Tja grote ketens zoals Ikea doen bijv. niet aan Mastercard. Jammer, maar zolang ik nog student ben blijf ik toch liever bij de rabocard. Een ander jammer iets is dat je alleen garantie en verzekering met online bestellen hebt bij de rabo als je op afbetaling aflost ipv dat de kosten gewoon na een maand direct van je betaalrekening komt. Hiervoor zou ik eigenlijk wel naar een Visa achtige kaart willen maar aangezien mijn maandelijks inkomen nogal instabiel is (zomer hoog, winter laag) val ik daarvoor af!Ardana schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:21:
Dat vind ik ook nog wel interessant: welke kaart wordt waar geaccepteerd? Ik zit er over te denken om 'n Rabocredit card te nemen, maar wil niet straks in land X staan en te horen krijgen dat ik de "verkeerde" heb... Zit daar nog verschil tussen?
- swtimmer
- Registratie: Augustus 2006
- Laatst online: 23-03 14:16
Ontrafelt het leven!
Matched: verzekering
Het feit dat je de gebruikelijke verzekering voor verlies & diefstal hier apart moet afsluiten (link)Irby schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:44:
Via creditcardacties.nl kun je voor eenmalig 50 euro de rest van je leven een gratis creditcard gebruiken. Waar zit hier de adder?
500 en 1000 euro zijn ook gangbaar.Sport_Life schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Dat zou nog wel een mogelijkheid zijn, maar volgens mij hanteren de meeste cc aanbieders een limiet van minimaal 2500 euro.
Voor een huurauto: ze reserveren normaal huurprijs + 250 indien je de juiste verzekeringen hebt.
Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Nee dat wordt allemaal heel makkelijk en snel geregeld. Je wordt gebeld als er iets raars gebeurd op je rekening en binnen enkele dagen heb je dan weer een nieuwe pas. Verzekering dingen worden ook altijd goed en snel afgehandeld_fm schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:44:
Hoe werkt het bij visa in geval van fraude, door hoeveel hoepels moet je springen om dat rechtgezet te krijgen?
- swtimmer
- Laatst online: 23-03 14:16
Ontrafelt het leven!
Ik vind zelf een CC ook niet duur hoor!Xof schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:27:
[...]
Ja maar dat is dus met elke credit card, je moet altijd 'aflossen'. Zelfs met een credit card bij de bank, als iemand daar niet mee overweg kan moet hij/zij gewoon geen credit card nemen. Je weet gewoon dat je elke maand je credit card rekening moet betalen. En als je er voor zorgt dat je dit ook elke maand doet zonder dit bedrag door te schuiven naar de volgende maand dan zijn de kosten á 40-50 euro in het jaar wel te doen.
En de verlies/diefstal garantie is ook erg fijn, daar wil ik wel 50e in het jaar voor betalen.
Ik ben student en ben dus gebonden aan mijn banks cc, die van de rabo dus. Helaas bieden die geen verzekering aan (alleen als je op aflossing koopt, dat wil ik niet, ik zie een cc als verlengde van mijn normale betaalpas). Eenmaal een vast inkomen switch ik waarschijnlijk naar Visa!
Ik heb zelf wel een Platinum card.. Ik wilde een doorlopende reisverzekering afsluiten en die bleek standaard bij de Platinum card te zitten. Er zitten dus wel meer voordelen aan de 'hogere' kaarten._JGC_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:37:
Heb zelf een Visa via ICS. Zou al tijden een creditcard via de bank regelen, maar werd uiteindelijk gebeld door een telemarketeer die namens ICS belde. Eerste jaar gratis, kreeg er ook nog een Basic card bij als tankpas, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Kwestie van geen tankstations in de buurt die dat ding accepteren, en dan houdt het gewoon op.
Ik gebruik de creditcard vnml in het buitenland, maar ook gewoon als ik dingen op internet bestel als daar geen extra kosten aan vastzitten. Ik laat ICS gewoon elke keer het hele bedrag incasseren via automatische incasso, vind ik wel zo prettig. Ik gebruik dat ding meer dan mijn pinpas.
Een tijd geleden werd mij gevraagd of ik niet een gold card wilde hebben met meer bestedingslimiet. Aangezien dat een stuk hoger ligt dan mijn inkomen begin ik daar niet aan. Ik zie het nut er niet van in, en als ik meer wil besteden met die creditcard stort ik er eerst wel geld op.
De Gold heeft zo te zien ook iets meer verzekeringen dan de normale World Card, dus daarvoor zou het nog een optie kunnen zijn. Voor bestedingslimiet hoef je het niet te doen idd (ivm zelf storten)
* Wormaap heeft sinds kort ook een ICS Gold Card.
Mijn reden om voor de Gold Card te gaan was de vervanging binnen 5 dagen bij verlies, wereldwijd. Volgens mij kun je ook nog bij de bank geld afhalen op je kaart, als je de fysieke pas kwijt bent, om die tijd te overbruggen. Daarnaast natuurlijk de extra verzekeringen en hogere limiet (die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken
)
Voordeel van de hogere limiet vind ik het 'veilige' gevoel. Als ik om wat voor reden dan ook in het buitenland vastzit, of anderszins een goede reden heb om meteen geld nodig te hebben, dan heb ik 5000 euro om mezelf van te redden, waarbij ik me later druk kan maken om de afbetaling.
Mijn reden om voor de Gold Card te gaan was de vervanging binnen 5 dagen bij verlies, wereldwijd. Volgens mij kun je ook nog bij de bank geld afhalen op je kaart, als je de fysieke pas kwijt bent, om die tijd te overbruggen. Daarnaast natuurlijk de extra verzekeringen en hogere limiet (die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken
Voordeel van de hogere limiet vind ik het 'veilige' gevoel. Als ik om wat voor reden dan ook in het buitenland vastzit, of anderszins een goede reden heb om meteen geld nodig te hebben, dan heb ik 5000 euro om mezelf van te redden, waarbij ik me later druk kan maken om de afbetaling.
Ticking away, the moments that make up a dull day
De Amex Gold card heeft als optie een zeer uitgebreide reis/annuleringsverzekering. Kost dan wel 170 euro, maar zo'n losse verzekering is snel duurder. AMEX service is daarnaast echt perfect en je hebt geen limiet. Enige nadeel is de wat hogere inkomensgrens.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Oh. Ja opzich vindt ik dat eigenlijk ook prima, maar de dame aan de lijn suggereerde dit niet dus wist niet dat het kon. Maar ik ga maandag weer eens bellen om dat om te laten zetten dan, want ik vind het nu maar lastig telkens het 'resterende' openstaande bedrag met de hand te moeten overboeken.Cadezo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:54:
[...]
Je kan toch alles tegelijk laten incasseren of wil je dat niet? Dat heb ik in ieder geval wel.
Euhm, oh ja, dat was het. Mijn 'veilige' wachtwoord met een liggend streepje erin werd niet geaccepteerd als geldig wachtwoord. Sorry, maar dan ga ik iets verzinnen wat ik continue blijf vergeten. En in zekere zin geef ik hun daar wel de schuld van ja, het is zo 1988 om speciale karakters in wachtwoord niet te accepteren namelijk.Xof schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:57:
@Ebia: Je kunt niet de schuld op een creditcard maatschappij gaan schuiven dat een online systeem niet deugd omdat jij je codes bent kwijt geraakt? Is gewoon een loginnaam en een wachtwoord.
Visa kost geloof ik 40 euro per jaar. Daar heb ik nu mijn complete Rabobank pakket voor. Dus ik vond die 'extra' 40 euro daar bovenop iets te gortig worden, that's all.
Nee, alleen toen ik die ING card had (toen ze net begonnen, 5 jaar terug ofzo) deed ik dat. Met al mijn kaarten daarna niet meer (iets met een ezel enzo). Voor wat betreft rente maakt het me dan ook niet uit, ik had het puur over de jaarlijkse bijdrage -zoals ik hierboven al aangaf-.swtimmer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:16:
Tja of het is duur omdat zoals je leest hij liever niet aflost. Ik kan me voorstellen dat dat kassa is voor iedere CC maatschappij!
Die aankoopverzekering is natuurlijk wel wat voor te zeggen. Maar vaak zijn bepaalde zaken ook op een inboedel of wa-verzekering te claimen in voorkomende gevallen, dus of ik dat echt als een voordeel moet bestempelen weet ik niet. Ik gebruik het ding zelf voornamelijk om vliegtuigtickets en hotels mee te boeken, zaken die doorgaans toch niet vallen onder zo'n aankoopverzekering.
-Edit-
Na nu nog eens de voorwaarden van de Rabocard te hebben bestudeerd blijkt gewoon dat je voor dat ding omgerekend zo'n 29,40 per jaar betaald. En dit zonder online afschrift, zonder zelf in te geven terugbetalingsbedrag en zonder 'aankoopverzekering'. Hmm, volgens mij ga ik toch eens wat beters zoeken
-Gevonden-
ANWB Visa card. Gratis tot eerste gebruik, daarna 11,50 per jaar. ICS dus eigen termijnbedrag mogelijk. Incluis aankoopverzekering (25 euro eigen risico) op roerende zaken en een 'online afschrift', okay for what it's worth. Binnenkort maar even regelen
[ Voor 11% gewijzigd door ebia op 01-08-2009 02:06 ]
Ik heb een klein vraagje. Aangezien het over de Rabobank studentenpakket-creditcard gaat, denk ik dat er meer met het probleem zitten.
11 augustus kreeg ik een brief: "je rabo studentenpakket verandert". Het komt erop neer:
Nu is mijn vraag: mag Rabobank zomaar mijn oude kaart cancellen, terwijl hij nog 5 jaar geldig is? Mogen ze überhaupt zonder mijn handtekening mijn huidige kaart veranderen?
11 augustus kreeg ik een brief: "je rabo studentenpakket verandert". Het komt erop neer:
- Bestedingslimiet gaat omlaag van €1500 naar €1000
- Papieren rekeningafschrift verdwijnt en komt digitaal in de plaats
- Aankoopsverzekering, vluchtvertragingsverzekering en bagagevertragingsverzekering vervallen
- Prijs blijft hetzelfde, €3,50 per kwartaal
- Je hoeft niets te doen. Twee maanden na de verzenddatum van deze brief gaan de aanpassingen in en ontvang je de nieuwe Rabo BaseCard. (...) De oude 'bijzondere voorwaarden voor Rabo Studentenrekening 2009' worden vervangen door de nieuwe 'Bijzondere voorwaarden voor het Rabo Studentenpakket 2010'.
- Ben je het niet eens met de veranderingen dan is het mogelijk om de rekening kosteloos op te zeggen. Dit moet je dan wel binnen twee maanden doen. Reageer je niet voor die tijd dan gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met de veranderingen.
