Toon posts:

Nieuwe Gesealde Games Via Ebay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij dus af of het illegale spellen zijn ofzo, of gejat.
Want als ik op ebay.nl kijk dan zie ik spellen voor €20,00 nieuw en geseald.
Terwijl deze nieuw in de winkel 60 euro zijn. 8)7
Ik had al op google nagekeken, maar ik kon hier absoluut niks over vinden.
Want als een spel 40 euro goedkoper is dan in de winkel dan vind ik dit zeer vreemd.
Hier bijvoorbeeld Need for speed undercover voor ongeveer 20 euro.
En op bol.com is deze 50 euro.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er een beetje aan waar het vandaan komt. Zo heb ik CoD4 ooit uit Thailand laten komen voor 23 euro, terwijl de game hier in NL iets van 55 was destijds. Maar de prijzen liggen lang niet overal zo hoog als hier in NL, en zeker met schommelende wisselkoersen kan het goed zijn dat een aanbieder ze goedkoop in kan kopen.

Of dit soort grijze import helemaal legaal is weet ik niet (zal vast niet voor commerciele verhandelaars), maar in principe is je game gewoon legaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dus de games zijn gewoon legaal ?
En ze zijn gewoon in een land gekocht waar ze een stuk minder kosten, en dan ook nog eens met de wisselkoersen goedkoper ingekocht kunnen worden ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf aantal games uit thailand, toen ik in singapore zat nam iemand ze voor me mee (hij koopt daar kleding in zegmaar). Zijn gewoon legaal speelbaar, alles eigelijk orgineel, maar omdat de economie daar weet ik hoeveel lager is dan bij ons, is het gewoon goedkoper daar.

Weet ik alleen niet hoe dit normaal zit met importrechten, of je hebt tot een x bedrag vrijwaring oid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Ik wou even zeker weten dat ik geen illegale dingen aan het kopen ben :P

• Dennahz
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik koop al m'n games via eBay. Nu ook Fable 2 voor 33 euro incl verzendkosten. Je zou gek zijn als je de volle pot betaald voor hetzelfde spel hier in de winkels....

Of het legaal is? Dat lijkt mij wel. Het zijn vaak regiovrije spellen ook al staat er NTSC op. Hoe ze het doen? Geen idee.

Twitter

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Volgens mij is het enige wat illegaal is eraan je import heffing die je mogelijkerwijs niet betaalt als je het laat verschepen. Afaik heeft de spelmaker er weinig over te zeggen, tenzij het spel is gejat ofzo.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Seals zeggen lang niet alles... ik heb in China bijvoorbeeld gezien dat ze de seals om een Extreme III kaart stonden te fohnen.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja met de seals dat weet ik :P
Maar ik kijk ook of er factory sealed bij staat, en als dit er staat en dit later niet het geval is kun je negatieve feedback geven of aan ebay melden ;)

Verwijderd

Goedkoop games kopen in landen waar de munteenheid laag staat, en dan verkopen als nieuw. Easy as that.
Vele games zijn in de UK wel te verkrijgen voor €20-€30.

/me durft ook al wel eens iets importeren om het dan terug te verkopen...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
En ik vraag me af hoe dat zit met die XBOX live kaarten?
Heeft iemand daar ervaring mee? Op marktplaats koop je ze voor iets meer dan 30 euro, terwijl een jaarabbo in de winkel weer 60 euro kost? Dat moet toch wel nep zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:50:
Goedkoop games kopen in landen waar de munteenheid laag staat, en dan verkopen als nieuw. Easy as that.
Vele games zijn in de UK wel te verkrijgen voor €20-€30.

/me durft ook al wel eens iets importeren om het dan terug te verkopen...
dit was ik dus ook een beetje van plan :P O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval bedankt iedereen ik weet genoeg :D

Verwijderd

Topicstarter
Ooh nog een vraag :P
Weet iemand toevalig een goedkope ebay winkel of lid, waar games verkocht worden ?
Alvast bedankt

• Dennahz
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Het Games Import topic

Er is een heel topic over.

