Ik ben bezig om te pogen om het oude "Send as" weer werkend te krijgen ipv On behalf op mn exchange testbakkie.
Kennelijk vinden ze t bij microsoft leuk om die "goede oude" oplossingen ver weg te stoppen maar heb m gevonden
even het stukje tekst in het engels:
Dus eruit gehaald en nogeens testen, het 'lijkt' te werken op een toegangsprobleempje na..
krijg nu mailtjes terug met de melding:
Even ter verduidelijking zodra de user in de "Send on behalf" lijst staat werkt het dus wel, maar dan gaan de mailtjes meteen weer "on behalf of" de deur uit
mijn vraag is waar ik nu eigenlijk verder zou kunnen zoeken.. welke rechten zou ik mee kunnen spelen zodat de mailtjes wel doorkomen, of is er nog ergens een iets gedetaileerdere foutmelding te vinden want echt veel zegt dit mailtje niet
alvast bedankt!
Kennelijk vinden ze t bij microsoft leuk om die "goede oude" oplossingen ver weg te stoppen maar heb m gevonden
even het stukje tekst in het engels:
Na dit gedaan te hebben bleef ie nogsteeds on behalf verzenden tot ik erachter kwam dat de user nog in de "Send on behalf" lijst stondGranting 'Send As' rights to an Exchange 2003 user
1. Run Active Directory Users and Computers and select the View menu and select Advanced Features.
2. Select the User object that will be Send on Behalf of(i.e. BlogDirector).
3. Right-click the object and select Properties.
4. Under Security Tab -> Click Advanced, click Add and type the username (i.e. joe.blog) that you want to grant Send As permissions to.
5. Click Check Names to make sure you have the name right and then click OK.
6. In the Permission Entry dialog, select "This object only" in the "Apply to" dropdown, and then check "Allow" under "Send As" in the Permissions list. Make sure no other permissions are being explicitly granted.
7. Click OK to all to close the dialogs boxes.
Dus eruit gehaald en nogeens testen, het 'lijkt' te werken op een toegangsprobleempje na..
krijg nu mailtjes terug met de melding:
let vooral niet op de keuze in namen voor Domain/hostnamepietpiraat@xs4all.nl on 17-3-2008 11:41
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=local/DC=je-mamma:IKBENJEMAMMA
Even ter verduidelijking zodra de user in de "Send on behalf" lijst staat werkt het dus wel, maar dan gaan de mailtjes meteen weer "on behalf of" de deur uit
mijn vraag is waar ik nu eigenlijk verder zou kunnen zoeken.. welke rechten zou ik mee kunnen spelen zodat de mailtjes wel doorkomen, of is er nog ergens een iets gedetaileerdere foutmelding te vinden want echt veel zegt dit mailtje niet
alvast bedankt!