[exchange] gebruiker moet uit meerdere namen kunnen email

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 07:47
SBS2003 systeem met exchange en een gebruiker die voor meerdere organisaties werkt.

Stel persoon Jurjen, werkt voor bedrijf "uitzend" met domein @uitzend.nl

in zijn gebruikerseigenschappen is ingesteld dat die email ontvangt op de volgende adressen:
administratie@uitzend.nl
info@uitzend.nl
jurjen@uitzend.nl

deze laatste is als primary aangemerkt, dus als hij uitgaande mail verstuurd, zie je jurjen@uitzend.nl

nu gaat hij vanuit de zelfde werkplek en computer nog een bedrijf bestieren zeg, "werving" met domein @werving.nl

nu wil hij hier de email adressen info@ en jurjen@ gaan voeren.
Voor binnen komende email is dit geen probleem, alles komt in dezelfde mailbox terecht. Maar uitgaande email, zal jurjen@uitzend blijven ook al wil hij voor ander bedrijf emailen. Normaal outlook met meerdere POP3 kun je zelf kiezen uit naam van welke je wil sturen, Exchange kan dit dus niet.

1. Zijn hier oplossingen voor met behoud van 1 mailbox?

2. Er is een oplossing lijkt me waar de gebruiker Jurjen een 2e mailbox krijgt toegewezen. Hoe doe ik dit op de meest elegante wijze? Moet je hier een volledige user voor aanmaken met mailbox? Of kun je een losse mailbox aanmaken?
"nope...but you can create a user, create the mailbox, disable the user

account, and assign permissions for others on the mailbox..."
Is wat ik via Google vond, is dit een goeie oplossing??

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 14:50

chromeeh

the Gnome

Dit is makkelijk op te lossen, veronderstelt dat je je exchange hebt vertelt dat hij (of zij :P) mail moet accepteren van domein uitzend.nl & werving.nl :)

Maak een account aan met als primair adres: @werving.nl
Geeft de user rechten op de mailbox (send on behalf) en dan moet dat goed gaan.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 07:47
chromeeh schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:26:
Dit is makkelijk op te lossen, veronderstelt dat je je exchange hebt vertelt dat hij (of zij :P) mail moet accepteren van domein uitzend.nl & werving.nl :)

Maak een account aan met als primair adres: @werving.nl
Geeft de user rechten op de mailbox (send on behalf) en dan moet dat goed gaan.
dit heb ik dus toevallig net gedaan:
1. nieuwe user werving met mailbox
2. deze mailbox rechten gegeven voor gebruiker jurjen
3. in outlook jurjen bij exchange een 2e mailbox laten openen

Probeer waar ik tegen aan loop:
als jurjen in postvak van Werving op een email replied of een nieuwe email opstelt, dan komt er ook gebruiker "topcoat" te staan uit wiens nama wordt verzonden, maar:

1. er komt af en toe een relay fout terug van de exchange, en daarna dat de email onbezorgbaar is.
2. sommige mails komen wel aan, maar dan is de afzenden "jurjen@uitzending.nl" ipv "jurjen@werving.nl"

wat kan dit zijn???

EDIT:
Ik had die sent on behalf toch niet aangezet, nu wel. Maar:

ik krijg eerst een

Your message has been successfully relayed to the following recipients, but the requested delivery status notifications may not be generated by the destination.

melding voordat het bericht bij mij wordt aangeleverd. Als ik uit zijn primaire mailbox stuur, krijg ik die melding niet.

Oeps, my mistake, hij heeft altijd delivery notifications aanstaan, dat is natuurlijk het probleem.

Zit ik nog met 1 probleem:

de email komt wel binnen vanuit de goede naam maar:

Jurjen Delhaye [jurjen@uitzend.nl]; namens; werving [jurjen@werving.nl]

Kan dat namens niet weg??? Het moet gewoon lijken alsof het een losse emailbox is, en hij niet "namens" iets stuurt. Ff verder googelen of er iets mee te doen is!

EDIT2
blijf mezelf corrigeren, en volgens onderstaande link zou het door het instellen van "Send as" in de beveiliging het moeten verhelpen
http://www.cryer.co.uk/br...h_howto_grant_send_as.htm

niet dus, krijg dan nog steeds "namens" of helemaal niks als ik hem uitzet...

[ Voor 35% gewijzigd door trekker22 op 28-01-2009 14:49 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is