• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 17:31
Matched: verzekering
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- € 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.

Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.

Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.
Mijn vriendin en ik doen steeds haasje over met de AMEX Gold card, dan stuur ik haar een uitnodiging voor een gratis kaart, en na 1 jaar doet ze weer hetzelfde voor mij. Zodat we beide steeds de bonus binnen tikken. Maar ik zit nu toch te denken om mijn FB Gold naar Amex Platinum te upgraden.
Hebbben ze jou nog een bonus of discount gegeven toen je wisselde?? Platinum is nu 350p/j en 25k punten, als ik weer mijn jaar zonder had gehad, dan zou ik dat doen.

American Express vraagbaak

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

AMEX maakt mij weer eens niet blij. Probeer al 2 dagen de verzekering te pakken te krijgen, kom er gewoon niet doorheen. Zijn druk....

Verder krijg ik 70,- terug van mijn bijdrage van 170,- + dubbele punten 3 maanden. Voor iemand die de afgelopen 12 maanden 75.000,- op die kaart heeft uitgegeven, vind ik dat wat matig. Zeker aangezien er 25k op USD zit waar ze een flinke marge op maken.

• Stinger_Ventura
PWM schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Ik wacht heel even aangezien ik nu nog een "dubbele punten" afspraak heb met AMEX de komende maanden. Skyteam euro's gaan zelfs * 4 :) Die maak ik nog even vol.

En hoe het precies werkt weet ik niet, maar zodra ik dit soort vermenigvuldigingen heb:

[afbeelding]

Laat ik hem nog even lopen :p
Dat is ook een interessante actie.

Maar ben op zich best geïnteresseerd in de classic Amex Plat als ik hem het eerste jaar voor half geld (e350) kan krijgen.
Dan krijg ik 30.000 Reward punten (5:4 FB of Avios is 24k punten) = 240 euro waard
Voucher van 150 euro te besteden bij Amex Travel = +~ 125euro waard (ga er al vanuit dat ik het elders goedkoper krijg!)
Priority pass voor 2 en gratis eigen risico verzekering op huur auto, plus wat hotel/carrental status passen.

Ga ik er vanuit dat ik dezelfde punten verdien met Gold als Plat. Plat is dan 240+125= 365 waard met
Gratis PPf2, mits ik hem voor 350 kan krijgen. Ben benieuwd of dit iemand gelukt is vanuit zijn FB Amex Gold?

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-05-2017 21:13 . Reden: Travel Voucher is van 200 naar 150 gegaan ]

Verwijderd

Ik heb net gebeld naar AMEX om m'n kaart op te zeggen, het verbaasde me eigenlijk hoe weinig moeite er werd gedaan om me als klant toch te behouden. In twee jaar heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk punten te verdienen, maar wat mij betreft speel ik net quitte, laat staan dat ik er winst op maak.

Wat me met name stoort:
- De beperkte acceptatie in Nederland en Zweden
- De koersopslag die laatst verhoogd is naar een forse 2,5%
- De beperkte inwisselbaarheid van punten (de Amerikaanse kaart is m.i. veel breder inzetbaar? Als ik me niet vergis kun je daar ook punten verzilveren voor AirBnB etc)
- De slechte waarde van de punten, zeker als je bekijkt hoeveel je per jaar aan kaartbijdrage betaalt.

Daarnaast kwam ik erachter dat ICS de voorwaarden van de ASN Visa Card laatst heeft verbeterd, waardoor de verzekeringen van AMEX nu in feite ook door ICS worden aangeboden. Loungetoegang kan je daarnaast steeds vaker kopen bij airlines, dus mijn Maestro en mijn ICS Visa moeten meer dan voldoende zijn in de toekomst.
Met mijn Visa kan ik daarnaast pinnen voor een maximum van €1,50 bij een positief saldo, wat me zelfs in gevallen als Cuba en Argentinië flink geld heeft bespaard t.o.v. mijn Maestro.

Wie weet krijg ik later nog spijtgevoelens, maar voorlopig nog niet :+

Verwijderd

JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:
Iemand ervaring met het claimen van de excess coverage op car rentals bij Mastercard of AmEx?
Gelukkig geen ervaring mee, al heeft mijn Duitse M&M MasterCard het wel en schijnt het ook gewoon gebruikt te kunnen worden.

Meestal huur ik tegenwoordig auto's bij brokers zoals Expedia, Sunny Cars of Car del Mar. Daar ben je vaak nóg goedkoper uit dan bij de verhuurmaatschappijen direct, en zeker Expedia heeft dan volgens mij altijd gewoon een volledige verzekering met 0 eigen risico. OK, je hebt waarschijnlijk minder upgrades en minder punten, maar veel minder gedoe als er wat gebeuren zou.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12
JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:break even bij het huren van 15 huurdagen per jaar, uitgaand van 1 incident per jaar.
Hoe rij je dan? Jij gaat uit van 1 incident per jaar? Ik heb over de hele wereld misschien wel 100 auto's gehuurd en nog nooit heb ik een extra verzekering genomen. Ook niet in de chaos als Bangkok of Denpasar. Leuke uitdagingen! Nog nooit een incident gehad.

Lekker!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Hoe rij je dan? Jij gaat uit van 1 incident per jaar? Ik heb over de hele wereld misschien wel 100 auto's gehuurd en nog nooit heb ik een extra verzekering genomen. Ook niet in de chaos als Bangkok of Denpasar. Leuke uitdagingen! Nog nooit een incident gehad.
Tja, je moet een tijdsspanne kiezen om je business case te maken. Ik huur al ongeveer 7 jaar lang ongeveer 30 huur-dagen per jaar, zonder ook maar 1 incident. Mijn business case is dus ruim positief.

Mijn initiele vraag was dan ook meer gericht of er mensen wel ervaring hebben met excess claimen bij je CC verzekering, aangezien ik het nog nooit heb hoeven doen.
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Gelukkig geen ervaring mee, al heeft mijn Duitse M&M MasterCard het wel en schijnt het ook gewoon gebruikt te kunnen worden.

Meestal huur ik tegenwoordig auto's bij brokers zoals Expedia, Sunny Cars of Car del Mar. Daar ben je vaak nóg goedkoper uit dan bij de verhuurmaatschappijen direct, en zeker Expedia heeft dan volgens mij altijd gewoon een volledige verzekering met 0 eigen risico. OK, je hebt waarschijnlijk minder upgrades en minder punten, maar veel minder gedoe als er wat gebeuren zou.
Ik heb even bij Expedia en Sunny Cars gekeken, maar die geven ook in de T&C gewoon de excess van de huur maatschappij aan. (tussen de 600 en 1700 euro, afhankelijk van de maatschappij). Natuurlijk kan je de excess afkopen, maar mijn hele idee is juist dat ik dat niet doe en juist het risico ga lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door JackBol op 09-08-2017 19:02 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

@JackBol

Meestal deed ik hetzelfde. Maar kreeg nu de tip om mijn Eigen Risico te her-verzekeren via Allians

Voor een autohuur via de bovenstaande sites betaalde ik alsnog 10,50 per dag aan verzekering voor volledige afkoop. Via Allianz betaal ik 5,50 per dag voor een max van 6.000 euro aan exces/Eigen Risico.

In al mijn autohuur heb ik ook nog nooit schade gereden, maar wat ik koop is een stuk "Peace of Mind". Je wil niet naar huis gaan met een slecht gevoel omdat je net je eigen risico van 1.100 euro hebt betaald voor een kleine kras.

Voordeel voor mij is ipv min 84 euro voor 8 dagen zonder Eigen risico, nu 44 euro.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Stinger_Ventura schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

@JackBol

Meestal deed ik hetzelfde. Maar kreeg nu de tip om mijn Eigen Risico te her-verzekeren via Allians

Voor een autohuur via de bovenstaande sites betaalde ik alsnog 10,50 per dag aan verzekering voor volledige afkoop. Via Allianz betaal ik 5,50 per dag voor een max van 6.000 euro aan exces/Eigen Risico.

In al mijn autohuur heb ik ook nog nooit schade gereden, maar wat ik koop is een stuk "Peace of Mind". Je wil niet naar huis gaan met een slecht gevoel omdat je net je eigen risico van 1.100 euro hebt betaald voor een kleine kras.

Voordeel voor mij is ipv min 84 euro voor 8 dagen zonder Eigen risico, nu 44 euro.
Thanks! Zeer interessant!

Edit: en al meteen gebruik van gemaakt voor mijn volgende twee rentals.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 09-08-2017 20:47 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Tja, je moet een tijdsspanne kiezen om je business case te maken. Ik huur al ongeveer 7 jaar lang ongeveer 30 huur-dagen per jaar, zonder ook maar 1 incident. Mijn business case is dus ruim positief.

Mijn initiele vraag was dan ook meer gericht of er mensen wel ervaring hebben met excess claimen bij je CC verzekering, aangezien ik het nog nooit heb hoeven doen.

[...]
Ik zou me echt hard afvragen of het extra gedoe je het waard is. Een vol-casco verzekering via je cc is leuk, maar met een beetje pech mag jij alles voorschieten bij de verhuurmaatschappij en moet je hopen dat je het terug krijgt van je cc. Wat ik doe is gewoon een vol-casco huren met maximaal eigen risico bij de verhuurmaatschappij en dat eigen risico afdekken met een externe verzekering. icarhireinsurance.com bijv., ook via Allianz, €45/jaar voor heel Europa. Het nadeel van de vol-casco via cc is ook dat er vaak een erg laag limiet op zit voor de waarde van de auto, <€80k vaak. Daar zit je al heel snel dik boven als je een beetje een behoorlijke auto huurt. Ik huur 30 dagen per maand een auto dus voor mij is dit veruit de beste constructie :)
Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Totdat de auto die je een dagje gehuurd hebt gestolen wordt en je een rekening krijgt voor de nieuwprijs + misgelopen verhuurkosten :X

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 09-08-2017 23:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber van de kaart die lekker veel FB punten oplevert en verder afgrijselijke ruk voorwaarden en nutteloze verzekeringen heeft :+ Je krijgt nu 30.000 punten bij upgrade naar plat vanaf gold bij AMEX. Downgraden kan weer als je ze gekregen hebt :p
Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.

Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 10-08-2017 13:08 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:35
PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Voor de liefhebber van de kaart die lekker veel FB punten oplevert en verder afgrijselijke ruk voorwaarden en nutteloze verzekeringen heeft :+ Je krijgt nu 30.000 punten bij upgrade naar plat vanaf gold bij AMEX. Downgraden kan weer als je ze gekregen hebt :p

[...]

Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.

Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.
Zeker als je in Australië, Nieuw-Zeeland of de VS een auto gaat huren kan je niet om huurautoverzekering.com heen, is de enige die je borg en de LDW dekt. Dat doet geen enkel andere verzekeraar. Absolute aanrader dus.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

icecreamfarmer

en het is

[...]

Dat is echt goedkoop. Vaak ben je dat voor een paar dagen huur al kwijt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Ik zag de mail al en kwam ook wel in de verleiding moet ik zeggen >:)

Nu ben ik nog de UK producten gewend, daar zijn de voorwaarden van Platinum niet zo slecht hoor! Onbeperkt Lounge Access en status bij al die hotelprogramma's is erg handig als je veel reist voor werk (zoals ik in een vorig leven). Of je er 700e per jaar voor moet betalen (vroeger was dit geloof ik £450) is een tweede natuurlijk...

Zelf heb ik louter lof voor de dienstverlening van Amex UK. Op hun callcenter in Amsterdam werken echter vooral onbeleefde mensen zonder feitenkennis. Jammer.

(toch nog steeds houder van de Goldcard ivm aanzienlijke MR-balans uit, inderdaad, een vorig leven)

• Stinger_Ventura

[...]

Ook netjes!

Paar jaar geleden flink gezocht (o.a. credit cards) op extern het Eigen Risico herverzekeringen, aangezien we met campers op reis waren.
Als ik nu zie wat me dat had bespaard..... 8)7

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Ik boek alles bij Hotels.com, waar je hetzelfde betaalt als bij booking, maar 10% van de kamerwaarde spaart.

Dat betekent dat je spaart ongeacht in welk hotel/hostel/keten je ligt. Ik heb gemerkt dat je veel meer oplevert dat bij de hotel programma's zelf. Per 100 nachten zakelijk (doe ik jaarijks), pak ik dus grofweg 10 nachten prive gratis. Die ik weer overal kan besteden en niet keten gerelateerd.

Lounge access is wel handig, maar dat heb ik dan weer via Skyteam.

Maar ik denk dat ik die 30k wel even ga pakken en na 2 maanden downgrade.
Interessant dat van Hotels.com. Ik had er nog nooit van gehoord, maar bij mijn bedrijf boekte ik de hotels altijd via een bepaald systeem (al mocht ik ze wel zelf voorschieten bij betaling). Is wel een erg genereus schema, 10% return op kamers. Stackt dit ook met een SPG oid, of kan je dan alleen Hotels.com sparen? En krijg je zo nog wel eens upgrades (een van de leuke voordelen van SPG Platinum zijn is toch wel overal de suite krijgen 8) )

Enfin, net Amex even gebeld, blijkbaar heb ik nu een "oude" Goldcard ("Gold Lite"150/jr, niet alle verzekeringen, 2xlounge access via Loungeclub) maar die wordt niet meer uitgegeven. Als ik op en neer ga naar Platinum wordt ik teruggezet op de nieuwe Gold (199/jr, reis+annuleringsverzekering, 4x lounge access). Gaat sowieso geld kosten, maar daar krijg ik dus wel die verzekeringen voor terug. De vraag is natuurlijk of ze dat waard zijn. Iemand concrete ervaring ermee?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Gaat sowieso geld kosten, maar daar krijg ik dus wel die verzekeringen voor terug. De vraag is natuurlijk of ze dat waard zijn. Iemand concrete ervaring ermee?
PWM in "Ervaringen met creditcards"

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16
Het is mij gelukt om een Duitse Amex gold kaart aan te vragen en te profiteren van de welkomstbonus. Grote voordeel is dat de Duitse Amex geheel los staat van de Nederlandse (/Belgische) Amex en je dus direct welkomstpunten kunt pakken ook al heb je al een NL of BE Amex kaart.

Via Freundschaftswerbung komt de Duitse Amex Gold kaart tot 27 september:
- eerste jaar gratis
- 20.000 Membership rewards welkomstbonus (mits je binnen eerste 3 maanden 1.000 euro uitgeeft op de kaart) (na 27 september is het 15.000 rewardpunten)
- uiteraard met verschillende verzekeringen

De membership rewards kun je o.a. omzetten naar veel verschillende Frequent Flyer programma’s waaronder Flying Blue.

De voorwaarden die Amex DE stelt zijn:
- In bezit zijn van Duits bankrekeningnummer
- Over een Duits adres beschikken

Een Nederlander of Belg kan dus gerust een kaart aanvragen, mits aan bovenstaande twee voorwaarden wordt voldaan.

Voor een Duits bankrekeningnummer kun je een gratis rekening openen bij N26. Zie dit topic.

Voor een Duits adres gaat het met name om het adres waar de kaart uiteindelijk naartoe gestuurd wordt. Overige correspondentie gaat digitaal. Optie is hier een ‘forwarding’ service voor te gebruiken bv MyGermany. Of een postagentschap net over de grens. Tenslotte kun je erop gokken bij de aanvraag je NL (of BE) adres in te voeren, het format is alleen voor Duitse adressen dus je zult moeten spelen met de postcode en eventueel het land of de landcode bij de plaatsnaam opnemen. Mocht de kaart niet aankomen (was bij mij het geval) dan kun je de klantenservice contacten met het juiste adres (dit heb ik via brief gedaan en werkte). Let op: je voldoet hiermee niet aan de voorwaarde, als het meezit zal Amex wel een buitenlands adres gebruiken om de kaart toe te sturen (je bent op dat moment langdurig aan het reizen het buitenland). Maar het zou zomaar kunnen dat ze je aanvraag weigeren als er in de aanvraag een NL-adres staat. Mocht het wel werken hebben ze uiteindelijk wel een DE adres nodig in hun records.

Voor de daadwerkelijke aanvraag bij Amex, al dan niet via de Freundschaftswerbung, zul je bij Amex je gegevens en adres (zie hierboven) en informatie over inkomen moeten doorgeven.
Voor de Freundschaftswerbung kun je me een DM sturen ;)
Ook moet je separaat informatie voor de online ID check doorgeven. Hiervoor wel je NL (/BE) gegevens van je ID en eigen adres doorgeven, het ID formulier op het einde biedt hiervoor de mogelijkheid om land te kiezen en postcode in te voeren. Dit staat los van de info die je aan Amex doorgeeft.
De online ID check is uitbesteed aan een derde partij, die zal bevestigen richting Amex.
Amex zelf zal check doen bij de Duitse BKR (Schufa) voor kredietwaardigheid. Zelf hoefde ik verder geen aanvullende informatie aan te leveren.
Na goedkeuring zul je een e-mail van Amex DE ontvangen dat de kaart onderweg is.

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, dat die AMEX verzekering volledig waardeloos is, heb ik hier al genoeg beschreven, ik ga geen oude koeien uit de sloot halen. En JA, iedereen die zegt: Zeik niet, neem een andere kaart heeft gelijk. Maar die punten he.

Nu heb ik echter het volgende akkefietje. Ik heb een boot gehuurd in Amerika, die motorproblemen had. Na korte tijd stopte die en werden we afgesleept. Kan gebeuren en de maatschappij gaf aan dat ze geen kosten in rekening zouden brengen.

Nu houden ze toch 200,- in en reageren niet op mail of bellen. Nou, geen probleem, bel ik AMEX toch? Nee.

Die geven aan dat ik moet aantonen dat die boot kapot is gegaan. Dat is moeilijk, heb wel foto's dat we gesleept worden, maar men wil een document. Men geeft aan dat ik maatschappij moet aanschrijven, maar dan heb ik nu 15(!) keer gedaan, zonder resultaat.

En AMEX stopt dan gewoon. Als het bedrijf niet reageert, kunnen zij het geld niet storneren.

Na de verzekering, is dit dus ook geen bescherming bij AMEX.

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-04 19:31
Je had ook gewoon direct moeten aangeven dat je de charge niet herkent en gepoogd hebt het bedrijf te contacteren maar dat er niemand reageert... Ipv een heel verhaal over boot kapot etc etc. Dan hadden hun de transactie gevlagd en contact proberen op te nemen met de verhuurmaatschappij en als die net als bij jou niet hadden gereageert dan had je je centjes in no time terug.

Ik ben vrij tevreden over de verzekering die AMEX biedt, wel kan het soms een tijdje duren voordat je case behandeld is en mijn eigen ervaring leert me dat het het proces versneld als je je betoog in de mail in het engels doet.

• Wally2002
@Brent @Kju Lees hier in het topic even de ervaringen terug van PWM met de Amex Reisverzekering... dan zijn de ervaringen wisselend.

Heeft wellicht ook te maken met hoe vaak je iets claimt.

Als het in de voorwaarden niet duidelijk staat en/of het een grijs gebied is, zou je van te voren met Amex/verzekeraar contact moeten opnemen en e.e.a. zwart op wit laten zetten, mocht er achteraf aanspraak op de verzekering gemaakt moeten worden.

• Wally2002
@wilmundo Je hebt natuurlijk gelijk met het terugrekenen van het totaal aantal punten naar Bijenkorftegoed, de vraag is of het totaal aantal punten overeenkomt met je uitgaven.
Ik heb het ongeveer twee jaar geleden wel doorgerekend en toen bleek het wel te kloppen met de uitgaven op m'n kaart, per transactieregel zie je een afgerond aantal punten maar achter de schermen werd er 'achter de komma' gerekend.

Overigens wel een trigger om dat weer eens te checken, een eerste zoektocht naar uitleg hierover op de ICS Bijenkorfcard site leverde vooralsnog niets op.

Grappig dat je de MasterCard Black noemt, daar hoor je weinig over maar is best een interessant product. Inderdaad is de gekoppelde Priority Pass met onbeperkt loungetoegang in geselecteerde lounges zeer interessant, maar ook de verzekeringsvoorwaarden van de reisverzekering zijn beter dan de Amex Gold of Platinum verzekering. Vooral het feit dat je reis niet perse met de gekoppelde kaart hoeft te zijn betaald.
Helaas spaar je verder geen punten dus zul je de jaarlijkse kaartbijdrage moeten afzetten tegen vooral de verzekeringen en loungetoegang.

Wat betreft de wisselkoers, de ICS 2% is bovenop de door MasterCard vastgestelde wisselkoers. En die is niet perse gelijk aan de 'mid-market rate' die Revolut op werkdagen hanteert. De 1,5% is idd als je 2 - 0,5% (zijnde Bijenkorfpuntentegoed) doet, maar dan betaal je nog steeds 1,5% teveel :)
Bij betalingen met Revolut e.d. altijd in de plaatselijke valuta afrekenen, vaak worden door dat soort sites ongunstige wisselkoersen naar euro gehanteerd. Idem voor bijvoorbeeld PayPal en Amazon.

