Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

resolutie Acer AL1916W

Pagina: 1
Acties:
  • 8.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik heb met gisteren een ACER AL1916W aangekocht, volgends de specification zou die resolutie 1440x900 aankunnen, maar die resolutie kan ik nergens terugvinden, hij springt van 1360 x 768 naar 1600 x 900, kan me iemand advies geven hoe dit te kunnen oplossen?

Tony

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Misschien drivers installeren voor je monitor zodat die resolutie wel wordt ondersteund? Want 1440x900 is een breedbeeldresolutie en die staan meestal niet standaard instelbaar.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:49:
Misschien drivers installeren voor je monitor zodat die resolutie wel wordt ondersteund? Want 1440x900 is een breedbeeldresolutie en die staan meestal niet standaard instelbaar.
Probleem, er was geen cd meegeleverd, en bij acer is er gelijk nergens een driver voor AL1916W te vinden.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:29
nieuwe driver voor je video kaart wordt ook bedoelt

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Drivers voor je videokaart updaten.... dan staat die resolutie er wel bij.... :o

(edit: Net te laat ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door suske-wiske op 13-08-2006 14:00 ]

• Hahn
nachtnet schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:58:
nieuwe driver voor je video kaart wordt ook bedoelt
Neuj, ik weet heus wel wat ik bedoel ;) Nieuwe drivers voor videokaart komen vrijwel nooit met nieuwe resoluties aan.

Maar als er geen drivers voor je monitor zijn dan zal je het met tweakprogramma's moeten proberen waarbij je zelf de resolutie kan invullen. Kan alleen niet zo snel bedenken wat voor programma's dat kunnen.

Verwijderd

Das gek, op de mijn werkt dat gewoon goed, ook in vista 1440x900 alleen 1600x900 die ken ik niet.
en de cd die megeleverd is, staan alleen maar pdf files op, dus daar heb je ook niks aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:02:
das gek op de mijn werkt dat gewoon goed, ook in vista 1440x900 alleen 1600x900 die ken ik niet
Ik heb een acer driver gevonden, en de laatste NVIDIA driver geinstalleerd voor men 6800XT maar nu kan ik max in 1360 - 768 en beeld trekt echt op niets. help.

Verwijderd

gewoon powerstrip downloaden (shareware!) en custom resolution bouwen.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:29
heb hier zelf ook die al1916w monitor aan een fx5200 hangen en heb als "beeldschermdriver gewoon de "plug-and-play-monitor"-driver (geen speciale driver dus.

probeer je monitor drivers te verwijderen, op nieuw opstarten en dan als plug and play laten detecteren.

@ hahn: oude videodrivers bieden vaak nog geen ondersteuning voor breedbeeld, dit omdat dat gewoon "niet bestond", met een update van video drivers ondersteunen ze dan vaak wel deze breedbeeld resoluties

Verwijderd

Bij mij stelde winXP alles automatisch in, en als ik hoger ga dan 1440x900 of 60hz dan gaat het scherm uit (komt nog weleens voor bij spellen die ik dan verkeert instel :P )

Anyway ooit http://lighteye.whyz.nl/temp/AL1916w.rar deze gevonden (ff geupload weet bij god niet meer waar, volgens mij zelfs van de acer site onder 1916 normal screen waar dan de w versie ook staat), heb er geen verschil in gemerkt behalve dat er nu al1916w ipv plug and play monitor staat :P

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:13:
heb hier zelf ook die al1916w monitor aan een fx5200 hangen en heb als "beeldschermdriver gewoon de "plug-and-play-monitor"-driver (geen speciale driver dus.

probeer je monitor drivers te verwijderen, op nieuw opstarten en dan als plug and play laten detecteren.

@ hahn: oude videodrivers bieden vaak nog geen ondersteuning voor breedbeeld, dit omdat dat gewoon "niet bestond", met een update van video drivers ondersteunen ze dan vaak wel deze breedbeeld resoluties
Heb de Plug en play en de AL1916W driver getest, en steeds komt de resolutie niet zichtbaar, zijn er geen tweaktools waarmee je een resolutie kan forcen?

• Hahn

Verwijderd

Topicstarter
Bingo, bij de nieuwe nvidia drivers kun je blijkbaar ook custom resolutions toevoegen, daarmee is men probleem opgelost!

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
Ok,

Ik loop hier nu al een tijdje mee te stoeien: Ik heb een Compaq notebook (presario V5000) en probeer deze aan te sluiten, via een belkin KVM switch, op mijn Acer AL1916W scherm. In het begin prima totdat ik blauwe schermen kreeg bij het switchen. Nieuwe driver van Mobile Intel 945 geinstalleerd en geen blauwe schermen meer....maar ook geen resolutie 1440x900 meer.

Alles gedaan wat hier stond en enkel na het installeren van http://lighteye.whyz.nl/temp/AL1916w.rar verscheen daar de gezochte resolutie. Maar niet voor lang. Na één reboot krijg ik het met geen mogelijkheid meer terug (uninstall, install, alle Monitor drivers opnieuw installeren), niets.

Ook powestrip; no go. Zodra ik de custom resolution aanmaak en reboot, staat die wel in mijn powerstrip overzicht maar kan ik hem nergens bij mijn settings vinden.

Any help ?

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
Update: Nog mooier, omdat ik aan mezelf begon te twijfelen heb ik de monitor uit de switch gehaald en direct op mijn laptop aangesloten (keyboard en muis lopen nog over de switch) en voila er verschijnt een 1440*900 in mijn resolutie overzicht van windows, echter, selecteer ik het dan krijg ik een 'input not supported' op mijn beeldscherm, verder niets.

Aardig detail: als ik de 1600*900 selecteer krijg ik diezelfde melding maar zie ik wel mijn desktop.

Verwijderd

Sjongejongen... Hier van de site van Acer zelf kun je ze downloaden; monitor drivers.. Kostte me 5 minuutjes.. http://global-download.ac...&LC=en&BC=Acer&SC=EMEA_18

Ze zijn voor Windows XP Professional, maar werken vast en zeker ook voor Vista & 7

http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Gast. Je kickt een topic van 3 jaar oud.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1