NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:59

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Goedenavond,

Ik krijg bij het starten van mijn broertjes pc de melding NTLDR ontbreekt. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit. De pc start wel gewoon door als de Windows cd erin zit.In de BIOS staat de cd als eerste in de opstart volgorde.

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd. Onder andere dit Microsoft support artikel. Ik heb ook het masterboot record herschreven via de recovery console.

Windows opnieuw geinstalleerd en daarbij de optie NTFS formateren gebruikt, niet de snelle dus.
Verder heb ik de topic's hier op GoT doorgelezen over dit onderwerp.

Iemand ideeën? Graag!

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

fixboot en fixmbr gedaan?
als dat niet werkt kan je altijd de repair install doen, dan zet ie windows terug naar hoe het origineel geinstalleerd stond, maar delete die verder niet je bestanden.. (je moet wel al je software opnieuw installeren, omdat het registry enzo ook leeg is.)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

eventueel nog een chkdsk /f in de repareerconsole gooien is ook niet verkeerd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 19:20

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

en zelfs een lege cd in de cdromdrive, een usb stick of een diskette in de diskdrive kan deze melding veroorzaken :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
AlexanderB schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:20:
fixboot en fixmbr gedaan?
als dat niet werkt kan je altijd de repair install doen, dan zet ie windows terug naar hoe het origineel geinstalleerd stond, maar delete die verder niet je bestanden.. (je moet wel al je software opnieuw installeren, omdat het registry enzo ook leeg is.)
Fixboot en Fixmbr heb ik al gedaan, het gaat hier om een nieuwe installatie van Windows XP.
MsG schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:22:
eventueel nog een chkdsk /f in de repareerconsole gooien is ook niet verkeerd.
Heb ik ook al gedaan, duurde wel lang maar verder geen fouten.
Murzeltje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:24:
en zelfs een lege cd in de cdromdrive, een usb stick of een diskette in de diskdrive kan deze melding veroorzaken :)
Er zitten verder geen diskettes, lege cd's ect in de drives. De pc start alleen door met de Windows XP cd in de drive.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33

Thandor

SilverStreak

De harde schijf in die PC heeft vast en zeker merk ;). Zoek daar eens naar een diagnose tooltje om de harde schijf te controleren. Zie evt. OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :). De Ultimate BootCD heeft ook een aantal tools om harde schijven te controleren. Die zou je ook kunnen gebruiken al loop je wel het risico dat je een oudere versie van de diagnose tool hebt dan op de site van de fabrikant van de harde schijf.

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 22-01-2009 21:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

Kopieer ntldr eens vanaf je windows cd (\i386) naar je HD (root van de windows-partitie). Doet ie t dan wel?

Choose life

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Thandor schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:53:
De harde schijf in die PC heeft vast en zeker merk ;). Zoek daar eens naar een diagnose tooltje om de harde schijf te controleren. Zie evt. OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :). De Ultimate BootCD heeft ook een aantal tools om harde schijven te controleren. Die zou je ook kunnen gebruiken al loop je wel het risico dat je een oudere versie van de diagnose tool hebt dan op de site van de fabrikant van de harde schijf.
Bedankt, hier had ik nog niet aan gedacht, zal ik eens proberen.
E-Rick schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:56:
Kopieer ntldr eens vanaf je windows cd (\i386) naar je HD (root van de windows-partitie). Doet ie t dan wel?
Dit heb ik al gedaan, staat ook beschreven in dat Microsoft Support artikel.

Verwijderd

Het kan ook aan het geheugen liggen.. Draai eens een tijdje Memtest. Zelf heb ik het wel eens op een laptop gehad waar het L2 cache defect was (en L2 uitschakelen dus de enige remedie was).

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Probleem opgelost, ergens diep in de BIOS was een instelling waarmee je de volgorde van harde schijven kon instellen. Dit overruled dus de jumper en cable select volgorde. Hier stond de 2e harde schijf als eerste harde schijf ingesteld waar van opgestart moest worden. Dit veranderd probleem opgelost.

Pagina: 1