Tickets met FB miles betalen is altijd goed opletten: volgens mij geeft Transavia per definitie weinig waarde voor je punten. Bij KLM komen aan het begin van elke maand promo award-tickets beschikbaar, dan is het veel interessanter, zeker intercontinentaal en/of businessclass.

Wat betreft betalen via cc ipv incasso's: helaas is dit in NL nog zeer ongebruikelijk, eigenlijk begint creditcardacceptatie pas sinds een aantal jaren wat meer van de grond te komen. Creditcards worden m.i. toch al snel geassocieerd met schulden ('Amerikaanse toestanden'), we hebben al heel lang een goedkoop debitcardsysteem (PIN) met zeer lage transactiekosten wat behoorlijk gepushed werd en wordt door banken (is goed gelukt gezien het werkwoord 'pinnen'), in combinatie met iDeal, en de kruideniersmentaliteit bij ondernemers (acceptatie van cc's kost geld).

Tips om je uitgaven via cc te maximaliseren :
- Online kun je meestal altijd wel terecht, sowieso koppelen aan PayPal.
- In z'n algemeenheid accepteren de grote (internationale) ketens eerder creditcard dan de plaatselijke ondernemer. Verder is de kans groot dat je bij 'duurdere'/'luxere' winkels terecht kunt met cc.
- In toeristische gebieden is de kans ook groter dat CC wordt geaccepteerd.
Verder concreet de volgende tips:
- Supermarkten: Dirk, Lidl, Jumbo accepteren Visa en MC, veel Jumbo's ook Amex. AH vrijwel nergens cc, wel MC en Visa bij AH to Go's op treinstations
- Department stores: Bijenkorf (vooral interessant icm Bijenkorfcard) en Hudson's Bay accepteren alle kaarten.
- HEMA alleen MC en Visa
- Openbaar Vervoer/OV-chipkaart: NS kaartautomaten accepteren CC incl Amex, maar let op: er worden nog wel transactiekosten berekend (vanaf volgend jaar niet meer toegestaan ivm EU regelgeving)
- Bouwmarkten; Praxis (en volgens mij ook Gamma) accepteren MC en Visa
- IKEA (alle kaarten)
- Vodafone wallet accepteert MC en Visa, en via Paypal ook Amex
- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vroeger spaarde je Level Miles als je met de FlyingBlue AmEx KLM vluchten betaalde (=sneller hoger membership level). Nu spaar je alleen nog Award Miles per Euro, waar je vervolgens tickets of upgrades mee kan kopen.
Nou is KLM imo toch een graf-airline waar ik alleen mee vlieg als het echt niet anders kan, dus veel moeite heb ik er niet mee.
PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Probleem is dat de waarde van die kaart is afgenomen nu je geen Level Miles meer spaart voor klm uitgaven. Het is dus puur voor miles sparen nog interessant. En dan moet je wel echt tienduizenden euro's per jaar uitgeven om het interessant te maken. Ik doe dat (zakelijk natuurlijk). Maar iemand die 5000 euro per jaar op een CC uitgeeft heeft er niets aan.
Ook iemand die €5000 per jaar uitgeeft via een Creditcard van z'n bank voor x Euro per jaar heeft iets aan een creditcard die helemaal niets kost en gratis puntjes oplevert :p
Ik heb nu naast de AMEX Gold een Mastercard Black. Daar zit je huurautoverzekering ook bij. Dat is nu echt een kostenbesparing als je 1-2 keer per jaar een auto huurt.
Alleen geldt die verzekering niet voor huren langer dan 31 dagen, huren in je woonland, maar wat nog de grootste giller is: hij geldt niet voor auto's met een catalogusprijs boven de €50.000 _O- Dus als het om de autohuur gaat zijn er betere oplossingen.

• PWM
  • Niet online

PWM

fsfikke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Vroeger spaarde je Level Miles als je met de FlyingBlue AmEx KLM vluchten betaalde (=sneller hoger membership level). Nu spaar je alleen nog Award Miles per Euro, waar je vervolgens tickets of upgrades mee kan kopen.
Nou is KLM imo toch een graf-airline waar ik alleen mee vlieg als het echt niet anders kan, dus veel moeite heb ik er niet mee.

[...]

Ook iemand die €5000 per jaar uitgeeft via een Creditcard van z'n bank voor x Euro per jaar heeft iets aan een creditcard die helemaal niets kost en gratis puntjes oplevert :p

[...]

Alleen geldt die verzekering niet voor huren langer dan 31 dagen, huren in je woonland, maar wat nog de grootste giller is: hij geldt niet voor auto's met een catalogusprijs boven de €50.000 _O- Dus als het om de autohuur gaat zijn er betere oplossingen.
Die 50.000 had ik niet gezien? Staat die in de voorwaarden? Ik heb die kaart voornamelijk ook genomen voor de gratis Priority pass.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:39:
[...]

Die 50.000 had ik niet gezien? Staat die in de voorwaarden? Ik heb die kaart voornamelijk ook genomen voor de gratis Priority pass.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/807ElWLNJFbgOQBb4iVYgKEf/full.png
https://www.yourmastercar...pdiensten-world-black.pdf

Daarom ben ik sowieso absoluut geen fan van huurautoverzekeringen via de CC. Als jij een auto huurt met alleen een WA verzekering, krijg jij mooi een rekening van €100k (zit je al snel op met een beetje leuk uitgeruste 5 serie) als je dat ding in de prak rijdt. Dan moet je maar hopen dat je CC maatschappij die rekening op zich neemt. Jij weet maar al te goed hoe graag ze moeilijk doen en met allemaal voorwaarden komen in dat soort gevallen...
Dan liever een goedkope volcasco verzekering meeboeken en het eigen-risico van €1-2k afdekken via een externe verzekering. (Of gewoon de code van je werkgever gebruiken die volledige dekking met €0 eigen risico en unlimited KM geeft :p )

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 07-05-2018 17:50 ]

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:51
PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:31:
Ik heb nu naast de AMEX Gold een Mastercard Black. Daar zit je huurautoverzekering ook bij. Dat is nu echt een kostenbesparing als je 1-2 keer per jaar een auto huurt.
Is het een huurautoverzekering of, zoals in de voorwaarden staat, een verzekering tegen ‘aanrijdingsschade aan huurauto (CDW)’? Maakt nogal verschil als je huurauto gestolen is en nooit meer wordt teruggevonden.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-02 13:16
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:57:
Wat zijn de ervaringen van de Amex Green Card?

Twijfel namelijk tussen de Green en de Gold.

De spend zal liggen rond 2,5K verwacht ik
2,5k per maand? Dat is 30k per jaar, dus 30.000 punten op AMEX Green en 36.000 met AMEX Gold. De meerprijs van AMEX Gold is 132E per jaar, maar wel 75E travel voucher en dus 60 euro aan punten (assumptie van 0,01E per punt). Dus financieel komt het op hetzelfde neer. :)

Dus in dat geval lekker de Gold nemen het eerste jaar, krijg je meer bonus punten en de verzekeringen, en kun je na een jaar altijd kijken of je nog doorgaat.

Zelf heb ik de AMEX Flying Blue Gold card, bevalt super. Mocht je die willen kan ik je een referral sturen, stuur dan even een PM.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Verwijderd

Mr Ton schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:06:
[...]

2,5k per maand? Dat is 30k per jaar, dus 30.000 punten op AMEX Green en 36.000 met AMEX Gold. De meerprijs van AMEX Gold is 132E per jaar, maar wel 75E travel voucher en dus 60 euro aan punten (assumptie van 0,01E per punt). Dus financieel komt het op hetzelfde neer. :)

Dus in dat geval lekker de Gold nemen het eerste jaar, krijg je meer bonus punten en de verzekeringen, en kun je na een jaar altijd kijken of je nog doorgaat.

Zelf heb ik de AMEX Flying Blue Gold card, bevalt super. Mocht je die willen kan ik je een referral sturen, stuur dan even een PM.
Js het ook mogelijk om allebei de kaarten te hebben?

Bijv Green en Gold, of Gold en fb Gold?

Verwijderd

Wally2002 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:17:
De enige die kan aangeven of je allebei de Amex kaarten tegelijk kan hebben is Amex zelf.
Ze zullen een risico-inschatting/toets doen bij de aanvraag. Neem aan dat als je alles netjes betaald en kunt betalen, Amex het prima vind dat je meerdere kaarten hebt immers is voor hun ook meer omzet.
Uiteindelijk is het voor hun dubbel winst uiteraard.

Ik vind het wel jammer dat de acceptatie zo slecht is, want qua verzekeringen etc zit je bij Amex wel goed.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:57
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Uiteindelijk is het voor hun dubbel winst uiteraard.

Ik vind het wel jammer dat de acceptatie zo slecht is, want qua verzekeringen etc zit je bij Amex wel goed.
Voor de verzekeringen moet je wel bij de duurdere kaarten zijn, want volgens mij heb je aan de Green card vrij weinig. Dat was mijn conclusie een paar maanden geleden tenminste.

Had jij niet Knab? Dan krijg je namelijk een “gratis” een groene Amex, als je niet al de Qander Visa hebt.

Verwijderd

oohh schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:39:
[...]

Voor de verzekeringen moet je wel bij de duurdere kaarten zijn, want volgens mij heb je aan de Green card vrij weinig. Dat was mijn conclusie een paar maanden geleden tenminste.

Had jij niet Knab? Dan krijg je namelijk een “gratis” een groene Amex, als je niet al de Qander Visa hebt.
Dat klopt! Vandaar dat ik ook benieuwd was naar de voordelen van Green en Gold.

Jammer dat Knab alln Green ondersteunt en niet Gold bijvoorbeeld. (of FB)

Verwijderd

Barrycade schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:30:
[...]

Ik heb een corporate AMEX maar acceptatie is buiten vliegen auto huren en hotels bedroevend. Ding bounched bij zo'n beetje bij ieder restaurant.

Dus als je m wilt gebruiken voor reiskosten prima. Voor de rest is dat ding eigenlijk niet te gebruiken.
Blijft jammer dat de acceptatie slecht is van de AMEX kaart buiten reizen en hotels. Zijn er uberhaupt winkels (fysiek niet online) die de kaart accepteren?

