• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Ik krijg het niet voor elkaar via hdmi mijn projector met mijn pc te verbinden. Ik heb dit met drie videokaarten geprobeerd.

Projector: Panasonic PT-AE900 met HDMI ingang.
Videokaart1: Club3D Radeon 9250 (PCI) via een DVI-HDMI koppelstukje en een HDMI kabel.
Videokaart2: Club-3D Nvidia 7200GS (PCI-E) via een DVI-HDMI koppelstukje en een HDMI kabel
Videokaart3: MSI R3650 (PCI-E) met HDMI aansluiting.

Tevens heb ik nieuwe kabels gekocht: een 10 mtr dvi-hdmi kabel, een 1,5 mtr hdmi-hdmi kabel en een nieuw dvi-hdmi koppelstukje. Dus alle kabels heb ik vervangen. Helaas heb ik geen hdmi dvd speler om de projector mee te testen.

De projector wordt op de computer helemaal niet gezien als beeldscherm. Het Catalyst control center geeft geen scherm weer. Als ik hem toch probeer te enablen is hij direct weer disabled. Ik heb via HDMI nog nooit beeld gehad op de projector. Via de VGA aansluiting werkt het wel.

Wie heeft er nog ideeën? En misschien is er iemand in de buurt van Leiden bij wie ik de projector op een andere HDMI bron kan proberen?

-Edit-
In het service menu heb ik HDMI hot plug op on gezet, maar dit helpt ook niet. Weet iemand wat de optie 'Initialize' in het service menu doet? Ik heb het geprobeerd, maar er lijkt niets te gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door -Paul- op 08-07-2008 21:05 ]

• -Paul-
Help!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je niet toevallig een TV in de buurt staan die een HDMI aansluiting heeft om te testen of je HDMI output signaal wel goed is?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• -Paul-
Nee, ik heb verder helemaal geen HDMI apparatuur...

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 07:02
er zijn verschillende versies van HDMI. Misschien dat die niet matchen. Het kan helpen om de HDMI versie die je uitstuurt zou simpel mogelijk in te stellen, dan is de kans dat de projector hem niet herkent het kleinst.

Verwijderd

Ik heb hier ook mee zitten martelen (zelfde beamer).
Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen met een goede DVI -HDMI kabel (de pro kabel die je hier kunt vinden.
Ook de HDMI Hot Plug op de beamer geactiveerd en altijd de beamer als eerste aanzetten.

• -Paul-
Het is me uiteindelijk gelukt. Het werkt nu als een zonnetje. Door middel van een registeraanpassing kon ik de nvidia kaart laten denken dat er een apparaat op de dvi aansluiting zit, zonder dat deze is gedetecteerd.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{XXXXXXX-XXXXX}\000]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Video\{XXXXXXX-XXXXX}\000]

- 2xdigital -> "00 00 03 00" (0x30000)
- 2xanalog -> "03 00 00 00" (0x3)
- digital/analog -> "02 00 01 00" (0x10002)
- analog/digital -> "01 00 02 00" (0x20001)

Bron: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=29342&st=0
Pagina: 1