• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:51
Matched: lidl
Ik weet niet of het bij alle vestigingen is, maar bij mijn plaatselijke Lidl (regio Den Haag) is het tegenwoordig mogelijk om met VISA en MasterCard (creditcards) te betalen. Bij de Jumbo hier kon dat al. Nu alleen de Albert Heijn en de Hoogvliet nog .....

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12
Bij de Lidl en Emte kan het ook al jaren. Zo ook bij de AH op Schiphol (vertrek 3).

Lekker!

• Napsju
remcoboy1479 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Werkt deze dan ook bij winkels waar normaal geen creditcard wordt geaccepteerd zoals Albert Heijn? Dat zou dan wel fijn zijn voor de punten!
Zoals eerder aangegeven werkt de Mastercard wel bij Emte, Lidl, enkele Jumbo's en de AH in vertrek 3 van Schiphol.

Lekker!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:32:
[...]

Zoals eerder aangegeven werkt de Mastercard wel bij Emte, Lidl, enkele Jumbo's en de AH in vertrek 3 van Schiphol.
Het rare: ik heb met mijn Mastercard van ING meerdere keren bij de zelfscan kassa's van die AH van Schiphol betaald, maar er is nooit iets afgeschreven? :$ het pin apparaat gaf gewoon netjes aan dat ik betaald had, en ik kreeg ook gewoon een bon waarop stond dat ik betaald had, maar van mijn CC is voor alle transacties nooit iets afgeschreven. :$

• Napsju
Mijn Euroclix Mastercard werkt in ieder geval bij de Hema, Lidl, Boons, Emte, Gamma, IKEA, McDonalds, AH op Schiphol en Eindhoven airport en alle benzinestations prima.

Lekker!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-04 16:14
Napsju schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:17:
Mijn Euroclix Mastercard werkt in ieder geval bij de Hema, Lidl, Boons, Emte, Gamma, IKEA, McDonalds, AH op Schiphol en Eindhoven airport en alle benzinestations prima.
Bij de Lidl staat alleen aangegeven dat met V-pay en Maestro cards betaald kan worden. Werkt een credit card dan blijkbaar ook? Zonder dat het aangegeven is.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:55
kees_1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Bij de Lidl staat alleen aangegeven dat met V-pay en Maestro cards betaald kan worden. Werkt een credit card dan blijkbaar ook? Zonder dat het aangegeven is.
Ik kan bevestigen dat overal waar je normaal kan pinnen ook VPAY kunt gebruiken.

• U123456
[...]

Bij de Lidl in ieder geval wel. Bevestiging via het Twitter-account van Lidl:
@LidlNederland: @VraagAlexNL bij al onze Nederlandse winkels kun je inderdaad met VISA en Mastercard betalen

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-04 16:14
Whatson schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

VPay (VISA) is de tegenhanger van Maestro (Mastercard) voor debit kaarten
Er zijn ook Visa creditcards die ook V-Pay hebben (er staat dan ook een V-Pay logo op). Dan kun je zeker overal betalen.

Net getest: De Revolut mastercard werkt bij de Lidl.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
kees_1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Er zijn ook Visa creditcards die ook V-Pay hebben (er staat dan ook een V-Pay logo op). Dan kun je zeker overal betalen.

Net getest: De Revolut mastercard werkt bij de Lidl.
Lidl accepteert altijd Visa en Mastercard ;) Maar daar zit de kracht van Revolut niet. De kracht van Revolut is betalen in andere valuta zonder extra kosten.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
[...]

Beetje late reactie, maar sinds september vorig jaar kun je bij elke lidl met credit card betalen

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:51:
[...]