Vooral omdat de verzekeringen best luxe zijn

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:46:
[...]

Blijft jammer dat de acceptatie slecht is van de AMEX kaart buiten reizen en hotels. Zijn er uberhaupt winkels (fysiek niet online) die de kaart accepteren?

Jumbo.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:46:
[...]

Je gaf al eerder aan dat je de verzekeringen zo interessant vond. Maar volgens mij zijn de ervaringen in dit topic van mensen die daadwerkelijk probeerden te claimen niet erg goed.
Ik heb wel eens overwogen om mijn Green card te upgraden naar Gold maar vanwege die ervaringen niet gedaan. Dan sluit ik liever losse verzekeringen bij een echte verzekeraar af.

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Je gaf al eerder aan dat je de verzekeringen zo interessant vond. Maar volgens mij zijn de ervaringen in dit topic van mensen die daadwerkelijk probeerden te claimen niet erg goed.
Ik heb wel eens overwogen om mijn Green card te upgraden naar Gold maar vanwege die ervaringen niet gedaan. Dan sluit ik liever losse verzekeringen bij een echte verzekeraar af.
Ik zit me nog in te lezen in de voorwaarden, wellicht hou ik voorlopig mijn Green (ook om eerst de Rewards te krijgen van mijn bank) en dan te kijken naar Gold. Met een hoge spend word namelijk Gold aangeraden, maar dat hangt weer af van de acceptatie van de kaart.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Ik ben erg blij met mijn AMEX.

1. "Geen" limiet. Ik zeg "geen" want uiteraard zit er ergens een max, maar als ik in een maand 15k uitgeef no problem. Probeer dat maar eens met de credit card van je bank
2. Koppelen aan je paypal en je kunt vaak overal online mee betalen (als ze geen amex ondersteunen)
3. Gedoe met een hotel? Een belletje naar amex en ze lossen het op (meerdere keren al mee gemaakt, dat gevoel dat het opgelost wordt is gewoon fijn).

En in een gemiddeld restaurant in NL kan je AMEX vergeten, maar ik gebruik een credit card voor de wat grotere dingen (grote online aankopen, vliegtickets, hotels) waar het dus geen probleem is :)
Heb het ook overwogen aangezien ik wat grote reizen gepland heb, maar het woog niet op tegen de nadelen qua acceptatie.

Bij punt 1 los ik het bijvoorbeeld op door gewoon vooraf het geld erop te storten bij mijn MasterCard. Van mijn werkgever kan ik een voorschot krijgen en dat achteraf verrekenen. En ook mijn MasterCard heb ik gekoppeld aan PayPal. Met de verzekering die er 'gratis' bijzit heb ik nog geen ervaring, gelukkig. Dus misschien is AmEx daarvoor wel handiger.

• PWM
  • Niet online

PWM

KRASH schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Ik heb hem ook, maar naast de airport lounges is de reis- / annuleringsverzekering best uitgebreid. Daarnaast heb je nog wat extra dekking met het huren van auto's etc.

Voor mij in ieder geval wel de ruim 200 euro per jaar waard.
Ik ben er inmiddels achter dat de verzekeringen lopen via AXA. Dezelfde als amex gebruikt.

Die hebben nog nooit een claim toegekend. Ik gebruik dus een aparte reisverzekering.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat de verzekeringen lopen via AXA. Dezelfde als amex gebruikt.

Die hebben nog nooit een claim toegekend. Ik gebruik dus een aparte reisverzekering.
Is de reputatie van AXA zo slecht ja? Als de reisverzekering niet goed is, dan zou dat toch wel een dealbreaker zijn voor mij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:51
PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Met AXA heeft PWM inderdaad geen fijne ervaringen, LINK

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03 09:05

KRASH

Juist ja...

Toegegeven, zo vaak als PWM reis ik verreweg niet. Ik doe ongeveer 4-5 tripjes per jaar.

Ik heb de verzekering tot nog toe maar 1x hoeven gebruiken vanwege vertraagde bagage. Dat was een kwestie van de claim tag, het PIR en de bonnetjes indienen en alles stond een week later weer op de rekening. Verder geen gezeur.

Hoofdreden voor mij is eigenlijk de annuleringsverzekering. Die zit bij een beetje reis toch gauw op 50 euro per trip.

Ik heb daarnaast ook nog een doorlopende reisverzekering bij Aegon lopen voor de trips die niet direct of volledig met de CC betaald zijn, maar die heb ik eigenlijk nog nooit aan hoeven spreken.

• PWM
  • Niet online

PWM

Blazer Coke schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:04:
Ik had AMEX FB CC.
Als ik dit zo lees, dan ben ik wel blij dat ik het nooit nodig heb gehad, wat een wassen neus zeg.
Ik had ze laatst weer aan de lijn toen ik moet hernieuwen (kreeg prima aanbod trouwens voor Gold). Ze wilde mij Platinum aansmeren. Dus ik zei, waarom zou ik dat doen?
De verzekering is veel uitgebreider

- Maar die keren toch eigenlijk nooit iets uit?

Uuh, nee, dat hoor ik wel vaker
:+

Verwijderd

Inmiddels weer bijna een maand de Green gebruikt.

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 12:54 ]

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Grootste verschillen zijn:
- kostenverschil per jaar is 500 EUR (vs Gold)
- 1.5 points/EUR vs 1.2, dus dat scheelt ~10k punten (zeg +150 EUR waarde)
- je krijgt Gold status bij Hilton/Hertz/SPG (waarde daarvan moet je zelf inschatten)
- lounge toegang via PP en Amex Centurion lounges
- 150 EUR voucher ipv 75 EUR voucher (dus +75 EUR)
- "betere verzekering" >:)

Als je een flinke lading punten krijgt kan het de moeite waard zijn voor een jaar.

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03-2025

Ik nam gold zodat ik bij KLM een jaar eerder silver member was. Dat scheelde qua bagagekosten en inchecken.

Baas betaalde overigens.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 22:14

Kju

Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.

[ Voor 34% gewijzigd door Kju op 22-08-2018 14:20 ]

PSN: Kjujay

Verwijderd

Kju schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.
Wat houden die statussen in en wat heb je eraan.
De verzekeringen lounge access en de vouchers zijn wel interessant

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Wat houden die statussen in en wat heb je eraan.
De verzekeringen lounge access en de vouchers zijn wel interessant
Op TPG proberen ze om de zoveel tijd een waarde te bepalen voor hotel status (in dit geval Hilton status). Let wel, dit is heel erg afhankelijk van je eigen reispatroon, en als je je hotelstatus via je Amex behaalt betekent dat waarschijnlijk dat je de hotels niet heel vaak aandoet:
https://thepointsguy.com/guide/what-is-hilton-elite-status-worth/

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Ik ga hier ook eventjes inhaken.

Afgelopen jaren (10) erg veel gevlogen en hiervoor toen ook een Amex FB gold card gehad a nu @ €170,- per jaar. Over het algemeen positieve ervaringen er mee. Voornaamste was ook de reis verzekering en de extra award Miles. ( heb er nu nog ongeveer 170k)

2 keer een claim weg gelegd vanwege het niet kunnen reizen dmv immobiliteit. Deze is in beide gevallen goed gekeurd. Maar laatste keer werd het al een stuk moeilijker door veranderde regels van de verzekering.
Deze zijn een stuk complexer geworden en gelden over het algemeen alleen wanneer alles in de reis betaald is met Amex, laatst werd mij verteld dat ook al kan je niet betalen met Amex dat dit ook problemen kan geven.
Dit staat me erg tegen.

Nu reis ik voornamelijk alleen nog maar privé en vaker ook naar gebieden waar Amex minder goed geaccepteerd word(o.a zuid Europa en Rusland). Hierdoor ga ik dus ik dus problemen verwachten.

Nu de kaart afgelopen jaren een stuk duurder geworden is en er eigenlijk geen benifits (alleen maar minder)bij zijn gekomen zit ik zwaar te twijfelen over een andere kaart.

Als backup kaart heb ik nog een Rabobank MasterCard gold maar vind de online omgeving van de Rabobank daar niet fijn in en de service die vanuit de Rabobank hiermee komt ben ik niet erg te vreden over. Ook het gemis van een goede verzekering.

Wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de MasterCard black qua verzekeringen? Of een vergelijkbare visa kaart? Doen die moeilijk met claims, zijn er nog aparte voorwaardes.
Deze hebben ook alle verzekeringen en meer betaal gemak/beter geaccepteerd dan de Amex kaart.

Waarom kijk ik naar de MasterCard black. Dan kan mij betaal rekening bij de Rabobank een stapje omlaag en dit icm de kosten van Amex FB gold komt dit op het zelfde bedrag uit. Helaas is daar wel een extra kaart 124,- i.p.v. gratis.

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 23:06
fsfikke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:57:
[...]
Wat ik doe is gewoon een vol-casco huren met maximaal eigen risico bij de verhuurmaatschappij en dat eigen risico afdekken met een externe verzekering. icarhireinsurance.com bijv., ook via Allianz, €45/jaar voor heel Europa.

Zojuist bij icarhireinsurance een polis afgesloten, deze wordt verzekerd bij Halo. Ik verwachte eigenlijk een Nederlandse polis van Allianz. Is dit bij https://www.huurautopolis.nl/, van hetzelfde bedrijf, anders? Daar schijnt te worden verzekerd bij Europeesche verzekeringen.
Een Nederlandse klantenservice/claimformulier is wel zo handig..

[ Voor 31% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-11-2018 18:02 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

remcoboy1479 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:59:
[...]

[...]

Zojuist bij icarhireinsurance een polis afgesloten, deze wordt verzekerd bij Halo. Ik verwachte eigenlijk een Nederlandse polis van Allianz. Is dit bij https://www.huurautopolis.nl/, van hetzelfde bedrijf, anders? Daar schijnt te worden verzekerd bij Europeesche verzekeringen.
Een Nederlandse klantenservice/claimformulier is wel zo handig..
Bij mij staat er Allianz boven de polis, maar ze hebben meer maatschappijen. Voor wat het waard is: Tot nu toe zijn alle claims die collega's hebben ingediend netjes behandeld en uitgekeerd, zonder problemen.

EDIT:

De vorige was Allianz. Heb net even gekeken, nu heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bXtAqfbsHEZaQcbVeU8MTg5s/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 24-11-2018 19:03 ]

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:08
PWM schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:01:
[...]

