Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MPC HC - h264 audio/video out of sync bij gebruik ondertitel

Pagina: 1
Acties:

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 15:20
Na een aantal avonden verbrand te hebben aan het (zonder succes) proberen audio en video gesynchroniseerd af te spelen in Media player Classic HC, zette ik voor de gein "auto load subtitles" uit. Audio en video lopen nu weer perfect in sync .. maar ik heb geen ondertiteling! Dit is te reproduceren met de 32 en 64bits versie van MPC HC.

Het betreft ondertiteling die uit een gelijknamig .srt bestand komen.

Mijn software configuratie is als volgt:
- Vista x64 home premium sp1
- Mpc hc - v1.2.908.0 (laatste van sourceforge)
- Ac3filter - ingesteld om AC3 en DTS direct via S/PDIF te outputten
- Nvidia Geforce 181.20 whql

Hardware:
- MSI P7NGM-Digital (onboard nvidia 9300) - output via HDMI
- Samsung LE37A656 TV

Het moet bijna wel iets simpels zijn .. maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken! Komt dit iemand bekend voor? De combinatie van relevante keywords leveren me elke keer zoveel resultaten op google op dat ik nog niets zinnigs heb kunnen vinden.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat klopt. Zodra jij subtitles uitzet zou de DXVA codec direct achter de renderer zitten. DXVA is enkel mogelijk als deze direct op de renderer is aangesloten, dus wordt je grafische kaart gebruikt -> deze trekt wel het decoden van 1080p content.

Om het zeker te weten: meet MET en ZONDER subtitles aan eens je CPU load. MET subtitles zal deze hoog liggen (ergens rond de 50%). Probeer anders een CoreAVC als codec. En als je subtitles wilt hebben moet je WEL de interne filter gebruiken en geen DirectVobSub.

Wat is processor overigens als ik mag vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 10-02-2009 08:59 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• PhoeniX-
Ik heb een Intel E5200 (2.5ghz dual core) cpu.

Wat jij zegt klinkt logisch, alleen staat het volgende op de site van mpc-hc:
Internal subtitles can work with the MPC Video decoder in DXVA mode, but the rules are even more restrictive :

* Windows XP users, select VMR9 renderless
* Vista users, select EVR custom renderer
* In "Options / Playback", tick the checkbox "Auto-load subtitles"
Op basis daarvan ging ik er van uit dat dit dus zou moeten werken.

Maar, ik ga vanavond even de cpu load controleren, goede tip!

• PhoeniX-
Zojuist even de cpu load getest:
- Zonder subs, 7 a 8%
- Met subs, 12 a 15%

Lijkt me niet dat de cpu daar de bottleneck is

• LiquidT_NL
Hoeveel verschilt het? Een fractie van een seconde of enkele secondes? Loopt het uit/wisselt het of blijft het constant? Heb je het ook met Divx oid?

Post je graph eens van graphedit.

En kun je 1x CoreAVC proberen? Dan weten we of het probleem bij de hardware, software of bij de codecs ligt.

[ Voor 33% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-02-2009 10:12 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• PhoeniX-
Het gaat steeds verder uiteen lopen. Vanavond meer testen ;) Ik hou je op de hoogte

• PhoeniX-
In graphedit zie ik het volgende:
- mkv container
- Audio pin wijst naar ac3filter
- Video pin wijst naar niets

De video wordt normaal gesproken dus afgehandeld door de interne mpc-hc decoder, hier is verder geen decoder voor geinstalleerd.

Binnenkort ga ik nog even coreavc proberen. Ik zag dat deze nu ook nvidia hardware decoding ondersteunt .. dat is dus wel de moeite van het proberen waard.

• LiquidT_NL
Het is moeilijk om echt iets concreets aan te wijzen als de graph idd niet built. Wordt DirectVS soms geladen? of een andere filter/codec? (zie je vaak rechtsonderin in je systray)

• PhoeniX-
Alleen ac3filter en haali media splitter ..

Vanavond ga ik het eens met coreavc proberen

• PhoeniX-
Ik heb coreavc geinstalleerd .. Als ik EVR custom renderer gebruik i.c.m. subtitles dan heb ik nog steeds het 'out of sync' probleem.
Na wat rommelen met verschillende renderers lijkt het wel goed te werken met de haali renderer i.c.m. coreavc. Alleen nog geen hardware ondersteuning in die hoek dus.

Ik vermoed dat het probleem dus ergens in de renderer hoek ligt .. bedankt voor je hulp in ieder geval, ik kan nu gewoon 1080p kijken!

• PhoeniX-
Nog een kleine toevoeging waar iemand later misschien nog eens iets aan heeft: Ik had ook sync issues met WMVHD files in MPC-HC. Dit is opgelost door 'jitter correction' in AC3Filter uit te zetten.

Hardware decoding in coreavc werkt trouwens uitstekend ;)

• LiquidT_NL
PhoeniX- schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:16:
Nog een kleine toevoeging waar iemand later misschien nog eens iets aan heeft: Ik had ook sync issues met WMVHD files in MPC-HC. Dit is opgelost door 'jitter correction' in AC3Filter uit te zetten.

Hardware decoding in coreavc werkt trouwens uitstekend ;)
Hardware decoding in CoreAVC? Je bedoelt die CUDA zooi? Je kan beter gewoon DXVA gebruiken uit MPC-HC.

• PhoeniX-
LiquidT_NL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:27:
[...]

Hardware decoding in CoreAVC? Je bedoelt die CUDA zooi? Je kan beter gewoon DXVA gebruiken uit MPC-HC.
Dat was dus het punt: met die decoder krijg ik de out of sync issues ;)

• LiquidT_NL
PhoeniX- schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Dat was dus het punt: met die decoder krijg ik de out of sync issues ;)
ow ja :P

Pagina: 1