• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 16:53
Ik heb een media center samengesteld met de volgende specificaties:

MB: MSI K9A2GM-FIH
CPU: Phenom x3 8450
RAM: 2GB DDR2 800
Windows Vista met Media portal 1.0.0.0

Nu sluit ik deze pc aan op mijn Full HD TV via HDMI (Toshiba 40ZF335D) maar dan krijg ik geen beeld. Zelfs niet de POST van het moederbord wat toch wel vreemd is. Ik heb al flink lopen kloten in de instellingen van de tv maar het beeld blijft blauw. Toen maar is even bij de buren geprobeerd en ja hoor, beeld. Ik weer naar huis en geen beeld.

Laptop aangesloten via HDMI op de TV, werkt perfect. HTPC erop, weer geen beeld.

Nu wordt ik er toch wel een beetje knetterbek van dus zijn alle tips welkom. Ik las in de handlleiding van mijn TV wel iets over een HDMI catgory 2 cable voor 1080p content maar ik kan me niet voorstellen dat dat het is. Ik heb gewoon een standaard HDMI kabeltje van de expert. Dezelfde die ik bij de buren gebruikt heb en op mijn laptop en op de dvd speler.

Alvast bedankt.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Dit soort problemen heb ik ook gehad met mijn HTPC aan de plasma, ik heb verschillende dingen gedaan waardoor het spontaan weer werkte, zoals videokaart loshalen en opnieuw inpluggen, cosmos resetten, VGA kabel gebruiken en daarna DVI/HDMI, etc etc. Ineens had ik beeld :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• 3dmaster
BackSlash schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:17:
Dit soort problemen heb ik ook gehad met mijn HTPC aan de plasma, ik heb verschillende dingen gedaan waardoor het spontaan weer werkte, zoals videokaart loshalen en opnieuw inpluggen, cosmos resetten, VGA kabel gebruiken en daarna DVI/HDMI, etc etc. Ineens had ik beeld :)
Via VGA lukt het wel maar ja, HDMI is toch wel wat betere kwaliteit. Heb al de nodige keren in en uitgeplugt. Bios geupdate naar laatste versie, in het bios met wat onboard vga functies gekloot. (Kan hem immers niet los halen, wat ik nog wel even wil proberen is te kijken of ik wel beeld krijg met 'n lossen 4850 die ik in me eigen pc heb liggen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:36

Wish

ingwell

Waarschijnlijk (spreek even uit eigen ervaring) kan je TV de gekozen resolutie niet meteen aan. Om dat op te lossen sluit ik de HTPC met VGA aan op een monitor en de HDMI op de TV. Via NVIDIA of ATI tool vervolgens bureaublad klonen en zodanig aanpassen dat je beeld ook helemaal op de TV past.

Misschien zijn er andere manieren (en dan wil ik het ook graag horen) maar dit is zoals ik het oplos.

Als mijn HTPC uitvalt en ik moet wat in de BIOS kloten, ga ik meteen met mijn PC monitor slepen. Het is sneu, maar gelukkig valt mijn HTPC niet zo vaak uit.
Succes

[ Voor 16% gewijzigd door Wish op 22-01-2009 23:09 . Reden: frustratie toegevoegd ]

No drama

• 3dmaster
danmaarniet schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:08:
Waarschijnlijk (spreek even uit eigen ervaring) kan je TV de gekozen resolutie niet meteen aan. Om dat op te lossen sluit ik de HTPC met VGA aan op een monitor en de HDMI op de TV. Via NVIDIA of ATI tool vervolgens bureaublad klonen en zodanig aanpassen dat je beeld ook helemaal op de TV past.

Misschien zijn er andere manieren (en dan wil ik het ook graag horen) maar dit is zoals ik het oplos.

Als mijn HTPC uitvalt en ik moet wat in de BIOS kloten, ga ik meteen met mijn PC monitor slepen. Het is sneu, maar gelukkig valt mijn HTPC niet zo vaak uit.
Succes
Heb ik al geprobeerd, zelfs een resolutie van 1024*786 en 1280*720 pakt hij niet. Blijft gewoon blauw beeld (nog signal). Mijn htpc herkent het scherm echter wel incl typenummer en max resolutie ect.

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Een tijdje geleden had ik eenzelfde probleem. Dit heb ik met een registerinstelling opgelost:

HDMI verbinding pc - projector

• 3dmaster
Probleem opgelost. Oorzaak nog steeds onbekend. Heb een losse videokaart geplaatst met hdmi (HD4850) en dat werkte, kaart er weer uit, onboard HDMI geprobeerd en nu werkte het wel :S :)

Pagina: 1