Bij mij staat er Allianz boven de polis, maar ze hebben meer maatschappijen.
[Afbeelding]
Boven mijn Polis, die ik op 01-10-2018 heb afgesloten, staat: Halo Insurance Services Limited on behalf of
Zurich Insurance plc. Overigens heb ik nog nooit iets hoeven claimen, dus goed om te horen dat jij goede ervaringen uit je omgeving hebt gehoord! Ik blijf dit doen ipv de losse en veel te dure verzekeringen van de verhuurbedrijven.

What's in the case?

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 23:06
Ron!n schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:03:
[...]

Boven mijn Polis, die ik op 01-10-2018 heb afgesloten, staat: Halo Insurance Services Limited on behalf of
Zurich Insurance plc. Overigens heb ik nog nooit iets hoeven claimen, dus goed om te horen dat jij goede ervaringen uit je omgeving hebt gehoord! Ik blijf dit doen ipv de losse en veel te dure verzekeringen van de verhuurbedrijven.
Bij de Engelse site dus?
Het valt mij op dat de verzekerde bedragen daar ook een stuk hoger zijn (in ponden) ten opzichte van de duurdere Nederlandse site.

Ik zal morgen eens bellen voor de verschillen.
EDIT: maakt niets uit, Nederlandse klantenservice en claimwebsite is ook te gebruiken met de icarhireinsurance.com verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door remcoboy1479 op 26-11-2018 09:45 ]

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:27:
Zijn er leden die ervaring hebben met de FB Amex Gold?

Overweeg van de gewone Gold naar die over te stappen, is iets goedkoper en bied vrijwel dezelfde verzekeringsdekkingen.

Grootste verschil is het punten programma bij de FB alleen KLM/Skyteam gericht bij en de Amex heeft Menbership Rewards.

En de inkomenseisen zijn anders, snap alleen niet echt waarom.
Ik ben juist geinteresseerd om van FB Amex gold over te gaan naar een nieuwe Amex gold.
Omdat je dan dus niet vast zit aan KLM.
verzekering heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

Verwijderd

syntesia schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Ik ben juist geinteresseerd om van FB Amex gold over te gaan naar een nieuwe Amex gold.
Omdat je dan dus niet vast zit aan KLM.
verzekering heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
De verzekering is iets beter bij Amex Gold (aankoop) maar dar betaal je 30eu meer voor.

Loungr Acces heb je 2x gratis oer jaar, moet je je ledenpas meenemen en je Amex kaart. Amex betaalt dan de entreekosten van die twee keer.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:31
Iemand ervaring met de AMEX Platinum verzekering voor auto-verhuur in de VS?
Scheelt toch redelijk wat kosten als je de auto zonder verzekering huurt (zeker voor 3 weken).

• Kju

Kju

Het is vrijwel niet mogelijk om als Europeaan een auto zonder verzekering te huren in de VS.
De onverzekerde Amerikaanse tarieven zonder zijn meestal nog duurder dan de tarieven die Europeanen inclusief verzekering krijgen.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 10:03

nlboy

Alles kitz?

Heeft iemand ervaring met de eigen risico van autohuur bij de ANWB Visa kaart?

Ik ben nu een jaar verder en geen gebruik van gemaakt (1x auto gehuurd met eigen risico in het buitenland). Nu weet ik niet of ik dit voor het normale tarief wil verlengen en helaas kan ik niet zo snel ervaringen over die verzekering vinden. Het is namelijk best wel veel voor € 15,- + € 36,-.

[ Voor 9% gewijzigd door nlboy op 09-04-2019 21:06 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kju schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:35:
Het is vrijwel niet mogelijk om als Europeaan een auto zonder verzekering te huren in de VS.
De onverzekerde Amerikaanse tarieven zonder zijn meestal nog duurder dan de tarieven die Europeanen inclusief verzekering krijgen.
Daarbij zou ik echt niet graag dat risico nemen. Stel je auto wordt gejat, dan mag je op je blote knietjes hopen dat Amex meewerkt en je inderdaad ook die $50k vergoed. Dan liever een paar dollar meer betalen voor een verzekering met het hoogste eigen risico en dat afdekken met een losse verzekering.

• Kju

Kju

Ik heb goede ervaringen met AMEX en de verzekeringen. Als je de auto met de kaart betaalt heb je gewoon dekking volgens de polisvoorwaarden.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:00
Even benieuwd:

Heeft er iemand een kaart met dezelfde voorwaarden als de ING Platinumcard tegen vergelijkbare kosten?

De ING Platinumcard kost €49,80 per jaar en biedt:
+ 365 dagen aankoopgarantie;
+ Vluchtvertraging, bagage en hulpverleningsverzekering;
+ Eigen Risico autohuur €500 verzekerd;

Vooral die eigen risico autohuur scheelt best behoorlijk als je dat af moet dekken met een aparte verzekering. Maar er zijn vrijwel geen CCs die deze verzekering bieden
Zeker niet tegen de kosten die ING rekent. Zoek ik nu niet goed of heeft ING hier gewoon een goede deal met die Platinumcard?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BounceCloud schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:50:

Vooral die eigen risico autohuur scheelt best behoorlijk als je dat af moet dekken met een aparte verzekering. Maar er zijn vrijwel geen CCs die deze verzekering bieden
Zeker niet tegen de kosten die ING rekent. Zoek ik nu niet goed of heeft ING hier gewoon een goede deal met die Platinumcard?
Volgens mij heeft Amex ook een verzekering op je autohuur. In mijn verzekeringvoorwaarden staat letterlijk dekking " Autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid". (waarschijnlijk is de clausule dat je niet opzettelijk of uitlokt kortom gewoon "goed" met de spullen omgaat).

De goede verzekeringen en dekking waren voor mij ook doorslag gevend om toch voor de AMEX card te gaan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:34
Een verzekering voor het eigen risico voor autohuur zit ook bij de ANWB Visa Gold Card tot €1500. Let op als je een verzekering hiervoor wil afsluiten dat banden en ruiten vaak uitgesloten zijn.

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ja, ik heb daarom maar nu maar de ANWB CC opgezegd. Ik kan nergens ervaringen erover vinden plus dat er wellicht veel uitzonderingen zoals ruiten en banden zijn. Als ik weer op vakantie ga dan sluit ik een aparte verzekering bij www.huurautoverzekering.com af. Daar is dat allemaal inclusief. :)

Trouwens iets anders: Hoe kan je bij Euroclix de Creditcard gegevens (zoals uitgaven) inzien? Bij de ANWB heb je bijvoorbeeld een ANWB CC App.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 10-04-2019 15:37 ]

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:28
nlboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:36:
Ja, ik heb daarom maar nu maar de ANWB CC opgezegd. Ik kan nergens ervaringen erover vinden plus dat er wellicht veel uitzonderingen zoals ruiten en banden zijn. Als ik weer op vakantie ga dan sluit ik een aparte verzekering bij www.huurautoverzekering.com af. Daar is dat allemaal inclusief. :)

Trouwens iets anders: Hoe kan je bij Euroclix de Creditcard gegevens (zoals uitgaven) inzien? Bij de ANWB heb je bijvoorbeeld een ANWB CC App.
De ICS cards app downloaden.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Honesty

kattenneus!

nlboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:36:

Weet je toevallig hoe het zit als je dan wegenwacht ofzo nodig hebt?

Festina lente

• Wally2002
BounceCloud schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:50:
Even benieuwd:

Heeft er iemand een kaart met dezelfde voorwaarden als de ING Platinumcard tegen vergelijkbare kosten?

De ING Platinumcard kost €49,80 per jaar en biedt:
+ 365 dagen aankoopgarantie;
+ Vluchtvertraging, bagage en hulpverleningsverzekering;
+ Eigen Risico autohuur €500 verzekerd;

Ik denk dat de meeste kaarten wel min of meer dezelfde voorwaarden tegen min of meer dezelfde kosten hebben. In ieder geval de kaarten die ICS uitgeeft kennen veel overeenkomsten in voorwaarden.
de nuance zit dan bijvoorbeeld in hogere vergoedingen bij duurdere kaarten.

Bij kaarten van Qander lijken de voorwaarden voor aankoopverzekering trouwens wel behoorlijk karig in vergelijking met die van bijvoorbeeld ICS.

Overigens som je nu een aantal voordelen op maar moet je eigenlijk goed naar de kleine lettertjes kijken. Voor de aankoopverzekeringen gelden vaak de nodige uitsluitingen.

Om een goede vergelijking te maken moet je eigenlijk wel door de voorwaarden heen, en kijken welke het beste bij jouw situatie passen.

Tenslotte: die eigen risico autohuur stelt m.i. niet zoveel voor. Dit is dus geen autohuurverzekering! Je zult wanneer je een auto huurt en met de kaart betaald een verzekering bij de verhuurder moeten afsluiten. Vervolgens wordt, mocht er wat gebeuren en die verzekering aangesproken moeten worden, en je dan een eigen risico moet betalen, dat eigen risico vergoed.
De autohuurverzekering van bv de platinum kaarten van Amex is hier totaal niet mee te vergelijken, omdat je daarmee dus geen verzekering bij de autoverhuurder hoeft af te sluiten maar die al via Amex is geregeld (mits met kaart betaald etc).

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:32
Ik vind de eigenrisicoverzekering bij autohuur op de ANWB Visa Gold Card juist wel handig, dit is een van de hoofdredenen dat ik die kaart heb genomen. De kaart kost € 40 per jaar (plus nog € 12 aan ANWB-lidmaatschap of zo). Als ik elke keer een losse verzekering moet afsluiten om het eigen risico af te dekken, dan is dat volgens mij duurder dan de kaartbijdrage per jaar. Zulke verzekeringen vind ik niet goedkoop en betaal je meestal per dag. In landen als Spanje is het dagtarief van een dergelijke verzekering vaak al hoger dan de huurprijs zelf. Ook al huur je in Europa maar één keer per jaar een auto, als je dat een week doet dan ben je al goedkoper uit met de creditcard.

Ik weet dat de verzekeringen van de ANWB creditcards via Unigarant gaan. Ik werk zelf ook in de verzekeringswereld en heb niet bepaald een slecht beeld van ze of zo. Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen gebruik van ze hoeven te maken.

In een ver verleden had ik een platinum card van ING en heb toen 1 keer gebruik moeten maken van de verzekering voor het eigen risico. Die claims worden afgehandeld door Nationale-Nederlanden en destijds heb ik de volledige claim vergoed gekregen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12
Geen matches
Ik ben van mening dat je enkel zou moeten verzekeren wat je zelf niet op zou kunnen brengen. Een eigen risico van zeg 300-1000 euro vind ik geen probleem, zeker gezien de geringe kans dat je dit eigen risico zou moeten betalen. Zelf huur ik al 12 jaar over de hele wereld auto’s, en heb nog nooit het eigen risico afgekocht of me er voor verzekerd via een derde partij. Pure winst!

