Hoe media player classic te configureren voor 1080p?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Graag jullie hulp bij een probleem waar ik zelf niet goed uitkom. Ik heb me hier in proberen te verdiepen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het betreft het vaakgehoorde probleem MPEG4 AVC / H.264 bestanden af te spelen. Als ik een 1080p H.264 bestand afspeel krijg ik haperende video en audio. Mijn CPU load is hierbij max 50-70%.

1080p WMV bestanden lopen probleemloos.

Mijn specs:
Dual core 6600 @ 2.4GHz
6 Gb RAM
NVidia 8800GTX
Vista 64 Home

Mijn software:
Media Player Classic 6.4.9.0 + CCCP
Als externe filter Core AVC video decoder 1.8.5
Geluid via SPDIF / AC3

Graag jullie adviezen of handige links!

Bijvoorbaat dank,
M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat je een nVidia 8800 hebt, is het misschien beter om Media Player Classic Home Cinema te gebruiken. Deze kan namelijk je videokaart gebruiken om de video te decoderen, waardoor je CPU minder belast wordt en vloeiende moet afspelen. Bij een load van 50% betekend het dat je een core volledig in gebruik hebt. Niet elke decoder support multi cores. Hierdoor kan je beeld gaan schokken. Hoe het zit met CoreAVC weet ik niet, aangezien ik die zelf niet gebruikt (zit bovendien in Linux, zelden nog in Windows).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gelezen over MPC-HC maar wist niet of er een verschil was ivm MPC. Ik ga het eens proberen. Ik laat weten of het lukt.
Wat betreft Vista heb je helemaal gelijk, erg log en ben er niet erg tevreden mee. Misschien dat ik Linux eens moet proberen, maar het kost zoveel tijd om een nieuw systeem te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb niet eens Vista, ik heb nog XP er naast. Linux leren is niet zo moeilijk, tis eigenlijk net als met Windows beginnen, het komt geleidelijk. Software installeren is wel een stuk eenvoudiger, heel veel is al via de repository te vinden.

Ik vond Linux eerst ook niets, maar dat kwam door het gebrek aan begeleiding op school (MBO, wat verwacht je daar nou van). Nu ik het weer eens heb geprobeerd is het zeker een goed systeem. Beetje afhankelijk van je Distro is het makkelijk of wat moeilijker.

Anyway, back on-topic:
Als je de meuktracker een beetje in de gaten had gehouden, zag je de verschillen. MPC doet alleen programma updates, waar MPC-HC ook de codecs die meegeleverd zijn update. Tis ook iets uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vanavond eens uitgebreid getest. Doet het inderdaad prima! Een film waarbij geluid en beeld niet sync zijn maar dit ligt vlgs mij aan de film zelf.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Vergeet niet dat DXVA codecs zoals MPC-HC gebruikt wat beperkingen hebben.

In Vista MOET je EVR gebruiken, of de EVR Custom Presenter. Je moet ondertiteling dan afspelen met de interne filter, niet met DirectVobSub oid. Je decoder moet ook direct op de Renderer zijn aangesloten in de graph, je kan dus niet postprocessing of DirectVS gebruiken. Nogmaals, ondertiteling moet met de eigen filter van MPC-HC gedaan worden, zie de options. Tot slot moet de stream zelf compliant ermee zijn, maar dat doen ze bijna allemaal wel voor zover ik weet.

Het gebrek aan DirectVobSub heeft mij doen besluiten geen DXVA codec te gebruiken, ik heb deze namelijk nodig in Media Portal. Er waren verder nog wat beperkingen, maar dit is de grootste voor zover ik weet. Postprocessing doe ik sowieso niet bij HD content. Ik vraag me overigens af wanneer ze DXVA verder verbeteren zodat het ook echt breed kan worden toegepast.

