Kan geheugen van 667MHZ in een laptop van 533MHZ?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 16:58
Hallo,

Momenteel heb ik mijn laptop: XPS M 1530 2GB RAM zitten DDR2 667MHZ zitten. Ik wil dit graag uitbreiden naar 4GB. Beide geheugenbankjes van de laptop zitten helaas vol dus ik moet wel 2 keer 2 GB aanschaffen.
Maar mijn vraag is, mijn zus heeft nog een oude laptop waar nu 512mb DDR2 533MHZ, het moederbord kan 2GB aan!
Kan ik de 2 geheugenbankjes van 1GB van de XPS laptop van 667MHZ in de oude laptop plaatsen, omdat deze momenteel geheugen heeft van 533 MHZ.
Of is het aantal MHZ te hoog voor de RAM bankjes in de oude laptop.
Graag hulp!

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 13:58

BHQ

Dat kan gewoon, de 667's klokken zich terug naar 533.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 16:10
In principe zou die ze gewoon moeten pakken en ze terugclocken op 533MHz. Aangezien je beide laptops toch in principe tot je beschikking hebt (geen kosten hoeft te maken), kun je het gewoon proberen.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Het zou moeten kunnen om jouw twee 1GB reepjes in de andere PC te stoppen.
Als ze te snel zijn, worden deze "underclocked" naar 533 Mhz, dus ze worden niet op max snelheid gebruikt.
Ik zou het gewoon proberen en dan kijken wat CPU-Z zegt ;) Kan niet zoveel fout gaan geloof ik..

[ Voor 22% gewijzigd door BastiaanCM op 30-01-2009 21:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie PMG FAQ - ram onderclocken.

Omdat dit letterlijk in de FAQ staat gaat dit topic op slot. We verwachten dat je zelf eerst de moeite doet om je vraag te beantwoorden voordat je een topic opent.

Let daarnaast ook even op terminologie en notatie. mb is niets en je hebt het over geheugenmodules of DIMMs. Bankjes zijn iets volledig anders.

Dit topic is gesloten.