Mijn vriendin en ik doen steeds haasje over met de AMEX Gold card, dan stuur ik haar een uitnodiging voor een gratis kaart, en na 1 jaar doet ze weer hetzelfde voor mij. Zodat we beide steeds de bonus binnen tikken. Maar ik zit nu toch te denken om mijn FB Gold naar Amex Platinum te upgraden.Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:40:
[...]
Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- € 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.
Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.
Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.
Hebbben ze jou nog een bonus of discount gegeven toen je wisselde?? Platinum is nu 350p/j en 25k punten, als ik weer mijn jaar zonder had gehad, dan zou ik dat doen.
American Express vraagbaak