Overigens, 50% load (1 core volledig belast) is sowieso niet goed met CoreAVC. Ik heb een slechtere processor (AMD Athlon 64 X2 5600+) in mijn HTPC, maar heb er geen problemen mee om 1080p content met CoreAVC af te spelen. Misschien eens CoreAVC preferren en CoreAVC goed configureren. Dan zou hij het moeten doen. Ook in ffdshow (als je dat gebruikt) h264 disablen bij de codecs.

Overigens, het overstappen naar een compleet nieuw OS voor iets simpels als dit lijkt me erg overbodig. Niet dat ik zeg dat Linux slecht is of dat je het niet moet leren, maar Linux brengt toch wel wat moeilijkheden met zich mee voor veel beginnende gebruikers. Als je het wil leren raad ik je dit zeker aan, maar als je het puur doet voor dit probleem vind ik het erg omslachtig :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had CoreAVC 1.8.5 als external codec opgegeven in MPC. Daarmee kreeg ik de hoge CPU load en haperingen zoals boven beschreven.

Hoe zou ik dit dan verder moeten configureren?

ps ik ben inderdaad niet van plan Linux te leren, heb daar helaas te weinig tijd voor. Maar moet bekennen dat Vista draait als stroop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents,

Ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd de afgelopen paar dagen.

Ik heb cccp, kazaa lite pack, coreAV, bsplayer, mpc, mpchc, en weet ik veel al wat nog niet meer geprobeerd.

Door net media player classic te installeren, lijkt het schokkende beeld verdwenen te zijn.

Maar ik heb het gevoel dat de audio, en de subtitels totaal niet goed lopen wanneer ik het fullscreen afspeel via mijn laptop naar mijn TV.

Setup is als volgt:

Median laptop (dual core op geloof ik 1,80ghz) met een nvidia 8600 en 3 gig ram.

deze connecteerd via zijn HDMI port met een HDMI cable naar me samsung HDTV.

File die ik probeer af te spelen:Saw.V.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

Ik ben helemaal nieuw in dit HD wereldje, en ook erg nieuw mbt tot codecs voor video etc etc.

WAT doe ik hier precies fout ?

Regards,

Jan

edit 1: Ik heb bij MPC home cinema, bij options ---> externe filters ----> coreavc aangezet.

edit 2: Het schokkende beeld is weer net zo hard terug. Of ik bij externe codecs nou wel of geen core avc plaats

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zijn jullie CoreAVC settings? Kijk daar eens naar. Misschien dat iemand met meer ervaring met die codec jullie kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:44:
Wat zijn jullie CoreAVC settings? Kijk daar eens naar. Misschien dat iemand met meer ervaring met die codec jullie kan helpen.
hier de instellingen

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/29/1233232808-810.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel MPC-HC gebruiken, de aparte movdec filter registeren en via een codec manager hoogste prio geven. Draait alles, met dxva support :) Overige rommel van codecpacks lekker links laten liggen. Dit werkt (en getest) op XP, Vista en Windows 7.

(en zelfs in WMP/MCE, enkel doet daar ondertiteling het niet).

(CCCP en CoreAVC hebben geen dxva support, CoreAVC zou dit in 'de toekomst' toevoegen).

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2009 13:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:53:
Enkel MPC-HC gebruiken, de aparte movdec filter registeren en via een codec manager hoogste prio geven. Draait alles, met dxva support :) Overige rommel van codecpacks lekker links laten liggen. Dit werkt (en getest) op XP, Vista en Windows 7.

(en zelfs in WMP/MCE, enkel doet daar ondertiteling het niet).

(CCCP en CoreAVC hebben geen dxva support, CoreAVC zou dit in 'de toekomst' toevoegen).
ik volg je niet helemaal met al die termen.

Plain dutch please ;)

Stel ik zou ALLES deinstalleren wat ik heb tot nu toe. En ik installeer MPC HC, welke codec(pack?) zou ik volgens jouw dan nodig hebben om alles goed af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan MPC-HC als standaard speler bij alle video bestanden, dat is de makkelijkste oplossing.