[ Voor 56% gewijzigd door Dennahz op 22-01-2009 16:25 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :D nou wat mij betreft kan hij op slot of wat er ook mee gebeurd als het probleem opgelost is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op slot gaan topics niet zomaar, in elk geval niet enkel omdat de oplossing gegeven is. We laten hem gewoon lekker open voor het geval er nog iemand iets aan toe wil voegen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ID-College schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:50:
En ik vraag me af hoe dat zit met die XBOX live kaarten?
Heeft iemand daar ervaring mee? Op marktplaats koop je ze voor iets meer dan 30 euro, terwijl een jaarabbo in de winkel weer 60 euro kost? Dat moet toch wel nep zijn :?
Hiervoor loopt ook actie op Samenkopen.net. Heb er verder geen verstand van, maar allicht kun je daar je antwoord vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

schaduw schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06:
[...]

Hiervoor loopt ook actie op Samenkopen.net. Heb er verder geen verstand van, maar allicht kun je daar je antwoord vinden.
ik vermoed ook een lage inkoopprijs met een pond-wisselkoers. Die samenkopen actie verkoopt ook xbox live punten voor 2/3e van de normale prijs. Ik heb daar nu voor 100 euro dik12000 punten, terwijl je daar normaal over de 150 voor zou betalen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik denk dat je gewoon je ogen eens moet openen voor de onbekende wereld. Voor spellen kun je naar ebay maar daar hangt altijd zo'n donkere sfeer. Waarom ga je niet naar www.budgetgaming.nl dat is een kieskeurig.nl onder de games. Die games komen uit een onlineshop/winkel dus denk dat je daar meer gevoel bij hebt. De prijzen daar zijn ook echt heel erg laag vergeleken met nederlandse winkels.

Dat xbox abbo is 100% echt, zoals al aangegeven is samenkopen is er eentje. Op ebay kun je ze ook krijgen, maar wederom ook op gamehubs en boxeddeals ofiets staan ze ook voor 34 a 36 euro voor 13 maanden.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NeoMe schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:11:
Ik denk dat je gewoon je ogen eens moet openen voor de onbekende wereld. Voor spellen kun je naar ebay maar daar hangt altijd zo'n donkere sfeer. Waarom ga je niet naar www.budgetgaming.nl dat is een kieskeurig.nl onder de games. Die games komen uit een onlineshop/winkel dus denk dat je daar meer gevoel bij hebt. De prijzen daar zijn ook echt heel erg laag vergeleken met nederlandse winkels.

Dat xbox abbo is 100% echt, zoals al aangegeven is samenkopen is er eentje. Op ebay kun je ze ook krijgen, maar wederom ook op gamehubs en boxeddeals ofiets staan ze ook voor 34 a 36 euro voor 13 maanden.
Ik weet niet precies in hoeverre die site andere winkels laat zien dan onze eigen Pricewatch, maar na een paar populaire games bekeken te hebben zie ik niet bijster veel verschil. Dan kan je dus ook gewoon hier kijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/638

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
NeoMe schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:11:

Wat bedoel je ermee dat er altijd een donkere sfeer hangt ?
En met Budgetgaming.nl dat is gewoon de standaard prijs die je betaald in winkels, of misschien 5 euro goedkoper maar veel meer niet.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

budgetgaming.nl heeft ook winkels buiten europa en die schelen veel geld.
Met donkere sfeer bedoel ik, soms niet betrouwbaar.
De poster wil in mijn ogen iets wat wel te vertrouwen is, want hij vertrouwt het niet dat het zo goedkoop kan. Geef alleen wat betrouwbaardere bronnen dan ebay aan.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gewoon kopen via eBay hoor!

Laatst nog 2x Fifa 2009 gekocht voor 17,- per stuk, waar je er hier makkelijk 45,- per stuk voor neertelt..
Waren gewoon de officiele versies van Fifa 2009, dan wel in 't Engels, maar that's it, met eigen licensiecode!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
NeoMe schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:26:
budgetgaming.nl heeft ook winkels buiten europa en die schelen veel geld.
Met donkere sfeer bedoel ik, soms niet betrouwbaar.
De poster wil in mijn ogen iets wat wel te vertrouwen is, want hij vertrouwt het niet dat het zo goedkoop kan. Geef alleen wat betrouwbaardere bronnen dan ebay aan.
Oh ok, Ja nu snap ik het.
Maar dat was alleen om na te vragen of dit gewoon wel een beetje te vertrouwen is, en hoe dit mogelijk is.
Wat ik nu dus te horen heb gekregen in dit topic :)
Pagina: 1