Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 18:44
Zag vandaag op andere forum waar ze praten over rear caps die aangepast zijn met meerdere ventilatie gaten.
En deze zouden beschikbaar zijn bij dell. Zal van de week als ze mij terugbellen er is om vragen :)

Bedoel met de rearcaps deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.surfhost.nl/243980819.jpg

Waar dan meerdere gaten bij zijn gemaakt.

Ook las ik dat dell met wat testen bezig zijn voor nieuwe ventilatie systeem.
Originally Posted by ws2112 on Notebookreview
I had a chat with dell tech support this evening and the guy confirmed that Dell is testing a new ventilation system on the SXPS16. He told me that Dell will roll out the new ventilation system after the testing phase has been done, and we will be notified by Dell on the replacement program. So I'm not really excited to try on the v2 version yet until Dell has done their researches right this time.
Maar ging daar over XPS16 ben benieuwd of dit ook voor de XPS13 gebeurd.
Want bij het gebruik maken van de 9500 wordt die toch aardig warm.

[ Voor 90% gewijzigd door mklcln op 26-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
WoBaDijk schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:32:
Voor de mensen die er geintresseerd in zijn: Er staat een nieuwe bios (A06) op de Dell site.

Verbeteringen volgens Dell:
1. Modify ODD eject behavior in Windows.
2. Enhance thermal function.
bedoelen ze met punt 2 dat ze de koelings functie verbeterd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131527

Zo...

gisteren is iemand van Getronics hier geweest (namens Dell)
Bijne mijn hele laptop is vervangen: Toetsen, beeldscherm(compleet met achterkant), moederboard en processor met fan.
Het gapende bij het scharnier is hierdoor minder, spatiebalk werkt nu normaal en de hitteontwikkeling is een stuk lager.

Mensen die het warmteontwikkeling probleem hebben: bel met dell en laat het ze repareren!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Anoniem: 131527 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:21:
Zo...

gisteren is iemand van Getronics hier geweest (namens Dell)
Bijne mijn hele laptop is vervangen: Toetsen, beeldscherm(compleet met achterkant), moederboard en processor met fan.
Het gapende bij het scharnier is hierdoor minder, spatiebalk werkt nu normaal en de hitteontwikkeling is een stuk lager.

Mensen die het warmteontwikkeling probleem hebben: bel met dell en laat het ze repareren!

Succes
Wat hebben ze precies dan gedaan tegen de warmte ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
RemkoDJ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:02:
[...]

Wat hebben ze precies dan gedaan tegen de warmte ontwikkeling?
Idem dezelfde vraag.

Overigens nog nagevraagd over nieuwe ventilatiesysteem en de rearcaps de NL TD van Dell weet van niks. Als er toevallig aanpassingen gedaan worden dan krijg je dit te horen zei een medewerker van TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198092

Ik ben vanplan om een xps 13 aan te schaffen.
Nu is mijn vraag, kun je de garantie (pickup & return ) na het standaard 1 jaar verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
ze zeggen van wel. Ik meen zelfs dat Dell je een mailtje van tevoren stuurt om aan te geven dat het bijna verloopt en/of je wilt verlengen. Maar zeker ben ik er niet van ik heb dit ook maar gehoord van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 20:26
Je kan informatie opvragen via telefoon of via de dell website (services tab). Men kan ten alle tijden de garantie verlengen, als ze niet verlopen is, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Nieuwe zeer uitgebreide review toegevoegd (Hothardware).
Zeer handig voor mensen die een overzicht van de testen van het systeem willen zien.

[ Voor 43% gewijzigd door mklcln op 07-05-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Ik vind het overigens ook erg matig dat er maar 1 USB poort op zit, Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Er zit maar 1 USB poort op, maar de SATA poort kan ook worden gebruikt voor USB apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Ken. schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:12:
Er zit maar 1 USB poort op, maar de SATA poort kan ook worden gebruikt voor USB apparaten.
Wtf, das cool... Dat wist ik niet eens... Wat is de overdrachtssnelheid van die? Gewoon 2.0 of 1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

2.0 :)

Een derde poort was echter geen overbodige luxe geweest.
Goede oplossing hiervoor is natuurlijk een Bluetooth muis waardoor je weer een poortje over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Mmm al een tijdje in gesprek met TD van dell over 2 errors maar voornamelijk de error van mijn bluetooth (Dell Bluetooth 410) wanneer ik op batterij werk want elke keer schakelt deze zich uit enz terwijl powersaving hiervoor uit staan.

Zie errormeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://images.surfhost.nl/847359527.jpg

Iemand meer die dit ook heeft toevallig??

Overigens is Bios versie A07 gereleased paar dagen geleden.
Url:
Bios A07
Fixes:
Enhance memory compability and improve some system stability issue.

en ook zijn er Nvidia drivers gereleased.
Url:
Nvidia Drivers 179.82
Fixes:
Hybird function enhancement on save power mode.

[ Voor 37% gewijzigd door mklcln op 23-05-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 13:33

Jack

MHz Matters

Sinds vandaag ook trotse bezitter van de SXPS 13, die al was voorzien van de laatste A07 bios.

Ik ben inmiddels wel aardig bekend met alle problemen rondom dit model en ook hier heb ik problemen met de DPC Latency (elk 5e balkje is een uitschieter rond de 3000us) helaas.