Lekker!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

hv08 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:28:
[...]

De ICS cards app downloaden.
Thanks! Ga ik doen als ik de CC ontvangen heb. Zo te zien is ie precies hetzelfde als de ANWB-app maar dan zonder ANWB-outfit. ;-)
Honesty schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:02:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit als je dan wegenwacht ofzo nodig hebt?
Geen idee, ik denk dat je dit via de verhuurder moet regelen. De kosten die je dan maakt kan je dan later indienen bij huurautoverzekering
kwon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:17:
Ik vind de eigenrisicoverzekering bij autohuur op de ANWB Visa Gold Card juist wel handig, dit is een van de hoofdredenen dat ik die kaart heb genomen. De kaart kost € 40 per jaar (plus nog € 12 aan ANWB-lidmaatschap of zo). Als ik elke keer een losse verzekering moet afsluiten om het eigen risico af te dekken, dan is dat volgens mij duurder dan de kaartbijdrage per jaar. Zulke verzekeringen vind ik niet goedkoop en betaal je meestal per dag. In landen als Spanje is het dagtarief van een dergelijke verzekering vaak al hoger dan de huurprijs zelf. Ook al huur je in Europa maar één keer per jaar een auto, als je dat een week doet dan ben je al goedkoper uit met de creditcard.

Ik weet dat de verzekeringen van de ANWB creditcards via Unigarant gaan. Ik werk zelf ook in de verzekeringswereld en heb niet bepaald een slecht beeld van ze of zo. Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen gebruik van ze hoeven te maken.

In een ver verleden had ik een platinum card van ING en heb toen 1 keer gebruik moeten maken van de verzekering voor het eigen risico. Die claims worden afgehandeld door Nationale-Nederlanden en destijds heb ik de volledige claim vergoed gekregen.
Tja ik heb geen idee hoe 'makkelijk' ze in het afhandelen van claims zijn. Verkopen ze bijvoorbeeld vaak nee, moet je veel bewijs leveren, veel uitzonderingen, etc. etc. Vanwege de onzekerheden heb ik 'm daarom maar opgezegd.
Napsju schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
Ik ben van mening dat je enkel zou moeten verzekeren wat je zelf niet op zou kunnen brengen. Een eigen risico van zeg 300-1000 euro vind ik geen probleem, zeker gezien de geringe kans dat je dit eigen risico zou moeten betalen. Zelf huur ik al 12 jaar over de hele wereld auto’s, en heb nog nooit het eigen risico afgekocht of me er voor verzekerd via een derde partij. Pure winst!
Ik heb inderdaad nu ook iets van 7a8 jaar auto's gehuurd en tot nu toe nooit schade of onterechte afschrijvingen gehad. *me* klopt af.

Bij het reserveren van een auto boek ik nooit de goedkoopste en eigenlijk altijd bij een bekende bedrijf (zoals Budget, Hertz, etc.). Maar ja 1000 euro lappen voor wat je eigenlijk niet hebt gedaan (bijv. banden die kapot gaan door slecht onderhoud) is best wel veel. De autoverhuurbedrijven (vooral in Zuid-Europa) vertrouw ik 1 van de 5 keer niet. Dus liever heb ik daar een aparte verzekering voor.

[ Voor 73% gewijzigd door nlboy op 11-04-2019 10:08 ]

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:32
Napsju schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken die gebaseerd zijn op resultaten die in het verleden zijn behaald. Dat is niet waarvoor je een verzekering afsluit.

Ik ben het evenwel 100% met je eens dat je niet moet verzekeren wat je zelf kunt betalen/dragen. In bijvoorbeeld Spanje zijn de eigen risico's echter vaak rond de € 1.500.
nlboy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:58:
Tja ik heb geen idee hoe 'makkelijk' ze in het afhandelen van claims zijn. Verkopen ze bijvoorbeeld vaak nee, moet je veel bewijs leveren, veel uitzonderingen, etc. etc. Vanwege de onzekerheden heb ik 'm daarom maar opgezegd.
Maar heb je hier dan wel zekerheid over als je voor een 'losse' verzekering gaat? Gaat dat niet vaak via buitenlandse partijen? Juist dat lijkt me lastig als je uiteindelijk een claim moet indienen. Dan heb ik een fijner gevoel bij een 'gerenommeerde' verzekeraar die gewoon in NL is gevestigd, zoals in mijn ogen bijvoorbeeld Unigarant.

[ Voor 50% gewijzigd door kwon op 11-04-2019 10:57 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

kwon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken die gebaseerd zijn op resultaten die in het verleden zijn behaald. Dat is niet waarvoor je een verzekering afsluit.

Ik ben het evenwel 100% met je eens dat je niet moet verzekeren wat je zelf kunt betalen/dragen. In bijvoorbeeld Spanje zijn de eigen risico's echter vaak rond de € 1.500.

[...]

Maar heb je hier dan wel zekerheid over als je voor een 'losse' verzekering gaat? Gaat dat niet vaak via buitenlandse partijen? Juist dat lijkt me lastig als je uiteindelijk een claim moet indienen. Dan heb ik een fijner gevoel bij een 'gerenommeerde' verzekeraar die gewoon in NL is gevestigd, zoals in mijn ogen bijvoorbeeld Unigarant.
Bij de ANWB CC weet ik niet welke maatschappij daarachter zit. Bij de huurautoverzekering zijn dat de grote verzekeringsclubs zoals Allianz of Zurich.

• Wally2002
Hier alweer een tijdje terug in het topic heeft user @PWM meerdere ervaringen met de verzekeraar van Amex gedeeld. Dat was AXA volgens mij. Kan best zijn dat dit nu Allianz is of een ander. Wat ik me kan herinneren had hij niet zo'n beste ervaring, enerzijds met het überhaupt indienen van de claims (veel info/formulieren, lange doorlooptijden etc) en vervolgens het afwijzen ervan.
Nu is het belang van een verzekeraar om zo min mogelijk uit te keren ;)

Bij het overwegen van creditcards met bijbehorende verzekeringen zou het, naast het verdiepen in de exacte voorwaarden en uitsluitingen, wellicht dus ook slim kunnen zijn om na te gaan welke maatschappij erachter zit. In dit topic zijn de ervaringen volgens mij op 1 hand te tellen, maar een zoekopdracht naar de onderliggende verzekeraar kan dan ook wel een indicatie geven.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:00
Wally2002 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:49:
[...]

Tenslotte: die eigen risico autohuur stelt m.i. niet zoveel voor. Dit is dus geen autohuurverzekering! Je zult wanneer je een auto huurt en met de kaart betaald een verzekering bij de verhuurder moeten afsluiten. Vervolgens wordt, mocht er wat gebeuren en die verzekering aangesproken moeten worden, en je dan een eigen risico moet betalen, dat eigen risico vergoed.
De autohuurverzekering van bv de platinum kaarten van Amex is hier totaal niet mee te vergelijken, omdat je daarmee dus geen verzekering bij de autoverhuurder hoeft af te sluiten maar die al via Amex is geregeld (mits met kaart betaald etc).
Dat weet ik. Het ging mij ook puur om het afdekken van het eigen risico. Helaas in Italië meegemaakt dat iemand bij het uitparkeren mijn auto meepakte en ik bleef achter met €1k aan schade.
De Platinumcard van ING dekt €500 eigen risico af. Geen uitzondering voor glas, banden, etc. Voor die kaartbijdrage (€49/j) vind ik het een prima verzekering.

Ben alleen aan het her-oriënteren qua bank en mogelijk dat de ING Platinumcard straks dus geen optie meer is. Vandaar mijn vraag voor een bank-onafhankelijke CC met gelijkwaardige voorwaarden.

Amex vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ik reis niet zakelijk en voor mijn vakanties weegt zo'n Amex dan toch niet op tegen de kosten.

• Wally2002
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto. Uiteraard al dit forum en internet doorgespit, maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

De ANWB creditcard Gold en Silver bevatten een autohuurverzekering en bieden respectievelijk een dekking van het eigen risico van €1.500,- en €750,-, dat scheelt al een beetje. Ik vond ook wat over de Revolut credit card, waarmee ik in het buitenland geen transactiekosten en wisselkoersopslag betaal (0,5% transactiekosten indien je meer dan €6K per maand uitgeeft).

Nog aanvullende tips?
'beste' hangt af van hoe je het gaat gebruiken. 'Metal' van Revolut kan interssant zijn als je buiten Europa veel gaat betalen, ivm 1% cashback.

Lees even goed terug in dit topic, daar is het nodige te vinden over opties zonder wisselkoersopslag zoals N26 en Revolut. En mogelijke nadelen van de debitkaarten bij die opties (zijn dus geen 'echte' creditcard) bij met name autohuur maar soms ook hotels.

Wil je een gekoppelde reisverzekering of autohuurverzekering dan kom je vaak bij de wat duurdere 'echte' creditcards uit, of de premium opties van N26 of Revolut.
Autohuur in buitenland kan gunstiger zijn via aparte verzekering los van creditcard. En dekking van het eigen risico bij autohuur is wat anders dan de autohuurverzekering zelf.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto.
Geld opnemen kan je het beste nooit met een creditcard doen. Je pinpas of een debitcard hebben veel lagere kosten.

De kosten van een creditcard zitten in de wisselkoers en de koersopslag. Om met die laatste te beginnen: daarin zit de meeste variatie. De Consumentenbond heeft een overzicht gemaakt van de kosten per kaart. Bunq en de Gold cards zitten op 1.5%, de rest zit daarboven. Een verschil van 0.5 procentpunt betekent 5 euro kosten per 1000 euro die je uitgeeft, dus dat is de kosten van een Gold card waarschijnlijk niet waard.

In de wisselkoers zit minder variatie omdat die wordt bepaald door de uitgever (visa, mastercard, amex). Bij Mastercard was er gisteren bijvoorbeeld een koers van 1 USD = 0.885646 EUR, bij Visa was het 0.888879 EUR/USD; een verschil van 0.3% (dit is een voorbeeld, Visa kan ook voordeliger zijn).

