Ik ben van plan een nieuw systeem samen te stellen of mijn huidige een upgrade te geven, als ik al PCI-e heb. Ik zit daarbij met name te denken aan een nieuwe videokaart ter vervanging van een Nvidia 6200 TC (256 MB).
Nu heb ik Everest [Versie EVEREST v2.20.405/nl] laten draaien (op het moment ben ik niet bij die computer) en dit zijn de (relevante) resultaten m.b.t. de videokaart:
Moederbordnaam Asus A8NE-FM (3 PCI, 1 PCI-E x16,...
[ Systeemslots / PCIEX16 ]
Systeemsloteigenschappen:
Slotaanduiding PCIEX16
Type PCI-E x1
Gebruikt Bezet
Lengte Kort
Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart nVIDIA GeForce 6200 TurboCache
GPU Codename NV44 (PCI Express x16 10DE / 0161, Rev A1)
GPU Kloksnelheid 351 Mhz
Geheugenklok 274 Mhz
PCI Express apparaat:
PCI-E x16 port #0 Bezet @ x16 (nVIDIA GeForce 6200 TurboCache Video Adapter)
PCI-E x1 port #1 Leeg
en verder zijn er nog poorten #2 en #3 leeg.
Ik vroeg me vooral af wat de betekenis is van "Slotaanduiding: PCIEX16; Type: PCI-E x1". Ofwel: is het nu een x16 of toch een x1, of heeft dit laatste betrekking op de versie van PCI-e?
Ikzelf denk dat ik dus een kaart moet uitzoeken met een PCI-e x16 interface. Ik kan er dus geen PCI-e x16 2.0 in plaatsen. Is dit correct?
Nu heb ik Everest [Versie EVEREST v2.20.405/nl] laten draaien (op het moment ben ik niet bij die computer) en dit zijn de (relevante) resultaten m.b.t. de videokaart:
Moederbordnaam Asus A8NE-FM (3 PCI, 1 PCI-E x16,...
[ Systeemslots / PCIEX16 ]
Systeemsloteigenschappen:
Slotaanduiding PCIEX16
Type PCI-E x1
Gebruikt Bezet
Lengte Kort
Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart nVIDIA GeForce 6200 TurboCache
GPU Codename NV44 (PCI Express x16 10DE / 0161, Rev A1)
GPU Kloksnelheid 351 Mhz
Geheugenklok 274 Mhz
PCI Express apparaat:
PCI-E x16 port #0 Bezet @ x16 (nVIDIA GeForce 6200 TurboCache Video Adapter)
PCI-E x1 port #1 Leeg
en verder zijn er nog poorten #2 en #3 leeg.
Ik vroeg me vooral af wat de betekenis is van "Slotaanduiding: PCIEX16; Type: PCI-E x1". Ofwel: is het nu een x16 of toch een x1, of heeft dit laatste betrekking op de versie van PCI-e?
Ikzelf denk dat ik dus een kaart moet uitzoeken met een PCI-e x16 interface. Ik kan er dus geen PCI-e x16 2.0 in plaatsen. Is dit correct?
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together