twee wireless routers koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Hallo tweakers

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding. Aangezien ik op het platteland in Ierland woon, ben ik aangewezen op een ZEER brakke vorm van ADSL via Eircom. Dit betekent dat, als ik geen vreselijke prestatieverliezen en disconnects wil hebben, mijn wireless modem/router (Netopia 2247NWG) zo dicht mogelijk bij de telefoonaansluiting in huis moet plaatsen.
Omdat de hobbykamer met daarin mijn PC's aan de andere kant van het huis is wil mijn andere wireless router (Linksys WRTG54) gebruiken om contact te maken met de Netopia. Een kabeltje trekken is geen optie.
Aangezien ik alleen maar een heel klein beetje snap van thuisnetwerken, maar niet van routeren, port-forwarding en meer van deze termen, zou ik graag jullie hulp inschakelen.

Het enige dat dus effectief de bedoeling is, is het internetsignaal van de Netopia wireless doorgeven naar de Linksys in de hobbykamer, zodat die als router fungeert en het internetsignaal doorstuurt naar de andere PC's

Ik heb met de search al wel wat andere varianten gevonden, maar daar wordt iedere keer toch een kabel bijgehaald. Die mogelijkheid heb ik helaas niet.

Bij voorbaat mijn grote dank

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kunt je linksys gewoon als accesspoint gebruiken, lijkt mij. Zoek eens op die term, daar vind je behoorlijk wat topics over! Mocht je er niet uit komen, laat dan weten waar je vastloopt.

Rail Away!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:17
Dit heb ik thuis ook gedaan. Op de linksys site's zijn hier véél tutorials over te vinden.
2 Linksys WRT54G draadloos koppelen ?

Je moet dus gewoon je wireless modem DHCP uitzetten, daarna de linksys op bridge/repeater zetten( kan met aangepaste firmware "ddwrt bv!") en dan op je linksys DHCP aanzetten?

Kwestie van kleine stappen om hem jouw modem te vinden, en dat signaal op te pikken en zelf uit te zenden.

ddwrt heeft er goede tut.s op staan!

http://www.dd-wrt.com/wik...iversal_Wireless_Repeater
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge
Kijk daar eens rond!

[ Voor 18% gewijzigd door Tomino op 23-01-2009 20:33 ]

• Tresjertje
Dat bedoel ik met "ik snap er niet veel van"

Het is zo dat de Netopia de modem is. Deze krijgt een IP-adres van de Eircom DHCP server. Ik kan dit modem wel op "bridging" of "Concurrent Bridging" zetten, maar verder is er niet heel veel aan in te stellen.

De Linksys is dus de ontvanger, waar mijn PC's via vaste IP-adressen aan verbonden zijn. Ik zou dus liever geen DHCP gebruiken op deze router.

Dat dd-wrt bridging verhaal is wel wat ik bedoel, maar ik zoek eigenlijk een oplossing met de "standaard" routerinstellingen.
edit:
Na wat zoekwerk blijkt ook dat ik het geluk heb dat ik een "versie 7" WRT54G heb, waarop dd-wrt helemaal niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tresjertje op 23-01-2009 21:57 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een devolosetje dan maar? :)
Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0254755001191318249/packshot_devolo_dlan_200_aveasy_starter_kit_uk_72dpi_rgb_250.jpg
http://www.devolo.co.uk/u...dLAN/dlan200aveasysk.html

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0195674001191317013/installation_uk.jpg
Connecting the dLAN 200 AVeasy

1. Unpack the dLAN 200 AVeasy adapter, plug a network cable into the adapter, and
2. plug the adapter into a free electrical outlet.
3. Connect the adapter to your modem, router, set-top box, PC or Mac via an Ethernet cable
4. Secure your network with the touch of a button - without installing additional software - and your high-speed network is ready

[ Voor 53% gewijzigd door arjants op 23-01-2009 21:03 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Tresjertje
OK, ik ben even aan het stoeien geweest.
Met een tijdelijk kabeltje (15meter...) ertusssen werkt het wel, maar dan krijg ik het idee dat mijn linksys meer als een switch werkt. Op zich niet erg, maar dus niet draadloos, wat wel de bedoeling moet worden.
Als ik de internetkabel vanaf de Netopia nl. in een vrije (niet de WAN) poort op de Linksys frommel heb ik wel internet, stop ik hem in de WANaansluiting, dan heb ik geen internet. Aangezien ik alle 4 de vrije poorten nodig heb voor mijn overige PC's/Xbox en meer van dat spul zou ik dus graag deze alle vier ook daarvoor gebruiken en niet voor een internetkabel.

Ook heb ik wat gestoeid met de bridging opties in de Netopia, hopende dat ik daar wat mee kan bereiken, maar dat levert ook niets op.

Ik begin bijna te geloven dat de draadloze optie niet gaat werken en ik toch maar eens op zoek moet naar een metertje of 30 Cat.5 en een heleboel kabelspijkertjes......

Ik heb wel het vermoeden dat de combinatie van deze twee routers niet de ideale is qua instelmogelijkheden.
Pagina: 1