En mijn luidsprekers zijn stuk. Er komt enkel heel zacht geluid uit, echter losse speakers aan de koptelefoon uitgang doen het prima. Maar ik heb even gebeld met de helpdesk en ze sturen morgen een mannetje langs die de speakers komt vervangen.

Ik ben ook nog wel benieuwd of er nieuwe rearcaps komen. Dat lijkt mij geen overbodige luxe, aangezien het voor een groot deel bedekt wordt door het scherm. Ik draai normaal met Energiebeheerschema: Energie besparing en dan valt het nog wel mee qua temperaturen (THRM: 56* C, CPU 46*C, GPU 56* C, aldus CPUID Hardware Monitor) en draait de ventilator constant, rustig en vrij stil. Bij hoge prestaties wordt de linker bovenhoek echter nog wel flink heet en begint de fan aardig hard te loeien.

Verder prima laptopje hoor :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Jack schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:07:
En mijn luidsprekers zijn stuk. Er komt enkel heel zacht geluid uit, echter losse speakers aan de koptelefoon uitgang doen het prima. Maar ik heb even gebeld met de helpdesk en ze sturen morgen een mannetje langs die de speakers komt vervangen.
Inmiddels zijn er al 2 mensen van Getronics langs geweest. De eerste heeft gisteren de 'bovenkant' van de laptop vervangen, het deel waar de speakers in zitten, helaas zonder resultaat. Vanochtend is de tweede langs gekomen en die heeft het moederbord vervangen. Nu werkt het geluid weer naar behoren!

Echter kwam ik er gister middag achter dat het scherm in de linkerboven hoek los laat:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/9717/dellstudioxps13schermlo.jpg
Groot plaatje

Vandaag even overlegd met de man van Getronics en die komt morgen weer langs om er een geheel nieuw scherm op te zetten :+ Dus weer gezellig koffie drinken met de monteur...

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 27-05-2009 16:44 . Reden: link naar grote versie toegevoegd ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303887

Ben van plan er vandaag ook eentje te bestellen.
Heb reeds een nieuw topic begonnen... :s Misschien dit maar weg halen? |:(

Nieuw op het forum ;)

Weet iemand hoe het zit met de extra batterij die je kan bestellen op de site van Dell?
Ik vind enkel een M1330 lithium-ion batterij (6cel, 56w)... Is dit geen batterij voor de oudere versie?
Of is deze ook compatibel met de XPS 13?

Ik hoop vandaag nog meer te weten... Er staat een lekkere 170euro korting op de 2,66Ghz XPS 13 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Ik kan de extra batterij ook zo gauw niet vinden.

Dus als je de laptop vanavond nog wilt bestellen, dan moet je morgen gewoon even met de klantenservice bellen en zeggen dat je er nog een extra accu bij wilt.

Of je haalt een extra accu ergens anders vandaan. Op Ebay bijvoorbeeld zijn de accu's een stuk goedkoper te vinden:
http://cgi.ebay.nl/Dell-S...|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Trouwens hier nog een kortingscoupon: 560THWX4LLDKDZ (gelding t/m 27 mei)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303887

Dank je voor de snelle reply Jack!
Slim gezien om gewoon later mijn order aan te passen. Of eventueel gewoon via e-bay te bestellen..

De kortkigscoupon lijkt niet te werken :|

Toch bedankt voor het gebaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 14:37
Ik heb ook al zo'n 2 maanden de xps 13 in bezit. Ben uiterst tevreden en heb weinig problemen.
Alleen onderaan mn laptop zitten twee van die plastic strips (denk om je beeldscherm te beschermen), eentje daarvan zat los en is nu zelfs eraf. Beetje jammer... Denken jullie dat Dell me dat kan toesturen, dat ik het zelf erop plak? En als mn laptop op een tafel staat kan deze af en toe een beetje wiebelen, staat niet helemaal stabiel voor mn gevoel, iemand anders hier ook last van? Al met al geen écht grote problemen al zou het wel fijn zijn als ik dit kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon voor elk probleem, waaraan je irriteerd gewoon Dell bellen, als je nog binnen het garantie periode zit dan. Vind namelijk dat je wel genoeg betaald voor zo'n laptop, dan mag hij ook wel zonder mankementen zijn. Dell zal je denk ik ook altijd wel proberen te helpen. Zoniet, gewoon blijven terugbellen. Meestal komt het wel goed. De telefoonnummer van XPS Premium Support is 0206744594, die is dacht ik 24 uur bereikbaar. Alleen tot 17:00 in het Nederlands, daarna is het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Laatst online: 22-06 20:33

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb na veel problemen met mijn XPS 1330( videokaart en led scherm) van dell een studio 13 opgestuurd gekregen. Nu heb ik hier meteen naast vista windows 7 RC 64bit geïnstalleerd. Ik verwacht al wat problemen met de hybrid sli en die zijn er ook. Bij het switchen tussen de configuraties wil de laptop nog wel eens vastlopen. Zijn er hier mensen die de studio 13 met windows 7 hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:46
Beste mensen,

Ben van plan de volgende config te bestellen en vroeg me af of na lange tijd er nog steeds veel problemen komen kijken bij dit model:
Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 1.066 MHz, 3 MB)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 jaar Premium garantiesupport
13,3" WXGA (1.280 x 800) CCLF-beeldscherm met TrueLife
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
256 MB nVidia® 9500m grafische kaart
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Accessoires
No Security/Anti-Virus Protection - Dutch
No Carry Case
Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)
Services & Software
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
N06X1302
Studio XPS 13 Order - Netherlands
Dutch - Documentation Studio XPS 13
Studio XPS 13 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
90 W-wisselstroomadapter
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
1 Year Premium Warranty Support
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
Mis ik iets? En doen er zich nog veel problemen voor bij de laatste nieuwe bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
ellow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo te zien mis je niks. Heb je een LED scherm ?
Heb even geen idee waar CCLF voor staat namelijk.