Nu is mijn vraag: mag Rabobank zomaar mijn oude kaart cancellen, terwijl hij nog 5 jaar geldig is? Mogen ze überhaupt zonder mijn handtekening mijn huidige kaart veranderen?
NOSIG
Ben de Rabobank echt schijt zat. Ik heb een Rabo StudentenPakket inc. RaboCard. Dit kost mij 3 euro 50 per kwartaal. Krijg ik vorige week doodleuk een brief dat mijn pakket aangepast wordt "zodat het beter aansluit bij de wensen van de klant"... Gevolg:
RaboCard wordt vervangen door een BaseCard.
Geen 1500 maar 1000 euro limiet.
Niet meer gespreid terug betalen.
Geen aankoopverzekering meer.
Vooral die laatse doet veel pijn. Ik bestel nogal eens wat in het buitenland en dan is het wel fijn als je daar op terug kan vallen.
Ik heb dus een klacht ingediend en hier werd wel vrij volt op gereageerd. Maar aangezien ik de enige was die een klacht had ingediend gingen ze er niks aan doen (wat niet waar is, aangezien maten van mij ook een klacht hebben ingediend). Ze hadden ook geen persoonlijke oplossing voor mij. Ik mocht of binnen twee maanden oprotten of 40 euro per jaar gaan betalen voor een Rabo TotaalPakket...
Wat een .... bank... En dan te bedenken dat ik al sinds mijn geboorte mijn bankzaken daar regel en het nodige aan verzekeringen en rekeningen afneem daar....
Ojah het mooiste ik blijf wel 3,50 betalen! Hip hoi!
Tijd voor een bank die wel goeie ideeën heeft...
Edit: lol, merk dat ik niet de enige ben...
RaboCard wordt vervangen door een BaseCard.
Geen 1500 maar 1000 euro limiet.
Niet meer gespreid terug betalen.
Geen aankoopverzekering meer.
Vooral die laatse doet veel pijn. Ik bestel nogal eens wat in het buitenland en dan is het wel fijn als je daar op terug kan vallen.
Ik heb dus een klacht ingediend en hier werd wel vrij volt op gereageerd. Maar aangezien ik de enige was die een klacht had ingediend gingen ze er niks aan doen (wat niet waar is, aangezien maten van mij ook een klacht hebben ingediend). Ze hadden ook geen persoonlijke oplossing voor mij. Ik mocht of binnen twee maanden oprotten of 40 euro per jaar gaan betalen voor een Rabo TotaalPakket...
Wat een .... bank... En dan te bedenken dat ik al sinds mijn geboorte mijn bankzaken daar regel en het nodige aan verzekeringen en rekeningen afneem daar....
Ojah het mooiste ik blijf wel 3,50 betalen! Hip hoi!
Tijd voor een bank die wel goeie ideeën heeft...
Edit: lol, merk dat ik niet de enige ben...
[ Voor 4% gewijzigd door Alpha89 op 20-08-2011 23:13 ]
Ondertussen ben ik dus in de VS, zonder extra CC van de gezamenlijke rekening. We hadden dus allebei onze Mastercards vrij en de AMEX van mijn vriendin. Wat is gebeurt? Vlak voor de vakantie kreeg mijn vriendin een nieuwe Mastercard opgestuurd bijbehorende aan haar totaalrekening pakket. Omdat we nu de eerste transactie niet in NL hebben gedaan werkt die kaart niet! Zucht zucht...
Ook omdat je online geen overzicht kan krijgen van je betalingen (had nu wel makkelijk geweest, gisteren een outlet overvallen) ga ik zodra ik thuis ben de CC van mijn rabo pakket opzeggen. Ik zat te denken aan de Bijenkorf kaart? 12,50 per jaar, 1% koersopslag bij >Euro betalingen, Bijenkorf specials, een spaarsysteem waarbij elke uitgegeven euro resulteerd in punten, aankoop/bagage/vluchtvetraging verzekeringen, etc. En online het overzicht. Lijkt me wel in orde dacht ik zo... iemand ervaring?
Ook omdat je online geen overzicht kan krijgen van je betalingen (had nu wel makkelijk geweest, gisteren een outlet overvallen) ga ik zodra ik thuis ben de CC van mijn rabo pakket opzeggen. Ik zat te denken aan de Bijenkorf kaart? 12,50 per jaar, 1% koersopslag bij >Euro betalingen, Bijenkorf specials, een spaarsysteem waarbij elke uitgegeven euro resulteerd in punten, aankoop/bagage/vluchtvetraging verzekeringen, etc. En online het overzicht. Lijkt me wel in orde dacht ik zo... iemand ervaring?
. Je mag rekening houden bij aanvraag hypotheek, dat de eis komt deze kaart op te zeggen. Van heel veel mensen gehoord. Veel mensen zeggen deze kaart dan ook (tijdelijk) op, als ze hypotheekaanvraag doen.ebia schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:46:Ik zat te denken aan de Bijenkorf kaart? 12,50 per jaar, 1% koersopslag bij >Euro betalingen, Bijenkorf specials, een spaarsysteem waarbij elke uitgegeven euro resulteerd in punten, aankoop/bagage/vluchtvetraging verzekeringen, etc. En online het overzicht. Lijkt me wel in orde dacht ik zo... iemand ervaring?
Voor de mensen die een online overzicht zoeken; ik heb al jaren de ICS Mastercard. Mooi onlineoverzicht en de nodige verzekeringen erbij voor volgens mij 17.50 per jaar met een limiet van gemakkelijk 5000 euro. (Dit kun je steeds ophogen. Ik ben in de jaren gestegen van 1000 naar 4000 euro)
Even een vraagje. Ik vertrek binnenkort naar de VS samen met mijn vriendin.
Nu hebben we 3 creditcards, twee daarvan van de ABN, via onze gezamenlijke rekening en nog een extra van de ANWB.
Op de ANWB site kan ik vinden dat pintransacties maximaal €1.50 kosten, maar ook: transacties buitenlandse valuta: 2%. Dat kan natuurlijk oplopen. Op de site van ABN vind ik hier niet zo snel iets over terug.
Wat is nu eigenlijk verstandiger:
- Alle kosten die we maken direct van de credit-card af laten schrijven (eten, aankopen e.d.)
- Een wat groter geldbedrag opnemen via pin, en dan alles cash betalen
Mij lijkt het eerste, ook in verband met verzekering e.d. Maar kosten alle transacties die ik maak, bijvoorbeeld door eten te betalen via de cc, ook geld?
Nu hebben we 3 creditcards, twee daarvan van de ABN, via onze gezamenlijke rekening en nog een extra van de ANWB.
Op de ANWB site kan ik vinden dat pintransacties maximaal €1.50 kosten, maar ook: transacties buitenlandse valuta: 2%. Dat kan natuurlijk oplopen. Op de site van ABN vind ik hier niet zo snel iets over terug.
- Alle kosten die we maken direct van de credit-card af laten schrijven (eten, aankopen e.d.)
Mij lijkt het eerste, ook in verband met verzekering e.d. Maar kosten alle transacties die ik maak, bijvoorbeeld door eten te betalen via de cc, ook geld?
tjah..
Contant geld opnemen (pinnen) met CC is relatief duur omdat je dan zelf de transactiekosten betaalt. Maar gewoon betalen met CC is weer goedkoper omdat de winkelier/hotelier de transactiekosten betaalt (behalve in Nederland waar veel winkeliers die transactiekosten aan de klant doorberekenen).gizmo9003 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:08:
Contant geld pinnen doe je het beste met een gewone pinpas met Maestro logo. Wel blijven opletten want sommige pinautomaten in het buitenland laten je toch transactie kosten betalen. Daarom pin ik altijd bij banken (met maestrologo) en nooit in hotels/supermarkten etc. Dat kunnen namelijk "vrije" automaten zijn waaraan het hotel wat verdient middels transactiekosten.
Verwijderd
Wanneer is binnenkort? Ik zelf heb vanwege het gratis pinnen met Visa kaart van DKB voor die kaart gekozen. Mijne heeft 1.75% op de wisselkoers maar dat geld dus niet bij pinnen dus daarom zal ik zo weinig met de credit card betalen en als het even gaat gewoon in euro's betalen.gizmo9003 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:08:
Even een vraagje. Ik vertrek binnenkort naar de VS samen met mijn vriendin.
Overigens ik heb je informatie over je ABN credit card gevonden.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Met Credit Card of Gold Card
(geldt tevens voor geldopname aan balie)
4% met een minimum
van € 4,50 per
transactie + 1,95%
valutakoersmarge
Dus als je gewoon betaal en niet pint ben je alleen de 1.95% kwijt bij die ABN kaart.
Heeft iemand ervaring met de reis verzekering en medische verwijs diensten van de ICS World Card Platinum?
Ben wel benieuwd hoe zulk soort diensten in de praktijk uitpakken.
Zo te zien 'gewoon' een reisverzekering welke is ondergebracht bij ASR. Lijkt me dus verder in orde, maar voor details zul je gewoon de polis moeten doorlezen. Als ik op Independer kijk naar de reisverzekering van ASR krijgt deze een 8.4 voor de polisvoorwaarden, dus als ze 1 op 1 dezelfde voorwaarden hanteren zit dat wel snor.Vandread schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:51:
Heeft iemand ervaring met de reis verzekering en medische verwijs diensten van de ICS World Card Platinum?
De vraag is in hoeverre je niet dubbelop verzekerd raakt door zoiets (bijv. pechhulp voertuig) en of het het geld wel waard is. Want 154,- per jaar is niet niks, je kunt ook voor de helft van het geld klaar zijn met een losse creditcard en een losse reisverzekering. Annuleringsverzekering (voor zover je die wilt hebben) zit er standaard ook niet bij, dat kost -vanaf- 249,- per jaar extra, iets wat elders waarschijnlijk ook wel goedkoper is te krijgen.
Dan kun je je denk ik gewoon beter het beste oriënteren op een echte reisverzekering, en niet op iets wat toevallig bij je creditcard is inbegrepen.Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:20:
Bedankt voor de comments.
Het gaat mij om vlotte en probleemloze service, voor medische redenen, als dat te lang duurt is het ongeschikt.
Wellicht heb ik het nooit nodig, maar als het nodig is wil ik niet half de pijp uit hoeven te gaan voordat er iets gebeurd.
