Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 14:15
mede tweakers,

ik heb een probleem waar k niet meer uit kom.

Een half jaar geleden heb ik mijn videokaart vervangen voor een sapphire readon hd4870 512MB en 4 GB geheugen geplaatst 2x2GB. Ook heb ik toen win vista business geïnstalleerd. Sindsdien crasht google earth.
Het scherm wordt zwart of een schaakbord patroon en daarna alsnog zwart en de fan van mn videokaart springt naar 100%. De enige oplossing is dan een reset.

rare is dat dit alleen met google earth gebeurd, spellen en andere programma's draaien 100% stabiel

al gedaan, vista opnieuw geïnstalleerd
verschillende burnin programma's geprobeerd zowel voor videokaart als geheugen; geen fouten.
geheugenspanning is bios geprobeerd
nieuwste drivers van AMD geïnstalleerd
gegoogled.... zonder resultaat

specs.
sapphire raedon hd 4870 512MB
8GB kingston value ram
Q6600 @2,7Ghz
Asus P5B
Antec true power trio 650W

wat zie ik over t hoofd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als dit enkel en alleen met Google Earth optreedt, niet bij spellen of andere programma's die de videokaart belasten, is het vrijwel zeker geen videokaart issue, maar iets met Google Earth zelf.

Enige wat ik kan bedenken dat je niet noemt maar wel uit te proberen valt is simpelweg Google Earth zelf herinstalleren.

Ik move voorlopig naar Client Software Algemeen. Mocht blijken dat het alsnog aan de hardware ligt dan kan het terug naar VB, maar vooralsnog denk ik dat je daar meer succes hebt :)

Oslik blyat! Oslik!

• -Niels-
Ik heb vista al compleet opnieuw geïnstalleerd (over naar 64-bit) en toen dus google earth ook. Normaliter zit vista zo in elkaar dat een programma wat crasht niet meer het hele os mee kan nemen toch?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-Niels- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:35:
Ik heb vista al compleet opnieuw geïnstalleerd (over naar 64-bit) en toen dus google earth ook. Normaliter zit vista zo in elkaar dat een programma wat crasht niet meer het hele os mee kan nemen toch?
Nope... Ik kan je zo een paar programma's noemen die de hele kernel omver kunnen trekken. Je doelt erop dat het driver-model anders is; dat als je geluidskaart vastloopt op driver-niveau, dat de rest wel blijft werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -Niels-
hmmm... kick.....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al eens gezocht wat Windows zelf aangeeft wat er problemen geeft? Kijk eens hiernaar: Windows Clients - FAQ

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• -Niels-
Windows geeft zelf niets aan, het vind ook niet dat er een systeemfout als in bsod is maar vliegt er gewoon compleet uit. :(

• -Niels-
nog maar eens een kick... kom er nog niet uit.....

verdenk nog steeds mn videokaart omdat t eerder nooit problemen gaf.....

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
volgens mij kun je bij google earth safe mode doen? Anders zou je nog kunnen proberen om OpenGL te draaien denk ik.

Learn to forget...

• -Niels-
net even geprobeerd, t helpt...... een beetje.....

nu eerst een schaakbord, dan zandkleur en daarna zwart en de gpu fan naar zo'n 40-50% :(

• -Niels-
kick... ondertussen via google updater over naar V5.nogwat.... nog steeds geen oplossing.

ik blijf mn hardware verdenken maar wat en hoe?
Pagina: 1