Heb de mijne nu alweer een paar maandjes en bevalt nog steeds prima.
"Ik zeg: doen !" (:'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Ik vind het ook een best fijn systeem. De problemen die ik had/heb worden toch gewoon opgelost :P.
Is over het algemeen een mooi laptopje om te zien :) Die voor mijn gevoel ook zeer stevig aanvoeld.

Overigens zijn een aantal problemen opgelost dmv bios, firmware en driver updates.

[ Voor 30% gewijzigd door mklcln op 09-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
Welke SSD hebben ze bij die configuraties? Je kan kiezen tussen 128 en 256gb, maar kan niet vinden welk merk het is. Ik zie wel dat je ook losse SSD's kunt kopen bij Dell, maar zijn dat dezelfde als die je in de XPS 13 kunt laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
ahbruinsma schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:38:
Welke SSD hebben ze bij die configuraties? Je kan kiezen tussen 128 en 256gb, maar kan niet vinden welk merk het is. Ik zie wel dat je ook losse SSD's kunt kopen bij Dell, maar zijn dat dezelfde als die je in de XPS 13 kunt laten zetten?
Volgens mij levert dell de samsung ssd`s van alleen 128gb. Welke type dit zijn weet ik niet precies.

[ Voor 6% gewijzigd door mklcln op 09-06-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Ok bedankt mensen! Dan ga ik hem nu bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
is die 130,- meer voor een WLED scherm echt de moeite waard? zijn die CCLF schermen slecht dan?

bleh om 00:00 vervalt de korting :|

moet echt ff weten of die CCLF schermen echt te brak zijn tov de WLED's

[ Voor 37% gewijzigd door AaiGht op 09-06-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die CCLF zullen heus niet slecht zijn lijkt me.
WLED bevalt gewoon prima, maar wellicht had ik nieteens verschil gemerkt als ik 'm niet had gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Iemand nog nieuwe omtrend de eventuele aanpassingen aan de cases m.b.t. de enorme verhitting?
Er werd poosje over gesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Laatst online: 11-06 14:37
De nieuwe bios is uit voor de liefhebbers.. versie A08 ;-)
- Enhance graphic controller performance.
- Enhance system memory performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
maartenvr schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:13:
De nieuwe bios is uit voor de liefhebbers.. versie A08 ;-)
- Enhance graphic controller performance.
- Enhance system memory performance.
Toevallig gisteren ook gezien maar merkte op dat het ook een update is die voor nieuwe rev van moederbord namelijk B02 is. Paar mensen ondervinden door deze update problemen met rev B01.
De rev van je MB kan je zien met programma CPU-Z.

Ikzelf heb hem nog niet geupdate want morgen wordt misschien mijn MB vervangen.

Tevens nog update over mijn bluetooth probleem. Wat ze bij TD niet snappen en ik zelf nog moest uitleggen.
Ik kreeg telkens van de TD de bluetooth (Dell Bluetooth 410+UWB), deze is niet goed werkzaam met de xps13. Heb ik hun moeten vertellen of ze niet eens een keer een Dell Bluetooth 370 kunnen sturen ivm met troubleshooting want we willen weten waar het aan lag. Uiteindelijk lag het dus daaraan maar wel eerst 4x Dell Bluetooth 410 erin gehad.

Ooh ook nog leuk is dat nu de monteur ook nog eens krassen veroorzaakt heeft :( op de cover.
Wordt misschien niet vergoed want valt onder cosmetische schade wat een bullshit :(
Al ben ik het hier niet mee eens en heb er ook even werk van laten maken.

Maar ja eerst hebben ze MB vervangen en nu heb ik een nieuwe MB die nog slechter werkt.
Moet 2 keer de powerbutton indrukken omdat ik bij eerste keer geen beeld enz krijg bij 2de keer wel.
Mogen ze morgen weer klussen.

[ Voor 30% gewijzigd door mklcln op 19-07-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik wil ook een XPS13 aankopen. Er zijn momenteel weer kortingen en zo...
Ik ben al een week aan het zoeken naar een machine ... en kwam uiteindelijk bij de XPS13.
Maar ik ben al half vergruwd door al die negatieve reacties van het afgelopen half jaar.
Zou graag weten als het nu al beter gaat met deze laptops?

En voor de mensen die niet weten wat WLED/CCLF is:
cclf is het traditionele systeem met backlights
wled is dus 'nieuwer', hier zorgen leds voor het licht, met als voordeel: iets energiezuiniger, iets compacter/lichter, makkelijker regelbaar/dimbaar. De meeste fabrikanten houden ook graag de reclamepraatjes 'helderder', 'contrastrijker', 'betere kleuren' bij de hand, maar als het nou echt zo een verschil maakt .....

