Acer P243W 24" Crystalbrite scherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb het voorrecht gehad om tijdens de jaarwisseling 2 weken op vakantie in Japan te zijn geweest.
Ik heb daar veel gekeken naar een vervanging voor mijn Iiyama CRT en toen zag ik bij een Sofmap winkel in Tokyo een van de nieuwe Acer schermen staan, de P243W.
Hij stond tussen een grote selectie andere monitoren van o.a. Sony, Toshiba een enkele Samsung, maar toch viel hij mij meteen op door het mooie Crystalbrite beeld.
Verder had ie een resolutie van 1920x1200 wat mij erg aansprak, en was het design redelijk leuk, een mooie zwart glimmende rand, die past wel bij mijn PC kast.

Ik zat er meteen aan te denken om er 1 te kopen zodra ik in Nederland terug was, maar nu ben ik terug, en is ie nog in geen velden of wegen te bekennen... :'(

Ik heb het GoT forum al wat doorgezocht en ik ben maar 2 relevante topics tegengekomen waar dit scherm genoemd word.
In dit topic was er iemand die beweerde dat dit scherm in week 45 van 2007 in Nederland verkrijgbaar zou zijn, maar nu is het 2 maand later en staat ie nog steeds niet in de Tweakers Pricewatch.
Ik heb wel een link naar Duitse winkels voorbij zien komen waar ie al wel te koop is, maar mijn Duits is nicht sehr gut. }:O

Mijn vraag is dus, heeft iemand enig idee wanneer dit scherm in Nederland leverbaar wordt?
Of als het nog even duurt een alternatieve manier, naast Duitse webwinkels, om het scherm te krijgen?

Bij voorbaat dank, en ik hoop dat dit topic een beetje aanslaat, want het is echt een mooi scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Zeker een mooi scherm, ik kijk er elke dag naar :P
Ik heb hem eind november gekocht bij pixmania, kort daarna was hij ook daar niet meer leverbaar. In Nederland wordt het scherm niet ingevoerd, je kan dat zelf navragen bij acer (ze weten niet eens dat dat scherm bestaat!). Overigens zijn er maar 1000 gemaakt, als die op zijn zal je het met de (waarschijnlijk betere) opvolger moeten doen ;)
Dus nu kiezen voor een duitser of wachten op de opvolger.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:04
Ik heb gisteren deze scherm nog bij de mediamarkt rotterdam centrum gezien. Ik zou zeggen ga daar eens ff langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapsac schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 02:39:
Zeker een mooi scherm, ik kijk er elke dag naar :P
Ik heb hem eind november gekocht bij pixmania, kort daarna was hij ook daar niet meer leverbaar. In Nederland wordt het scherm niet ingevoerd, je kan dat zelf navragen bij acer (ze weten niet eens dat dat scherm bestaat!). Overigens zijn er maar 1000 gemaakt, als die op zijn zal je het met de (waarschijnlijk betere) opvolger moeten doen ;)
Dus nu kiezen voor een duitser of wachten op de opvolger.
Dus het is min of meer een 'limited edition' scherm? Da's balen...
Rotterdam is een aardig eind bij me weg, ik kijk eerst wel eens bij de Mediamarkt in Zwolle ;)

Thanks voor de reacties tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben hem wel in 22inch pricewatch: Acer P223Wd en ook bij de mediamarkt in zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 01:09
Zeg Arbalest heb je er nog een gevonden. Ben wel benieuwd hoe die bevalt. Zag ook de 22"versie bij MM in Zwolle. Ziet er mooi uit maar niet in hoogte verstelbaar. Kwaliteit van het beeld springt er wel echt uit.