Ben aan het oriënteren, dus polisvoorwaarden zijn leuk, maar ervaringen zijn beter
Ik weet niet precies wat je zoekt in zo'n verzekering of in zo'n verwijsservice, maar vrijwel alle reisverzekeringen komen met een noodnummer wat je van overal ter wereld kunt bellen bij problemen. Afgelopen vakantie moest ik ook vanwege een ontsteking medische hulp hebben. Dit was verder niet enorm spoedeisend ofzo, en heb gewoon aan de eigenaar van het hotel gevraagd waar ik moest zijn. Hij zei "don't go to the hospital, that will cost you thousands of dollars. Go to the urgent care down the road." (Was in de VS). Zo gezegd zo gedaan, voor een kleine 80 euro was ik weer op de been (letterlijk). Uiteindelijk allemaal betaald door de standaard zorgverzekering (zonder extra dekking), dus de reisverzekering is er niet eens aan te pas gekomen... Zo kan het dus ook lopen, maar ik weet niet precies waar jouw behoeften liggen. Had je wel zo'n thousands of dollars ziekenhuisbezoek moeten hebben dan is het denk ik het belangrijkste dat je een dekking hebt voor medische kosten op je reisverzekeringspolis.
Kleine update... Ik heb de postbode begin november aan de deur gehad met de nieuwe creditcard, en ik heb het geweigerd en laten liggen bij het Postkantoor (langer dan de 3 weken). Niks gehoord van de Rabobank en mn oude creditcard is nog steeds actief. Ik ben benieuwd of hij actief blijft_Christiaan_ schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:37:
Ik heb een klein vraagje. Aangezien het over de Rabobank studentenpakket-creditcard gaat, denk ik dat er meer met het probleem zitten.
11 augustus kreeg ik een brief: "je rabo studentenpakket verandert". Het komt erop neer:Nu ga ik hier natuurlijk flink over bitchen. De kaart wordt veel schraler, met name wat betreft de verzekeringen. Ik zou het kunnen accepteren als de kaart goedkoper wordt, maar dat is niet zo.
- Bestedingslimiet gaat omlaag van €1500 naar €1000
- Papieren rekeningafschrift verdwijnt en komt digitaal in de plaats
- Aankoopsverzekering, vluchtvertragingsverzekering en bagagevertragingsverzekering vervallen
- Prijs blijft hetzelfde, €3,50 per kwartaal
- [...]
- [...]
NOSIG
Euh, mijn vrij standaard ING-kaart heeft toch echt een bepaalde mate van verzekering eraan hangen hoor.
http://www.ing.nl/Images/...Creditcard_tcm7-33139.pdf
http://www.ing.nl/Images/...Creditcard_tcm7-33139.pdf
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ik wil niet veel zeggen, maar ik betaalde evenveel voor de verzekerde Rabocard als ik dadelijk zou gaan betalen voor de uitgeklede Basecard. Het is geen gratis kaartje oid. Als het dan zonder overleg van verzekerd naar onverzekerd gaat vind ik dat dit kwalijk is. Bovendien zie ik niet in waarom een creditcard zonder verzekering een prima kaart is? Je hebt die kaart tenslotte zodat je veilig zaken kan doen over de hele wereld op plaatsen waar geen Paypal oid is. Dat is dan ook de reden dat de verzekering er in 90% van de gevallen wel op zit (weet niet waar je de info vandaan haalt dat die er nooit opzit tenzij je meer betaald?). Op het moment dat je die veiligheid niet meer hebt kun je net zo goed een envelopje met geld opsturen.Naboo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:47:
[...]
Volgens mij is dat toch echt een probleem van jezelf als je je overzicht al kwijt raakt van het niet ontvangen van een overzicht omdat je zelf je printjes moet maken....
En er is niks mis met de voorwaarden van een Basecard... alle credit cards zijn onverzekerd TENZIJ je er apart voor betaald....
Dat het zonder jouw medeweten gewijzigd is, is dan het enige waar je ze vragen over kan stellen
Dan kun jij zeggen, dan betaal je toch wat bij zodat je wel verzekerd bent? Maar dit gaat dus niet meer, want bij elke rekening vorm hoort nu een bepaalde creditcard. Wil ik een andere kaart, dan moet ik ook een andere rekening aanvragen = dubbele kosten.
Wat betreft het overzicht snap je denk ik zelf wel waar ik op doelde... Het is irritant om zelf printjes te maken en alle inkomsten en uitgaven op en af te tellen. Ik hoop dat je het daar mee eens bent.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 21:06 ]
Ik weet niet wat die basecard je kost, maar is het niet gewoon een kwestie van dat je krijgt waarvoor je betaald? Kaarten met een hoog limiet en extra verzekeringen kosten je gewoon een hogere bijdrage. Die basecard geeft je max 1000 euro ruimte en dat is zoals het product wordt aangeboden.
Het makkelijkste lijkt mij dat je bij de Rabobank of elders een CC aanvraagt met hogere limiet en je huidige BaseCard opzegt.
Het makkelijkste lijkt mij dat je bij de Rabobank of elders een CC aanvraagt met hogere limiet en je huidige BaseCard opzegt.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb een FB amex Gold card. Zeer tevreden over! Heeft goede aankoop-verzekeringen, en je spaart makkelijk punten binnen het FB programma.NeFoRcE schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:11:
Even een bumpje.
Zojuist ben ik gebeld door een medewerken van Flying Blue om mij een FB American Express kaart aan te smeren/bieden. Gezegd dat ik hier nog even over na denk en dat ze me volgende week maar even terug gaan bellen.
Ik vlieg de laatste tijd wat vaker. Vorig jaar een aantal vluchten gemaakt, en dit jaar weer een stuk of 3. Vlieg niet altijd met een partner van KLM. En tevens heb ik a.t.m. een CC bij ING.
Ik ben nu nog student. Hopelijk in augustus student af.
Mijn grootste vraag, waar zitten de addertjes van de FB AMEX? 75 euro per jaar is nog te overbruggen, mits je dit er maar weer (dik) uit kunt halen. En dan spreek ik niet over een paar tientjes, want dat is de moeite mij niet allemaal waard.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kaart en zeggen; ja doen! of; nee! Abort the mission!!!! ????
Enig nadeel is de hoge prijs, maar daar heb ik een trucje voor
Via iemand die al een FB AMEX kaart heeft, kan je een referral geven naar een vriend of familie!
Die krijgt de kaart dan het eerste jaar gratis ipv €170, een KLM voucher van €50 en een Hertz voucher van €30 plus nog eens 5.000 FB Miles. Voordat ik de kaart opzeg, nodig ik mijn vriendin uit voor een gratis Gold card, en na 1 jaar nodigt zij mijn weer uit en zegt ze hem op. De KLM voucher gebruiken we altijd wel, en anders kan je er iemand blij mee maken, of op marktplaats zetten.
Als FB Amex member kan ik iedereen een gratis FB Amex gold card geven
American Express vraagbaak
Ik heb sinds 2011 een MasterCard van MoneyBookers (nu Skrill). Bevalt opzicht prima, één keer gehad dat door een systeemfout een preautorisatie dubbel werd gedaan waardoor m'n hele saldo plots weg was vlak voordat ik op vakantie ging. Één belletje naar de UK en het was 10 minuten later gefixt. Ook erg fijn is dat de kosten voor geld opnemen altijd €1.80 is, ipv de 1-4% die de meeste kaarten rekenen.died_laughing schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:44:
Iemand hier nog recent ervaringen met een prepaid cc?
Ik kwam deze vergelijk site tegen.
http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/
Bij bv Skrill kom ik wisselende ervaring tegen op google.
Overigens verloopt mijn kaart bijna en ben ik nu wel opzoek naar een normale credit card. Kosten zijn dan wat hoger, maar preautorisaties zijn erg vervelend met een prepaid kaart. Je moet het hele bedrag naar de kaart overmaken en je kan het dan nogal eens een tijdje kwijt zijn. Vooral lastig bij huurauto's waar het bedrag wat ze achter de hand houden voor verzekering soms vele malen de huursom is.
Ik heb - ondanks de iid mindere acceptatie - al ruim 10 jaar de AMEX FB kaart. Kosten vind ik absoluut te hoog, dus heb em op willen zeggen. AMEX wilde dit niet graag dus heb em al 8 jaar gratis. Voorwaarde is dat ik gemiddeld 400 euro per maand besteed met de kaart. En mijn KLM punten.. inmiddels nog maar zo"n 800.000, die verlopen nietStinger_Ventura schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:27:
[...]
Ik heb een FB amex Gold card. Zeer tevreden over! Heeft goede aankoop-verzekeringen, en je spaart makkelijk punten binnen het FB programma.
Enig nadeel is de hoge prijs, maar daar heb ik een trucje voor![]()
Via iemand die al een FB AMEX kaart heeft, kan je een referral geven naar een vriend of familie!
Die krijgt de kaart dan het eerste jaar gratis ipv €170, een KLM voucher van €50 en een Hertz voucher van €30 plus nog eens 5.000 FB Miles. Voordat ik de kaart opzeg, nodig ik mijn vriendin uit voor een gratis Gold card, en na 1 jaar nodigt zij mijn weer uit en zegt ze hem op. De KLM voucher gebruiken we altijd wel, en anders kan je er iemand blij mee maken, of op marktplaats zetten.
Ok, ik ben overgestapt op ICS Visa Platinum.
De complete Doorlopende Reisverzekering is wereldwijd geldig. Ook in Nederland, als het gaat om een vooraf geboekte reis met minimaal één overnachting, bestemd voor u én voor uw meereizende gezinsleden. Deze verzekering geldt ook als u de reis niet heeft betaald met de World Card Platinum. De Doorlopende Reisverzekering heeft ook winter- en watersportdekking.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Sorry voor de kick van deze oude post, maar werkt dit nog steeds? Ik kom er net achter dat ik 2000 miles te kort kom voor een miles-only upgrade op een nachtvlucht en dat bracht me op het idee om toch maar eens een keer de FB AMEX te nemen voor een jaartje omdat het in dat geval goedkoper is, zeker als het gratis is. Is het toegestaan om binnen het gratis jaar op te zeggen en blijft de kaart dan ook gratis?Stinger_Ventura schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:27:
[...]
Ik heb een FB amex Gold card. Zeer tevreden over! Heeft goede aankoop-verzekeringen, en je spaart makkelijk punten binnen het FB programma.
Enig nadeel is de hoge prijs, maar daar heb ik een trucje voor![]()
Verwijderd
Hmm, als sommigen de AMEX met korting krijgen wegens aardige omzet, dan moet ik ook eens bellen.
Heb de Platinum en per jaar ook een redelijke omzet (over de 15k), misschien zijn ze genegen om wat te doen. Op zich haal ik het geld er wel uit trouwens, 8 segmenten en de verzekering op huurauto's is al een behoorlijke besparing.
Heb de Platinum en per jaar ook een redelijke omzet (over de 15k), misschien zijn ze genegen om wat te doen. Op zich haal ik het geld er wel uit trouwens, 8 segmenten en de verzekering op huurauto's is al een behoorlijke besparing.
Het is een privee kaart dus je zal er weinig zakelijke uitgaven op zien.
Die 500.000 euro jaarlijkse uitgaven klopt niet helemaal, misschien dat dat tegenwoordig de minimum is, maar een aantal jaar geleden nog niet. Zodra je eenmaal de Centurion hebt vervalt die minimale uitgavegrens ook, ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. De voordelen in de kaart zitten hem in de persoonlijke 'accountmanager' en de extra voordeeltjes.
