Toon posts:

Geheugen voor de helft herkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende moederbord: http://www.motherboard.cz/mb/jetway/695AS.htm
..Heb ik geupgrade met een 512 mb geheugen module.
Door het moederbord wordt echter maar de helft herkend?
Eerst dacht ik dat het aan dual sided lag..maar na te hebben gekeken in de manual van het moederbord zie ik dat deze juist dual sided ondersteund...

Wie kan mij helpen?

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39
hoeveel geheugen zit er nu in totaal in?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ - Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen eens door. Zonder iets te zeggen over de dimm zelf kunnen we alleen maar gissen wat het probleem kan zijn.

Bekijk de tabel eens die daar staat en het bijbehorende stappenplan. Op die manier kun je zien of het uberhaupt kan gaan werken, of waar de beperking ligt.

Als aan beide van de Dimm chips zitten wil dat niet direct zeggen dat het dualsided is. Let daarbij ook even op de notatie. mb bestaat niet, het is Mb of MB (en let erop dat je MB en Mb niet door elkaar haalt :))

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu totaal 320 MB geheugen in (64MB die er al inzat + de helft van die 512MB)...
Ik zal die pagina eens doornemen.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om je alvast op weg te helpen: een 512MB SDR-SDRAM DIMM zal nagenoeg altijd 16 stuks 32Mx8 (256Mbit) chips bevatten. Je hoeft dus alleen op te zoeken of het chipset van jouw moederbord 256Mbit chips ondersteunt of max 128Mbit.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dit stond er op de pagina waar ik het geheugen gekocht heb:
-512 MB SDRAM
-Merk: OEM
-PC133
-168PIN
-High density
-Non ECC
-Unbufferd
-CL 3
-Gouden pin
-3,3 volt

En op deze pagina staat het geheugen dat de moederbord ondersteund:
http://www.crucial.com/st...67D456E0A5CA7304&cpe=ya08

Verwijderd

Topicstarter
Op die pagina stond ook 64Meg x 64 ..heeft dit er misschien iets mee te maken?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Post eens exact hoeveel chips er op de DIMM zitten en exact wat op de chips op de DIMMs staat. "64Mx64" impliceert mogelijk dat er 8 DIMMs op zitten, en met basisschool-rekenwerk weet je dan dat de chips 512Mb groot zijn, wat te groot is voor deze chipset.

Overigens is er geen reden om twee keer achter elkaar te posten, je kunt gewoon de edit-knop gebruiken als je iets toe wilt voegen aan een eerdere post :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 8 chips per kant op (zie plaatje: http://www.marktplaats.nl...ts.nl/10012212%3Fxref%3D1).
Ik weet alleen niet wat er op de chips zelf staat, omdat de pc waar het over gaat niet van mij is (van mijn tante)

Bedankt,
Mark

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat niet om hoeveel per kantje (zoals Terw_Dan al uitlegde zegt waar de chips fysiek zitten niets over het enkel- danwel dubbelzijdig zijn), het gaat om hoeveel chips er (in totaal dus) op de DIMM zitten. Wederom, hoeveel zijn dat er?
je linkt naar een pagina op marktplaats waar meerdere DIMMs te zien zijn, niet duidelijk is welke DIMMs het zijn en waar sowieso maar één kant van de DIMMs te zien is

Mbt je tante - als de DIMMs daar zijn, laat je tante dan oplezen wat erop staat. Het feit dat de onderdelen ergens anders staan verandert niets aan welke info wij nodig hebben om je te helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1