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst ook bij de MM in Zwolle wezen kijken en ik zag de p223w ook wel staan. Ik had nog nagevraagd of ze de p243w ook nog hadden, maar helaas niet.
Jammer genoeg hebben ze er in Zwolle zulke waardeloze bronsignalen op aangesloten... net als 80% van de monitoren/tv's daar, ze laten niet zien wat ze écht allemaal kunnen.
Ik ben verwend bij Yodobashi Camera merk ik :D

Dus heb ik er 1 besteld bij de Duitse webshop Comtech. Die had 'm nog op voorraad. (Duits lezen viel meer mee dan ik had verwacht, het lijkt ook zoveel op Nederlands ;))
Als het goed is krijg ik 'm deze week binnen.
De p223w (22" versie) valt voor mij af, want hij verschilt niet alleen in formaat t.o.v. de p243w maar ook in dingen als:
- Resolutie (uiteraard) 1920x1200 ipv 1680x1050
- Responstijd 2ms ipv 5ms
- Contrast Ratio van 3000:1 ipv 2500:1
- Brightness 400cd/m² ipv 300cd/m²
Hij is dus op verschillende punten een slag beter als de 22" versie.

Zodra ie er is zal ik mijn ervaring er over delen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit 't dan met garantie als je de monitor in Duitsland koop? In NL hebben de meeste Acer monitoren 3 jaar pick-up & return.....

Ik snap niet dat Acer deze monitor niet in NL op de markt brengt, voor mij het grote voordeel:

een betaalbare 24 inch met crystal-bright scherm.

zijn wel andere betaalbare 24 inch schermen maar niet met 'n gratis spiegel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Maar wat is het voordeel dan.... het is nog steeds een ongekalibreerde TN? En die marketingwaarden van 3000:1 en 2500:1 slaan natuurlijk helemaal nergens op, de beste TNs halen niet eens 500:1. Meer dan 150 nit heb je niet nodig voor het meeste werk, behalve als je je scherm buiten zet.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook alleen de P241W vinden in pricewatch. Ongeveer hetzelfde scherm, maar zonder crystal brite.

http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=1323069450

Pixmania heeft wel de 243 toch?
Beschikbaarheid 25/01/2008
http://www.pixmania-pro.n...1553/fiche.html#tech-desc

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 02:02

SaN

Zijn er hier mensen die dit scherm hebben? Ik denk er sterk aan om dit scherm te bestellen namelijk, maar ik heb dus niet echt de kans om hem eerst te gaan bekijken.

Hoe ik er bij kom, Ik ging gisteren bij de mediamarkt naar de samsung 2232BW en de 226BW kijken, maar dat viel me echt heel erg tegen na alle (goede) reviews die ik gelezen heb. Ik vond dat er enorm veel backlight bleeding in zat, de zwarte balken boven en onder waren behoorlijk blauw. Verder vond ik de kleuren ook niet geweldig. Ik kan me voorstellen dat dit wel wat verbeterd kan worden met instellingen, maar toch.

Toen viel me ineens de Acer p223W op, en dat zag er toch ineens een stuk beter uit. De kleuren waren prachtig en zwart was echt zwart. Nu wil ik door de gunstige prijs/snelheid/HDMi en verdere pluspunten toch voor zijn grotere broertje gaan, maar kan ik ervan uit gaan dat de beeldkwaliteit gelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
De beeldkwaliteit is beter; de p243w heeft een groter kleurenpalet (92% van NTSC claimen ze op de doos, ipv zo'n 76% bij de 223), en ze claimen 2ms responsetijd ipv 5ms bij de 223. Het beeld is standaard te blauw ingesteld, ik heb in het menu rood op 100%,groen op 92% en blauw op 88% gezet en nu komen de kleuren neutraal over. Door crystalbrite krijg je een hoger (waargenomen) contrast en ook is het beeld scherper dan bij een niet-glanzende afwerking. Nadeel van het scherm is zoals bij alle TN's de kleine kijkhoek, als je je hoofd beweegt veranderen de kleuren/helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al zei kan het inderdaad aan de instellingen gelegen hebben, maar ik schrok toch wel echt van dat blauw bij de Samsungs. Heb jij zelf een Samsung of een Acer? Ik begrijp dat jij wel tevreden bent?

