met een glimmende reflectielaag. Of het scherm is te klein, de resolutie is te laag, of ze hebben (bijna alle schermen) geen spiegellaag.

Op dit moment heb ik een 22" HP w2228h, maar die maakt een piepgeluid op het moment deze op standby gaat of helemaal uitgezet wordt. Deze heb ik bij de MM vandaan en was het laatste model. Inruilen werkt dus niet en ik heb geen zin om een tijd zonder scherm te zitten. Aangezien ik de resolutie stiekem toch te laag vind (1680*1050), dacht ik om maar direct over te stappen naar 1920*1200. Nu verkopen ze bij de MM veel schermen, maar alleen de HP's hebben dat spiegelende laagje. De enige optie daar is de w2448hc. Daar betaal ik dan maar liefst € 450,- voor. Veel duurder dan andere schermen in dezelfde grootte en dezelfde resolutie. Dan zou ik bij wijze van 2 Samsungs 2443BW kunnen kopen voor dezelfde prijs als 1 HP w2448hc. Dat heb ik er dan echt niet voor over en dan zou ik nog liever mijn huidige scherm behouden. Die had ik namelijk voor slechts € 184,- gekocht.

Zijn HP en Acer echt de enige die nog spiegelschermen maken? Op de sites van de fabrikanten kom ik er gewoon niet goed uit. Foto's zijn te onduidelijk om erachter te komen of ze spiegelend zijn of niet en de specs zeggen er vaak niks over.

Mijn eisen zijn:
1920*1200 of 1080p
minimaal 22" en maximaal 24"
spiegelend laagje zoals clearbrite of brightview

Dit is toch moeilijker te vinden dan ik dacht. :/ Wie kan mij hiermee helpen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier gekeken? http://tweakers.net/pricewatch/cat/739

Ik zie er wel een paar tussen staan. overigens kun je voor 1920x1200 direct naar 24 inch schermen kijken. De gangbare maat op 22 inch schermen is 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Noork schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:
Hier gekeken? http://tweakers.net/pricewatch/cat/739

Ik zie er wel een paar tussen staan. overigens kun je voor 1920x1200 direct naar 24 inch schermen kijken. De gangbare maat op 22 inch schermen is 1680x1050.
Jazeker, ik heb zelfs een betere selectie gemaakt: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

21,5" is trouwens ook een optie, die worden veelal uitgebracht met 1080p.

Ik ben elke TFT nu aan het bekijken bij webshops en de fabrikant om te controleren of er een spiegelend laagje opzit, maar tot nu toe kom ik niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik denk dat ik eruit ben. Het zal toch een Acer worden, de P243Wd. Deze stond wel in de PW, maar niet op de Nederlandse Acer site (Gelukkig wel op de Engelse site). Ik heb begrepen dat deze in principe niet in Nederland is verkocht. Of de shop heeft ze geimporteerd.

Belangrijkste kenmerken voor mij:

24"
Crystal Brite
1920*1200
Redelijke prijs (Rond de € 300,-)

In dit topic is hij naar boven gekomen: Acer P243W 24" Crystalbrite scherm.. De Wd is de uitvoering met HDMI. Voor mij niet interessant, want ik gebruik slechts DVI. Die zit op beide uitvoeringen.

En hier een filmpje, geweldige monitor! Vanaf 34 seconden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Handig topic, ik ben zelf ook opzoek naar een 24 inch met als optie deze functie.
Het is inderdaad lastig zoeken.

Hazro is ook nog een optie alleen is deze slecht te verkrijgen en er zijn nog geen leveranciers in NL.
ondersteund ook 1900x1200 voet is niet in hoogte verstelbaar. En de aansluitingen zitten Horizontaal.

Verdere specs:
http://www.hazro.co.uk/products/hazro_hz24w.html

Ook Aoc heeft een 22 inch alleen heeft deze net als je oude monitor 1680 x 1050 maximum resolution.

Verdere specs:
http://www.aoc-europe.com...s/tft/20_22/22_2218Ph.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Voor de liefhebbers van glimmende schermen zijn er weer nieuwe opties, dit maal met LED backlight:
pricewatch: HP x23LED (WS232AA)

Iemand al ervaringen met dit scherm?
Ik heb hem in de winkel gezien, ben gen fan van het design, wel van de beeldkwaliteit.
Pagina: 1