Voor de rest zou ik ook graag reacties horen ivm de support hier in belgië :)

[ Voor 5% gewijzigd door SideShow op 25-07-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Volgens mij valt het mee met die reacties. Ik ben in ieder geval nog steeds tevreden met mijn exemplaar.
Enige minpunt dat me te binnen schiet is de touch 'strip' die het vaker niet doet dan wel, maar verder is het een super ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

SideShow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:23:
Ik wil ook een XPS13 aankopen. Er zijn momenteel weer kortingen en zo...
Ik ben al een week aan het zoeken naar een machine ... en kwam uiteindelijk bij de XPS13.
Maar ik ben al half vergruwd door al die negatieve reacties van het afgelopen half jaar.
Zou graag weten als het nu al beter gaat met deze laptops?

En voor de mensen die niet weten wat WLED/CCLF is:
cclf is het traditionele systeem met backlights
wled is dus 'nieuwer', hier zorgen leds voor het licht, met als voordeel: iets energiezuiniger, iets compacter/lichter, makkelijker regelbaar/dimbaar. De meeste fabrikanten houden ook graag de reclamepraatjes 'helderder', 'contrastrijker', 'betere kleuren' bij de hand, maar als het nou echt zo een verschil maakt .....

Voor de rest zou ik ook graag reacties horen ivm de support hier in belgië :)
Ik zou echt NOOIT meer kiezen voor een CCFL scherm. Ik heb ervaring met beide soorten displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

..want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Volgens hem maakt het dus wel een visueel merkbaar verschil blijkbaar :)

Ik heb mn XPS 13 zondag besteld, ... binnenkort eindelijk mobiel, met kracht én stijl 8)
En tegelijkertijd mn eerste laptop (desktop verkocht omdat ik toch nog amper spelletjes speel)
Wordt spannend, ik verwacht hem volgende week.

Trouwens een vraag: ik verwacht een vista met bloatware .... mijn idee is van direct te formatteren, te herpatitioneren en te herinstalleren. Liefst windows 7 rc ofzo :) Iemand ervaringen? En met drivers? Lukt dit allemaal vlotjes? Moest het toch niet meezitten, dan kan je wellicht zonder problemen terug vista installeren met de meegeleverde cd's?

[ Voor 29% gewijzigd door SideShow op 29-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
SideShow schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Volgens hem maakt het dus wel een visueel merkbaar verschil blijkbaar :)

Ik heb mn XPS 13 zondag besteld, ... binnenkort eindelijk mobiel, met kracht én stijl 8)
En tegelijkertijd mn eerste laptop (desktop verkocht omdat ik toch nog amper spelletjes speel)
Wordt spannend, ik verwacht hem volgende week.

Trouwens een vraag: ik verwacht een vista met bloatware .... mijn idee is van direct te formatteren, te herpatitioneren en te herinstalleren. Liefst windows 7 rc ofzo :) Iemand ervaringen? En met drivers? Lukt dit allemaal vlotjes? Moest het toch niet meezitten, dan kan je wellicht zonder problemen terug vista installeren met de meegeleverde cd's?
Bloatware valt opzich wel vond ik toen ik hem kreeg heb erger gezien.
Tevens draait W7 er best lekker op alleen je zit nog een beetje met de drivers maar je kan vista driver gebruiken :D

En de meegeleverde vista cd is een clean windows cdtje + drivers dus antwoord op je vraag is ja zonder problemen een reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dell 'bloatware' kun je allemaal gewoon uitzetten hoor. Heb je echt geen complete reinstall voor nodig.
Tenzij je echt tijd over hebt en je je kapot verveelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

voila, 7 staat erop, alles vers en clean :)

alles ok met deze laptop, bevalt me goed nu na 2 dagen :) hopelijk blijft het zo

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow op 07-08-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hierbij toch nog een vraagje

Welke driver/software moet ik installeren om in windows 7 ook de HUD te zien in verband met volume en zo ... ? Met andere woorden de onscreen notifiers voor de multimedia aanraakknopjes. Dit is niet zo heel duidelijk op de drivers pagina van dell... De knopjes werken dus al, moest er niks voor doen, maar de HUD is er (nog) niet

*edit: toch gevonden, namelijk quickset. Super 8)

[ Voor 18% gewijzigd door SideShow op 07-08-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Wat ik niet snap is, Eerst stond op de stie bios versie a8. Nu staat er weer a7 op de website.. waren er problemen met 8 of? En kan je dan ook weer terug naar 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

RemkoDJ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:47:
Wat ik niet snap is, Eerst stond op de stie bios versie a8. Nu staat er weer a7 op de website.. waren er problemen met 8 of? En kan je dan ook weer terug naar 7?
Op de ftp staat deze nog wel...(directe link).
Misschien een foutje van de website?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
RemkoDJ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:47:
Bij sommige mensen veroorzaakte Bios versie A08 instabiliteits problemen. Daarom zal Dell deze eraf gehaald hebben van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ondertussen al 10 dagen laptop in bezit.

