Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mensen met verstand van Partition Magic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disk 2 moet precies hetzelfde zijn als disk disk 1..
Alleen kan ik de fat partitie op disk 2 niet grote krijgen dan 2047,3 mb... terwjil ik toch echt 3004 nodig heb...

Iemand die weet hoe het moet?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3531/3223537994_83dfebcc62.jpg?v=0

wanneer ik alle partities van disk 2 verwijder, en ik copier pqservice van disk 1 naar disk 2... dan wordt de grootte al direct aangegeven in 2047 en dat is gek!
(het gaat om een hidden recovery partitie van acer)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3502/3223590282_4ab0993815.jpg?v=0

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je kijkt naar de used space van die fat partitie op disk 2, is die al meer dan de grootte van de partitie.. Foutje in Partition magic? Probeer anders eens een live cd van gparted, Partedmagic geloof ik, is open source en gratis.
Hoewel je voor het klonen van een schijf beter misschien andere software kan gebruiken (bijvoorbeeld een linux live cd, en dan met het command dd de schijf klonen)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:33:
Als je kijkt naar de used space van die fat partitie op disk 2, is die al meer dan de grootte van de partitie.. Foutje in Partition magic? Probeer anders eens een live cd van gparted, Partedmagic geloof ik, is open source en gratis.
Hoewel je voor het klonen van een schijf beter misschien andere software kan gebruiken (bijvoorbeeld een linux live cd, en dan met het command dd de schijf klonen)
Ik weet haast zeker dat het geen fout is..

Verwijderd

in WOS hebben ze meer verstand van partitioneren.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
Die partities die je verwijderd hebt zijn logische partities. Deze bevinden zich in een primaire partitie (dat grijze vlak in je 2e plaatje). Dat grijze vlak kan dus ook geresized worden. Kortom 2e primaire partitie met unallocated space verkleinen of deleten.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 25-01-2009 00:01 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:59:
Die partities die je verwijderd hebt zijn logische partities. Deze bevinden zich in een primaire partitie (dat grijze vlak in je 2e plaatje). Dat grijze vlak kan dus ook geresized worden.
8)7 8)7 :? :? :X :X

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Als ik je andere topic over je acer laptop bekijk, neem ik aan dat dit topic daar ook over gaat? De linux dd route is denk ik de snelste (en legaal goedkoopste) manier om je doel te bereiken. Als je dat niet aandurft, probeer gewoon een disk clone programma, tenslotte is dat wat je wilt doen. En probeer toch zeker partedmagic eens, want dit lijkt me toch echt gewoon een bug in partition magic. Welke versie is het?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Terror
Maximum Partition Size Using FAT16 File System

Max disk size met fat 16 is 2 GB met standaard cluster size. Kijk is naar de cluster size van je bron HD. Misschien iets met fat 16 of fat 32. Is iig wel opvallend dat je max size nu precies 2 GB (2048 MB) is.

[ Voor 19% gewijzigd door Terror op 25-01-2009 00:16 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Elke acer notebook beschikt wel over een verborgen partitie die recovery mogelijk maakt...
In computer management wordt de betreffende partitie aangegeven als PQSERVICE in een bepaalde "EISA-configuratie". maar deze is schijnbaar door acer beveiligd ofzo... :(

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, als je je link goed leest, is max size 4 GB, idd afh. van cluster size. Alleen is 2 GB een maximum voor MS-DOS en Win95. Daar zit het probleem dus; Partition magic maakt DOS-compatible FAT partities.
edit: @terror dus.