[ Voor 45% gewijzigd door SaN op 24-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Acer P243W en tevreden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Acer P241 ook een paar weken in bezit (gekocht bij Informatique Bergschenhoek aanbieding 349 euro, nu is ie 259, Alternate levert voor 379)
Je hebt ook de X serie ervan, zijn qua specs hetzelfde maar ze zijn zilvergrijs van kleur.

Fantastisch scherm, mooie glanzende zwarte vormgeving met zilveren voet
zeer helder contrast, mooie kleuren, een pronkstuk in huis.
Een geduchte concurrent van de Samsung 245B en de Iiyama B2403, die zijn ca 80 euro duurder.
Spel Cod4 online is geweldig op 1600*1200 met mijn videokaart (asus en8800gt 512mb)

Een ding : de 24 inch heeft TN panel+film, de 20 (P203) en de 22(P223) hebben ipv film
de crystal bright techniek en de resolutie kan tot 1680*1050. De 241 haalt 1920*1200.
en de P193 1440*900
Dotpitch (hoe lager hoe beter) P 193 19 inch=.28 20inch =.26 22inch=.28 24inch=.27
Ben er zelf zeer tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik bedoel qua prijs voor de acer P241 uiteraard 359 ipv 259. Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:30:
Sorry ik bedoel qua prijs voor de acer P241 uiteraard 359 ipv 259. Excuus
pricewatch: Acer P241W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
@ rapsac
Ik heb de 22" versie gezien en was erg onder de indruk. Vraag me alleen af hoe het zit met schittering door eventuele zonlicht of lampen. Is dat niet heel erg hinderlijk?
Verder vind ik het wel jammer dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is. Bevestiging aan de muur is wel mogelijk, maar ik vind de combinatie scherm voet zo mooi.

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Dat zijn precies mijn punten ook. Ben ook bang voor de schittering, maar ik vind een glanzend beeld toch veel mooier dan een doffe. Ook de voet vind ik niet geweldig, maar daar gaat het natuurlijk niet helemaal om. Ik ga de 24" versie wel bestellen denk ik. Na wat reviews te hebben gevonden op internet ben ik toch overgehaald. Iedereen is zeer tevreden en met al die aansluitingen en perfecte specs kan het toch bijna niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Zeg Sander-sp wil je die reviews met ons delen. Zoek me rot, maar ik vind maar niks.
Verder denk ik ook dat ik hem ga bestellen. Ik vond dat scherm wel heel erg mooi. Kan alleen dealer vinden die hem op voorraad heeft...

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tja ik weet de adressen niet allemaal meer, maar hier heb ik bijvoorbeeld wat: http://babelfish.altavist...ad.php%3fthreadid%3d36088
(vertaald door babelfish uit het duits, niet echt goed, maar wel goed te begrijpen)

Verder nog wat reviews van mensen uit engeland en duitsland.

Ik zit nu alleen even met 1:1 pixelmapping. Zit dat nou op deze monitor of niet? Ik begrijp namelijk dat dat belangrijk is voor gamen met een xbox 360 bijvoorbeeld.

Edit: van wat ik begrijp van het duitse forum hierboven is dat de meeste mensen niet echt tevreden zijn met de Acer aangesloten op een PS3 omdat de acer dus niet scaled, maar gewoon het beeld uitrekt. (geen 1:1 pixel mapping dus?) Misschien dat het over vga wel kan...

Edit2: Lastig hoor. Ik ben nu nog zo laat bezig omdat ik nou ook aan de HP W2408H zit te denken icm de media markt actie dinsdag. (geen btw op tft's) Deze monitor heeft wel 1:1 pixel mapping. Ik ga morgen eens naar de media markt om de HP te bekijken, en kijken wat hij nu kost. Als ik hem erg mooi vind neem ik hem waarschijnlijk dinsdag mee. Vind ik het toch niks kan ik hem alsnog binnen 8 dagen terug brengen, daar doet de MM niet moeilijk over geloof ik. Dan bestel ik alsnog de Acer.