Dit linkje legt het wat makkelijker uit, welke bestanden je nodig hebt voor WMP/MCE (let op, dan geen ondertiteling). Let alleen bij Vista64 goed op dat je de juiste pakt en in de juiste folder weg zet.

Daarna kan je nog een registry patch doen om ook MKV door WMP en MCE te laten herkennen, via google kan je die wel makkelijk vinden. Let wel goed op dat je de Vista patch pakt, niet de XP versie.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2009 14:14 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:13:
Je kan MPC-HC als standaard speler bij alle video bestanden, dat is de makkelijkste oplossing.

Dit linkje legt het wat makkelijker uit, welke bestanden je nodig hebt voor WMP/MCE (let op, dan geen ondertiteling). Let alleen bij Vista64 goed op dat je de juiste pakt en in de juiste folder weg zet.

Daarna kan je nog een registry patch doen om ook MKV door WMP en MCE te laten herkennen, via google kan je die wel makkelijk vinden. Let wel goed op dat je de Vista patch pakt, niet de XP versie.
dude dat beantwoord me vraag toch helemaal niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid.

Ik heb werkelijkwaar alles eraf gepleurd gehaald, en alleen MPC HC geinstalleerd.

en vervolgens heb ik GEEN subs meer, en het loopt nog steeds KUT niet.

En na 3 dagen dit gekut geknoei sta ik echt op het punt me laptop door me raam te smijten :D

edit 1:

MPC HC met alleen CORE AV doet niet de trick

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 29-01-2009 17:21 . Reden: wat kuiser taalgebruik wordt gewaardeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels wel, via die codec manager kan je achterhalen welke codec er dus steeds wordt ingezet.

Test eventueel nog via dxvachecker of je videokaart wel goed ondersteund wordt,zie nu dat jij de laptop man bent en niet de TS :$

Daarna is het enkel kwestie van MPC instellen (EVR of EVR custom) en 'load subtitles' aanvinken. Als je dan nog geen subs heb (film openen in die MPC-HC), dan zit er nog ergens een codec tussen, een ffdshow of vobsub. Zeker bij die codec packs blijft er vaak 'dingen' achter, die alsnog meehulpen bij het afspelen.

@hieronder toevoeging: pianoman in "[Codecs] Afspelen HD content performance..."
met plaatjes :+

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:41
[Codecs] Afspelen HD content performance drop
Hier staat het e.e.a. wat mij ook geholpen heeft
En VLC player doet ook wonderen, tis maar net wat je wilt natuurlijk...

[ Voor 22% gewijzigd door loewie1984 op 29-01-2009 15:13 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allright, helaas moet ik me aansluiten bij Jan. Ik heb nog een paar films getest (1080p AVC) en merk frequent dat de audio niet sync loopt met de video.

Dit probleem doet zich niet altijd voor en nooit op 720 materiaal. Ik heb een 1080p VC-1 formaat en deze doet het goed. Ik heb de indruk dat met name grote bestanden (meer decoderings werk?) dit probleem geven. Zou het toch kunnen dat mijn CPU niet afdoende is? Of ligt het aan mijn instelling.

Gebruik nu dus MPC-HC 64 op Vista met enhanced video renderer als preferred external filter.

Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, viavia kwam ik op een site met daarin uitleg hoe dat DX verhaal op te stellen en nu werkt het perfect !!!

alleen !!!

hoe kan ik nu bijv in MPC HC van subtitels verwisselen ? sommige films laten geen subs meer zien, andere alleen de engelse (terwijl er ook een NL bij zou moeten zitten)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens in het menu :+ (ik heb cloverfield met eng en nl sub, kan ik ook wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:24:
Ergens in het menu :+ (ik heb cloverfield met eng en nl sub, kan ik ook wisselen).
whoohooo eindelijk werkt het !

dat dxdv ofzo is uber !

dankzij deze site is het gelukt !!