[ Voor 4% gewijzigd door MaximusTG op 25-01-2009 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:13:
Maximum Partition Size Using FAT16 File System

Max disk size met fat 16 is 2 GB met standaard cluster size. Kijk is naar de cluster size van je bron HD. Misschien iets met fat 16 of fat 32. Is iig wel opvallend dat je max size nu precies 2 GB (2048 MB) is.
Het geinige is.. als u naar mijn eerste afbeelding kijkt.. wordt in PM FAT aangeven dat hetzelfde is als op FAT16 terwijl computermanagment fat32 aangeeft...

die gasten daar bij acer weten wel hoe ze klantje moeten pesten ;)

• Terror
Ik zou voor de grap ook eens kijken wat gparted uit leest:

http://gparted.sourceforge.net

Ik heb nare ervaringen met partition magic en windows als hetgaat om correct uitlezen van partities.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je het exact gelijk wilt hebben pak je een Linux LiveCD en ga opzoeken hoe het 'dd' commando werkt
Bit-voor-bit kopie, scheelt een hoop hoofdpijn.

En anders: GParted LiveCD.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 25-01-2009 00:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:22:
[...]

Het geinige is.. als u naar mijn eerste afbeelding kijkt.. wordt in PM FAT aangeven dat hetzelfde is als op FAT16 terwijl computermanagment fat32 aangeeft...

die gasten daar bij acer weten wel hoe ze klantje moeten pesten ;)
Hoezo klantje pesten? Ze bieden je een recovery partitie aan, FAT16, maar niet dos-compatible. Partition magic kan die partitie blijkbaar niet identiek namaken, dus zul je wat anders moeten doen.
Echt, stop een linux-cd erin, bv ubuntu live cd, zoek een tutorial op, (clone harddisk using dd), start de schijf op, en je bent met waarschijnlijk max 3 regels intypen (kopieren plakken van die tutorial) klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:25:
Ik zou voor de grap ook eens kijken wat gparted uit leest:

http://gparted.sourceforge.net

Ik heb nare ervaringen met partition magic en windows als hetgaat om correct uitlezen van partities.
Ik heb ook gebruik gemaakt van software Active@partition, maar die kan de desbetreffende partitie niet eens vinden...
Kunt u mij misschien ander software aanbevelen?

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:28:
[...]

Hoezo klantje pesten? Ze bieden je een recovery partitie aan, FAT16, maar niet dos-compatible. Partition magic kan die partitie blijkbaar niet identiek namaken, dus zul je wat anders moeten doen.
Echt, stop een linux-cd erin, bv ubuntu live cd, zoek een tutorial op, (clone harddisk using dd), start de schijf op, en je bent met waarschijnlijk max 3 regels intypen (kopieren plakken van die tutorial) klaar.
Aangezien mijn huidige hdd beschikt over een hoeveelheid aan beschadigde clusters, ben ik bang dat wanneer ik ga clonen.. de afstanden tussen de clusters meekloon... of is dat een rare redenatie..
want op dit moment gaat mijn computer rete traag...

@moderator
heb niet zon cd ;)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:32:
[...]

Aangezien mijn huidige hdd beschikt over een hoeveelheid aan beschadigde clusters, ben ik bang dat wanneer ik ga clonen.. de afstanden tussen de clusters meekloon... of is dat een rare redenatie..
want op dit moment gaat mijn computer rete traag...

@moderator
heb niet zon cd ;)
Zo'n cd kan je gratis downloaden.

Je wil toch met die recovery partitie je windows installatie herstellen? Als je je hele schijf kloont, dan de gekloonde in je laptop stopt (zit nu in externe behuizing?) en daarvan opstart en de reovery uitvoert, kan je daarna simpelweg je data partitie op fouten controleren en defragmenteren. Als je oude schijf echt fysieke schade heeft kopieer je die heus niet zo over.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
Even met de deur url in huis vallen (vandaag nog gebruikt, werkt prima):

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

.iso downloaden, branden, zorgen dat je van CD kan booten in je bios en klaar! Je hoeft niet eens opnieuw op te starten om de partitionering door te voeren (zoals je met PQmagic wel moet als je in de windows client zit).

Enige minpuntje tov PQmagic is het missen van statusbalkjes die aangeven hoe ver 'ie is, maar dat is gewoon een kwestie van geduld.