Van de vele horrorverhalen die de ronde doen, heb ik nog niks gemerkt.
Met uitzondering dat het inderdaad een fingerprint magnet is (valt op te lossen door proper te zijn en af en toe wat te poetsen), en dat het behoorlijk warm kan worden. Echt grote struikelblokken zijn het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jouw touchstrip doet het wel gewoon altijd? De mijne is zeker 40% van de keren dat ik 'm gebruik non-resposive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

inderdaad, werkt al iedere dag feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm dan moet ik morgen toch maar eens gebruik gaan maken van de Dell support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xio88
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
is het vreemd dat ik hem in het bloed rood heb (crimson red) want ik was altijd in de veronderstelling dat ze zwart waren de xps 13 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Hij is nu dus in het rood en sinds 1 dezer dagen ook in het wit te krijgen,

ik heb vanmorgen die van mij gewoon in het zwart besteld,

net boven de 1000 euro (6%epp, 5%standaard korting, gratis verzendkosten) tevens zag ik tot mijn verrassing dat er 1 configuratie was met een p8700 ipv een p8600, die besteld

rest config;

Led scherm
4gb
500gb 7200
9500m

en de rest zoals standaard ;)

nu nog ongeveer 2 weken wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
weten jullie uit ervaring wat de policy is van Dell mbt tot dode subpixels? Ik heb 1 rode in het midden van mijn mooie nieuwe xps |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nee, maar ik zou gelijk naar Dell bellen, vooral als je hem nog geen week hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
ze komen morgen of overmogen nog me scherm vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Was nog niet gepost hier:

Nieuwe BIOS (A11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik heb deze laptop nu al 2 maand, ik vind hem super. Ben er nog altijd heel blij mee. Van de tientallen problemen die in de bekende horrorthread staan, heb ik er geen enkele ... wellicht omdat vele kinderziektes al weg zijn ...

Toch 1 ding: ik heb hier een install van win 7 64 bit (staat er al 2 maand op nu) maar ik kan echt nergens iets terugvinden van bluetooth. Nochtans werkte de bluetooth onder de initiële vista install ...

De driversite van dell is alles behalve duidelijk vind ik, ik weet niet wat ik specifiek moeten afhalen voor bluetooth....

Maar aan de andere kant, lijkt in het hardwarebeheer alles reeds correct geïnstalleerd ....

Misschien moet ik eens een nieuwe install doen van 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
SideShow schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:12:
Ik heb deze laptop nu al 2 maand, ik vind hem super. Ben er nog altijd heel blij mee. Van de tientallen problemen die in de bekende horrorthread staan, heb ik er geen enkele ... wellicht omdat vele kinderziektes al weg zijn ...

Toch 1 ding: ik heb hier een install van win 7 64 bit (staat er al 2 maand op nu) maar ik kan echt nergens iets terugvinden van bluetooth. Nochtans werkte de bluetooth onder de initiële vista install ...

De driversite van dell is alles behalve duidelijk vind ik, ik weet niet wat ik specifiek moeten afhalen voor bluetooth....

Maar aan de andere kant, lijkt in het hardwarebeheer alles reeds correct geïnstalleerd ....

Misschien moet ik eens een nieuwe install doen van 7
IK had hier in verleden ook problemen mee (bluetooth) iig na hibernate verdwijnt ie bij mij nog in w7.

Ik heb helaas nog af en toe problemen met het systeem.
Twee weken geleden kwamen ze eigenlijk scherm repareren maar deze was helemaal verbogen terwijl de doos gewoon nieuw toonde heel grappig maar tegelijkertijd ook kut. Omdat me backlight van oude scherm af en toe dus uitvalt maar vandaag komen ze hem weer repareren. :)

Maar ik had toen de vista drivers gepakt voor bluetooth.
Overigens is er een topic op notebookreview met elke keer driver updates van dit kaartje.
Link:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=297416

[ Voor 11% gewijzigd door mklcln op 23-10-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Oh ik heb het nu eindelijk gevonden. Heb ook een vista 64 bit driver genomen :-)

Raar, er staat nu plots een bluetooth radio in mn device manager ... dit komt uit het niks ? Je zou verwachten dat er vroeger een icoon met geel uitroepteken had gestaan ofzo ...

Thanks, nu is het dus de perfecte laptop hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
Hallo,

mijn laptop functioneerd prima, echter, tijdens grafisch iets zwaardere programma's, of spelletjes, krijg ik achter elkaar veel horizontale streepjes(artifacts?) lukraak verspreid over mijn monitor,

zelf heb ik het vermoeden dat dit aan de driver ligt icm 7 ultimate 64bit

Nvidia zegt dat ik drivers bij dell vandaan moet halen, maar die lijken mij niet het meest up to date, iemand iedeen(dit is ondertussen mijn 3e scherm vanwege een dood subpixeltje en een stofje achter het scherm :P)?

tevens heb ik ook de latency test gefailt, echter merk ik hier niets van als ik gewoon muziek oid aan het luisteren ben, hoe uit zich dit normaal? nieuwste drivers van dell minicard veranderen er niets aan.. is het mogelijk om er een intel 450mbit ontvanger in te zetten zonder compatibiliteit problemen?

thnx en grt, Kars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
update:

hij is nu te koop met een 40nm "512 MB nVidia GeForce 210M grafische kaart"

volgens notebookcheck zeer vergelijkbare spec's, zal alleen een stukje zuiniger wezen dan de 65nm 9500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:36
Ik wil binnenkort een XPS13 aanschaffen, maar maak mij een beetje zorgen over de warmte en de ventilatie.

Is dit met de laatste BIOS update nu opgelost? Ik begrijp dat de ventilator nu continu blijft draaien.

Is dit niet hinderlijk? Wordt de onderkant nog steeds te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hij wordt nog steeds erg warm, maar wat maakt dat nou uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Tsja, als je met de laptop op je lap op de bank of op je bed zit ;) ? Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Laptray van een paar euro bij de Blokker, en weg is je 'probleem'.