http://ranpha.wordpress.com/page-1/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een dual core 2,4 GHz processor, zou toch voldoende moeten zijn. Ik heb zelf geen HD scherm, dus kan het niet volledig testen, maar de paar bestanden die ik op full HD heb (vind ze zelf nogal klein, 300 MB voor 24 minuten met H.264) laat ik op normaal formaat afspelen, al valt dan wel een deel van het beeld.
Gebruik ik de kubus van Compiz-Fusion (let wel, extra overhead) van m'n Ubuntu, dan kan ik het beeld wel volledig krijgen, maar wel uitgezoomd (kleiner, dus zal minder CPU nodig hebben?).
Laat ik het beeld gewoon staan, dus dat ik maar een deel zie (hij zou wel alles moeten renderen), maar wel op de normale resolutie zoals het bestand moet zijn, gaat dit nog vloeiend op mijn systeem.
Zie signature voor spekkies :).

Note: videokaart ondersteund geen DXVA, te oud voor. Die support is er sinds de 8xxx serie, ik heb een 7800 GTX.

Note2: Dat ik het in Linux 'goed' heb werken wil niet zeggen dat het in Windows niet lukt. Het is alleen dat ik geen Windows meer draai (boot er zelden naar). En alleen maar overstappen naar Linux voor HD video is geen reden, Windows zou het prima, danwel wat beter, moeten doen.

@Loewie:
VLC gebruikt alleen software decoding, geen DXVA. Als het al met CoreAVC of FFDShow schokt, zal VLC niet veel beter werken.

Edit:
Moet sneller typen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ topicstarter !

http://ranpha.wordpress.com/page-1/

volg de stappen hier, en wss zal het probleem opgelost zijn !

deze site zouden ze een sticky moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hero Of Time schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:28:
Note: videokaart ondersteund geen DXVA, te oud voor. Die support is er sinds de 8xxx serie, ik heb een 7800 GTX.
Agaik is dxva verlengde van UVD, welke sinds de 6800 serie al op de videokaarten moeten zitten. Ati zelf is het de hele HD serie, vanaf dus de 3xxx series.

@hierboven, mijn linkje was dat verhaal in het kort :+

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Agaik is dxva verlengde van UVD, welke sinds de 6800 serie al op de videokaarten moeten zitten. Ati zelf is het de hele HD serie, vanaf dus de 3xxx series.
Mag misschien wel zo zijn, moet de driver het alsnog doen. Misschien dat die het van Linux wel doen, geen idee, maar bij Windows heb ik eerlijk gezegd geen CPU verschil gezien, terwijl ik in MPC-HC toch wel DXVA aan had gezet en zijn eigen codec liet gebruiken. Zal wel FFDShow zijn die ik er ook bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ffdshow is juist een codec als 'alternatief' voor de niet dxva ondersteunende kaarten. WMP7 of 8 beta heeft ooit wel dxva ondersteuning gehad, maar wat daar nu precies mee gebeurd is weet ik ook niet :P

Trouwens paar weken terug getest op een 3800 athlon single core en een 3650 AGP, 10-15% CPU gebruik max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:17:
Gents,

Ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd de afgelopen paar dagen.

Ik heb cccp, kazaa lite pack, coreAV, bsplayer, mpc, mpchc, en weet ik veel al wat nog niet meer geprobeerd.

Door net media player classic te installeren, lijkt het schokkende beeld verdwenen te zijn.

Maar ik heb het gevoel dat de audio, en de subtitels totaal niet goed lopen wanneer ik het fullscreen afspeel via mijn laptop naar mijn TV.

Setup is als volgt:

Median laptop (dual core op geloof ik 1,80ghz) met een nvidia 8600 en 3 gig ram.

deze connecteerd via zijn HDMI port met een HDMI cable naar me samsung HDTV.

File die ik probeer af te spelen:Saw.V.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

Ik ben helemaal nieuw in dit HD wereldje, en ook erg nieuw mbt tot codecs voor video etc etc.

WAT doe ik hier precies fout ?

