Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Games lopen vast (bluescreen)

Pagina: 1
Acties:

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht en nu heb ik een probleem bij het spelen van (zware) games. Bioschock, Crysis en Bf2 geven op willekeurige punten een crash. De game hapert even en er knalt een blauw scherm voor mijn ogen. Niet echt fijn dus :+ Het gekke is dat PES2009 wél goed draait en ik met Far Cry 2 ook nog geen problemen heb gehad.
Toen ik deze pc net had deed alles het wel gewoon goed. Buiten wat software veranderingen heb ik qua hardware niks veranderd. Iemand zei dat het misschien kon liggen dan de pc te warm zou worden, hier merk ik echter niks van als ik snel dat de bluescreen achter de pc kruip, ik voel dan gewoon koele lucht uit de kast komen (Coolermaster).

Ik heb het probleem dus allen bij gamen en het gebeurt op willekeurige momenten en niet bij alle games, ik vermoed alleen bij de wat zwaardere.

Mijn systeem is:

Intel Core 2 Duo E8400
4 gig geheugen, buffelo meen ik
ATI 4870 512mb
ASUS P5Q-E
Coolermaster kast

Bij het opstarten krijg ik steeds deze foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/1244/knipsel1kj5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3807/knipsel2so4.th.jpg
Weet iemand wellicht hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen? :>

[ Voor 18% gewijzigd door Deruxian op 31-01-2009 18:14 . Reden: plaatje erbij ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat kan vanalles zijn...(je geeft geen foutmelding) als het op willekeurige momenten gebeurt en de temps zijn goed, zou ik richting geheugen (evt. harde schijf) gaan.

Probeer eerst eens een paar uurtjes memtest te draaien en bekijk de resultaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 30-01-2009 22:36 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:50
Wat heb je zelf al geprobeert? Je kan proberen of je het type van de kast kan vinden, dat is wel handig, is de airflow goed, heb je al temperaturen gecheckt? Maak een foto van je kast en post hem, dan kunnen we de intakes en outtakes, etc zien. Je kan ook nog een grote ventilator op je open kast richten en kijken of ie het dan wel doet en zich niet ophangt. Googlen kan ook nog helpen.
Succes! ;)

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Michael Knight schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:36:
Dat kan vanalles zijn...(je geeft geen foutmelding) als het op willekeurige momenten gebeurt en de temps zijn goed, zou ik richting geheugen (evt. harde schijf) gaan.

Probeer eerst eens een paar uurtjes memtest te draaien en bekijk de resultaten.
Ik heb de foutmelding die ik na de reset elke keer krijg toegevoegd.

Verwijderd

BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Idem probleem als vele mensen. Een echte oplossing is er nog niet. Bij velen gaat het simpelweg over na enkele weken/maanden. Ik ben er zelf ondertussen ook al van verlost maar heb er ook enorm veel last van gehad.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:18:
BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Idem probleem als vele mensen. Een echte oplossing is er nog niet. Bij velen gaat het simpelweg over na enkele weken/maanden. Ik ben er zelf ondertussen ook al van verlost maar heb er ook enorm veel last van gehad.
Hmm het probleem dat zij allemaal hebben lijkt op dat van mij alleen ik heb het alleen met games. Net dirvercleaner gedaan en de nieuwe driver erop gezet (9.12 volgens mij) en hoppa na een paar minuten weer raak. Nu alleen geen blauw scherm maar gewoon een vastloper, constant zwart beeld met wat strepen en geluid dat door ging. Ik baal hier flink van moet ik zeggen wat dit nieuwe systeem was niet gratis.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volg eens mijn idee uit MAX3400 in "[XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" en kijk of je erachter kan komen wat nou precies de BSOD veroorzaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1