Toon posts:

Asus v3800 ultra DeLuxe Riva TNT

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het opnemen met deze videokaart? Ik heb een SB live Player geluidskaart, in combinatie met deze videokaart zou alles moeten werken. Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik daar graag het e.e.a. over willen horen.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
|:( Niemand antwoord toch met een zinnige reactie mijn staat nu ook al een poos |:(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb dezelfde kaart + sblive player en ruime ervaring met opnemen. En ik kan je vertellen dat dat prima gaat!
Opnemen doe je dan met Asus Live. Zelf gebruik ik Asus Live 3.42 released. Deze kun je hier downloaden. Verder gebruik ik de 2.25 drivers voor m'n videokaart. (overigens zijn de nieuwere drivers, 6.xx, niks sneller dan de oudere en de meeste hebben zelfs minder opties).

Maargoed, op te kunnen capturen moet je het volgende doen:
- Sluit een videobeeld aan op de tv-in. Dit kan met een s-vhs kabel of met een tulpstekker d.m.v. het bijgeleverde koppelstukje (svhs-tulp).
- Sluit het geluid aan op de line in van je geluidskaart.
- Selecteer bij je windows mixer (luidsprekertje rechtsonderin) bij opties -> eigenschappen -> opnemen, de line in, zodat de computer dit signaal opneemt, en niet de andere signalen.
- Start Asus Live op.
- Selecteer 'capture mode'(1)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/01.jpg

- Klik vervolgens op 'video format'.(2)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/02.jpg

- Stel het gewenste formaat in (ik raad aan 1/2 te nemen, dat is 352x288, dat komt redelijk overeen met tv uitzendingen) en zet daaronder de Image Format op ASV1. Staat deze er niet bij, dan staat er waarschijnlijk iets van Asus Video ASV1. Het is wel belangrijk dat je een van deze twee neemt, anders gaat het capturen niet goed.(3)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/03.jpg

- Eenmaal gedaan, druk op OK en ga dan naar de 'capture settings'.(4)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/04.jpg

- Hier zet je de framerate op 25 (PAL), zet capture audio aan, de maximum capture time moet je uizetten, een geef de lokatie op waar het bestand moet komen te staan.(5)
- Druk daarna op advanced.(6)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/05.jpg

- Ga nu naar de AVI codec settings (7) en stel deze in op 'geen compressie'(8). Ga daarna naar de AVI audio format settings (9) en stel deze in op CD-kwaliteit (10).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/06.jpg

- Nu nog een paar keer op OK drukken totdat je weer bij het 'normale' scherm komt.
- Vervolgens ga je het beeld instellen. Druk op 'show/hide video source options' helemaal rechts tussen die vier pijltjes in. Belangrijk is dat je de video connector goed instelt. Op composite als je een tulpstekker erop hebt aangesloten (danwel met koppelstuk) en op s-video als je iets met een svhs kabel hebt aangesloten. En zet de Video Standard op PAL-BGHI! Voor een mooi beeld, gebuik onderstaande instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/07.jpg

Je kunt dingen wijzigen met die vier pijltjes.
- Eenmaal klaar, druk nogmaal op de 'show/hide video source options' knop om weer terug te gaan.
- Nu is Asus Live ingesteld. Tijd om te capturen. Druk hiervoor op de 'video recording' knop (11).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/08.jpg

- Asus Live gaat dan even het een en ander berekenen voor registratie o.i.d. en vervolgens krijg je een melding dat je op OK moet drukken om te beginnen met capturen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~shittyoldman/got/09.jpg

- Druk op OK om te beginnen. Maar let wel op! Je kunt nu niks anders met je computer doen. Druk op ESCAPE of klik willekeurig met de muis om het capturen te stoppen.

--------------------------------------------------------------------------------

Denk er wel om dat je de captures niet zomaar kunt rondsturen. Om ze te bekijken heb je een Asus ASV1 CODEC nodig. Deze zit standaard bij je Asus drivers, vandaar dat jij ze wel altijd kunt openen en anderen vaak niet. De AVI's kun je wel gewoon omzetten naar DivX ofzo, of een andere codec. De filmpjes editten kan heel makkelijk met Adobe Premiere.

Succes verder!!

(ps. excuses voor de mindere kwaliteit van de plaatjes, maar anders werd het voor de modemers wat te groot)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou de wat nieuwere drivers gebruiken (ik gebruik 5.33), want die hebben ook ondersteuning voor ASV2 formaat, wat tot betere resultaten zou moeten leiden. Verder grab ik met http://www.geocities.com.virtualdub met input op 24 bit RGB en compressie de Intel Indeo 5.x codec. Niet echt plaatsbesparend, maar wel veel betere kwaliteit. Daarna nog even hercompressen naar DivX en je hebt een goede kwaliteit in handzame grootte. Verder een zeer uitgebreide handleiding hierboven...!!:)

• SaURoN
  • Niet online
Ik heb die nieuwste asus live geinstalleert in 98 maar ik zie nergens de divx codec staat die er wel tussen hoort ;(
waar ligt dit aan :?

