PCI in PCI-X slot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 18:57

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Is dit eigenlijk mogelijk ?
Ik zit met een PC waar geen gewone oude PCI sloten meer op zijn, enkel PCI-E en PCI-X sloten.
Maar kan ik een PCI kaartje in een PCI-X slot steken ?
Op het eerste zicht past het, enkel wordt de achterste van de 3 gleuven van zo'n PCI-X slot niet gebruikt, maar als ik me goed herriner was dit bij sommige AGP kaarten ook vroeger.
Of ga ik zo mooi de kaart en/of PC om zeep helpen ?

-| Hit it i would ! |-

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Uit Wiki: "The PCI-X bus is not compatible with the older 5-volt cards but newer 3.3-volt PCI cards will work in a PCI-X slot.[1] Apart from this, PCI and PCI-X cards can generally be intermixed on a PCI-X bus, but the speed will be limited to the speed of the slowest card."

Linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/PCI-X

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zit met een PC waar geen gewone oude PCI sloten meer op zijn
:?

Money for nothin' and your chicks for free

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt mij echt een FAQ vraag, zoals reeds aangegeven door r00n, niet echt een topic waard naar mijn idee. Een beetje eigen initiatief mag wel en wordt ook verwacht op GoT. ;)

Overigens vraag ik mij serieus af wat voor moederbord je gebruikt, de volgende keer even het type vermelden.

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 23-01-2009 11:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is iets dat je letterlijk uit de FAQ kunt halen, dit topic gaat daarom ook op slot.
We verwachten dat je op GoT namelijk voordat je een topic opent zelf eerst de moeite doet om iets op te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.