Debitcards zoals van Revolut en Transferwise zijn goedkoper dan creditcards en werken overal waar een creditcard wordt geaccepteerd, maar bieden geen verzekeringen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:25
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik m'n bankpassen helemaal niet meer, alleen als ik de reader moet gebruiken voor internetbankieren. Voor alle betalingen gebruik ik de Goldcard. Ik hoor bijvoorbeeld regelmatig bij o.a.de AH: "Is dat een creditcard? Die accepteren we helaas niet.", maar dan 'werkt' het dus toch. Bij m'n vaste adressen weten ze het inmiddels wel dat deze kaart wel werkt, ondanks dat ze soms niet helemaal snappen hoe het achter de schermen werkt. Voor mij echt ideaal en ik neem de hogere jaarbijdrage op de koop toe.
Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:
6) Informatie over wintersport en bijzondere sporten: Alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke sportactiviteiten, inclusief wintersport. Bij voorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, parachutespringen, duiken, skiën en snowboarden (inclusief buiten de piste met een gids), tennissen en waterskiën.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Kju

Kju

sdk1985 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 01:31:
[...]

Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:

[...]
Behalve verzekering gaat het ook om punten sparen en krijg je allerlei statusupgrades en eventueel lounge toegang (non FB platinum geeft twee priority passes met per pas voor twee personen lounge toegang, toegang tot de Centurion lounges en als je met Delta vliegt ook de Delta lounges). Met een Flying Blue AMEX kaart spaar je Flying Blue miles, je bent dan wel gebonden aan KLM. Met de gewone AMEX kaart spaar je punten die je in kan wisselen bij diverse andere spaarprogramma's (luchtvaartmaatschappijen, hotelketens etc.)

Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.

Verwijderd

Stewie! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is geen website van American Express.

In de mail bevestigd de Centurion relatiemanager dat American Express is gestopt met alle Membership Rewards:

[...]

Zeer smerig hoe ze dat "op basis van klantinzichten" verkondigen.
Ze gaan zichzelf hiermee raken, want die punten was nog een reden om die Amex te houden(naast de goede verzekeringen uiteraard).

Als je geen punten spaart betaal je alleen voor een goede verzekering welke bij Visa en Mastercard vaak ook geleverd word voor minder geld.

Rare zet van amex

• Rub147
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:31:
Ik ben even benieuwd naar de annuleringsverzekering die bij sommige Amex kaarten zit. Stel ik reserveer een kamer via booking.com, die reservering kun je niet annuleren. Wegens omstandigheden lukt het mij niet om in te checken. Biedt de kaart hier dan uitkomst?
Ligt er geheel aan wat de omstandigheden zijn. En mits betaald met je Amex. Ervaring is dat AXA (die voor amex de verzekeringen afhandelt) erg moeilijk is, in tegenstelling tot de ANWB Reisverzekering.

Verwijderd

Rub147 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ligt er geheel aan wat de omstandigheden zijn. En mits betaald met je Amex. Ervaring is dat AXA (die voor amex de verzekeringen afhandelt) erg moeilijk is, in tegenstelling tot de ANWB Reisverzekering.
In dit geval moest ik mijn vakantie afbreken na 1 dag ivm familieomstandigeheden. Ik ben nu bijna 2500 euro aan tickets en hotelkosten kwijt die ik nergens kan claimen helaas.

• Wally2002
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:39:
[...]

In dit geval moest ik mijn vakantie afbreken na 1 dag ivm familieomstandigeheden. Ik ben nu bijna 2500 euro aan tickets en hotelkosten kwijt die ik nergens kan claimen helaas.
Je zult toch even in de verzekeringsvoorwaarden moeten duiken of de aan de Amex gekoppelde verzekering biedt wat je zoekt. De van toepassing zijnde gebeurtenissen zijn specifiek omschreven (en niet iets vaags als 'familieomstandigheden').
Sowieso moet je reis/hotel betaald zijn met de Amex kaart (in ieder geval bij claim bij annulering cq afbreken van de reis).
En zoals hiervoor aangegeven zijn er wisselende berichten over het uitkeren.

Verwijderd

Wally2002 schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:12:
[...]

Je zult toch even in de verzekeringsvoorwaarden moeten duiken of de aan de Amex gekoppelde verzekering biedt wat je zoekt. De van toepassing zijnde gebeurtenissen zijn specifiek omschreven (en niet iets vaags als 'familieomstandigheden').
Sowieso moet je reis/hotel betaald zijn met de Amex kaart (in ieder geval bij claim bij annulering cq afbreken van de reis).
En zoals hiervoor aangegeven zijn er wisselende berichten over het uitkeren.
Ja, ik laat dat er maar even bij nu ik da zo lees. Als ik al in een vervelende situatie zit heb ik geen zin om hemel en aarde te moeten bewegen om een paar centen terug te krijgen. Ik heb een aantal jaartjes een kaart van Amex en ben over het algemeen redelijk tevreden, vandaar dat ik dacht dat het een prima aanvulling kon zijn.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 07:44
Heb zelf een MasterCard Black maar ik begrijp dat het toch verstandig is voor een losse reisverzekering te gaan? Ik dacht dat die bij mijn kaart inbegrepen zit juist zo uitgebreid was en niet een "reisongevallen" verzekering is.

• Wally2002
nielsiejjj92 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:54:
Heb zelf een MasterCard Black maar ik begrijp dat het toch verstandig is voor een losse reisverzekering te gaan? Ik dacht dat die bij mijn kaart inbegrepen zit juist zo uitgebreid was en niet een "reisongevallen" verzekering is.
Op deze vraag kun je m.i. eigenlijk geen goed antwoord in dit topic verwachten omdat het heel persoonlijk is wat een goede verzekering is.

neem even de moeite om de documentatie en voorwaarden van je MC Black verzekering door te nemen en bepaal of dat voldoende is...

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:31:
Ik ben even benieuwd naar de annuleringsverzekering die bij sommige Amex kaarten zit. Stel ik reserveer een kamer via booking.com, die reservering kun je niet annuleren. Wegens omstandigheden lukt het mij niet om in te checken. Biedt de kaart hier dan uitkomst?
Mits je aan de volgende voorwaarden voldoet. Als aanname ga ik er vanuit dat je het over een goldcard hebt.

2. U krijgt maximaal €4.500 uitbetaald wanneer u uw reis annuleert, uitstelt of ervan afziet omdat:
a) U, of een persoon die met u meereist, of een persoon die u bezoekt als voornaamste doel van uw reis, een ongeval
overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
b) Een naaste verwant van u, of van een persoon die met u meereist, of van een persoon die u bezoekt als voornaamste doel
van uw reis, een ongeval overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
c) U wordt ontslagen, welk ontslag in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering onder de huidige wetgeving.
d) U wordt opgeroepen om zitting te nemen in een jury of moet verschijnen als getuige (niet als deskundige in een beroeps-,
professionele of andere, vergelijkbare hoedanigheid).
e) Uw woning of uw bedrijfspand onvoorziene ernstige schade heeft opgelopen indien een dergelijke schade naar verwachting
meer dan €30.000 bedraagt.
f) Diefstal uit uw woning of uit uw bedrijfspand heeft plaatsgevonden in verband waarmee de politie uw aanwezigheid
noodzakelijk acht.
g) Een vertraging optreedt die langer duurt dan 24 uur op de heenreis van uw reis of als de duur van uw reis zich vermindert
op zijn minst met 25% als gevolg van een staking, slechte weersomstandigheden, een mechanisch defect van of ongeluk met een openbaar vervoermiddel, of een verkeersongeval, waardoor u niet langer op reis wilt gaan.

Hier kan je alle voorwaarden lezen. Ik heb naast deze kaart iig geen aparte reis en annulerings verzekering mee. https://www.americanexpre...rwaarden-GoldPremium1.pdf

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 12:37
MikeyMan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:
@Wally2002 zelfs die uitspraak (die ik overigens over het hoofd had gezien) is enigszins ambigu.

Maar terechte punten. Gewone platinum lijkt in dit stadium zelfs meer waarde te hebben. Eerste jaar is dan ook nog wel te doen. Maar 600 euro voor privium, lounge toegang en de reisverzekering is een hoop geld.
Kijken eens of AMEX Gold (al dan niet FB) of Mastercard Black niet iets voor je is. CC fee haal je er met de verzekeringen al min of meer uit (als je nu een doorlopende reisverzekering hebt, kun je die opzeggen). Met AMEX heb je dan nog het extraatje van de punten sparen en 75 euro reiscredit en 2x loungebezoek, met MC Black krijg je een Priority Pass en ook autohuurverzekering. AMEX plat is eigenlijk alleen kosteneffectief als je ook daadwerkelijk gebruik maakt van alle "luxe" opties die de kaart biedt.

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
AMEX is een rukcard die vrijwel nergens wordt geaccepteerd. En mocht je de verzekering nodig hebben, dan keren ze bijna nooit uit.

Als het toch voor de punten is, neem dan de goedkoopste (Green Card) en sluit de reisverzekering los af.

Ik heb een Euroclix Card, heel tevreden mee.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05

Typhone

Who Dares Wins

stormbreaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:21:
Ik heb overigens gisteren verschillende documentaires gezien waar gezegd wordt dat creditcards waarmee je punten verdiend slecht zijn omdat je meer gaat spenden voor punten. Ik zie dat al bij mijn Bijenkorf card gebeuren. Daar doe ik bijna alles mee en met de extra ABN AMRO card bijna niets.
Dan zie je het dus niet gebeuren alleen je gebruikt je Bijenkorf Card vaker voor de punten dan jouw ABN Amro card. Wij gebruiken de AMEX ook voor zo'n beetje alles en de ING (Master) en VISA kaarten een stuk minder.

@Area
Nogal een uitspraak over AMEX. Verzekering is perfect en zeer waardevol en EuroClix (?). Dat ziet er een factor 10 sketchy'er uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 10-10-2019 12:09 ]

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 09:22
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
@Area
Nogal een uitspraak over AMEX. Verzekering is perfect en zeer waardevol en EuroClix (?). Dat ziet er een factor 10 sketchy'er uit.
Wat vind je sketchy aan Euroclix?

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05

Typhone

Who Dares Wins

twkr18526 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Wat vind je sketchy aan Euroclix?
Een kaart die gebaseerd is op het sparen van punten en dát als voornaamste doel heeft om klanten te trekken. En vervolgens AMEX in de hoek knallen omdat die hun verzekeringen niet zouden uitkeren. Dan zet ik de vraag uit waar het écht om gaat: de creditcard maatschappij of de mogelijkheid om met een creditcard Clix te sparen omdat het dáár uiteindelijk echt om draait. Zou die mogelijkheid bij AMEX eraan hangen dan was die kaart plotseling weer een stuk interessanter vertelt mijn onderbuikgevoel mij. Maar dat is - inderdaad - een aanname.

