Toon posts:

1440x900 lukt niet op GMA 915

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.
Ik heb gisteren een nieuw beeldscherm gekocht (Acer AL1916W)
Ik heb onboardvideokaart (Intel GMA 915)
Deze monitor heeft een resolutie van 1440x900. Maar dit kan ik niet instellen in de instellingen.

Wat heb ik geprobeerd:

Nieuwste drivers geinstalleerd, Hielp niks kan nou niet verder dan 1280x768
Powerstrip, Heeft het heel even gedaan, daarna nooit meer gewerkt en het is shareware, dus al zou het werken, doet het 't maar voor dertig dagen |:(

Mijn computer is een:

Dell Optiplex 280SX
Intel Celeron 2,6 ghz
1 Gb RAM
Intel GMA 915

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen, want een resolutie die niet native is, is niks :+

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bios ge-update?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In dit soort gevallen roep ik altijd Powerstrip, vooral bij de oude Intel grafische chips. Als het deed wat het moest doen, is het dan het aanschaffen niet waard?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

resolutie Acer AL1916W zou je er bij kunnen pakken (de driver van je scherm installeren) Tevens heb ik hetzelfde scherm aan m'n Asus EEE 900, met een G415G/GM chipset die wel deze resolutie ondersteund.

Wat je er nog bij kunt pakken van Intel zelf is dit: Custom Resolutions on Intel Graphics
Exorcist schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:43:
In dit soort gevallen roep ik altijd Powerstrip, vooral bij de oude Intel grafische chips. Als het deed wat het moest doen, is het dan het aanschaffen niet waard?
In niet alle gevallen wil dat werken, op m'n EEE PC heb ik het ook geprobeerd om 1680*1050 te laten ondersteunen, maar echt niets werkt, ook het handmatig aanpassen van de .inf met de custom resolution guide van Intel niet.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 20:04

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
De bios is geupdated naar de laatste versie (A09, volgens Dell)
Ja, Powerstripe deed het één keer, maar hoe ik het heb laten werken, weet ik niet meer, ik ga straks googelen over er een soort van uitleg voor is.
Het aanpassen van de INF. file kan ik niet vinden in de driver download van Dell. Ik heb die van Intel ook geprobeerd, daarin kan ik het bestand wel vinden, maar die doet het niet op de pc. :'(

Edit:
Opgelost :P
Na veel proberen etc. was er toch nog een inteldriver die werkte, nu geeft hij het prima weer

Bedankt _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 22:51 . Reden: Opgelost :+ ]

Pagina: 1