Die 500.000 euro jaarlijkse uitgaven klopt niet helemaal, misschien dat dat tegenwoordig de minimum is, maar een aantal jaar geleden nog niet. Zodra je eenmaal de Centurion hebt vervalt die minimale uitgavegrens ook, ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. De voordelen in de kaart zitten hem in de persoonlijke 'accountmanager' en de extra voordeeltjes.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 08-11-2014 14:31 ]
Marathon runner
Iemand ook ervaringen met de rabo goldcard?
Die heeft een betere verzekering en is op visa basis beschikbaar.
Ik krijg daar de kosten namelijk niet voor gevonden als je het totaalpakket hebt.
Ik krijg daar de kosten namelijk niet voor gevonden als je het totaalpakket hebt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Die zit alleen bij het RiantPakket. Zie https://www.rabobank.nl/p...kketten/rabo_riantpakket/icecreamfarmer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
Iemand ook ervaringen met de rabo goldcard?
Het Rabo RiantPakket is een exclusief betaalpakket voor personen met een maandelijks bruto (gezins)inkomen van meer dan € 6.000 of een vrij besteedbaar vermogen van meer dan € 80.000.
1. Niet naar mijn weten. Ik ken alleen spaarprogramma's.justice strike schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:58:
2 vragen waar ik nog niet het antwoord op heb gevonden.
1. Zijn er eigenlijk credit cards waar je cashback mee krijgt (dus echt een percentage geld terug). Ik zie dat namelijk overal in de wereld, maar heb het in NL nog niet gezien.
2. zijn er credit cards die ook een reisverzekering hebben? Ik had een doorlopende reisverzekering, maar op een gegeven moment denk ik dat het toch voordeliger en makkelijker is om een goede credit card te nemen die nog wat andere voordeeltjes met zich mee brengt.
2. met de Flying Blue card van AMEX heb je een reisongevallen verzekering. Lees wel goed de voorwaarden
Rabo Riant pakket is niet echt goedkoop.5.80 per maand. Dat is wel incl 1 creditcard
/edit
Even bij ING gekeken. Royaalpakket incl 2 passen en 2 Platinum Creditcards kost je ook 16.25/kwartaal
[ Voor 6% gewijzigd door Chief op 30-01-2015 11:00 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Rabobank heeft nu de RaboCard als standaard bij studentenpakket, inplaats van de BaseCard.
Nu hebben studenten dus wel weer 180 dagen verzekering
voor dezelfde prijs.
https://www.rabobank.nl/p...d-vervangt-rabo-basecard/
Nu hebben studenten dus wel weer 180 dagen verzekering
https://www.rabobank.nl/p...d-vervangt-rabo-basecard/
[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 08-03-2015 21:06 ]
[/quote]
ik heb NN card en gewoon ics card met extra verzekering. Ik heb al goede ervaringen met ics vandaar card genomen (toen geen geld toe
)
[quote]Iemand ervaring met de creditcard van Nationale Nederlanden? Vandaag aangevraagd omdat hij het eerste jaar gratis is en je 25 euro credit krijgt. Tweede jaar betaal je dan wel 20 euro voor de creditcard (en je moet hem een jaar lang houden) maar dat is alsnog 5 euro cadeau.
ik heb NN card en gewoon ics card met extra verzekering. Ik heb al goede ervaringen met ics vandaar card genomen (toen geen geld toe
Aangezien ik zelf een half jaar in het buitenland studeer, mijn vriendin Bulgaars is (en ik vaak in Bulgarije ben) en veel van mijn aankopen CC afhankelijk zijn, toch maar op zoek gegaan naar een (pre-paid) CC kaart. Aangezien ik student ben, kom ik niet aan de netto inkomens die verschillende aanbieders eisen.
Daarop ben ik bij de volgende 2 kaarten uit gekomen:
Mastercard, 15,- jaarlijkse bijdrage
https://prepaid.yourmastercard.nl/
of
Skrill, 10,- jaarlijkse bijdrage
https://www.skrill.com/en...ontrol/?promo_id=16259635

Zelf gaat mijn voorkeur al uit naar de Classic Prepaid van Mastercard, aangezien daar meerdere verzekeringen bij zitten (onder andere luchtvaart), en kosten over het algemeen lager zijn (behalve opwaardering van de kaart & aanschaf).
Zijn er andere Tweakers die ervaring hebben met deze kaart, of een beter alternatief kunnen voorstellen?
Aangezien dit mijn eerste (prepaid)CC word, en nog nieuw in het wereldje ben, wil ik graag valkuilen etc. voorkomen etc.
Thnx!
of

Zelf gaat mijn voorkeur al uit naar de Classic Prepaid van Mastercard, aangezien daar meerdere verzekeringen bij zitten (onder andere luchtvaart), en kosten over het algemeen lager zijn (behalve opwaardering van de kaart & aanschaf).
Zijn er andere Tweakers die ervaring hebben met deze kaart, of een beter alternatief kunnen voorstellen?
Aangezien dit mijn eerste (prepaid)CC word, en nog nieuw in het wereldje ben, wil ik graag valkuilen etc. voorkomen etc.
Thnx!
Hou er rekening mee dat verzekeringen vaak alleen geldig zijn op producten die je hebt betaald met je creditcard. Een luchtvaartverzekering dekt dus alleen wanneer je het vliegticket hebt geboekt met je kaart.kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:28:
Aangezien ik zelf een half jaar in het buitenland studeer, mijn vriendin Bulgaars is (en ik vaak in Bulgarije ben) en veel van mijn aankopen CC afhankelijk zijn, toch maar op zoek gegaan naar een (pre-paid) CC kaart. Aangezien ik student ben, kom ik niet aan de netto inkomens die verschillende aanbieders eisen.
of
[afbeelding]
Thnx!
Yes, het gaat voornamelijk om vliegtickets, hotels (reserveringen) en soms normale betalingen (In zweden gebruiken ze veel CC's en kan soms alleen contant of met CC betaald worden).Spixo schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:30:
[...]
Hou er rekening mee dat verzekeringen vaak alleen geldig zijn op producten die je hebt betaald met je creditcard. Een luchtvaartverzekering dekt dus alleen wanneer je het vliegticket hebt geboekt met je kaart.
Wat is jouw advies/voorkeur wat betreft de twee kaarten?
[ Voor 6% gewijzigd door kanem0chi op 31-05-2015 14:34 ]
Jaren geleden Skrill gehad, toen nog Moneybookers, maar toendertijd overgestapt naar 3V omdat het Nederlands was. Op zich wel tevreden over Skrill.Spixo schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:30:
[...]
Hou er rekening mee dat verzekeringen vaak alleen geldig zijn op producten die je hebt betaald met je creditcard. Een luchtvaartverzekering dekt dus alleen wanneer je het vliegticket hebt geboekt met je kaart.
Heb tegenwoordig Mastercard Classic Prepaid. Voordeel is dat je een app hebt (nadeel is dat dat het enige is) en dat je aankopen gewoon verzekerd zijn, net zoals bij de niet-prepaid versie (als ik het goed begrepen heb).
Ik heb via ING overigens ook gewoon een studenten creditcard, veel banken bieden zoiets aan studenten ook aan. Dit weekend aanvraag ingediend voor de NN creditcard, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 31-05-2015 14:38 ]
Ontvang je nog studiefinanciering (leenrecht telt ook)? Zo ja, vaak biedt je eigen bank voor een gekort bedrag een creditcard aan met 1000 euro bestedingsruimte als student. Welke bank zit je?kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Met andere woorden suggereer je dat bent overgestapt vanwege de betere voorwaarden + app etc?
Ik zat net bij de ING voorwaarden en kosten te bekijken, maar die zijn in vergelijking tot de Classic Prepaid kaart van Mastercard een stuk hoger? (ik heb geen ING, toch benieuwd)
Niet direct de voorwaarden tov Skrill, maar ik heb ook een Cash Passport van GWK, met US$ als valuta, maar die valt net als Skrill onder Brits recht. Daarom heb ik die opgezegd en ben ik naar Mastercard Classic Prepaid gegaan. 3V is Visa en heb ik ook nog, maar biedt dacht ik geen verzekering. Maar doorgaans gebruik ik de card van ING, tenzij ik een bestellingtje plaats in het buitenland, zoals Amazon, voelt voor mij iets veiliger. Anders zou ik inderdaad de Mastercard Classic nemen ivm verzekering en Nederlands recht.
[ Voor 30% gewijzigd door rr7r op 31-05-2015 14:52 ]
Verwijderd
Kun je geen studenten CC bij je bank krijgen? Die krijg ik zelfs met 0 officieel inkomen.kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:28:
of
[afbeelding]
Thnx!
Edit: laat maar, spuit 11, is allang gezegd.
Toch leuk inderdaad om die cards te vergelijken. Altijd gebruik gemaakt van de 'standaard' card bij het betaalpakket van ABN, daar dan ook nog een een extra card aangevraagd voor partner.
Nu toch maar eens gebruik gemaakt van de 'aanbieding' van de ANWB, een jaar de goldcard gratis, met 7,50 bestedingstegoed. Binnenkort toch op vakantie en daar waarschijnlijk een huurauto, dan is zo'n eigen-risico verzekering erg handig ;-) . En ook automatisch een extra card. Klopt inderdaad dat je wel lid moet zijn van de ANWB, je kunt tegenwoordig ook als 'partner' voor 'niks' lid worden, zodoende ook deze card kunnen aanvragen.
Volgend jaar maar weer eens kijken of dat nog steeds zo goed bevalt
.
Nu toch maar eens gebruik gemaakt van de 'aanbieding' van de ANWB, een jaar de goldcard gratis, met 7,50 bestedingstegoed. Binnenkort toch op vakantie en daar waarschijnlijk een huurauto, dan is zo'n eigen-risico verzekering erg handig ;-) . En ook automatisch een extra card. Klopt inderdaad dat je wel lid moet zijn van de ANWB, je kunt tegenwoordig ook als 'partner' voor 'niks' lid worden, zodoende ook deze card kunnen aanvragen.
Volgend jaar maar weer eens kijken of dat nog steeds zo goed bevalt
Dance with the stars
Verwijderd
Ik hoorde inderdaad de reclame van de ANWB over hun creditcard. Overigens zijn al hun Cards van ICS. Die hebben bijna overal wel een vinger in de pap. Overigens heeft ICS zelf vaak ook interessante aanbiedingen, bijvoorbeeld € 50,- tegoed. Opvallend is altijd dat ze hun Visa's redelijk pushen ten opzichte van MasterCard. Op hun eigen website vind je niet eens hun MasterCards, daarvoor moet je naar yourmastercard.nl. Ze verdienen er waarschijnlijk meer op.robbierzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:28:
Toch leuk inderdaad om die cards te vergelijken. Altijd gebruik gemaakt van de 'standaard' card bij het betaalpakket van ABN, daar dan ook nog een een extra card aangevraagd voor partner.
