SBS2003 systeem met exchange en een gebruiker die voor meerdere organisaties werkt.
Stel persoon Jurjen, werkt voor bedrijf "uitzend" met domein @uitzend.nl
in zijn gebruikerseigenschappen is ingesteld dat die email ontvangt op de volgende adressen:
administratie@uitzend.nl
info@uitzend.nl
jurjen@uitzend.nl
deze laatste is als primary aangemerkt, dus als hij uitgaande mail verstuurd, zie je jurjen@uitzend.nl
nu gaat hij vanuit de zelfde werkplek en computer nog een bedrijf bestieren zeg, "werving" met domein @werving.nl
nu wil hij hier de email adressen info@ en jurjen@ gaan voeren.
Voor binnen komende email is dit geen probleem, alles komt in dezelfde mailbox terecht. Maar uitgaande email, zal jurjen@uitzend blijven ook al wil hij voor ander bedrijf emailen. Normaal outlook met meerdere POP3 kun je zelf kiezen uit naam van welke je wil sturen, Exchange kan dit dus niet.
1. Zijn hier oplossingen voor met behoud van 1 mailbox?
2. Er is een oplossing lijkt me waar de gebruiker Jurjen een 2e mailbox krijgt toegewezen. Hoe doe ik dit op de meest elegante wijze? Moet je hier een volledige user voor aanmaken met mailbox? Of kun je een losse mailbox aanmaken?
"nope...but you can create a user, create the mailbox, disable the user
account, and assign permissions for others on the mailbox..."
Is wat ik via Google vond, is dit een goeie oplossing??
Stel persoon Jurjen, werkt voor bedrijf "uitzend" met domein @uitzend.nl
in zijn gebruikerseigenschappen is ingesteld dat die email ontvangt op de volgende adressen:
administratie@uitzend.nl
info@uitzend.nl
jurjen@uitzend.nl
deze laatste is als primary aangemerkt, dus als hij uitgaande mail verstuurd, zie je jurjen@uitzend.nl
nu gaat hij vanuit de zelfde werkplek en computer nog een bedrijf bestieren zeg, "werving" met domein @werving.nl
nu wil hij hier de email adressen info@ en jurjen@ gaan voeren.
Voor binnen komende email is dit geen probleem, alles komt in dezelfde mailbox terecht. Maar uitgaande email, zal jurjen@uitzend blijven ook al wil hij voor ander bedrijf emailen. Normaal outlook met meerdere POP3 kun je zelf kiezen uit naam van welke je wil sturen, Exchange kan dit dus niet.
1. Zijn hier oplossingen voor met behoud van 1 mailbox?
2. Er is een oplossing lijkt me waar de gebruiker Jurjen een 2e mailbox krijgt toegewezen. Hoe doe ik dit op de meest elegante wijze? Moet je hier een volledige user voor aanmaken met mailbox? Of kun je een losse mailbox aanmaken?
"nope...but you can create a user, create the mailbox, disable the user
account, and assign permissions for others on the mailbox..."
Is wat ik via Google vond, is dit een goeie oplossing??