• Area
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
Wordt vaker geaccepteerd dan die AMEX waarvoor men €700 per jaar voor betaalt. Daarnaast krijg je ook nog een aankoopverzekering van 1 jaar, terwijl dat bij de duurste AMEX maar 240 dagen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Area op 12-10-2019 21:08 ]

Verwijderd

Typhone schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:46:
Ik ben nog geen real life zaken tegengekomen waar de AMEX niet geaccepteerd werd en de VISA/Mastercard wel. Sowieso ben je in Nederland hopeloos verloren met een creditcard maar met hotels, vluchten en auto’s nog nooit problemen gehad. Precies daar zitten de voordelen van de AMEX kaart (Gold in mijn geval).

Als je wat games op internet shopt dan heb je niet zoveel aan de AMEX nee.
In Nederland loop je tegen de volgende problemen aan:
- Meeste supermarkten (op Jumbo na) ondersteunen geen Amex sommige weigeren ook de MC en Visa.
- De lokale winkels doen geen zaken met Amex
- Veel grote winkeliers ook niet
- Bij de bemande pomp word je Visa geen eens geaccepteerd succes met de Amex
- met het OV kan je alleen bij de NS met Amex opwaarderen/betalen

Kortom Amex is best een goed product (al zijn de ervaringen over de verzekeringen verschillend) het is een kaart waar je niet mee uit de voeten komt in NL als je de kaart graag gebruikt. De ICS Visa Gold en Plat daarentegen zijn ideaal vanwege hun Vpay/Visa ondersteuning.

Conclusie de NL markt is nog lang niet klaar voor het gebruik van de creditcards.

• Wally2002
@twkr18526 Mooi overzicht.

De Bijenkorfkaart geeft uiteraard wel meer punten voor uitgaven binnen de Bijenkorf, afhankelijk van je kaartniveau, en inderdaad zoals T-Infinity schrijft 0,5% erbuiten.

Ga je ook de Qander Miles & More VISA kaart opnemen? De voorwaarden van aankoopverzekering zijn daar wel beperkt waardoor veel aankopen uitgesloten zijn.

De MasterCard Black is ook wel een interessante om naast de Amex kaarten te zetten, wat betreft verzekering en loungetoegang.

De Amex kaarten hebben wel een limiet, maar die beweegt mee naarmate je goed betaalgedrag laat zien en meer uitgaven doet met de kaart.

• twkr18526
de Peer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Kleine correctie: Bij de bijenkorf card krijg je 2,5€ bijenkorf tegoed voor elke 500€ die je buiten de bijenkorf uitgeeft. dat is dus 0.5%
Tx. Dat zag ik later ook in de voorwaardes idd. Het updaten vd tabel op de forum zelf was monnikenwerk, had het dus ff gepauzeerd en zocht een makkelijkere manier.

Ik heb meer cc’s in excel, maar de voorwaardes en ervaringen met verzekeringen zijn ook belangrijk. Bovenal ook denk ik je situatie (waarvoor wil je het gebruiken, vlieg je vaak of niet, huur je prive een auto, etc etc). Maar zo’n overzicht zet je wel tot denken wat nou een goede kaart(en) is/zijn voor jezelf.

Heb overigens na 5 dagen al reactie dat mn Amex gold aanvraag geaccepteerd is en binnen een week bezorgd wordt. Nu nog nadenken of een Visa/MC handig is. Wil best proberen cc te proberen waar ik nu pin of paypal gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door twkr18526 op 14-10-2019 14:33 ]

• Rub147
  • Laatst online: 09:40
kwon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:07:
@twkr18526 de koersopslag (iets waar ik kritisch op ben) voor Amex-kaarten bij niet-eurobetalingen is 2,5%. Zie artikel 1.3.6 van de voorwaarden.

Persoonlijk vind ik de Amex-kaarten echt peperduur en heb ik nooit echt begrepen hoe men de bijdrage kan terugverdienen. Ik heb zelf ook het idee (vooral als ik in de VS ben) dat het een soort van statussymbool is of kan zijn. Altijd die grijns als mensen (lees: mede-'yuppen', een subtielere omschrijving heb ik effe niet) die metalen kaart tevoorschijn halen/neergooien bij het afrekenen in een club of bar... ik vind het echt vreselijk. Met trots leg ik dan mijn plastic 0%-koersopslag bunq Mastercard ertegenover en geniet stilletjes van het feit dat ik toch weer effe lekker de koersopslag heb omzeild B-)
Het is natuurlijk een geheel persoonlijke afweging. Maar waarom kan een Amex (Platinum) wel lonend zijn:
- 150 euro reistegoed (vanaf 500 euro inzetbaar)
- Priority Pass (ook voor de tweede platinum kaarthouder)
- Oa. Hilton Gold (gratis ontbijt en kamerupgrade, ook voor de tweede platinum kaarthouder)
- Geen extra verzekeringen nodig bij autohuur (scheel behoorlijk wat)
- Geen vooraf bepaald limiet
- Het is in NL gewoon een plastic kaart een totaal geen status (in ieder geval niet in mijn kringen)

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:45
twkr18526 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:51:
Ik heb nog geen vergelijking gezien in deze forum, dus had er snel eentje opgezet voor mezelf en dacht deel het hier. Nog niet naar de voorwaardes gekeken (ook al leken die van ICS bij alle providers er bijna exact hetzelfde of vaak exact hetzelfde). Heb dingen als geld-terug-garantie en aflevergarantie op 1 hoop gegooid.

CCA/M/VJr 1Jr 2Krs.
opsl.
PuntenReisverz. etc.Kopen verz.OverigLimiet
Amex
Blue
Amex€36€ 36?1p/€2100k reisverz.Aankoop 90dgn 500€
Geld terug 90gn 250€
Aflevergarantie
Overig
Amex GoldAmex991982,5%1,2p/€150k reisverz.
1.5m med. ktn.
350 eigendommen
4.5k annulering
150 vluchtvertr. 4u
275 bagagevertraging 4u
Aankoop 180dgn 1400€
Geld terug 90gn 400€
Aflevergarantie
2x lounge
75 travel vouch
Amex GreenAmex066?1p/€1"150k reisverz.
100 vluchtvertr. 4u
175 bagagevertraging 4u"
"Aankoop 90dgn 700€
Geld terug 90gn 300€
Aflevergarantie"
Overig
Amex Plat.Amex351702?1.5p/€175k reisverz.
3m med. ktn.
3k eigendommen
10k annulering
200 vluchtvertr. 4u
400 bagagevertraging 4u
75k autohuur + verz.
Aankoop 240dgn 2500€
Geld terug 90gn 600€
Aflevergarantie
Geen eig, r. fraude
ANWB Visa ClassicVisa16162%--Aankoop 180dgn
Aflevergarantie
Tanken korting2500
ANWB Visa GoldVisa036,501,5%-2k noodgeld
1.5k autohuur eig. risc.
Autohuur rechts.bijst.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting5000
ANWB Visa SilverA/M/V026,502%Punten1k noodgeld
750 autohuur eig. risc.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting3500
BijenkorfMC18182%2,5%Reisverz. etc.Kopen verz.Overig
Mooi lijstje,

Als aanvulling op de AMEX Gold card:
Medische kosten buitenland voor alle inwonende gezinsleden en extra kaarthouders (2 gratis extra kaarten aan te vragen, voor vrienden, familie, etc) Je hoeft hier niet met je kaart voor te boeken. Zodra je de grens overgaat is de verzekering geldig.

Je annuleringsverzekering wordt alleen geactiveerd als er met je kaart of via PayPal met daaraan je kaart gekoppeld geboekt wordt. Bij Corendon is bijv. betalen via PayPal goedkoper.

Als je op autovakantie i.p.v. een vliegvakantie gaat en je tankt met je AMEX kaart dan vergoeden ze ook een eventuele terug vlucht als je met spoed naar huis toe moet.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Area
De reisverzekering van de Euroclix MasterCard zijn naar mijn weten exact dezelfde als die van de MasterCard Classic, Bijenkorf Card en de Visa World.

Het is dus een aanvullende verzekering op je reisverzekering.

• Area
Om te claimen voor de reisverzekering van AMEX moet alles ook met AMEX betaalt zijn. Dat is het grote nadeel van die verzekering.
Het heeft altijd wel mitsen en maren. Zou daar niet zomaar blind op vertrouwen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:25
@twkr18526
Dat lijkt me iets voor de topicstar.

Overigens:
De kenmerken van de Visa World Card Gold

Jaarlijkse Card-bijdrage

Uw jaarlijkse Card-bijdrage is het eerste jaar € 36,50 en daarna € 55,- per jaar. Voor een extra creditcard (Extra Card) voor een partner of gezinslid betaalt u geen jaarlijkse bijdrage.
Rabocard is overigens 2 euro per maand (dus 24 per jaar) en heeft een 180 dagen aankoop verzekering. Zie dat je ook airmiles kunt sparen maar hoe is mij een raadsel :o . Heb dat ding al 14 jaar.

edit:
Betaal je in het buitenland met je RaboCard? Dan kun je automatisch Air Miles sparen. Het enige wat je hiervoor moet doet is je creditcard koppelen aan je Air Miles kaart. Met elke € 5 die je in het buitenland uitgeeft met je creditcard spaar je één Air Mile. Goed om te weten: online betalingen vanuit het buitenland tellen niet mee.

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 21-10-2019 00:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• twkr18526
sdk1985 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 00:44:
@twkr18526
Dat lijkt me iets voor de topicstarter
Wat lijkt je iets voor de topicstarter?

Ik vraag me overigens af hoe een overzichtelijke tabel betere vergelijkingen mogelijk maakt, zonder te veel initiele details. Bijv. de verdiende punten per uitgegeven € eenduidiger uit te drukken, verschillende vormen en termen van aankoopverzekeringen uit te drukken in € en aantal dagen. Gratis kaarten e.d. zijn lastiger. Evenals de kwaliteit van uitkeringen bij verzekeringen, de gehele reis wel/niet betaald moet zijn met de cc tov normale reisverzekering of dat je verplicht een account moet maken waarbij de gegevens van dat account voor direct marketing doeleinden gedeeld worden met andere bedrijven.

Overigens merk ik bij amex dat je bestedingsruimte elke dag anders is. Was het eerst +5000, is het later 4500 en 3500. Al voordat je je eerste rekening betaald heb.
Pagina: 1 2 ... 8

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1