Beetje late reactie, maar sinds september vorig jaar kun je bij elke lidl met credit card betalen
Ervaringen met creditcards #lidl

:/

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 22:34
Dutchdeveloper schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:51:
[...]
En je kunt ook bijpinnen dus gratis geld van je creditcard opnemen!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Euhh daar gaat het vooral om plaatselijke. ik geef aan landelijk

Verwijderd

oohh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:59:
[PoS van AMEX]

Ik heb geen idee waar hij op doelt, of het alleen om Nederland gaat of dat het ook betrekking heeft tot het buitenland, maar er gaat dus waarschijnlijk wel wat veranderen (in positieve zin). :)
Mijn beste gok is dat Albert Heijn ook creditcards zou gaan accepteren (na sommige Jumbo's, Lidl en Dirk - die laatste twee volgens mij geen AMEX) en bijvoorbeeld met een co-branded betaalproduct komt. In Duitsland is er een gratis Payback AMEX, daarmee is het aantal acceptanten van AMEX behoorlijk omhoog gegaan. Gezien de fusie/overname van Delhaize een mogelijke stap.

Natuurlijk allemaal speculatie, maar ik kan me in Nederland geen universelere plek indenken waar nog geen CC's geaccepteerd worden.
JackBol schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:25:
Aangezien je je Revolut kan laden vanaf debit card, zat ik eraan te denken om gewoon een paar gift-cards van $500 te kopen en vervolgens deze $500 direct op mijn revolut card te laden. Hier zit wel een 3% fee aan vast, maar ik zit vervolgens niet vast aan rekeningen die ik nooit meer ga gebruiken en al mijn geld staat bij 1 partij die ik in bepaalde mate vertrouw.
Ik lees nu een tijdje mee, maar ik heb echt geen flauw idee wat je nu probeert te bereiken. Het is schijnbaar minder dan USD 10.000, alle plekken waar je als toerist geld uit zou willen geven (outlets, hotels, restaurants) kijken echt niet raar op van cash in grote hoeveelheden.

De enige plek waar het niet gewild is, is bij het huren van een auto, maar daar kun je met die prepaid creditcards ook niet terecht. Bovendien hebben die prepaid creditcards ook geen naam opgedrukt en zijn ze bij verlies net zo onverzekerd als cash. Ik zou gewoon lekker spenden als je het geld cash hebt (op verschillende plekken stoppen) en wat er over is bij een volgend bezoek gebruiken.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16
@wilmundo Je hebt natuurlijk gelijk met het terugrekenen van het totaal aantal punten naar Bijenkorftegoed, de vraag is of het totaal aantal punten overeenkomt met je uitgaven.
Ik heb het ongeveer twee jaar geleden wel doorgerekend en toen bleek het wel te kloppen met de uitgaven op m'n kaart, per transactieregel zie je een afgerond aantal punten maar achter de schermen werd er 'achter de komma' gerekend.

Overigens wel een trigger om dat weer eens te checken, een eerste zoektocht naar uitleg hierover op de ICS Bijenkorfcard site leverde vooralsnog niets op.

Grappig dat je de MasterCard Black noemt, daar hoor je weinig over maar is best een interessant product. Inderdaad is de gekoppelde Priority Pass met onbeperkt loungetoegang in geselecteerde lounges zeer interessant, maar ook de verzekeringsvoorwaarden van de reisverzekering zijn beter dan de Amex Gold of Platinum verzekering. Vooral het feit dat je reis niet perse met de gekoppelde kaart hoeft te zijn betaald.
Helaas spaar je verder geen punten dus zul je de jaarlijkse kaartbijdrage moeten afzetten tegen vooral de verzekeringen en loungetoegang.

Wat betreft de wisselkoers, de ICS 2% is bovenop de door MasterCard vastgestelde wisselkoers. En die is niet perse gelijk aan de 'mid-market rate' die Revolut op werkdagen hanteert. De 1,5% is idd als je 2 - 0,5% (zijnde Bijenkorfpuntentegoed) doet, maar dan betaal je nog steeds 1,5% teveel :)
Bij betalingen met Revolut e.d. altijd in de plaatselijke valuta afrekenen, vaak worden door dat soort sites ongunstige wisselkoersen naar euro gehanteerd. Idem voor bijvoorbeeld PayPal en Amazon.

Tickets met FB miles betalen is altijd goed opletten: volgens mij geeft Transavia per definitie weinig waarde voor je punten. Bij KLM komen aan het begin van elke maand promo award-tickets beschikbaar, dan is het veel interessanter, zeker intercontinentaal en/of businessclass.