Regards,

Jan

edit 1: Ik heb bij MPC home cinema, bij options ---> externe filters ----> coreavc aangezet.

edit 2: Het schokkende beeld is weer net zo hard terug. Of ik bij externe codecs nou wel of geen core avc plaats
toon volledige bericht
JE hebt wel een erg magere processor, ik weet nu niet echt of die krachtig genoeg is voor 1080p rips af te spelen. Wat is je CPU load?

Overigens, het installeren van een hele zwik aan codecs is sowieso niet verstandig, zo verneuk je echt de hele boel, en soms is dat niet meer terug te draaien.

Je beste kans is sowieso MPC-HC te gebruiken, deze heeft een ingebouwde dxva codec die ook je videokaart benut. Dikke kans dat het dan wel werkt.
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:16:
Allright, helaas moet ik me aansluiten bij Jan. Ik heb nog een paar films getest (1080p AVC) en merk frequent dat de audio niet sync loopt met de video.

Dit probleem doet zich niet altijd voor en nooit op 720 materiaal. Ik heb een 1080p VC-1 formaat en deze doet het goed. Ik heb de indruk dat met name grote bestanden (meer decoderings werk?) dit probleem geven. Zou het toch kunnen dat mijn CPU niet afdoende is? Of ligt het aan mijn instelling.

Gebruik nu dus MPC-HC 64 op Vista met enhanced video renderer als preferred external filter.

Any tips?
Gebruik eens graphedit en kijk welke graph wordt gebruikt... Want het is wel heel erg vreemd. Wat is je CPU load? Gebruik je ffdshow functies om het beeld te verbeteren?
SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:46:
ffdshow is juist een codec als 'alternatief' voor de niet dxva ondersteunende kaarten. WMP7 of 8 beta heeft ooit wel dxva ondersteuning gehad, maar wat daar nu precies mee gebeurd is weet ik ook niet :P
Denk dat CoreAVC beter geschikt is ivm cpu load.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LiquidT_NL schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:51:
Denk dat CoreAVC beter geschikt is ivm cpu load.
Uiteraard, enkel die heeft ook (nog) geen dxva support. Ik heb zelf de proffessional versie ervan gekocht (yeey USD/EUR koers), maar ze blijven maar zeggen 'in the near future'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
SinergyX schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Uiteraard, enkel die heeft ook (nog) geen dxva support. Ik heb zelf de proffessional versie ervan gekocht (yeey USD/EUR koers), maar ze blijven maar zeggen 'in the near future'.
Maar waarom geef je dan aan dat ffdshow een geschikt alternatief is voor mensen zonder dxva kaart? ffdshow lijkt me performance wise het minst geschikt.

DXVA supported card -> MPC-HC codec
doet je kaart dat niet -> CoreAVC

Overigens, hou er wel rekening mee dat niet alle rips door DXVA supported zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 30-01-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LiquidT_NL schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:21:
Maar waarom geef je dan aan dat ffdshow een geschikt alternatief is voor mensen zonder dxva kaart? ffdshow lijkt me performance wise het minst geschikt.
Ik geeft het niet als advies, ik geef enkel aan dat ffdshow (itt mpc-hc) het alternatief was is voor mensen zonder dxva/uvd support. Daarmee zeg ik niet dat dit dan ook meteen de beste of juist slechter is, er zullen ongetwijfeld meer h.264 codecs ronddrijven op het internet (powerdvd codecs zijn er dacht ik ook nog). Per saldo blijft ffdshow een 'geschikt' alternatief, maar mogelijk niet de meest CPU-vriendelijkste versie. (zoals een powerdvd vs MCE vs WMP vs VLC vs BSplayer etc etc, allemaal 'videospeler' alternatieven, maar niet allemaal even efficient).

