VLC is per definitie traag, en past geen videoaccelatie toe. Afaik. Als je video's wil afspelen, gebruik van MPC-HC. Dat is het enige programma wat ik ken wat zonder al te veel gezeik alles netjes afspeelt.
Hmm, zal het van de week eens daarmee proberen.
Moet zeggen dat jouw omschrijving de lading dekt hoe ik over VLC denk, dus het zal mij benieuwen.
Moet zeggen dat jouw omschrijving de lading dekt hoe ik over VLC denk, dus het zal mij benieuwen.
Ik lees op internet steeds meer reacties van mensen met een XPS 1340 met een kapotte jackplug waardoor de interne speakers niet gebruikt kunnen worden (en voor zover ik kan lezen ook niet softwarematig)
Heeft hier niemand hier last van?
Maar als het toch gebeurd, zou je dan de speakers kunnen verbinden met de jackplug intern? Lijkt me dat je dit signaal gewoon kunt opsplitsen in links en rechts en die aan de speakers verbinden? Want de jackplug doet het verder wel gewoon alleen geeft hij continu het signaal door dat er iets aangesloten is waardoor de interne speakers uitgezet worden.
Maar stel dat dat kan, hoe zit het dan met het vermogen wat de jack uitstuurt. Ik kan hier op internet niet veel over vinden over laptops in het algemeen. Hoe groot is het vermogen wat de jack uitstuurt? En hoe groot is het vermogen wat de speakers van het moederbord krijgt?
Heeft hier niemand hier last van?
Maar als het toch gebeurd, zou je dan de speakers kunnen verbinden met de jackplug intern? Lijkt me dat je dit signaal gewoon kunt opsplitsen in links en rechts en die aan de speakers verbinden? Want de jackplug doet het verder wel gewoon alleen geeft hij continu het signaal door dat er iets aangesloten is waardoor de interne speakers uitgezet worden.
Maar stel dat dat kan, hoe zit het dan met het vermogen wat de jack uitstuurt. Ik kan hier op internet niet veel over vinden over laptops in het algemeen. Hoe groot is het vermogen wat de jack uitstuurt? En hoe groot is het vermogen wat de speakers van het moederbord krijgt?
Heb ik zelf nooit last van gehad gelukkig. Zie ook niet echt in hoe dat bij de mijne ooit zou kunnen gebeuren.
Het zijn vrij solide inputs?
Let er wel op dat dit beestje bekend staat om de slechte koeling; het scherm schuift grotendeels over het koelingsrooster
Met als gevolg dat je fans vaak kei_hard aan het blazen zijn en je laptop super heet wordt.
Het zijn vrij solide inputs?
Let er wel op dat dit beestje bekend staat om de slechte koeling; het scherm schuift grotendeels over het koelingsrooster

Het is ook niet echt dat merkbaar fysiek kapot gaat, maar intern in de plug gaat er iets fout waardoor hij continu niet/wel een constante waarde aangeeft (wat dan inhoud dat er iets verbonden is)
Dat had ik inderdaad ook al gelezen. Als semi-oplossing zag ik dat je een koperen plaatje tussen de heatsink en gpu/cpu/iets? kunt stoppen ipv het materiaal wat er standaard tussen zit (soort van kussentje) wat niet heel goed warmte geleid (en dat in combinatie met het scherm voor de uitgang)
Dat had ik inderdaad ook al gelezen. Als semi-oplossing zag ik dat je een koperen plaatje tussen de heatsink en gpu/cpu/iets? kunt stoppen ipv het materiaal wat er standaard tussen zit (soort van kussentje) wat niet heel goed warmte geleid (en dat in combinatie met het scherm voor de uitgang)
Heb je daar misschien een link van? Wil ik weleens proberen dan.
http://forum.notebookrevi...-8400m-gs-copper-mod.html
edit: dit is de verkeerde. Ik kan de goede zo snel niet vinden. Maar misschien is deze ook een heel eind hetzelfde
edit: dit is de verkeerde. Ik kan de goede zo snel niet vinden. Maar misschien is deze ook een heel eind hetzelfde
[ Voor 34% gewijzigd door Markos op 17-04-2012 15:11 ]
Awesome, dankje 
Ziet er goed uit, maar ik ben benieuwd of zo'n kleine aanpassing heel veel zal uitmaken.
Ziet er goed uit, maar ik ben benieuwd of zo'n kleine aanpassing heel veel zal uitmaken.
Hier over de m1330 mod bij de Studio XPS 13
http://forum.notebookrevi...84-copper-mod-1340-a.html
En hier thermal paste vervangen bij de XPS 13 (1340)
http://forum.notebookrevi...te-replacement-guide.html
Studio XPS 13 = 1340 toch?
edit: welke geluidskaart zit er precies in deze laptop?
http://forum.notebookrevi...84-copper-mod-1340-a.html
En hier thermal paste vervangen bij de XPS 13 (1340)
http://forum.notebookrevi...te-replacement-guide.html
Studio XPS 13 = 1340 toch?
edit: welke geluidskaart zit er precies in deze laptop?
[ Voor 33% gewijzigd door Markos op 17-04-2012 15:31 ]
1340 inderdaad.
Geluidskaart zou ik vanavond thuis voor je kunnen checken.
Kan het online niet zo 1-2-3 vinden.
EDIT: NVIDIA High Definition Audio (right..)
Geluidskaart zou ik vanavond thuis voor je kunnen checken.
Kan het online niet zo 1-2-3 vinden.
EDIT: NVIDIA High Definition Audio (right..)
[ Voor 21% gewijzigd door Ken. op 17-04-2012 19:38 ]
Zo, scherm is vandaag voor de 3de keer vervangen.
1ste scherm is vervangen omdat de backlight het in sommige posities begaf.
2de scherm is vervangen omdat een schanier scheef was gaan staan.
3de scherm is vervangen omdat de webcam er geen zin meer in had.
Ben nu aan mijn 4de scherm toe maar kan allemaal maar zeggen dat ik blij ben dat ik NBD-service heb. De garantie is uitstekend en zo ook de oplossingen. Blijf het een fijne laptop vinden ondanks dat mijn scherm nu al 3 keer is vervangen.
1ste scherm is vervangen omdat de backlight het in sommige posities begaf.
2de scherm is vervangen omdat een schanier scheef was gaan staan.
3de scherm is vervangen omdat de webcam er geen zin meer in had.
Ben nu aan mijn 4de scherm toe maar kan allemaal maar zeggen dat ik blij ben dat ik NBD-service heb. De garantie is uitstekend en zo ook de oplossingen. Blijf het een fijne laptop vinden ondanks dat mijn scherm nu al 3 keer is vervangen.