Advies Dual Core icm bussnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:07
Ik ga een laptop kopen en wil graag uitleg over Dual Core en / icm bussnelheid
Ik zie dat er 2 soorten Dual Core laptop´s zijn, een Dual Core en een Dual 2 Core
Mijn vraag is wat is het verschil in de praktijk tussen die 2 en wat is voor de toekomst de beste keus ?
Ik heb hem nodig voor onderweg, dus veel op accu werken en voor schoolwerk dus internetten - verslagen - berekeningen - etc. Geen game werk.
Ook heb ik iets gelezen over Quatro Core. Is dat misschien een beter keuze voor de toekomst ?
En als laatste, wat is het advies qua snelheid.
Die ik gezien heb is 2GHz met een bussnelheid van 667MHz al staat er achter Quadpumped. Wat dat betekend is mij onbekend. Ram is 3GB
De andere die ik gezien heb heeft een bussnelheid van 533 MHz met 2GB ram

Ik ben zeer benieuwd naar de uitleg en adviezen.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-01 14:23

Step

step@tweakers.net#

Wat heb je zelf al gevonden?

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik denk dat je je beter eerst nog even wat meer in kan lezen ;) Sowieso is 'Dual 2 Core' geen bestaand iets, dat is Core 2 Duo van Intel. Daarvoor had je Core Duo, maar die is zo verouderd dat je dat niet meer wilt (en het is ook bijna niet meer te verkrijgen).

Alles in laptops is tegenwoordig eigenlijk wel dualcore, Core 2 Duo is de benaming van Intel daarvoor, een Core 2 Duo is dus een dualcore-processor ;)

The devil is in the details.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De CPU's per laptop kan je zelf natrekken bij Intel wat de specificaties daarvan zijn. In principe zou je kunnen zeggen; de basis-busspeed (dus ff niet quad/duo pumped); hoe hoger, hoe sneller maar mogelijk ook veel warmer en duurder (geheugen uitbreidingen). Ook als je op de site van HP bijvoorbeeld kijkt, zie je vrij duidelijke tabellen met CPU-speed & busspeed.

Misschien dat PMG FAQ je een stuk verder helpt om te begrijpen wat er nou precies in een folder staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Quad Cores (Quattro is van Audi :+ ) zijn er nog maar net voor notebooks en waarschijnlijk dik boven je budget. Deze zijn voorbehouden aan echte krachtpatsers.

Je hebt verder Intel Core Duo, Intel Core 2 Duo, AMD Athlon X2, AMD Turion X2 en AMD Turion X2 processors. Deze zijn allemaal dual core processors.

Voor jou doeleinden volstaan eigenlijk alle processors wel. Hoe hoger de bussnelheid (bij Intel) hoe meer bandbreedte met het geheugen en de sneller de CPU. 800MHz zou mooi zijn, 667MHz is wat minder en 533MHz is eigenlijk achterhaald en wordt toegepast bij de goedkoopste processors. Alle AMD processors hebben vanwege de Direct Connect Architecture geen last van een trage FSB en staan gelijk aan een Intel FSB van maar liefst 1600MHz.

Meer informatie, advies bij aankoop, en de beste notebooks vind je ook in [NBBG] Notebook Best Buy Guide Overzicht

Dit topic gaat op slot omdat we verwachten dat een tweaker met behulp van Google deze dingen ook wel had kunnen uitzoeken ;)

Dit topic is gesloten.