Volgend jaar maar weer eens kijken of dat nog steeds zo goed bevalt.
Dat zul je zelf moeten uitzoeken. Een kaart is een kaart, maar de voorwaarden, rentepercentages en verzekeringen zouden best wel eens kunnen verschillen.ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:20:
[...]
Zit ik ook aan te denken als ANWB lid, maar kan bij m'n bank (ING) ook een creditcard nemen. Zit daar nog verschil in? Dat het met een creditcard van de bank waar je ook klant bent misschien gunstigere voorwaarden zijn o.i.d.?
_██_
(ಠ_ృ)
ik denk dat het verschil voornamelijk zit in het type Mastercard/Visa en de aanvullende voorwaarden en verzekeringen. Zie zo snel dat je bij de ANWB creditcardrente ontvangt boven de € 500,- en bij ING zie ik dat zo snel niet.ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:20:
[...]
Zit ik ook aan te denken als ANWB lid, maar kan bij m'n bank (ING) ook een creditcard nemen. Zit daar nog verschil in? Dat het met een creditcard van de bank waar je ook klant bent misschien gunstigere voorwaarden zijn o.i.d.?
Heb overigens ook zo'n 3V prepaid ding gekocht, jaar geleden ofzo. Die gebruikte ik om af en toe apps aan te schaffen in de Apple App Store. Maar doe er nu niks meer mee, dus er zal wel wat van het tegoed zijn afgesnoept zoals hierboven ook al werd genoemd.
Heb overigens wel eens gehad dat er 2x €1,95 was afgeboekt door Apple, een 'testtransactie'. Hierdoor had ik onvoldoende saldo om de app nog aan te schaffen, of ik zou eerst weer moeten opwaarderen met minstens 20 euro. Maar via de mail gevraagd of die testtransacties weer teruggeboekt konden worden waar snel op werd gereageerd. Op zich is zo'n prepairdcard wel een prima oplossing dus, voor zulk soort dingen. We willen binnenkort echter ook buiten Europa op vakantie, dan heb ik liever een 'echte' creditcard.
Bestel ook veel op eBay (bijna wekelijks wel meuk uit China), wellicht is het voordeliger om daar ook met creditcard te betalen i.p.v. PayPal? (omdat die een slechtere wisselkoers hanteert zodat ze er zelf aan verdienen). En voor dure aankopen (cameralens o.i.d.) is een creditcard door de goede verzekeringsvoorwaarden ook wel handig.
Wat betreft je laatste punt kan je bij betalingen in andere valuta met je creditcard via Paypal kiezen om PP de omrekenkoers te laten bepalen of dat je dat via je creditcardmaatschappij laat doen. Dat laatste is vaak goedkoper. Vorige maand scheelde mij dat bij een betaling in Zweedse kronen zo'n € 10,-. PP kwam op € 330 uit, terwijl ik uiteindelijk € 320 op mijn rekeningafschrift zag staan.
Jaartje volle mep, ik kan hem declareren. Daarna ga ik wel kijken wat ik doe en of ik wat ga proberen.Stinger_Ventura schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:12:
[...]
Uit interesse, beaal je de volle prijs? Of hebben ze je een mooie aanbieding gedaan om een platinum te nemen?
Heb er ook veel over gelezen maar vraag me af of het de prijs tussen de gold en platinum waard is in echte geld waarde.
De reden dat ik hem nu zakelijk kan declareren is doordat ik zoveel tickets nu ga boeken + autoverzekeringen nodig heb, die 600,- goedkoper is dan wat de zakelijke verzekeringen zouden kosten. Aangezien we 3 weken aan 1 stuk doorreizen is onze standaard zakelijke reisverzekering niet voldoende.
Bij de Centurion kaart ben je direct in de presidents circle van Hertz en Avis. De CDP korting code die daarbij hoort geeft twee klasse upgrades en korting. Ik moet zeggen dag de korting die toegezegd wordt vaker uitkomt op hogere prijzen dan als ik direct via de NL site een auto boek. Alleen omdat alle verzekeringen er kosteloos bij zitten en de twee klasse upgrades, dat het nog zin heeft. Die CDP code wordt overigens niet gecontroleerd en werkt dus ook met de platinum AMEX
In Amerika heeft Hertz ook gewoon Porsches en Ferraris dus die hebben we ondertussen allemaal al eens gereden. Is toch net een iets andere Vegas ervaring in een California dan in een suburban.
Er is ook nog een hoger niveau bij Hertz: Platinum. Daar wordt de auto voorgereden bij de terminal IPV dat je hem ophaalt. De gold service is overigens ook fijn: je kan dan de auto instappen en wegrijden, hoeft niet langs een balie, contract ligt al in de auto klaar.
Er is ook nog een hoger niveau bij Hertz: Platinum. Daar wordt de auto voorgereden bij de terminal IPV dat je hem ophaalt. De gold service is overigens ook fijn: je kan dan de auto instappen en wegrijden, hoeft niet langs een balie, contract ligt al in de auto klaar.
Marathon runner
Ik heb nog nooit een Creditcard gehad, aangezien ik dacht het nooit nodig had te hebben. Maar afgelopen vakantie kon ik een aantal tickets niet met iDeal of PayPal betalen en was een Creditcard noodzakelijk, dus heb ik eventjes de ING creditcard van mijn zusje geleend.
Ik dacht er aan om ook een ING Creditcard aan te vragen, die heeft wel een fraude verzekering maar voor de rest verzekerd die niet veel zie ik. Als ik bijvoorbeeld naar de Bijenkorf Card kijk, zie ik dat die veel meer verzekerd. Zoals vluchtvertraging verzekering en bagage verzekering. Dat was wel van pas gekomen bij mijn afgelopen vakantie, aangezien mijn bagage vertraagd was. Daarnaast spaar je ook nog punten voor korting. Ik zie niet zo snel voordelen om een ING Creditcard te nemen ipv een Bijenkorf Card. Of zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet van plan om in de min te gaan staan enzo en het is de bedoeling om de Creditcard te gebruiken voor zaken waarbij het niet anders kan. Maar aangezien ik punten kan sparen met de Bijenkorf kaart, dan zal ik waarschijnlijk sneller geneigd zijn om die te gebruiken, als dat geen extra kosten met zich meebrengt.
Ik dacht er aan om ook een ING Creditcard aan te vragen, die heeft wel een fraude verzekering maar voor de rest verzekerd die niet veel zie ik. Als ik bijvoorbeeld naar de Bijenkorf Card kijk, zie ik dat die veel meer verzekerd. Zoals vluchtvertraging verzekering en bagage verzekering. Dat was wel van pas gekomen bij mijn afgelopen vakantie, aangezien mijn bagage vertraagd was. Daarnaast spaar je ook nog punten voor korting. Ik zie niet zo snel voordelen om een ING Creditcard te nemen ipv een Bijenkorf Card. Of zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet van plan om in de min te gaan staan enzo en het is de bedoeling om de Creditcard te gebruiken voor zaken waarbij het niet anders kan. Maar aangezien ik punten kan sparen met de Bijenkorf kaart, dan zal ik waarschijnlijk sneller geneigd zijn om die te gebruiken, als dat geen extra kosten met zich meebrengt.
Mocht je een creditcard overwegen, gewoon de kaart van de Bijenkorf nemen. Hij is goedkoper dan die van de ING. Ook heb ik al meer dan tien jaar prima ervaringen met International Card Services (de uitgever van de Bijenkorfkaart (en van vele andere cards)).xileS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:16:
Ik heb nog nooit een Creditcard gehad, aangezien ik dacht het nooit nodig had te hebben. Maar afgelopen vakantie kon ik een aantal tickets niet met iDeal of PayPal betalen en was een Creditcard noodzakelijk, dus heb ik eventjes de ING creditcard van mijn zusje geleend.
In Nederland is dat voldoende. In Amerika wordt al jaren geklaagd dat geen nieuwe kaarten uitnodigingen worden uitgegeven. Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen. De twintigers en dertigers die een goede levensstijl hebben is een ander verhaal. Ik was denk ik 27 toen ik de zwarte kaart kreeg. En ik ken nog vijf ondernemers die rond die leeftijd zijn en toen de kaart kregen. Zij geven allemaal grote bedragen zakelijk uit.Stinger_Ventura schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
[...]
20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.
Als het zakelijk en privé goed gaat zal de kaart wel met je levensstijl meegroeien. De voordelen zitten namelijk vooral privé en in zakelijk comfort. Dus als je veel reist, dan is dat wat luxer en comfortabeler. Er zijn ook wat nep voordelen. Bijvoorbeeld de Schaap & Citroen gift Cards van 1000 euro bij besteding van 5000 euro. Ik onderhandel zelf meer korting dan die 20% en Schaap & Citroen weigert de gift card als betaalmethode als je zelf ook korting onderhandelt. Hier maken ze elke keer een slechte beurt en Centurion doet daar niets mee. Een ander zogenaamd voordeel is de pricing bij reizen die je via Centurion boekt. Je boekt zelf goedkoper en sneller via internet. Onder de voordelen van Centurion is nooit de beste prijs. Het voordeel is wel de beste kamer, beschikbaarheid en upgrades. Zo kan je een grote suite krijgen terwijl je de gewone kamerprijzen betaald. Wil je de goedkoopste kamer, dan boek je die zelf via internet goedkoper. De Centurion upgrades zijn vaak direct bevestigd dus als je een bepaalde suite wilt boeken kan je ernaar vragen en dan regelen zij het voor je, je weet dan direct of het mogelijk is (beschikbaarheid is) en of de suite dan tegen de normale en lagere kamerprijzen is.
In Nederland begrijpt ook niemand de zwarte kaart. Vrijwel alle grote voordelen die op Nederland betrekking hadden zijn vervallen zonder bericht. Bijvoorbeeld de gegarandeerde beschikbaarheid in bepaalde ster restaurants. Is vervallen zonder bericht. In Amerika is de kaart ook uitgekleed doordat de grote loyaliteit programma's eruit gehaald zijn. Nederlanders zijn geen credit card land. Een Black card reputatie heb je dus niet laat staan dat iemand hem herkent. Soms zegt een meisje in de bediening iets over dat de kaart zo raar voelt of "hij gaat er bijna niet in" maar herkennen gebeurde nooit.