Wat betreft betalen via cc ipv incasso's: helaas is dit in NL nog zeer ongebruikelijk, eigenlijk begint creditcardacceptatie pas sinds een aantal jaren wat meer van de grond te komen. Creditcards worden m.i. toch al snel geassocieerd met schulden ('Amerikaanse toestanden'), we hebben al heel lang een goedkoop debitcardsysteem (PIN) met zeer lage transactiekosten wat behoorlijk gepushed werd en wordt door banken (is goed gelukt gezien het werkwoord 'pinnen'), in combinatie met iDeal, en de kruideniersmentaliteit bij ondernemers (acceptatie van cc's kost geld).

Tips om je uitgaven via cc te maximaliseren :
- Online kun je meestal altijd wel terecht, sowieso koppelen aan PayPal.
- In z'n algemeenheid accepteren de grote (internationale) ketens eerder creditcard dan de plaatselijke ondernemer. Verder is de kans groot dat je bij 'duurdere'/'luxere' winkels terecht kunt met cc.
- In toeristische gebieden is de kans ook groter dat CC wordt geaccepteerd.
Verder concreet de volgende tips:
- Supermarkten: Dirk, Lidl, Jumbo accepteren Visa en MC, veel Jumbo's ook Amex. AH vrijwel nergens cc, wel MC en Visa bij AH to Go's op treinstations
- Department stores: Bijenkorf (vooral interessant icm Bijenkorfcard) en Hudson's Bay accepteren alle kaarten.
- HEMA alleen MC en Visa
- Openbaar Vervoer/OV-chipkaart: NS kaartautomaten accepteren CC incl Amex, maar let op: er worden nog wel transactiekosten berekend (vanaf volgend jaar niet meer toegestaan ivm EU regelgeving)
- Bouwmarkten; Praxis (en volgens mij ook Gamma) accepteren MC en Visa
- IKEA (alle kaarten)
- Vodafone wallet accepteert MC en Visa, en via Paypal ook Amex
- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 22:34
Wally2002 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:16:
- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.
Je kunt bijv bij de Lidl extra bijpinnen op je CC. Doe ik altijd voor mijn cash geld.

• U123456
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:44:
In Duitsland is er een gratis Payback AMEX, daarmee is het aantal acceptanten van AMEX behoorlijk omhoog gegaan.
En met AMEX kun je in Duitsland nu ook terecht bij de Kaufland winkels.
Contactloos zelfs tot 50 euro zonder pin in te toetsen ....
Link: https://www.mobiflip.de/s...merican-express-bezahlen/

edit: en de Lidl (DE) komt er ook aan, straks ook in NL?
Link: https://www.mobiflip.de/s...fiziell-american-express/

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 28-10-2018 07:40 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:35
downtime schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Ben wel benieuwd of dat leidt tot een toename van het CC-gebruik of juist een afname van het aantal winkeliers wat CC's wil accepteren (of beide).
Een AH filiaalmanager in Amsterdam gaf aan dat AH eindelijk wakker is geworden. Het is de enige supermarktketen in Amsterdam die geen CC accepteerde. Volgens hem zullen binnen paar maanden een aantal AHs CC accepteren.

Alle Jumbo en de Lidl ondersteunden het al lang. Dirk en Deen weet ik eigenlijk niet.

• Napsju
pixels66 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:
Iemand het volgende al eens geprobeerd om toch met amex in Nederland te kunnen betalen bij bijvoorbeeld Albert Heijn en via Apple Pay?

Amex toevoegen aan curve, en curve in Apple Pay zetten. Zodoende toch je MR of FB miles..?

Volgens mij rekent curve er niets voor als je zodanig in euro’s betaalt...
Curve is een MasterCard, en die werkt niet bij de reguliere AH. Wel bij o.a. de Aldi, Lidl en Jumbo.

Lekker!

Verwijderd

Het grote verschil bij Paypal Friends & Family is dat je het "onbeperkt" doen kan, en dat je snel het geld in een cirkel kunt laten lopen. Je mag aannemen dat zodra dit bekend was, het meteen voor honderdduizenden euro's gedaan werd, wat het auditen voor AMEX moeilijker maakt.