[ Voor 43% gewijzigd door SaN op 28-01-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Het is een crystalbrite scherm, en dus spiegelt het. Zorg dat je geen lichtbronnen achter je hoofd hebt dan heb je er geen last van. Pixelmapping weet ik niet zeker, ik gok dat 1:1 niet mogelijk is omdat alles via de dvi ingang opgerekt wordt. Als er wel 1:1 pixelmapping opzat lijkt het me dat je dat daar ook moest kunnen kiezen, en in het menu is er ook niks van terug te vinden. Tov van de HP heeft de Acer toch wel wat voordelen, garantie en alle aansluitingen bv.
Het zou mooi zijn als je een HP en een Acer naast elkaar zou kunnen zien, maar het is al haast niet mogelijk om een P243W te vinden, laat staan eentje naast een HP :(
In ieder geval heb ik er geen spijt van, en dat vind ik het belangrijkste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Dat heb ik ook. Ik denk niet dat ik er heel veel spijt van krijg als ik een Acer koop, maar aangezien ik juist een grote monitor koop om ook op te gamen wil ik wel dat dat perfect gaat. Maar je mist inderdaad wel wat voordelen van de acer zoals 2ms en de dvi aansluiting.

Kan je via de pc trouwens wel scalen, stel dat je een hd film wilt kijken bijvoorbeeld? En als je een stand-alone hddvd/blueray speler hebt scaled die dan wel goed, of rekt het scherm het beeld dan ook gewoon uit. Want als dat zo is is het scherm in mijn ogen eigenlijk alleen te gebruiken voor PC werk.

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 28-01-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Natuurlijk rekt het beeld dan niet op, je stelt je vgakaart in op de native resolutie van het scherm (1920*1200), en je player (mediaplayerclassic bv) zet je HDTV/Blueray/HDDVD netjes met 1:1 pixelmapping (en dus zwarte balken boven en onder) op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok, dat scheelt dan alweer :)

edit: Vandaag de knoop doorgehakt en voor de HP gegaan. Incl de btw actie was hij nu 461 euro bij de MM. dat is 30 euro meer dan wat ik zou hebben betaald voor de Acer incl verzendkosten en pixelcheck. Op het eerste gezicht ben ik er heel blij mee (hij staat er net een uurtje) En ik vind het 1:1 pixelmappen ook erg fijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer de BTW actie er niet was geweest, en ik het scherm dus voor 550 euro had moeten kopen ik zeker wel voor de Acer zou zijn gegaan.

[ Voor 89% gewijzigd door SaN op 29-01-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze in Duitsland besteld dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Hey

Na veel rondzoeken op het net heb ik beslist de Acer P243W te bestellen via Comtech voor 406.5 euro (inclusief verzending naar Belgie)
De betaling is gebeurt en door hen bevestigd en ik hoop mijn scherm volgende week te ontvangen
Zal dan proberen wat info te geven.
Nu enkel hopen dat alles in orde is en dat mij scherm onbeschadigd en hopelijk zonder dode pixels toekomt.
Ge zult nog van me horen vanaf dat ik mijn scherm ontvang

[ Voor 4% gewijzigd door Jericho NutS op 03-02-2008 12:25 ]

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik overweeg te P203W van Acer, er zijn alleen geen of nauwelijk reviews over te vinden, alleen korte ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Je kan hem ook bij Online Systems bestellen zoals eerder gezegd in dit topic. Nederlands (Enschede) bedrijf, ze wilden voor 25 euro ook een pixelcheck doen. Toen ik keek was hij daar €399 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 16:25
ik heb sinds een paar weken een acer p243, en het bevalt goed.
gelukkig geen dode pixels.
de enige minpuntjes zijn dat als je onder windows vista je beeldscherm uitzet (gewoon met de uitknop van het beeldscherm) je hem niet meer aan kan krijgen zonder de pc opnieuw op te starten, je krijgt dan een "no signal" melding. ik ben niet de enige met dit probleem want bij de bcc, waar ik was wezen kijken, hadden ze een p241 met hetzelfde probleem.
het andere minpuntje is dat de monitor een zacht piepend geluidje maakt, maar daar raakte ik al snel aan gewend.
ik heb hem gekocht voor €399 bij online-systems http://www.online-systems...t&id=2353&action=prodinfo
zo te zien hadden ze hem op vooraad, want de dag nadat ik hem had besteld kon ik hem gelijk ophalen.
hier zijn ook nog een paar reviewtjes (in het duits) http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=664539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen diegene die hem bij online systems gekocht hebben iets zeggen over de garantie die jullie erbij hebben gekregen?