Afbeeldingslocatie: http://www.highlandclans.co.uk/p-IB-LapTrayW2-s.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
OK, ik ben overtuigd en heb hem besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Haha veel plezier ermee.
Het is - ondanks de hitte - een geweldig dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
K.Rotteveel87 schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:40:
Hallo,

mijn laptop functioneerd prima, echter, tijdens grafisch iets zwaardere programma's, of spelletjes, krijg ik achter elkaar veel horizontale streepjes(artifacts?) lukraak verspreid over mijn monitor,

zelf heb ik het vermoeden dat dit aan de driver ligt icm 7 ultimate 64bit

Nvidia zegt dat ik drivers bij dell vandaan moet halen, maar die lijken mij niet het meest up to date, iemand iedeen(dit is ondertussen mijn 3e scherm vanwege een dood subpixeltje en een stofje achter het scherm :P)?

tevens heb ik ook de latency test gefailt, echter merk ik hier niets van als ik gewoon muziek oid aan het luisteren ben, hoe uit zich dit normaal? nieuwste drivers van dell minicard veranderen er niets aan.. is het mogelijk om er een intel 450mbit ontvanger in te zetten zonder compatibiliteit problemen?

thnx en grt, Kars
Als het horizontale lijnen zijn in verschillende kleuren dan is het je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Zijn er nu al is ondertussen oplossingen voor het hitteprobleem? Ik zie nu dat ze tegenwoordig geleverd worden met de "512 MB nVidia GeForce 210M grafische kaart - MLK"

Zouden deze misschien minder hitte leveren t.o.v. de m9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 09:39
Sinds kort heb ik Windows7 draaien, dat werkt opzich prima op het volgende na: de laptop gaat vanzelf aan in slaapstand. Het gebeurt me nu dagelijks dat ik de laptop dichtklap en in mijn tas mee naar huis neem, en dat 'ie vervolgens na ongeveer 2 uur in m'n tas wakker wordt.

Enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
People,

Ik heb laatst windows 7 geinstalleerd op mijn studio XPS 13. Nu heb ik er 2 vraagjes over.

-1 In apparaat beheer staat nog een onbekend apparaat. (Zie foto 1) En ik heb geloof ik echt alle drivers van de site gehad. Welke zou dit kunnen zijn dan nog?

-2 Van de 4,0 gig geheugen is 3,75 gig beschikbaar? (Zie foto 2) Hoe kan dit?

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/1862/error1s.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/1439/error2vh.th.jpg

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 37% gewijzigd door RemkoDJ op 11-12-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

nvm

[ Voor 105% gewijzigd door Ken. op 11-12-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
RemkoDJ schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:37:
People,

Ik heb laatst windows 7 geinstalleerd op mijn studio XPS 13. Nu heb ik er 2 vraagjes over.

-1 In apparaat beheer staat nog een onbekend apparaat. (Zie foto 1) En ik heb geloof ik echt alle drivers van de site gehad. Welke zou dit kunnen zijn dan nog?

-2 Van de 4,0 gig geheugen is 3,75 gig beschikbaar? (Zie foto 2) Hoe kan dit?

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt voor de hulp.
Oke bij de 1e weet ik nu welke het is... Het is die ITE IT8512 CIR Receiver. Ik install gewoon de Win7 x64 driver ervan. Maar dan zegt hij blabla deze driver hoort niet bij dit besturings systeem.

Heb trouwens alle versies van die CIR reciever geprobeerd van de website van DELL, vista x86 x64, Win7 x86 x64 geen één pakt hij.

Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

Ik heb ook een vraagje:

Ik wil dit systeem misschien gaan bestellen:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
Legitieme Windows® 7 Professional 64 BIT - Nederlands
2 jaar Collect & Return Service binnen 6 dagen + 2 jaar Accidental Damage Support
13,3" WXGA (1.280 x 800) WLED-beeldscherm met TrueLife (dunner en helderder)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
512 MB nVidia GeForce 210M grafische kaart - MLK

Voor 1.178,-

Ik wil het vooral gaan gebruiken voor video en beeld bewerking.
Verder is een game altijd leuk.

Hebben jullie nog tips wat er aan kan veranderd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 09:51
Video bewerking leunt vooral op de processor kracht. Zijn er geen sneller cpu's beschikbaar voor een schappelijke prijs. Bijvoorbeeld p8600 of p8700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

karakedi schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:51:
Video bewerking leunt vooral op de processor kracht. Zijn er geen sneller cpu's beschikbaar voor een schappelijke prijs. Bijvoorbeeld p8600 of p8700
Wel in de USA, hier kan je een betere bestellen maar die kost ook meteen veel meer geld.

Verder nog iemand tips ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 285276 op 25-12-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
*kick*

een vraagje:
ik heb al enige tijd een studio xps 1340.
daarin zit als wifi kaart een Dell Wireless 1510.
is deze te vervangen door een INTEL Centrino Ultimate-N 6300(pdf allert!) of een 6200 (pdf allert!)?

de 1510 heeft 2 antenne aansluitingen, de 6300 heeft er 3 en de 6200 2.

kan ik gewoon de 6300 kopen of presteert deze dan slecht?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Killerbert schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:00:
*kick*

een vraagje:
ik heb al enige tijd een studio xps 1340.
daarin zit als wifi kaart een Dell Wireless 1510.
is deze te vervangen door een INTEL Centrino Ultimate-N 6300(pdf allert!) of een 6200 (pdf allert!)?

de 1510 heeft 2 antenne aansluitingen, de 6300 heeft er 3 en de 6200 2.

kan ik gewoon de 6300 kopen of presteert deze dan slecht?
Ligt eraan of het werkt met de chipset (nvidia) waren in verleden namelijk problemen met de chipset van nvidia i.s.m intel wifi kaartjes (5300 en 5100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
dpz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:24:
[...]