• ShittyOldMan
Ik heb die nieuwste asus live geinstalleert in 98 maar ik zie nergens de divx codec staat die er wel tussen hoort ;(
waar ligt dit aan :?
Je kunt met Asus Live niet direct capturen in DivX. Moet je later dus omzetten naar DivX met een ander programma.
Ik zou de wat nieuwere drivers gebruiken (ik gebruik 5.33), want die hebben ook ondersteuning voor ASV2 formaat, wat tot betere resultaten zou moeten leiden.
Inderdaad wat je zegt zou moeten leiden. Echter heb ik nog weinig verschil kunnen ontdekken. Daanaast had ik wat problemen met de tv-out met latere drivers. Kreeg de VGA+TV niet aan de praat, wel los alleen de TV out, maar dat is verrot, dan zie je niks meer op je scherm. Met VGA+TV zie je het op beide tegelijk.
Heb jij deze problemen ook gehad of ligt dit nu gewoon aan mij?

• SaURoN
  • Niet online
maar als ik hem pas later naar divx kan zetten kost me dat toch veel schijf ruimte :?
waar moet ik hem dan in omzetten zodat het weinig ruimte is en dat ik het daarna divx kan doen ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook geen verschil kunnen zien tussen het ASV1/2 gebeuren, maar ik grab nu toch in Intel Indeo 5.x.... Als de Celeron 466 even verhuist naar de tweede pc, dan wordt het realtime DivX grabben. Ik heb nooit gewerkt met een Dual View systeem, omdat ik niet zeker ben van mijn monitor. Ik had begrepen, dat je monitor ook op 50 Hz gaan zingen in Dualview modus, en of mijn monitor dat aankan :? Ik geloof dat deze dual view ondersteuning er ook alleen was bij bepaalde drivers, maar ik kan het heel goed mishebben..:)

• ShittyOldMan
Je moet je monitor zetten in 800x600 in 16 bits kleuren en op 60 Hz. Dan kun je de optie VGA + TV gebruiken. Werkt bij mij perfect. Overigens is 800x600x16 60Hz volgens mij de standaard SVGA resolutie, moet wel lukken met je monitor. Maar inderdaad, 50 Hz gaat al een stuk moeilijker. Lukt bij mij in ieder geval niet.

• ShittyOldMan
Op zondag 25 februari 2001 22:39 schreef SaURoN het volgende:
maar als ik hem pas later naar divx kan zetten kost me dat toch veel schijf ruimte :?
waar moet ik hem dan in omzetten zodat het weinig ruimte is en dat ik het daarna divx kan doen ?
Een programma zou ik zo niet weten. Maar e zijn hier genoeg DivX freaks die zich er haast dagelijks mee bezig houden. Zij kunnen je alles uitleggen over de perfecte settings. Beste kun je even kijken bij de search. Vragen heeft niet zoveel zin meer tegenwoordig :(

Zelf capture ik altijd in ASV1 en vervolgens ga ik de boel editten in Adobe Premiere. Filmpje eenmaal klaar dan exporteer ik 'm als een of andere mpeg4, in ieder geval eentje waar je geen merkbaar kwaliteitsverlies hebt. (dat heb je met DivX wel, gezien Premiere 5 niet zo goed met DivX kan omgaan en je de settings niet kunt veranderen)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik heb niet zulke problemen met Premiere 5 en DivX. Je kan er evenveel mee instellen als met bijvoorbeeld Flask. Wat premiere 5 NIET kan is gelijk het geluid in Mp3 meecoderen, dat vereist weer een extra rondje Virtual dub na Premiere...

Ik grab in ASV2 met 24 bit RGB en Intel Indeo 5.x en geluid gewoon PCM. Dan recompressen met Virtual dub naar Divx, geluid gewoon PCM als ik nog in Premiere wil werken en anders meteen naar mp3. Klaar is je filmpie...:)

• ShittyOldMan
Wat premiere 5 NIET kan is gelijk het geluid in Mp3 meecoderen
Vandaar dat Premiere steeds vastloopt als ik mp3 aangeef als audioformat! :)
Ligt het tenminste niet aan mij...

Wat DivX betreft, als ik deze als codec neem, kun je ergens op setting drukken. Hier kun je dan de bitrate aanpassen (standaard 900 ofzo). Zet deze omhoog en druk op OK. Kijk nu nog eens bij deze settings en hij staat bij mij gewoon weer op de standaard. Erg weird. Anderen die ik ken hebben dit probleem ook. Ik heb filmpjes om meerdere bitrate's geëxporteerd, maar kwam telkens op dezelfde kwaliteit en dezelfde bestandsgrootte uit.
Heb verder geen enkele update o.i.d. gedraaid. Hopelijk dat het met Premiere 6 is verbeterd (moet ik er nog opzetten, maar geen zin in :) )

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt voor jullie hulp, ik kan nu tenminste weer verder. Ik ga van het weekend ff lekker rommellen. Kan ik alles van Star Trek gaan omzetten :-) .

Ik laat het weten als het gelukt is.

Thx,

Steve >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met het opnemen, nogmaals bedankt Old Man :-)
Pagina: 1