Toon posts:

Interne hdd unreadable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2e interne hdd, gebruikt voor opslag van data is in My Computer niet meer te zien. In de BIOS is deze nog zichtbaar en ook in schijfbeheer. Hier staat echter dat deze Unreadable is.

In schijfbeheer staat Disc 0, mijn Windows hdd als basic en Disc 1 als Dynamic en deze is Unreadable. Nu heb ik al het nodige gegoogled en gelezen, maar kom er niet uit. Heb hier eerlijk gezegd geen verstand van.

Kan iemand mij misschien verder helpen? :|

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je schijf eens met de tool van de fabrikant. Zie ook: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?. Ben bang dat er toch hardwarematig iets stuk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 28-01-2009 09:00 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt voor de tip.

Heb het program gedownload, maar die kan niks doen omdat de disc dynamic is.
Verder heb ik in de bios SMART enabled, maar krijg verder geen melding.

Als ik het goed begrijp is de volgende stap kijken of ik de data kan restoren?
Dan moet ik hier eerst een externe HDD voor gaan kopen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit staat voor zover ik weet in de FAQ. OM FAQ

Of jij eerst een externe hd moet kopen, dat moet je zelf weten. Waarvoor denk jij die nodig te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Externe HDD heb ik nodig om de data die ik kan recoveren op op te slaan. De andere interne HDD heeft niet genoeg ruimte. Dit hangt overigens wel af hoeveel data er gered kan worden.

Ben nu met GetDataBack bezig te kijken wat ik kan redden.

Zover ik in de FAQ kan zien is dit de stap die ik nu moet nemen. Daarna zou ik dynamic disc om kunnen zetten in basic disc zodat het proggie van WesternDigital ermee aan de slag kan.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Zoals eerder gezegd, heb ik hier erg weinig kaas van gegeten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook een interne hd kopen. Dat is een beetje afhankelijk van je aansluitmogelijkheden, beschikbare ruimte in de kast en je eisen en wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je gelijk in. Had al in de planning staan om met een paar maand een externe HD bij te kopen voor extra backup ruimte en om data die ik toch niet snel verwacht te gebruiken op weg te kunnen schrijven. Zal dit dus waarschijnlijk moeten vervroegen, maar goed...als ik de data grotendeels kan herstellen is dat niet zo erg. Zoals het er nu naar uitziet is de data op 1 van de 2 partities uberhaupt niet meer terug te krijgen.
Pagina: 1