Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Downgraden->xp: setup kan geen vaste schijf stations vinden,

Pagina: 1
Acties:
  • 1.284 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb een lenovo t61 55G, dit zijn de specs:

T7100(1.8GHz);
1,5GB RAM;
120GB 5400rpm HD;
15.4in 1280x800 LCD;
Intel X3100;
CDRW/DVDRW;
Intel 802.11abg wireless;
Bluetooth, Modem;
1Gb Ethernet;
UltraNav;
Secure chip;
Fingerprint reader;
6c Li-Ion;
Windows Vista Business 32

Ik wil mijn pc nu downgraden naar windows xp professional. Heb een back-up gemaakt op een externe harde schijf. Voordat ik begon met herinstalleren heb ik die externe hd er weer uit gehaald.

Als ik opnieuw opstart (met xp cd-rom) krijg ik de volgende foutmelding: Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.

Wat kan ik hier aan doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
In je bios je sata poorten goedzetten, windows installeren met F6 (diskette met drivers maken voor je sata controller) of drivers slipstreamen in je windows-cd

opties genoeg ;)

edit: idd wel met een recente windows-cd doen, anders heb je idd kans op helemaal geen sata support.

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 31-01-2009 18:17 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
KAn het zijn dat je een oude versie van XP hebt waar nog geen SATA drivers in verwerkt zitten (F6 met floppy is het alternatief)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SATA controller drivers meenemen in je installatie zoals ook in de FAQ staat? :)

Windows Clients - FAQ - Windows Setup ziet mijn harddisks niet?

Komt regelmatig voor, vandaar dat het ook in de FAQ staat en ook met de search kom je regelmatig tegen hoe je dat moet doen.
Ik stel voor dat je dat eerst probeert.
Kom je dan ergens nog niet uit, dan kun je gerust een topic openen, als je maar wel even oplet dat het ook aan Windows Clients - Beleid voldoet :)

Omdat dit wel erg makkelijk terug te vinden is met wat inzet, gaast hier een slotje op.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 31-01-2009 18:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.