Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Image maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig om een image te maken met een bootable ghost disk, het is de bedoeling dat ik 1 cd/dvd of usb maak, en dat ik hiermee meerdere dezelfde laptops mee kan inspoelen.

Nu is mijn vraag ? Hoe kan ik een soort menu 'tje maken dat tijdens het inspoelen er een computer naam aan toegevoegd kan worden. ??

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen ? :?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Sysprep is je vriend!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb sysprep gevonden en een sysprep.inf gemaakt image gemaakt, nu wil ik dit op een DVD krijgen die bootable is.

Dus hoe maak ik een bootable DVD met de image die ik heb, en dat sysprep zijn kunsje doet.

je vind wel alles los maar niet hoe je het bij elkaar kunt gebruiken.

iemand !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals ik in image maken al zei: je kunt een en ander aan elkaar knopen via een batch file. Al sinds zeker 2005 prima te doen. Maar een image maken van een gesysprepte Windows-installatie zou toch al kunnen voldoen? Dan ben je met standaardopties van huidige generatie image-tools al snel klaar (denk ik, ik gebruik nog steeds de oude 'DOS' Ghost).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Lees How to use the Sysprep tool to automate successful deployment of Windows XP voor het gebruik van sysprep. Laat de machine afsluiten, trek een image et voila. Lees de documentatie van Ghost er maar op na hoe je een bootable DVD oid maakt. Of lees deze pagina van de Symantec website er eens op na.

Bovenstaande is trouwens wel erg makkelijk te vinden met google :z

Fabricati Diem, PVNC