In duitsland zie ik bv. 3 jaar pickup & return op deze monitor, terwijl acer nederland deze zelf nog niet verkoopt in Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:08:
Kunnen diegene die hem bij online systems gekocht hebben iets zeggen over de garantie die jullie erbij hebben gekregen?

In duitsland zie ik bv. 3 jaar pickup & return op deze monitor, terwijl acer nederland deze zelf nog niet verkoopt in Nederland....
Ik had al een email gestuurd naar Acer en zij vertelden mij dat Acer niet van plan is het scherm te verdelen in de benelux en het is daarom dat de P243W niet op de website staat.

Mijn scherm (P243W) is vandaag toegekomen. Het staat nu thuis te wachten... (zit nu nog op kot)

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, maar ik heb 'm nu ook ongeveer 2 weken binnnen. Besteld bij Comtech.de, duurde in totaal 4 dagen tussen de bestelling en de levering.

Hij is echt GROOT in vergelijking met m'n oude 19" CRT.
Het was redelijk wat werk met de kleurinstellingen, maar nu bevalt ie me prima, ook al is zwart nog net niet zo mooi als ik gehoopt had. Wel staat ie standaard erg fel, ik heb de brightness wel wat omlaag gedrukt ;)
Daarbij moet ik wel zeggen dat het licht in de kamer hier veel verschil bij maakt. Hoe meer daglicht, hoe mooier het scherm lijkt te worden, Zwart wordt dan ook echt zwart, maar dat zal waarscheinlijk gezichtsbedrog zijn :P
Desalniettemin zijn de kleuren geweldig. Ik heb in deze kamer een Samsung 940BF staan, en de Acer geeft de kleuren een stuk helderder weer.
Ook de 1920x1200 resolutie is een must. Vergeleken bij de Samsung (1280x1024) zijn tekst en games een stuk minder 'blokkerig'. Bij de samsung is het alsof je de pixels kunt zien, daar heb je bij de Acer geen last van.

Gamen gaat erg mooi (2ms helpt wel). Het overzicht bij bijvoorbeeld WoW en Hellgate London is aanzienlijk groter als op m'n CRT. Call of Duty 4 speelt fijn, er is totaal geen ghosting, en het scherm reageert mooi vlot.

Ik moet nog wel even wat kwijt over het instellen van de kleuren, wat ik eerder noemde. Ik was een aantal dagen nodig om de goede instellingen te krijgen. Iedere keer zat ik weer aan de knoppen en voornamelijk zat ik veel in het nVidia configuratiescherm (8800GTX). Vooral het contrast is wat lastig, licht was snel té licht en donker snel té donker. Ik heb nu een kleurprofiel opgeslagen die voor mij de goede balans heeft, en nu vind ik deze LCD net zo mooi als m'n oude CRT.
Alleen Crysis vond ik er net wat mooier uitzien op de CRT.

Ik heb nogal moeite met het maken van een degelijke review, dus ik denk dat ik dat maar laat schieten.