Mijn eerste post over ffdshow reageer ik op Hero of time, die mogelijk nog ffdshow had geinstalleerd.
Zal wel FFDShow zijn die ik er ook bij heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
SinergyX schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Ik geeft het niet als advies, ik geef enkel aan dat ffdshow (itt mpc-hc) het alternatief was is voor mensen zonder dxva/uvd support. Daarmee zeg ik niet dat dit dan ook meteen de beste of juist slechter is, er zullen ongetwijfeld meer h.264 codecs ronddrijven op het internet (powerdvd codecs zijn er dacht ik ook nog). Per saldo blijft ffdshow een 'geschikt' alternatief, maar mogelijk niet de meest CPU-vriendelijkste versie. (zoals een powerdvd vs MCE vs WMP vs VLC vs BSplayer etc etc, allemaal 'videospeler' alternatieven, maar niet allemaal even efficient).

Mijn eerste post over ffdshow reageer ik op Hero of time, die mogelijk nog ffdshow had geinstalleerd.

[...]
Dan heb ik je verkeerd begrepen :P Maar ik blijf erbij dat ffdshow voor h264 content minder goed geschikt is dan CoreAVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LiquidT_NL schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Dan heb ik je verkeerd begrepen :P Maar ik blijf erbij dat ffdshow voor h264 content minder goed geschikt is dan CoreAVC.
Dat klopt, maar als je een paar benchmarks bekijkt, komt FFDShow toch goed uit de bus. Kwa efficientie en snelheid, kwam het na CoreAVC. Alleen jammer dat FFDShow nog geen multi-core support heeft (vziw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Hero Of Time schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:10:
[...]

Alleen jammer dat FFDShow nog geen multi-core support heeft (vziw).
Dat zou idd best wel eens kunnen kloppen.. Ik ben nu al een tijdje bezig om het afspelen van 1080p content goed werkend te krijgen op mijn pc icm een Panasonic PZ85, maar alle opties die ik heb geprobeerd waar ffd show gebruikt werd faalden jammerlijk.. Mijn cpu zat gemiddeld op 90%, het beeld werd soms niet goed weergegeven (gekleurde blokjes, flikkeringen etc.) en het geluid liep niet synchroon. Dat laatste was heel wisselend. Sommige delen waren wel goed en soms was het helemaal mis, maar herstelde zich dat op een gegeven moment weer. Vooral na het doorspoelen was het een drama.. Heb het geprobeerd adhv verschillende tips in dit forum, variërend van verschillende codecs en software (cccp, mpc, vlc, gomplayer) tot verschillende Windows versies (XP, Vista 32 bit en Vista 64 bit), maar niets loste echt de problemen op..
Misschien het ik gewoon wat settings over het hoofd gezien, maar nu ik de post van Pianoman door heb genomen werkt het helemaal perfect! Echt een eitje om in te stellen en sindsdien geen problemen meer tegengekomen. Mijn cpu-gebruik zit nu gemiddeld op 10%.

Ik draai nu Vista 64 bit en heb de volgende specs:

- Gigabyte GA-MA69G-S3H
- Athlon X2 4400+ (draait op 2,56 GHz)
- 2 Gig Kingston ValueRAM 800MHz
- MSI HD4850 512MB

Het enige wat ik hoefde te doen is alles wat ik tot nu toe geïnstalleerd had verwijderen, MPC-HC installeren, instellen zoals beschreven in de plaatjes en klaar was ik!

Echt een fijne post van Pianoman! Een aanrader voor de lezers van dit topic..

Het valt me echter op dat er veel posts worden geplaatst op dit forum en dat er veel onduidelijkheid is over welke software je moet gebruiken en hoe dat moet instellen..
Misschien is het een idee om de TV-Out FAQ uit te breiden? De FAQ heeft nu veelal informatie over "oudere" manieren van aansluiten (bv composiet en S-Video) en bevat nog weinig info over combinaties van videokaarten en HDTV's via HDMI.. Of sla ik de plank nu helemaal mis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Genji schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:58:
[...]