De enige grote voordelen zijn:
- persoonlijke account manager die je kan mailen of bellen om zaken voor je te laten regelen
- hoogste status Hilton en andere Airlines en hotel programma's
- alle verzekeringen bij autohuur kosteloos inclusief
- FHR hoogste status, upgrades en late check out bijna overal tot 16:00 of 18:00 bij hotels
- erkenning bij hotel check-in: upgrades en cadeautjes. Als ik vrouw en kind meeneem komt er vrijwel altijd een cadeautje voor de baby en bloemen voor mijn vrouw
- huwelijksreizen; die kunnen netjes regelen
- soms leuke events waar je via Centurion naartoe kan
- voorrang bij leuke concertkaarten. Ik zit regelmatig op rij 1 door AMEX presale
- partner en familie kaart. Je krijgt drie Black Cards; privé, zakelijk en vrouw. En 7 platinum kaarten voor familie/vrienden. Ook de Black card voor de vrouw is van titanium.
- vip service op Schiphol. Je wordt met de auto tot onder het vliegtuig gebracht en stapt rustig in. Privé lounge. Nooit wachten in de drukke terminal tussen de andere zwetende reizigers. Privé security en bediening.
- meet en Greet elders: je wordt opgehaald bij het vliegtuig en met golf autootje naar de douane en bagage gebracht.
- Privium plus voor jezelf en Privium basic voor de vrouw.
- priority pass lounge toegang. Nog nooit gebruikt
- gratis entree voor de familie bij AMEX Centurion lounges. Die zijn perfect. Goede douches, keuken, bar, bediening en daarbij de voordelen dat AMEX werknemers daar zaken voor je regelen. Bijvoorbeeld auto of hotel, of vlucht omboeken.
Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt. Inclusief bijpassende service in restaurant en hotel.
[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 10-08-2015 13:30 ]
Marathon runner
Ik heb een ABN kaart, die zat gewoon bij mijn pakket gratis in. Kan max 1000 "rood" staan en betaal dat automatisch gewoon elke maand. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik wat moet bestellen of boeken wat enkel met een CC kan (geen ideal) mogelijk. Of als het om dure apparatuur gaat zoals een tv, extra verzekering is dan wel handig 
Heb ook de app geïnstalleerd zodat ik netjes kan zien wat ik rood sta en waar de betalingen heen gaan.
Heb ook de app geïnstalleerd zodat ik netjes kan zien wat ik rood sta en waar de betalingen heen gaan.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ja de verzekering bij de Bijenkorf is wel weer langer (365 dagen tegen betaling van 7.50pj). Dus voor binnenlandse aankopen prima.xileS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:29:
Ik zit ook bij de ING bank en wil sinds pas een creditcard aanvragen, bij de ING zijn idd kosten voor een creditcard. En ik zag dat je bij de bijenkorf kaart voor veel meer verzekerd bent en een klein beetje punten spaart. Dus dit leek mij juist een betere optie dan de ING kaart.
Voorheen zat de ING CC in mijn pakket, maar ik gebruikte hem inderdaad niet en heb nu het basispakket, voornaamste verschil is de CC.
Nu ja, moet ik toch gaan kijken wat handig is. 2% vind ik toch wel veel. Vroeger was het amper 1.35 bij de ING.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik doelde meer op de reisverzekeringen. Bij de creditcard van de basispakket ben je daar helemaal niet voor verzekerd en bij de bijenkorf kaart wel. Als ik een creditcard aanvraag is omdat het handig is voor vakantie om bv reizen en hotels te boeken. Normaal gesproken moet ik altijd 1 lenen, als er geen optie is om met paypal of ideal te betalen.Boobybandit schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:50:
[...]
Ja de verzekering bij de Bijenkorf is wel weer langer (365 dagen tegen betaling van 7.50pj). Dus voor binnenlandse aankopen prima.
Voorheen zat de ING CC in mijn pakket, maar ik gebruikte hem inderdaad niet en heb nu het basispakket, voornaamste verschil is de CC.
Nu ja, moet ik toch gaan kijken wat handig is. 2% vind ik toch wel veel. Vroeger was het amper 1.35 bij de ING.
Ik geef momenteel zo'n 5-10k per jaar uit met mijn CC en dat kan ik eventueel ophogen naar 15k door vaker in de winkel (tanken, boodschappen, etc) de CC te gebruiken. Heb momenteel simpelweg gewoon de 'platinum gold black super' varianten bij mijn huisbanken en maak praktisch enkel gebruik van ABN Gold-ICS-Mastercard (365 dagen verzekering, autohuur eigen risico, verder niks boeiends)
Enige tips welke kaart het meeste zal 'opleveren'?
ps. Wat vinden jullie van number26? Ziet er veelbelovend uit.. geen koersopslag.. Dan gaat mijn CC spending bij andere kaarten flink omlaag daar zeker de helft van die 5-10k niet in euro's is. Zo een anderhalve tot 2 procent besparen zodra ze in nederland actief worden.. (ook gewoon bij betalen in het buitenland geloof ik!)
Enige tips welke kaart het meeste zal 'opleveren'?
ps. Wat vinden jullie van number26? Ziet er veelbelovend uit.. geen koersopslag.. Dan gaat mijn CC spending bij andere kaarten flink omlaag daar zeker de helft van die 5-10k niet in euro's is. Zo een anderhalve tot 2 procent besparen zodra ze in nederland actief worden.. (ook gewoon bij betalen in het buitenland geloof ik!)
Ik heb wel veel voordeel van die pas hoorTom Paris schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:59:
Dus als ik het goed herinner heb je €600 uitgegeven voor een creditcard vanwege de reisverzekering, en nu probeer je €400 te claimen? Had je beter een 'normale' creditcard kunnen gebruiken en je verlies nemen
Ik heb ook een eigen reisverzekering die dit dekt. Echter, ik wil maar 1 keer claimen (klinkt logisch, denken veel mensen anders over). Ik vind dan in dit geval AMEX de juiste, aangezien het een zakelijke reis was die totaal met hun pas betaald is.Maar even serieus, wat was nu de ratio om te vertrouwen op alleen de reisverzekering van je creditcard? Ik heb een FBTO reisverzekering met een 'zakenreis-module' (kosten: €20 per jaar bovenop de gewone premie) die, zoals de naam doet vermoeden, ook uitbetaalt bij kosten tijdens een zakelijke reis.
EDIT: Is overigens een kapotte telefoon
Daar zijn natuurlijk ook handigere alternatieven voor: https://www.icarhireinsurance.com/?MID=0&PID=P8#2PWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb wel veel voordeel van die pas hoorHeb de afgelopen maand 6 auto's gehuurd in Amerika, waarbij ik geen verzekering hoef af te nemen. Dat was al meer dan die 600,-
Wereldwijde huurautoverzekering die je eigen risico bij huurauto's naar €0 reduceert. Voor €90/jaar (€50 voor EU).
Maar niks mis met een goede credit-card, maar waar je voor verwacht te betalen is service als je het een keer nodig hebt. Juist daarom denk ik erover na om van ICS over te stappen naar AMEX, maar dat schijnt dus ook niet zo geweldig te zijn.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:57
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Heel herkenbaar. Briefje naar amex doet wonderen, maar dat veranderd niks aan de verzekering. Die is en blijft waardeloos en dat past totaal niet bij het service niveau van amexPWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:45:
Ben ZEER ontevreden over de AMEX Platinum reisverzekering.
Ik heb een claim (+/- 400,-) na een reis van 3 weken door de US. Ik moet nu echt heel veel aanleveren:Echt, volkomen waardeloos. Ik dacht juist met AMEX dit soort dingen snel te kunnen regelen, maar niets is minder waar. Omgerekend naar uurtarief, krijg ik die 400,- nooit verantwoord....
- Formulier invullen met de hand (eerst printen, heb niet eens een printer)
- Bewijs van aankoop
- Bewijs van schade, vastgesteld door derde partij
- Bewijs van mijn reis (tickets e.d.)
- Bewijs dat deze zijn aangekocht met AMEX (wtf, open gewoon het systeem, 'nee, mogen we niet')
Heb nu alles opgestuurd. Krijg ik bericht dat ik na 10 werkdagen antwoord krijgWe Are Borg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:55:
[...]
Heel herkenbaar. Briefje naar amex doet wonderen, maar dat veranderd niks aan de verzekering. Die is en blijft waardeloos en dat past totaal niet bij het service niveau van amex
Zodra het is afgehandeld, ga ik naar Zilver. Heb even nagevraagd, ik krijg gewoon 9/12e deel van de 600,- terug als ik nu terugstap naar Zilver.
De autoverzekering is heel handig, maar ik vrees met grote vrees wat er zou gebeuren als ik schade rij met deze verzekeraar erachter.
Wow, just wow.
Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.
Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.
Vandaag een mail: Alles is binnen, ohja, we wijzen hem af.
Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.
Nutteloze verzekering. Heb direct AMEX gebeld en na 15 jaar AMEX opgezegd.
Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.
Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.
Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.
Slechte service, persoonlijk ben ik altijd op mijn hoede voor dit soort " add-on" verzekeringen, mooi meegenomen als ze uitkeren, en als ik echt iets wil verzekeren dan wil ik ook zeker weten dat ik gedekt ben.PWM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:57:
Ja, ongeloofelijk he. Het ergste is dat ik bij de initiele claim (weken geleden) al had aangegeven dat het een zakelijk abo betrof. Kan er niet over uit.
Overigens wil ik een vlammende mail sturen, maar zie nergens een adres om een klacht te deponeren?
Gezien je spend, zou het me niets verbazen als ze je tegemoet komen. Hou ons op de hoogte
Werk je echt voor een baas of heb je een eigen bedrijf?PWM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:45:
Wow, just wow.
En is de AmEx zakelijk of prive afgesloten?
Ik ben niet bekend met je situatie, maar ik snap wel dat ze zakelijke dingen zoals telefoons en laptops niet verzekeren onder een prive verzekering. Jij lijd namelijk helemaal geen schade. Je baas lijdt schade. Hij zal in geval van diefstal of schade dan ook zijn verzekering moeten inschakelen.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
American Express AXA heeft Vodafone van de week opgebeld en gezegd dat ze mij waren. Op die manier hebben ze gecontroleerd of het mijn telefoon wel was
Kom ik nu achter doordat Vodafone aan mij vraagt of ik tevreden was over het contact.
Toen ik Platimum afsloot heb ik dat ook overlegd en uitgelegd. Veel zakelijk op reis, huurauto, bladiebla. Het enige wat ze toen aangaven was dat ik de reis met AMEX moest betalen en dat de reisverzekering dan zou gelden.
Er werd toen even niet bijgezegd dat feitelijk alleen je sokken vergoed worden, de rest is natuurlijk allemaal zakelijk (pak, schoenen, laptop, telefoon).
Ze hebben niet gelogen, wel verzwegen.
Ze hebben nu 50,- aangeboden als compensatie
Ben directeur, dus gewoon in loondienst. Alle uitgaven op mijn American Express zijn zakelijk. Tienduizenden euro's per jaar.JackBol schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:58:
[...]
Werk je echt voor een baas of heb je een eigen bedrijf?