Als iemand vragen heeft of een kleurprofiel wil geeft maar een gil, ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven ;)
Over de levering in NL weet ik niets tho, ik kon 'm echt nergens vinden. Comtech verstuurt ook naar Nederland, maar doet dit wel met GLS. Ik heb gelezen dat GLS nog wel eens problemen geeft.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
hey
mijn scherm is gisteren toegekomen
vandaag aangesloten en gemerkt dat het scherm veel te fel staat. Geen enkel dode pixel gedetecteerd dus das al iets.
Nu ga ik mij ook bezighouden met het instellen van brightness en contrast
@arbalest kun je mij je configuratie eens geven: brightness en contrast en heb je iets veranderd aan de kleuren
Moet nu wel eerlijk zeggen als ge hem op internet ziet vind ik hem mooier ogen dan in het echt maar das persoonlijk hé
Naast mijn 17" is dit zeer groot maar zal dit wel snel gewoon zijn
De kijkhoek is zoals bij alle TN panelen niet schitterend maar het valt wel nog mee. Verticaal is het minst goed. Ik krijg ook een rode waas als ik van op de zijkanten kijk (>160°)

Zal morgen eens een fototje posten 24" naast 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Pixmania.nl heeft hem nu ook op voorraad.
Ik had hem eerst in Duitsland bij Comtech besteld.
Maar die bestelling heb ik maar geannuleerd.
Waarschijnlijk heb ik hem nog voor het weekend in huis.
Heb ik het hele weekend om voldoende plaats te maken op mijn buro. :*)

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn configuratie als volgt:
De monitor zelf staat ingesteld op:
Brightness 40
Contrast 70
Red 63, Green 56, Blue 100. Deze waardes omdat ik 'm erg naar rood vond neigen.

In het nVidia control panel heb ik de instellingen van Dit Profiel.

De verticale kijkhoek is inderdaad wat aan de kleine kant, maar ik heb de monitor gewoon een héél klein beetje naar boven gericht, zo heb ik er geen last van. Ik heb 'm 1.10 meter van mij af staan en kan nog best onderuit zakken om een mooie HD-anime te kijken, wat erg mooi is op dit scherm ^^ (gewone films ook wel hoor 8) )
Er komt inderdaad een klein beetje een rode waas op het scherm als de horizontale hoek te schuin wordt, maar ik heb er persoonlijk weinig last van aangezien ik er altijd recht voor zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
hey
hier wat fotos zoals ik had gezegd...

http://rapidshare.com/files/89870009/P243W.zip.html

tis via RS wist anders niet goed hoe ze te posten

tis een super scherm, een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
Acer 24" TFT P241Wd is dit scherm full hd? en hoe zit het met pixel garantie want bij HP krijg je dat erbij. Ik heb net wel een HP besteld 22 inch maar ik heb dit gelezen dit is ook heel positief.

[ Voor 4% gewijzigd door goosche op 08-02-2008 22:28 . Reden: verkeerd type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Argh aaaargh, ik heb de monitor net 3 weken en het 1e probleem lijkt alweer te zijn opgedoken...
Gisteren zette ik m'n monitor aan en ineens was er een sterke witte waas aanwezig, alsof er ineens heel veel backlight bleeding was. Voornamelijk aan de zij en bovenkant van het scherm had ik bij donkere beelden ineens lichte vlekken.

Gewoon op het Windows bureaublad valt het niet zoveel op, maar als ik een film ga kijken of een spel ga spelen, zijn de witte vlekken gewoon storend aanwezig.

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Het is gewoon van de 1 op de andere dag op komen zetten...
Ik baal hier nogal van (zacht uitgedrukt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@ dingen die ik mij afvraag:
- Heeft dit scherm dvi, want op 1 site stond weer alleen d-sub en hdmi?
- Op de acer site vind ik niks over het crystalbrite verhaal/glanzend oppervlak, of heeft alleen de 243 dit?

Ben namelijk van plan mijn apple 23" te verkopen, en 2 van deze schermen aan te schaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is een Asus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 19:02
lol foutje:P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Ik zit er ook over te denken dit scherm bij comtech te bestellen ( slechts 228E! ) is de verzending goed gegaan?

Ik las dat iemand al een defect had; hoe heb je dit met de garantie opgelost?

groetjes!

Prime
Pagina: 1