Als ik me goed herinner, kreeg je eerst een waarschuwing bij AMEX NL en als je doorging werd je er inderdaad uit-gebonjourd (of het voor altijd is, geen idee).

Een beetje cadeaubonnen kopen, bijpinnen e.d. is van een heel andere orde. Dat met die AH cadeaubonnen is een mooie, die gaan we eens uitproberen.

Heeft overigens Aldi altijd € 150 in de lade zitten? Bij de Lidl heb ik vaak problemen om € 100 bij te pinnen (met een VISA) omdat de cassières dan te veel wisselgeld kwijt zijn. Gelukkig lukt € 50 meestal wel.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je ziet dat ondertussen bv. ook Kruidvat (en discounters zoals Jumbo en Lidl) aannemen, dan zal AMEX voor grote volumes zoals die bedrijven wel concurrentieel zijn qua kosten. Anders stap je als discounter niet in zo'n verhaal.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Napsju
@Borromini Zo discount vind ik die Jumbo niet hoor. Ik denk de duurste supermarkt hier. Bij de Lidl in NL heb ik nog geen succes gehad met AMEX. In DE werkt het wel bij de Lidl. De ALDI in NL en DE werkt wel. Ook Kruidvat werkt nu, maar weer niet bij bestellen op kruidvat.nl

Lekker!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In de steden met een internationaler toeristenpubliek zie je wel dat relatief veel restaurants ze al aannemen, al is dat nog zeker niet de norm. Wat ik zelf wel merk is dat je er bv. bij de grote supermarkten wel mee terecht kan (Carrefour, Delhaize, maar ook Lidl en Jumbo bv.). Heb de indruk dat AMEX wel z'n best doet om een bredere markt aan te boren. Zoiets heeft wel tijd nodig natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 04-07-2022 14:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Borromini schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
In de steden met een internationaler toeristenpubliek zie je wel dat relatief veel restaurants ze al aannemen, al is dat nog zeker niet de norm. Wat ik zelf wel merk is dat je er bv. bij de grote supermarkten wel mee terecht kan (Carrefour, Delhaize, maar ook Lidl en Jumbo bv.). Heb de indruk dat AMEX wel z'n best doet om een bredere markt aan te boren. Zoiets heeft wel tijd nodig natuurlijk.
Bij de Jumbo is het per vestiging mogelijk dat het wel of niet wordt geaccepteerd ivm franchizing die elk een eigen payment provider hebben.
https://www.americanexpress.com/nl/informatie/jumbo/

Het zijn er wel steeds meer, maar je moet net geluk hebben met de vestiging naast je ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-04 11:34
Ik ben een Nederlandse kaarthouder en in Antwerpen heb ik meestal wel moeite om betalingen te doen bij de kleinere ondernemers. Jumbo, Delhaize, lidl e.d. geen probleem, maar meestal als je op een terrasje ergens zit is de acceptiegraad wel aan de lage kant (net zoals in NL). Ook de grote tankstations accepteren de kaart in België, heb nog nooit niet kunnen betalen aan de pomp.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:11

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Borromini schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
Dan moeten ze eerst eens goedkoper worden. Voor ondernemers is het ondersteuen AmEx veel duurder dan Visa en Mastercard en deze zijn al duur...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:37
fsfikke schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:35:
[...]
Zoals de mail van Hilton vandaag:
Daarom moet je de buit ook vóór 30 september binnen hebben, want dan stopt het. Sowieso staat er bij mij een tijdje in het maandelijks overzicht dat ik tot 2026 Diamond ben, dus het zal mijn tijd wel duren (de 10 jaar Diamond ook al vol gemaakt).
We Are Borg schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:36:
[...]
Matige acceptatie? Dit is heel persoonlijk, want mijn amex gebruik voor vrijwel alles: jumbo, hema, bol.com, vliegtickets/hotels/autoverhuur, shell (brandstof), parkeren, online shoppen (eventueel paypal als amex niet geaccepteerd wordt). Zelfs mijn koffietentje in de stad accepteert amex :). Pinpas is mijn backup kaart geworden.
Ja, en bij mijn Jumbo is dat nou net niet van toepassing, AH en Lidl natuurlijk ook niet en bij mijn lokale onbemande pompstation idem dito. Dan zwijg ik nog maar over echte verre reizen, in Kumasi kom je niet ver met de AMEX kan ik je vertellen.
mfkne schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:43:
[...]
Stomme vraag van mij (ik zit in de Apple wereld): Hoe zorgt Google Pay ervoor dat de Amex handiger wordt? Kun je in winkels die GPay accepteren met iedere door GPay ondersteunde kaart betalen of is het net als bij Apple Pay zo dat de acceptatie van Apple Pay niet betekent dat andere kaarten geaccepteerd worden die al fysiek worden geaccepteerd?
Het laatste, maar stel nou dat ik een betaalde AMEX zou nemen (heb nu de Blue) dan moet ik dus steeds het kaartje erbij friemelen, terwijl ik gewoon de Curve in Google Pay heb en meteen betalen kan.

