Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prius, ja of neen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kmf schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:45:

Een dieselmotor kan niet efficient constant in en uitgeschakeld worden welke nodig is voor het hybrideconcept.
Een diesel-hybride is gewoon veel te duur. Daarom hebben oa PSA en VAG hun diesel-hybrides(308, golf) in de ijskast gezet. Het verbruik van die dingen lag ergens rond de 1:35..
Mijn diesel 1-serie heeft trouwens een start-stop systeem..

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
911GT2 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:21:
[...]
Ik snap niet dat je de prius groot kan noemen als je ook de octavia gereden hebt. Als je nou ergens veel ruimte hebt is het daar wel.
In de kofferbak zul je bedoelen? de mensen die beide proefritten met me meereden (even naar het restaurant tussendemiddag) vonden de Prius op de achterbank groter (meer beenruimte)

De kofferuimte van de octavia is idd erg indrukwekkend, helaas gebruik ik die niet zo vaak. en met slim inpakken en dakdragers kom je met de Prius ook heel een eind.
Qua kosten/comfort is het eigenlijk geen vergelijk. Voor de Prius betaal ik de helft aan bijtelling tov van een O2

diskeltische lurker

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Tja gelukkig zijn ze verschillend, ik moet er niet aan denken om in een Prius te moeten rijden. Wat jij comfort noemt, noem ik belabberde wegligging. Wat jij prettig vind ruime achterbank vind ik zonde (achterbank gebruik ik zelden, achterbak daarentegen weer superveel. ;)
Way jij stil noemt noem ik saai ;)

Gelukkig smaken verschillen

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Juist, en voor alsnog heb ik jou hier in dit topic alleen maar je smaak zien uiten, je overduidelijke voorkeur komt overal in terug. Weinig objectieve argumenten.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
GreenSky schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:23:
Juist, en voor alsnog heb ik jou hier in dit topic alleen maar je smaak zien uiten, je overduidelijke voorkeur komt overal in terug. Weinig objectieve argumenten.
Correctie op GoT zul je bedoelen...

diskeltische lurker

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GreenSky schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:23:
Moet dat dan :?

Een auto is per definitie iets waar mensen een emotionele, subjectieve mening over hebben. Anders werden er van bepaalde merken niet zoveel auto's verkocht. Iets mooi of een 'goed concept' vinden is ook een argument. Daar kun je over twisten, maar daar kom je toch niet uit. Dat hoeft ook niet, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden.

• !null
Ja maar als ik 10x van dezelfde persoon in 1 topic dezelfde overduidelijk aanwezige mening zie dan heb ik het wel gezien. Vooral ook omdat de post argumenten lijken te hebben, maar het toch gewoon overduidelijk de Prius afkraken is.

@technopeuter, hoe bedoel je dat? dat ie dat overal op GoT doet oid?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als iemand een kruistocht vooert met behulp van het constant afkraken van zoiets onbenulligs als een auto, dan is die persoon misschien aan het tobben met zijn of haar 'autogeaardheid' ;)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ghèhè straks sta ik nog bekend als Prius basher ;)

Ja het is mijn persoonlijke mening, en nee ik heb niets tegen de Prius. Maar net zo goed als hier een aantal mensen de Prius (met al dan niet objectieve argumenten) ophemelen omdat ze het een fijne auto vinden zo heb ik het recht om daar wat tegengas/ tegenelectriciteit tegen te geven toch?

Ik vind het concept van de Prius in de basis heel goed. ik heb alleen gewoon problemen met de styling, van binnen en buiten. En de rijeigenschappen. Maar dat is allemaal subjectief dat geef ik toe!

Ik heb ook al terecht mijn woorden in moeten trekken dat hij niet snel genoeg zou zijn, op papier (gevoelskwestie/ ervaring doet me nog steeds anders vermoeden).

Het is niet zo dat ik als levensdoel heb de Prius af te zeiken of zo. Maar ik vind dat er TOV de eerste generatie Prius niet zo veel vooruituitgang geboekt is. Dat vind ik dan wel weer jammer, maar dat is ook de schuld van de concurrentie die gewoon (te) laat reageerde op de Prius.

Anyway ik zal mijn Prius commentaar wat nuanceren, matigen en beter onderbouwen waar nodig. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 23-02-2009 12:41 ]

• !null
911GT2 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:38:
Ghèhè straks sta ik nog bekend als Prius basher ;)
Te laat :P
Ik vind het concept van de Prius in de basis heel goed. ik heb alleen gewoon problemen met de styling, van binnen en buiten. En de rijeigenschappen. Maar dat is allemaal subjectief dat geef ik toe!
Het uiterlijk is in principe onderdeel van het concept, vanwege de stroomlijning etc. Meeste hybrides of elektrische auto's zien er anders uit.
Anyway ik zal mijn Prius commentaar wat nuanceren, matigen en beter onderbouwen waar nodig. 8)
Mooi! Het is al heel wat als je iig van die overdreven emoticons weglaat aan het einde van je post.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Chillen jongens, ieder zijn mening en zijn gedacht, maar daarom gaan we toch nog niet op de man spelen he ?
[/wannebe-modje-modus uit]

Ach, ik heb nu ook wel gezien dat het heel concreet is hoe je die auto zelf gebruikt en hoe je ermee rijdt.

Vond het in ieder geval een heel goeie draad hier, heb er wat van bijgeleerd en bij het kiezen van mijn volgende auto weet ik dat ik hier weer wat kan vragen of luisteren.

Waarschijnlijk gaan ze ook voor een Prius, omdat het echt voor korte afstanden is en vaak start en stop is bij huisbezoeken, voor verder te rijden, gaan ze wel met de andere Toyota.

In onze familie rijden trouwens op dit moment 3 toyota's, wij hadden vroeger een corolla en van Toyota zijn we tot nog toe heel tevreden van (en dat geld voor tante, opa (nu ja, nu niet meer sinds zijn overlijden donderdagnacht...) en voor mijn nonkel).

We hopen dus dat die hybride technologie voldoende op poten staat en niet te veel fouten meer bevat zodat ze we op dit gebied even tevreden kunnen zijn.
Pagina: 1 2 Laatste