Ligt eraan of het werkt met de chipset (nvidia) waren in verleden namelijk problemen met de chipset van nvidia i.s.m intel wifi kaartjes (5300 en 5100).
hmm, ik kan dus gewoon 1 van de 3 kanalen los laten hangen?
en het is dan een kwestie van gewoon proberen?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Oh.. mijn.. GOD?! Net gepoogd iemand te spreken over mijn overhittende XPS13 via het servicenummer.
Welgeteld vijf maal mijn service tag moeten oplezen bij verschillende medewerkers, waarvan enkelen zeer slecht te verstaan waren en ook nog eens brak Engels spraken. (zit hun support in Singapore of wat??)

Maar goed, uiteindelijk dus iemand aan de lijn gekregen die mij uiteraard weer mijn service tag en express service code vroeg. Ze wilde maar niet snappen dat mijn beeldscherm de afvoer van hete lucht naar buiten blokkeert en heeft me uiteindelijk maar weer doorgeschakeld. Toen ik wéér in de wacht stond heb ik hier maar even gezocht of er misschien een ander nummer bekend was, en ik zie dat er tot 17:00u NL support aanwezig is. Morgen dan nog maar eens een poging wagen. Prutsers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Natuurlijk. Elk groot bedrijf heeft wel ergens een callcenter in India, China of kweetnietwaar.

On topic: iemand die wat meer kan vertellen over het updaten van de hardware? Ik heb mijn xps nu 9 maand en ondertussen is dus die nieuwe videokaart er en zo ... ik vraag me af als ik deze kan laten installeren? Ik had al contact opgenomen met de helpdesk via mail, maar veel wijzer ben ik daarvan niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

de graka zit op het moederbord gesoldeerd, dat gaat dell niet voor jou doen.

je zou een mobo op ebay kunnen scoren, maar dat word een duur geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Laptopjes en upgrades gaan niet zo goed samen ;)

Oh en een update van mijn probleeem:
Volgende dag nogmaals gebeld en na weer een aantal keer te zijn doorverbonden, kwam ik uit bij een op het eerste gehoor een capabele medewerker. Na wat testjes en standaard dingen kreeg ik door dat de beste man het ook niet wist en hij kwam opeens tot de conclusie dat mijn probleem werd veroorzaakt door mijn videokaart. Volgende dag kreeg ik een monteur over de vloer die me een nieuw moederbordje gaf. Tijdens het openschroeven van mijn XPSje kwam het werkelijke probleem tevoorschijn: stof.. héél veel stof.. :X

Schoongemaakt, en hij doet het weer naar behoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Yoow,

Wat ik niet snap van mijn Studio XPS 13 is dat mijn procesor in idle maar met een x6 multiplier blijft lopen, dit terwijl ik in het bios speedstep heb gedisabled.

Alle mogelijke combinaties tussen intel speedstep, vvm, en accelerator in het bios geprobeerd. maar doet niks.

Weirrdd :p

Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
RemkoDJ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:56:
Yoow,

Wat ik niet snap van mijn Studio XPS 13 is dat mijn procesor in idle maar met een x6 multiplier blijft lopen, dit terwijl ik in het bios speedstep heb gedisabled.

Alle mogelijke combinaties tussen intel speedstep, vvm, en accelerator in het bios geprobeerd. maar doet niks.

Weirrdd :p

Iemand anders ook last van?
Bij het enablen van Intel VT heb ik toen mijn laptop batterij en stroomkabel losgehaald en toen 10s powerbutton inhouden zeer raar maar toen was het ineens wel enabled misschien helpt dit ook bij jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Dell heeft een nieuwe Bios upgrade uitgebracht voor de XPS 1340. Versie A15. Wat ik zo kan zien zijn de aanpassingen minimaal (probleem opgelost met LoJack malfunction of zoiets...)

Ik heb hem er voor de zekerheid maar opgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wow, die had ik eigenlijk al niet meer verwacht moet ik zeggen. Vanavond gelijk even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een redelijke kick, is deze laptop goed te gebruiken als een wannabee netbook/Thin-&-light notebook? Ik zit te kijken om deze gebruikt te kopen. Als je deze laptop vergelijk met bijvoorbeeld een gemiddelde netbook tegenwoordig, zoals bijvoorbeeld een HP DM1.

HP DM1(-4000sd ofzo)
- Amd E-450
- Radeon HD6320M

Dell XPS 13:
- P8600
- NVidia GeForce 9400M

Ik neem aan dat de cpu een stuk beter is, maar hoe zit het met de gpu?
En hoe zit het met de batterijduur? Hoelang kun je met gemiddeld browsen doen met de accu?
Kan hij ook HD content afspelen? Ik wil sowieso 720p kunnen afspelen, maar 1080p zou ook leuk zijn (heeft tenslotte ook een hdmi uitgang)
En misschien spellen spelen? Eigenlijk totaal geen must, maar bijvoorbeeld League of Legends kunnen spelen is altijd wel leuk.