Dat vind ik eigenlijk vrij belachelijk voor zo'n prijs, zeker als je dan nog maar 1MR per € 1 krijgt en je als een Flaschensammler de voordeeltjes bij langs moet om voor jezelf de prijs schoon te rekenen (en, niet te vergeten, elk jaar moet bedelen bij een verlenging).

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:29:
Ik heb weer een keertje een Centurion uitnodiging gehad. Ik vraag mij nog steeds af wat nou echt de doorslaggevende voordelen zijn van die kaart (in ieder geval in NL). Ik vond het vooral erg duur. Ben benieuwd of er mensen ervaringen hebben.
Ik heb laatst dit in mijn email gekregen, neem aan jij ook zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXLepfH3H9A25mb3o9zT90YK5Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7DcN5vcEmJ5AKp8zHn1zRCS0.png?f=fotoalbum_large
Is dit nou een generieke uitnodiging, waarna - als je je tenminste aanmeldt - ze alsnog wat checks gaan uitvoeren voordat je te horen krijgt ja of nee, of is dat slechts nog een formaliteit en zit je al in een soort voorselectie? Vraag me ook af wat je ongeveer per jaar uit moet geven om hieraan te mogen deelnemen, want zo buitensporig vind ik mijn uitgaven op de kaart ook niet. Het had hoger gekund, ware het niet dat ome Albert en ome Lidl vies zijn van AmEx.

Ik vind de kosten wel erg hoog voor wat ik op het oog zie. Maar ik denk dat ik ook niet de doelgroep voor deze kaart ben plus vaak zat dat ik voor Europese vluchten 'gewoon' Economy reis en al tevreden ben met de Privium lounge _O-

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]
Is dit nou een generieke uitnodiging, waarna - als je je tenminste aanmeldt - ze alsnog wat checks gaan uitvoeren voordat je te horen krijgt ja of nee, of is dat slechts nog een formaliteit en zit je al in een soort voorselectie? Vraag me ook af wat je ongeveer per jaar uit moet geven om hieraan te mogen deelnemen, want zo buitensporig vind ik mijn uitgaven op de kaart ook niet. Het had hoger gekund, ware het niet dat ome Albert en ome Lidl vies zijn van AmEx.

Ik vind de kosten wel erg hoog voor wat ik op het oog zie. Maar ik denk dat ik ook niet de doelgroep voor deze kaart ben plus vaak zat dat ik voor Europese vluchten 'gewoon' Economy reis en al tevreden ben met de Privium lounge _O-
Kreeg een popup in de webomgeving en werd later gebeld door Amex.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
JDFS schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat als je accepteert, ze je graag toevoegen en de 4k (dacht ik) 'inschrijffee' direct voor jou op je amex toevoegen ;)

Imo is deze kaart in NL (en wellicht wereldwijd, ken de perks buiten NL niet) alleen interessant als de kosten en perks je niks interesseren. Puur het 'hebben' van deze kaart als voordeel zien moet voldoende zijn.

Ik had de uitnodiging max een jaar terug gekregen en qua kosten is het niet te verantwoorden in ieder geval :)
Pagina: 1

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1