Dat zou idd best wel eens kunnen kloppen.. Ik ben nu al een tijdje bezig om het afspelen van 1080p content goed werkend te krijgen op mijn pc icm een Panasonic PZ85, maar alle opties die ik heb geprobeerd waar ffd show gebruikt werd faalden jammerlijk.. Mijn cpu zat gemiddeld op 90%, het beeld werd soms niet goed weergegeven (gekleurde blokjes, flikkeringen etc.) en het geluid liep niet synchroon. Dat laatste was heel wisselend. Sommige delen waren wel goed en soms was het helemaal mis, maar herstelde zich dat op een gegeven moment weer. Vooral na het doorspoelen was het een drama.. Heb het geprobeerd adhv verschillende tips in dit forum, variërend van verschillende codecs en software (cccp, mpc, vlc, gomplayer) tot verschillende Windows versies (XP, Vista 32 bit en Vista 64 bit), maar niets loste echt de problemen op..
Misschien het ik gewoon wat settings over het hoofd gezien, maar nu ik de post van Pianoman door heb genomen werkt het helemaal perfect! Echt een eitje om in te stellen en sindsdien geen problemen meer tegengekomen. Mijn cpu-gebruik zit nu gemiddeld op 10%.

Ik draai nu Vista 64 bit en heb de volgende specs:

- Gigabyte GA-MA69G-S3H
- Athlon X2 4400+ (draait op 2,56 GHz)
- 2 Gig Kingston ValueRAM 800MHz
- MSI HD4850 512MB

Het enige wat ik hoefde te doen is alles wat ik tot nu toe geïnstalleerd had verwijderen, MPC-HC installeren, instellen zoals beschreven in de plaatjes en klaar was ik!

Echt een fijne post van Pianoman! Een aanrader voor de lezers van dit topic..

Het valt me echter op dat er veel posts worden geplaatst op dit forum en dat er veel onduidelijkheid is over welke software je moet gebruiken en hoe dat moet instellen..
Misschien is het een idee om de TV-Out FAQ uit te breiden? De FAQ heeft nu veelal informatie over "oudere" manieren van aansluiten (bv composiet en S-Video) en bevat nog weinig info over combinaties van videokaarten en HDTV's via HDMI.. Of sla ik de plank nu helemaal mis? :P
toon volledige bericht
Allereerst, het feit dat je video distortions of audio uit sync kreeg komt door het feit dat je processor niet sterk genoeg is om 1080p te decoden. ffdshow gebruikt een vrij inefficiënte codec, die op jouw processor vrijwel zeker geen goede playback geeft.

Dan heb je twee keuzes:
softwarematig, en dan kom je toch uit op CoreAVC, een hele snelle codec die ook op jouw systeem 1080p content wel kan decoden zonder problemen.
Of hardwarematig, maw DXVA. En dan pak je toch de gratis codec die tevens het makkelijkst is te installeren, en dat is dan MPC-HC. Als je kaart het ondersteunt (zoals die van jou), dan heb je amper CPU load omdat je grafische kaart mee decode. Dit zou wel op kunnen worden genomen in de FAQ, maar iedereen die informatie zoekt over HD afspelen komt hier wel op. De tip om MPC-HC te gebruiken is dan ook in menig thread, en ook deze, aangegeven meerdere malen.

Vergeet niet dat als je wat veeleisend bent en bijvoorbeeld Subtitles wilt gebruiken dit ook speciaal moet worden ingesteld als je DXVA hebt. MPC-HC heeft gelukkig een eigen subtitle engine, maar bijvoorbeeld Mediaportal, waar ik films mee kijk, heeft dit niet en daarom moet dus dit worden gedaan door DirectVobSub, en dat kan niet worden gebruikt samen met DXVA. Er zijn ook nog wat andere beperkingen, beschreven op de MPC-HC site: zie deze link. Vooral het stukje dat het erg "picky" is, is nog een grote drawback voor sommigen die een HTPC gebruiken. Voor MPC gebruik boeit het eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:14
Komt een van jullie mijn probleem misschien bekend voor? Audio en video gaat out of sync lopen bij gebruik van ondertiteling in MPC.
Pagina: 1