Toon posts:

Data externe hdd onvindbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe hdd 160 gb van maxtor, en ik ben 100% er van overtuigd dat deze niet kapot is.
Het volgende bizarre probleem is aan de hand:

Voordat de externe hdd werd geplaatst bestond de interne hdd uit 2 partities..
de c partitie met 15 gb, en de d partitie met 5 gb.
Wanneer ik deze externe ging aansluiten zag ik vervolgens dat de D partitie was verdwenen, en de externe hdd had plots de D gekregen.
Het grappige is.. zowel de C als de D schrijf worden weergeven als "lokale stations", en in comuterbeheer>opslag>schijsbeheer staat dat het beide om een ntfs partitie gaat, terwijl de capaciteit van de D (externe) laat zien dat deze een capaciteit heeft van149 gb (ipv 160), en van de C een capaciteit heeft van 37 gb (ipv >40)..

Het grappige is dat wanneer ik de externe benader ik toch 1 map zie staan met wat foto's.. met een totaal van 29,6 Mb, terwijl (rechtermuisknop eigenschappen) er wordt aangegeven 3,15 gb gebruikt is, en dat kan ook kloppen, want er horen nog veel meer fotos en belangrijke documenten op te staan.

Vervolgens dacht ik de externe te benaderen via cmd.exe, en wanneer ik d:\dir uitvoerde kreeg ik de volgende melding: Het bestand of de map d:\ is beschadigd en onleesbaar, Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.. ok.. chkdisk dus..
deed ik checkdisk/i kreeg ik de melding: kan niet doorgaan met CHKDSK in alleen-lezenmodus.

Nu wilde ik weten wanneer de fout precies was ontstaan.. dus ging ik wat in het systeemlogboek bladeren en vond vervolgens deze melding (x1000):
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

oja.. toen ik de stationsletter ging wijzigen van d: naar e: kreeg ik de volgende melding:
De Wizard scanner en camera kan niet op dit apparaat
worden uitgevoerd,omdat bepaalde bestanden en mappen mogelijk
door windows worden beschermd.
Klik als U met afbeeldingen op dit apparaat wilt werken
achtereenvolgens op start,deze computer en dubbelklik
vervolgens op het apparaat.

oja en trouwens: deze computer gebruikt avp protectie

what's next?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:01
Probeer het eens op een andere computer zou ik zeggen.
Ik heb een externe hdd 160 gb van maxtor, en ik ben 100% er van overtuigd dat deze niet kapot is.
Deze overtuiging heb je gekregen doordat je de harde schijf hebt getest met http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools ?

Verder zou ik zeggen, neem OM FAQ door en kijk of je daar een oplossing in vind ;)

Mocht de hardeschijf in orde zijn, controleer dan je RAM eens met memtest.

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-01-2009 22:40 ]

Specs

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02
ik zou toch eerst chkdsk /r laten proberen te repairen.Heeft mij meerdere keren goed geholpen. Chkdsk /i geeft niet altijd voldoende of juiste info; las ik net.

zie ook hier en hier

gewaarwordingshorizon