En is de AmEx zakelijk of prive afgesloten?
Ik ben niet bekend met je situatie, maar ik snap wel dat ze zakelijke dingen zoals telefoons en laptops niet verzekeren onder een prive verzekering. Jij lijd namelijk helemaal geen schade. Je baas lijdt schade. Hij zal in geval van diefstal of schade dan ook zijn verzekering moeten inschakelen.
Toen ik Platimum afsloot heb ik dat ook overlegd en uitgelegd. Veel zakelijk op reis, huurauto, bladiebla. Het enige wat ze toen aangaven was dat ik de reis met AMEX moest betalen en dat de reisverzekering dan zou gelden.
Er werd toen even niet bijgezegd dat feitelijk alleen je sokken vergoed worden, de rest is natuurlijk allemaal zakelijk (pak, schoenen, laptop, telefoon).
Ze hebben niet gelogen, wel verzwegen.
Ze hebben nu 50,- aangeboden als compensatie
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-11-2015 10:10 ]
Zet je rechtsbijstand erop. Mijn kleren gebruik ik ook wel eens zakelijk net als een incidenteel telefoontje. Dat zou er voor zorgen dat je gelijk niet meer verzekerd bentPWM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:45:
Wow, just wow.
Edit na het lezen van de laatste reactie:
Nu zeker aangifte doen, dit is gewoon fraude. Anderzijds als de telefoon daadwerkelijk zakelijk was dan moet het bedrijf hem toch vergoeden.
[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2015 13:33 ]
Voor persoonlijk gebruik vind ik het sowieso prettig om de zaken te scheiden. A priori heb ik liever niet dat verzekeringen aan een betaalmiddel zijn gebonden, leningen idem ('credit' heb ik dus ook het liefst niet
). Ik hou het lekker bij m'n 'domme' rekening-gebonden kaart.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Bij ICS kunnen bijv. je ouders ondertekenen dat zij garant staan voor het bedrag. Daarmee kan je een limiet krijgen die afhangt van het inkomen van je ouders.
Nou ben ik ook geen Europcar fan, maar €1500 borg is helemaal geen gek bedrag voor een middenklasser. Bij Sixt blokken ze 1.5x de huurprijs, voor xdar soms standaard €2600. Let wel dit is geen eigen risico, maar een borg. Die krijg je dus gewoon weer terug. Het eigen risico hangt af van wat voor een verzekering je afsluit en heeft geen invloed op welk bedrag geblokkeerd wordt (behalve een verhoogde huurprijs natuurlijk)bacardicoconut schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:53:
[...]
Met 1500 euro eigen risico zou ik daar sowieso geen auto huren als ik jou was.
[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 30-11-2015 13:38 ]
Ik heb nu een World Card Gold via ICS voor €55 per jaar. Onlangs ben ik lid geworden van de anwb (ivm Wegenwacht) en heb nu de mogelijkheid om een Gold Card (verstrekt door ICS) voor €37,50 per jaar te nemen. Het eerste jaar is het zelfs iets goedkoper.
Die €17,50 op jaarbasis vind ik geen reden om over te stappen, maar de inbegrepen Eigen Risico Autohuur Verzekering maakt het voor mij interessant aangezien ik meerdere malen per jaar een auto huur. Nu koop ik het Eigen risico telkens af, maar straks hoeft dat niet (dekking is overigens max €750). En deze Gold Card heeft ook NFC...
Niet dat ik van plan ben mijn creditcard te gebruiken als pinpas...
Komt goed uit, want mijn huidige card wordt binnenkort verlengd.
Die €17,50 op jaarbasis vind ik geen reden om over te stappen, maar de inbegrepen Eigen Risico Autohuur Verzekering maakt het voor mij interessant aangezien ik meerdere malen per jaar een auto huur. Nu koop ik het Eigen risico telkens af, maar straks hoeft dat niet (dekking is overigens max €750). En deze Gold Card heeft ook NFC...
Komt goed uit, want mijn huidige card wordt binnenkort verlengd.
Vervalt die verzekering zodra je de kaart opzegt? Je hebt immers wel al op voorhand betaald voor 1 jaar verzekering.Deveon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:25:
[...]
Helaas zit ik nu alleen "vast" aan mijn ABN Goldcard. Zodra ik deze opzeg vervalt namelijk de aankoopverzekering (365 dagen). Het is wel jammer dat de AMEX zo een korte aankoopverzekering heeft.
Ik wil binnenkort ook m'n ICS Gold card opzeggen wegens de hoge kosten.
Dat heeft ICS mij zo uitgelicht ja. Het betreft bij mij wel de ABN Goldcard, mogelijk dat het verschilt.fsfikke schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:09:
[...]
Vervalt die verzekering zodra je de kaart opzegt? Je hebt immers wel al op voorhand betaald voor 1 jaar verzekering.
Ik wil binnenkort ook m'n ICS Gold card opzeggen wegens de hoge kosten.
Overigens heb ik mijn VISA wel is binnen het eerste jaar opgezegd ondanks dat van de actie (50 euro tegoed) toen niet mocht. Die voorwaarde passen ze eigenlijk alleen toe om misbruik te voorkomen. Het was volgens de klantenservice geen probleem aangezien ik mijn creditcard "normaal" gebruikte.
Een autorisatie van €2000? Waar was dat dan? Ik heb al zo veel auto's gehuurd over de hele wereld, maar meer dan €500 is die autorisatie echt nooit geweest. Extra verzekeringen of reduced excess neem ik nooit.Ron!n schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:24:
een Block van €2000
Twee weken geleden heb ik nog een Hyundai Sonata gehuurd in Baku, Azerbaijan. Een autorisatie van €180.
Lekker!
Dat kan erg wisselen per maatschappij en aan de mood van de medewerker. Sommigen blocken een vors bedrag, anderen checken alleen of het limiet toereikend is. Laatst bij Bo-Rent een dag een busje gehuurd voor €50, daar kreeg ik een block van bijna €1500Napsju schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:38:
[...]
Een autorisatie van €2000? Waar was dat dan? Ik heb al zo veel auto's gehuurd over de hele wereld, maar meer dan €500 is die autorisatie echt nooit geweest. Extra verzekeringen of reduced excess neem ik nooit.
Twee weken geleden heb ik nog een Hyundai Sonata gehuurd in Baku, Azerbaijan. Een autorisatie van €180.
Avant Car in Dubrovnik voor een Hyundai Tucson voor 12 dagen, vond het ook nogal overdreven.Napsju schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:38:
[...]
Een autorisatie van €2000? Waar was dat dan? Ik heb al zo veel auto's gehuurd over de hele wereld, maar meer dan €500 is die autorisatie echt nooit geweest. Extra verzekeringen of reduced excess neem ik nooit.
What's in the case?
Hertz heeft zeer ondoorzichtige prijzen. Bij hen maakt het al verschil uit op welke domeinnaam extensie je hun site bezoekt. Hertz.nl versus .com
Tot slot kan je CDP code ook voordelen bevatten. Met mijn AMEX zit elke verzekering inclusief in de autohuur bijvoorbeeld. Vaak is de verzekering anders duurder dan de auto.
Tot slot kan je CDP code ook voordelen bevatten. Met mijn AMEX zit elke verzekering inclusief in de autohuur bijvoorbeeld. Vaak is de verzekering anders duurder dan de auto.
[ Voor 37% gewijzigd door Stewie! op 14-07-2016 17:20 ]
Marathon runner
Hm ik ben er denk ik achter.Stewie! schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:19:
Hertz heeft zeer ondoorzichtige prijzen. Bij hen maakt het al verschil uit op welke domeinnaam extensie je hun site bezoekt. Hertz.nl versus .com
Met de Amex korting code krijg je niet de optie 'Betaal Nu'.
Zonder de code kan je meteen betalen wat veel voordeliger is.
Ook zijn de verzekeringen die je krijgt gewoon hetzelfde met en zonder kortingcode, als je maar je Amex gebruikt voor de betaling.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Bij KLM komt er altijd nogal wat kosten bij voor creditcard.Kan je net zo goed met PayPal gekoppeld aan creditcard betalen toch. Behoud je dezelfde verzekeringen.
Behalve als je amex hebt, zijn de extra kosten misschien wel waard voor de extra punten.
Behalve als je amex hebt, zijn de extra kosten misschien wel waard voor de extra punten.
Ik heb al jaren(
de Amex FB gold card. Nu tegenwoordig iets van 150 a 170 euro per jaar.
De reden is vooral omdat ik onregelmatig veel reis en de verzekering erg relaxed is. Goede ervaring er mee. Maar sinds een paar jaar verzekeren ze alleen als je betaald hebt met Amex. (Was in het begin anders).
Ben verder goed te vrede over de kaart. Acceptatie niveau mag wat hoger zijn maar eigenlijk nooit echt veel problemen gehad. Al 2 vakanties gedeclareerd en prima afgehandeld.
Nu zitten kijken naar de VISA platinum card. Deze kaart is breder geaccepteerd, en iets goed koper. Daar bij zit ook verzekering maar dan hoeft het niet aangeschaft te zijn met de kaart zoals in heb gevonden.
Hoe zijn de ervaringen hier met reis verzekering etc bij VISA? Zijn die net zo makkelijk en goed als van Amex?
Voor mij is een doorlopende reis verzekering van belang voor de gehele familie. Als ik dat mee reken is de 150 euro bijdrage per jaar goed te verantwoorden.
Edit:
Die 150 euro is goed koper dan doorlopend verzekeren bij eigen bank.
Doorlopende reis verzekering met annuleren verzekering is ongeveer 21 euro per maand met korting.
De reden is vooral omdat ik onregelmatig veel reis en de verzekering erg relaxed is. Goede ervaring er mee. Maar sinds een paar jaar verzekeren ze alleen als je betaald hebt met Amex. (Was in het begin anders).
Ben verder goed te vrede over de kaart. Acceptatie niveau mag wat hoger zijn maar eigenlijk nooit echt veel problemen gehad. Al 2 vakanties gedeclareerd en prima afgehandeld.
Nu zitten kijken naar de VISA platinum card. Deze kaart is breder geaccepteerd, en iets goed koper. Daar bij zit ook verzekering maar dan hoeft het niet aangeschaft te zijn met de kaart zoals in heb gevonden.
Hoe zijn de ervaringen hier met reis verzekering etc bij VISA? Zijn die net zo makkelijk en goed als van Amex?
Voor mij is een doorlopende reis verzekering van belang voor de gehele familie. Als ik dat mee reken is de 150 euro bijdrage per jaar goed te verantwoorden.
Edit:
Die 150 euro is goed koper dan doorlopend verzekeren bij eigen bank.
Doorlopende reis verzekering met annuleren verzekering is ongeveer 21 euro per maand met korting.