[ Voor 59% gewijzigd door NickH op 25-01-2009 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
NickH schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:43:
Even met de deur url in huis vallen (vandaag nog gebruikt, werkt prima):

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

.iso downloaden, branden, zorgen dat je van CD kan booten in je bios en klaar! Je hoeft niet eens opnieuw op te starten om de partitionering door te voeren (zoals je met PQmagic wel moet als je in de windows client zit).

Enige minpuntje tov PQmagic is het missen van statusbalkjes die aangeven hoe ver 'ie is, maar dat is gewoon een kwestie van geduld.
Ik heb dit geprobeerd, nu was deze wel precies hetzelfde.. maar wanneer ik probeerde te booten met mijn nieuwe hdd kreeg ik nog steeds de melding "no operating system detected" terwijl ik met alt f10 in de acer recovery menu zou moeten komen... iemand weet hoe ik dit moet aanpakken??

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, je moet gewoon doen wat ik nu al 3 x heb gezegd, en de schijf clonen. Je mist nu waarschijnlijk de MBR van je oude schijf.

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:26:
Ja, je moet gewoon doen wat ik nu al 3 x heb gezegd, en de schijf clonen. Je mist nu waarschijnlijk de MBR van je oude schijf.
ik heb toch gedaan wat nickR zei... kan ik daar ook mee klonen??? ik heb verder weinig verstand van linux...
Mbr? wat is dat?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wikipedia: Master boot record
Vanaf harde schijf

Opstarten van een harde schijf gaat net zo, althans wat het BIOS betreft. Het BIOS leest de eerste sector van de schijf, het MBR, naar locatie 0000:7C00 en voert de daarin staande instructies uit. Ook nu staat er 55 AA in de laatste twee bytes van de sector. Daarmee is de taak van het BIOS voltooid.

Maar een harde schijf is gepartitioneerd, hij bestaat uit een aantal partities die elk geformatteerd zijn als een diskette, inclusief bootsector. De instructies in het MBR bepalen van welke partitie er gestart moet worden, laden de bootsector naar locatie 0000:7C00 (waardoor dus het MBR wordt overschreven) en voeren de daarin staande instructies uit. Het MBR gedraagt zich dus als een transparant verdeelstation om een van de partities te kiezen.

[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2009 19:55 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:29:
[...]
Ik heb ook gebruik gemaakt van software Active@partition, maar die kan de desbetreffende partitie niet eens vinden...
Kunt u mij misschien ander software aanbevelen?
Ik gebruik altijd Paragon voor partitiebeheer, werkt super, nooit vastlopers of miskleunen en hij scant de data op fouten voor hij begint..

[ Voor 51% gewijzigd door Occy74 op 25-01-2009 20:00 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Het is me dan eindelijk gelukt hee.. en nog dacht ik dat het niet goed zou gaan omdat het clonen halverwege stopte vanwege dus toch die beschadigde clusters waar ik bang voor was...

Hdclone heb ik gebruikt.. prima programmatje!

nu kijken of ik mijn oude hdd kan repareren van beschadigde clusters... iemand die een programma kan aanbevelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:15:
[...]

ik heb toch gedaan wat nickR zei... kan ik daar ook mee klonen??? ik heb verder weinig verstand van linux...
Mbr? wat is dat?
Master Boot Record. Als je dat niet eens weet zou ik stoppen met klooien met het partioneren van harddisks. Het is dat het gelukt is, maar verdiep je aub in de materie voordat je ermee aan de slag gaat.

Compleet offtopic dus weg ermee

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 25-01-2009 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:25:
[...]

Master Boot Record. Als je dat niet eens weet zou ik stoppen met klooien met het partioneren van harddisks. Het is dat het gelukt is, maar verdiep je aub in de materie voordat je ermee aan de slag gaat.
Modbreak:Zo kan 'ie wel weer. Genoeg mensen hebben hier hun best gedaan om je te helpen.

[ Voor 36% gewijzigd door zeef op 25-01-2009 23:09 ]

Pagina: 1