Virtuele machine op SD

Pagina: 1
Acties:

• Backibaxter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Heeft er hier al eens iemand geprobeerd om een virtuele machine te draaien van op een SDHC Extreme III kaart?
Ik moet dit namelijk momenteel testdraaien voor mijn werk, mijn eerste ondervinding is dat dit ding traag gaat.

Ik had wel verwacht dat deze trager ging gaan maar niet verwacht dat het zo traag ging gaan. Daarom ben ik op zoek naar mensen die dit ook geprobeerd hebben of nog steeds doen.

Alvast bedankt voor het meedelen van jullie ervaring. :)

Verwijderd

Wat had je dan verwacht? Kijk eens naar de toegangstijden en doorvoer. Daarbij draai je het ws. via de USB-controller.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een usb-device heeft een max doorvoersnelheid van 60MBps (USB 2.0). SD-kaartjes, en zelfs SDHC-kaartjes zitten nooit aan die schrijfsnelheid, ze hebben wel een lage accesstime, maar de read en writespeeds zijn vele malen lager dan bij SSD's en harde schijven, vandaar dat het traag aanvoelt.

Er zijn wel truuks om de read/write acties deels via het interne geheugen te laten gaan om zo wearing van je geheugenkaartje/usb-device te verminderen en de boel sneller te laten werken. Zie Snel bootende OS voor webbrowser voor tips en truuks hoe via het geheugen acties te laten plaatsvinden en eventueel sneller te booten mocht dat nodig zijn. Of het 100% zeker werkt in een virtual machine kan ik je niet garanderen, maar het valt altijd te proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30
SDhc is niets meer dan SD high capacity, en dus even traag...
De snelste die ik ooit gezien heb deden 10mb/s
Misschien als je ze in RAID zet, dat het nog even snel word als een normale hd...
Maar SD is er gewoon niet voor gemaakt...
Waarom wil je (of willen ze) het uberhaupt?

Even niets...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Lees bijvoorbeeld eens deze:
http://www.tabletpcreview.com/default.asp?newsID=1096
review en vergelijking van SSD's vs HDD's vs SDHC kaartjes. Dat het langzamer is is natuurlijk logisch, omdat de SDHC kaartjes langzamer zijn dan SSD's en HDD's. Je kan nog wel wat snelheidswinst halen door snelle kaartjes te gebruiken icm een goede (snelle!) lezer. Blijft behelpen natuurlijk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Nou ik heb een 5 jaar oude SD-card van 1GB en die doet toch echt meer dan 20MB/sec .. 10MB/sec was toen al sneu en vandaag de dag helemaal.

Het grotere probleem is een cardreader vinden die een fatsoenlijke doorvoer afhandeld. Heb je daar een kaartje dat 30MB/sec of meer doet, maar je reader capped op 6MB/sec .. ja dat schiet niet op.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb hier zo'n Sandisk Extreme III kaartje van 4GB. Afhankelijk van de cardreader die ik gebruik haalt ie zo'n 4MB/s gemiddeld tijdens een normale filecopy.

Eea. zit hem echt in de cardreader. Want als ik hem gebruik met de meegeleverde cardreader zit ie al snel boven de 10MB/s.

[ Voor 28% gewijzigd door kalizec op 28-01-2009 15:24 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

je kaart gaat wel snel slijten als je hem vaak gebruikt. Ik weet niet welk os je wilt draaien maar onder linux is het mogelijk een hoop loggging uit te zetten en een ram drive te gebruiken zodat je kaart langer meegaat.

• Backibaxter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben nu nog wat performance testen aan het doen en ga ze nu ook vergelijken met verschillende card readers.

Ik geef de resultaten hier nog terug.
Pagina: 1