Toon posts:

laag verbruik pc

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben voor het werk op zoek naar een pc met volgende specificaties:
- laag verbruik
- goedkoop
- aanwezigheid van seriële poort
- windows OS (liefst xp, eventueel vista)
- klein

wie kent het ideale model?

edit: zelfbouw is geen optie!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 18:58 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
Wat heb je zelf al opgezocht? Heb je google al geprobeerd?

Hint in de goede richting: De minisystemen van Acer hebben vaak een Athlon uit de E serie en een externe adapter... hierdoor zijn ze erg zuinig, maar hebben wel genoeg power.

Even niets...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
Moet het een pc zijn? Kijk eens in de richting van een zakelijke notebook, deze zijn soms nog met een seriële poort uitgerust en laag verbruik, redelijk goedkoop (bij niet te hoge eisen) en klein :)

Specs

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Asus EEE Box en een USB naar serieel verloopje.
- laag verbruik ongeveer 20 Watt verbruik
- goedkoop 250 euro
- aanwezigheid van seriële poort Kan je wel schudden met moderne systemen
- windows OS (liefst xp, eventueel vista) XP Home SP3
- klein Check
Zelf naar volle tevredenheid in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/zbv3p.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-01-2009 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik bekijk het even.
die eee box lijkt me wel wat, jammer van de seriële poort :(

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Basissysteem januari 2009, geef dan wel duidelijk aan dat het om een weinig verbruikend systeem gaat. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Verder, waarom is zelfbouw geen optie? Alle shops bieden de service om de door jou geselecteerde componenten tot een compleet werkend systeem te bouwen voor een kleine meerprijs. Dus zelfs met 2 linkerhanden hoef je niks aan te raken ;)

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.