(ik weet nog steeds niet hoe je fatsoenlijk GPU's en CPU's met elkaar kan vergelijken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-la [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012

En ik heb ook een P8600, en ik ben er best zeker van dan die een heel stuk sneller is dan de E-450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja die nieuwe thin&lights hebben voortaan allemaal i# cpu's. Maar hoe zit het met de accuduur in deze xps modellen? En de gpu met elkaar vergeleken.

(ik heb op AnandTech een vergelijking geprobeerd, maar de DM1 heeft daar bijvoorbeeld de E-350 en de XPS 13 een i7 cpu. Verder weet ik geen andere laptop die ik ipv de XPS 13 kan nemen)

[ Voor 38% gewijzigd door Markos op 15-04-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je dus [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012 voor...

De MBP 13" 2010(?) heeft een P8600 op anandtech, daarmee kun je benches vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:14:
[..]

En hoe zit het met de batterijduur? Hoelang kun je met gemiddeld browsen doen met de accu?
Kan hij ook HD content afspelen? Ik wil sowieso 720p kunnen afspelen, maar 1080p zou ook leuk zijn (heeft tenslotte ook een hdmi uitgang)
En misschien spellen spelen? Eigenlijk totaal geen must, maar bijvoorbeeld League of Legends kunnen spelen is altijd wel leuk.
Mijn accu kan wel een tijdje mee, maar meer dan twee/drie uur gaat het niet worden. 720p afspelen gaat prima, 1080p net niet. Bij snelle beelden of gedetailleerde beelden donker/rook/crowds gaat het beeld haperen. Je moet wel een grote TV hebben om het verschil tussen 720p en 1080p te zien. Ik heb een 46" scherm en kon geen verschil zien bij een vergelijking.

Wat brengt een XPS13 tegenwoordig nog op eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een goed werkende accu? Maximaal €300 denk ik. Maar zoveel verstand heb ik daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 303530 schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:39:
Daar heb je dus [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012 voor...

De MBP 13" 2010(?) heeft een P8600 op anandtech, daarmee kun je benches vergelijken.
Ik ken alleen deze site die jij ooit gegeven hebt om te vergelijken: http://www.anandtech.com/bench/Mobile/137
Maar daar staan geen apple producten bij. En verder kom ik alleen site's als www.cpubenchmark.net en www.videocardbenchmark.net tegen die volgens jou niet zo'n goede referentie zijn (PassMark)
Ken. schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:17:
[...]

Mijn accu kan wel een tijdje mee, maar meer dan twee/drie uur gaat het niet worden. 720p afspelen gaat prima, 1080p net niet. Bij snelle beelden of gedetailleerde beelden donker/rook/crowds gaat het beeld haperen. Je moet wel een grote TV hebben om het verschil tussen 720p en 1080p te zien. Ik heb een 46" scherm en kon geen verschil zien bij een vergelijking.
Ook niet met MPC-HC of VLC?
Wat brengt een XPS13 tegenwoordig nog op eigenlijk?
Ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat voor zoiets een respectabele prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:22:
[...]

Ik ken alleen deze site die jij ooit gegeven hebt om te vergelijken: http://www.anandtech.com/bench/Mobile/137
Maar daar staan geen apple producten bij.
*ahem*
daar staan een paar zinvolle benchmarks tussen.
En verder kom ik alleen site's als www.cpubenchmark.net en www.videocardbenchmark.net tegen die volgens jou niet zo'n goede referentie zijn (PassMark)
Klopt :P Ik gebruik wel eens http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html. Maar meestal anandtech omdat de statistieken, vooral die van grafische kaarten (hybrid crossfire..) niet altijd even betrouwbaar zijn bij notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 303530 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:25:
[...]
*ahem*
daar staan een paar zinvolle benchmarks tussen.
What the hell... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooruit, nog verder voorgekauwd: http://www.anandtech.com/...?vs=335&i=150.151.149.148

Twee video encoding en twee render tests. Een e-350 of 450 is gewoon niet te vergelijken met het intel spul `Al zit dat intel spul een prijsklasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De 9400M zit trouwens toch ook in het ION platform? Dat zou toch moeten betekenen dat 1080p geen probleem zou moeten zijn?

Zijn er verder nog wat minpunten aan deze laptop waar ik op moet letten. Zeker bij een gebruikte. Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dat de interne speakers kunnen stoppen met werken omdat de jackplug het signaal blijft geven dat er een koptelefoon is aangesloten. Ik heb daar tot nu toe maar 2 oplossingen voor gevonden. 1: moederbord vervangen (is geen losse chip) 2: een klein draadje solderen bij de jack wat niet echt makkelijk door een leek te doen is
Iemand hier ook problemen met het geluid? Is dat software matig niet te omzeilen dan? Als ik de reacties op internet moet geloven niet. Maar als je diagnostics draait kun je wel geluid krijgen uit de speakers.
Andere problemen waar ik op moet letten? Ik zag in dit topic een foto voorbijkomen waarbij het scherm bij iemand los liet (wel na een tweetal reparaties door Dell)
Jack in "[Ervaringen] Dell Studio XPS - 13 Notebook - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:22:
[...]

Ook niet met MPC-HC of VLC?

[...]
Nope. Ik gebruik standaard VLC. Power management staat op full, beide videokaarten geschakeld.
Moet wel zeggen dat ik Vista @ 32bit heb draaien. Wellicht dat het met W7 @ 64bit wel gewoon soepel draait.
Pagina: 1 2 3 Laatste