[ Voor 8% gewijzigd door The Fatal op 25-07-2016 11:31 ]
Al eerder tegenaan gelopen, maar weer een nieuwe ervaring. AMEX
Geweldige kaart, prima voorwaarden, fijne mensen. Totdat je de verzekering gaat aanspreken, AXA.
Mijn horloge is gevallen op reis. Balen natuurlijk, maar goed, in ieder geval (deels) verzekerd. Nou, aanvragen maar:
Eerst bellen en telefonisch ALLES doorgeven. Kaartnummer, adres, telefoon, iban, etc. etc. Duurt wat. Daarna krijg je een e-mail. Geen attachments, gewoon body tekst. Deze moet je uitprinten, tekenen, scannen en opsturen....
Dan moet je bewijzen gaan aanleveren. Niet alleen van de schade (begrijpelijk), Nee:
Adresgegevens e.d. die ik per telefoon heb doorgegeven, moet ik nog handmatig op een fomulier zetten en opsturen.
Alles, alles, alles maar dan ook alles word in het werk gesteld, om mensen af te schrikken. Waardeloos
EDIT:
Ohja, aan het einde:
Mijn horloge is gevallen op reis. Balen natuurlijk, maar goed, in ieder geval (deels) verzekerd. Nou, aanvragen maar:
Eerst bellen en telefonisch ALLES doorgeven. Kaartnummer, adres, telefoon, iban, etc. etc. Duurt wat. Daarna krijg je een e-mail. Geen attachments, gewoon body tekst. Deze moet je uitprinten, tekenen, scannen en opsturen....
Dan moet je bewijzen gaan aanleveren. Niet alleen van de schade (begrijpelijk), Nee:
- Bewijs van betaling tickets
- Bewijs van betaling ALLE accomodaties gedurende de GEHELE reis
- Originele vluchtreservering
- Etc Etc
Adresgegevens e.d. die ik per telefoon heb doorgegeven, moet ik nog handmatig op een fomulier zetten en opsturen.
Alles, alles, alles maar dan ook alles word in het werk gesteld, om mensen af te schrikken. Waardeloos
EDIT:
Ohja, aan het einde:
Moet je dus niet invullen, want dan melden ze dat je die maar eerst moet aanspreken, case closed.Naam, adres, polisnummer en certificaat van andere verzekeringen waarover u beschikt:
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 04-10-2016 19:14 ]
Dank voor de waarschuwing. Twijfelde over een upgrade van mijn Green card naar eentje met betere verzekeringsvoorwaarden, in de hoop dat ik aparte verzekeringen dan niet meer nodig heb, maar je geeft hier goede redenen om het niet te doen.PWM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:13:
Al eerder tegenaan gelopen, maar weer een nieuwe ervaring. AMEXGeweldige kaart, prima voorwaarden, fijne mensen. Totdat je de verzekering gaat aanspreken, AXA.
Dan moet je bewijzen gaan aanleveren. Niet alleen van de schade (begrijpelijk), Nee:Dus alles wat ik met AMEX heb betaald, moet ik toch bewijzen. Door... AMEX zaken uit te printen. Mocht je overigens van de 20 nachten 1 nacht contant hebben betaald, vervalt je verzekering.
- Etc Etc
EDIT:
Ohja, aan het einde:
[...]
Moet je dus niet invullen, want dan melden ze dat je die maar eerst moet aanspreken, case closed.
Jank die kaart de deur uit en haal een fatsoenlijke reisverzekering. Man, man, man.PWM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:13:
Al eerder tegenaan gelopen, maar weer een nieuwe ervaring. AMEXGeweldige kaart, prima voorwaarden, fijne mensen. Totdat je de verzekering gaat aanspreken, AXA.
Dan moet je bewijzen gaan aanleveren. Niet alleen van de schade (begrijpelijk), Nee:Dus alles wat ik met AMEX heb betaald, moet ik toch bewijzen. Door... AMEX zaken uit te printen. Mocht je overigens van de 20 nachten 1 nacht contant hebben betaald, vervalt je verzekering.
- Etc Etc
EDIT:
Ohja, aan het einde:
[...]
Moet je dus niet invullen, want dan melden ze dat je die maar eerst moet aanspreken, case closed.
Ik heb zelf aegon en die hebben nog nooit moeilijk gedaan.
Ik heb zelf een uitstekende reisverzekeringicecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:20:
[...]
Jank die kaart de deur uit en haal een fatsoenlijke reisverzekering. Man, man, man.
Ik heb zelf aegon en die hebben nog nooit moeilijk gedaan.
Echter, ik probeer het een beetje te scheiden van elkaar. De reisverzekering is voor mijn gezin. Deze AMEX gebruik ik elke maand zakelijk (gemiddelde dit jaar van 10k per maand nu). Als ik dan iets heb tijdens een business trip, wil ik die bijbehorende verzekering ook gebruiken.
Op de Platinum krijg je een autoverzekering erbij. Blij dat ik die destijds nooit heb hoeven gebruiken. Je zou toch maar jouw huurauto van 50.000 in de sloot leggen, en dan met AXA te maken krijgen.
Is het niet makkelijker gewoon een CC van de zaak krijgen ipv. al die dingen zelf te zitten regelen? Natuurlijk zijn de punten wel leuk, maar verder heb je volgens mij bijna geen voordelen van dat ding? Verzekeringen moeten gewoon zakelijk geregeld zijn en verder krijg je een paar low/mid-tier statusen, dat is wel leuk maar die heb je als je zo veel reist toch al binnen een paar weken al.PWM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb zelf een uitstekende reisverzekeringDie bel ik als er iets is, en storten direct af.
Echter, ik probeer het een beetje te scheiden van elkaar. De reisverzekering is voor mijn gezin. Deze AMEX gebruik ik elke maand zakelijk (gemiddelde dit jaar van 10k per maand nu). Als ik dan iets heb tijdens een business trip, wil ik die bijbehorende verzekering ook gebruiken.
Op de Platinum krijg je een autoverzekering erbij. Blij dat ik die destijds nooit heb hoeven gebruiken. Je zou toch maar jouw huurauto van 50.000 in de sloot leggen, en dan met AXA te maken krijgen.
Ik zit ook ruim over de 10k per maand aan zakelijk reizen maar zou dat toch echt niet met mijn privé financiën willen combineren. Als ik m'n huurauto in de prak rijd neem ik een taxi naar de dichtstbijzijnde verhuurtoko en haal ik een nieuwe
Ach, het levert me in ieder geval 150.000 punten per jaar op, op zich niet heel verkeerd. Ik vlieg met dat aantal punten met het gehele gezin naar de Carabien
Ik boek alle hotels ook met hotels.com (ook voor collega's). Dat levert mij zo'n 20 gratis hotelnachten per jaar op. Dus de combinatie AMEX + Hotels zorgt elk jaar voor een gratis vakantie 
Verder heb ik ook weinig last van regelen hoor. Wij hebben een prachtig mooie app waarmee we declaraties doen. Foto van bonnetje en klaar. Of ik nu zakelijk of prive mijn kaart gebruik, dat bonnetje moet het systeem in, ik heb dus geen extra werk.
Het enige nu is dus dat die verzekering (weer) ruk blijkt te zijn. Ik heb ook op de zaak een reisverzekering, dus ben altijd gedekt. Maar aangezien ik de gehele reis en 20 nachten met AMEX had geboekt, leek dat me aangewezen plek, niet dus.
Verder heb ik ook weinig last van regelen hoor. Wij hebben een prachtig mooie app waarmee we declaraties doen. Foto van bonnetje en klaar. Of ik nu zakelijk of prive mijn kaart gebruik, dat bonnetje moet het systeem in, ik heb dus geen extra werk.
Het enige nu is dus dat die verzekering (weer) ruk blijkt te zijn. Ik heb ook op de zaak een reisverzekering, dus ben altijd gedekt. Maar aangezien ik de gehele reis en 20 nachten met AMEX had geboekt, leek dat me aangewezen plek, niet dus.
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 05-10-2016 10:14 ]
Dank voor de tip, juist bij een Amex Gold/Platinum zou je een "care free" product verwachten en geen paarse krokodil.PWM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb zelf een uitstekende reisverzekeringDie bel ik als er iets is, en storten direct af.
Gebruik de Amex Gold af en toe bewust voor de verzekering, maar als je bijvoorbeeld met een camper op stap gaat en je betaald een overnachting cash omdat het een national park betreft, dan begrijp ik dat je al uit de dekking valt?
Vreemd want AXA zou gewoon moeten dekken, ongeacht welk gedeelte je met AMEX hebt betaald omdat het 2 verschillende partijen zijn.
Eigenlijk is de verzekering dus alleen geschikt voor vooraf geboekte pakketreizen incl. vlucht van een touroperator!PWM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:44:
De voorwaarden zeggen dat reis en verblijf gedurende de gehele reis betaald moet zijn met de AMEX. Dit betekent simpelweg dat een aantal nachten tussendoor met een andere kaart/cash, ervoor zorgen dat de AMEX reisverzekering vervalt.
en die accepteren amper AMEX of tegen een vuige toeslagU123456 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:41:
[...]
Eigenlijk is de verzekering dus alleen geschikt voor vooraf geboekte pakketreizen incl. vlucht van een touroperator!
Ik had over meer aspecten van die verzekering twijfels. Er wordt overigens over reis en/of verblijf gesproken. Ik interpreteerde dat in eerste instantie alsof het voldoende zou zijn om delen van de trip (reis of verblijf) met Amex te betalen. Blijkbaar zat ik ernaast.
Bij de medische onkosten vond ik het ook wat apart dat in de voorwaarden consequent wordt gezegd dat medische kosten alleen worden vergoed als ze vooraf goedgekeurd zijn door de arts van Amex. Geen aparte clausule voor overmacht (ongeluk waarbij je zo zwaar gewond raakt dat er geen tijd is om die arts vooraf te raadplegen). Gezien jouw gedoe met Axa kan ik er dus maar beter vanuit gaan dat ik dat letterlijk moet nemen. Bij echte ongelukken geen dekking.
En die clausule over andere verzekering... Tja, ik zie het vaker in reisverzekeringen, en ik weet ook niet wat ik ermee moet. Ik snap waarom ik niet dezelfde schade bij meerdere verzekeringen kan claimen. Ik snap niet waarom ze allemaal de schade kunnen afschuiven als mijn schade toevallig onder meerdere polissen valt. Dan ben ik dus feitelijk onverzekerd.
Bij de medische onkosten vond ik het ook wat apart dat in de voorwaarden consequent wordt gezegd dat medische kosten alleen worden vergoed als ze vooraf goedgekeurd zijn door de arts van Amex. Geen aparte clausule voor overmacht (ongeluk waarbij je zo zwaar gewond raakt dat er geen tijd is om die arts vooraf te raadplegen). Gezien jouw gedoe met Axa kan ik er dus maar beter vanuit gaan dat ik dat letterlijk moet nemen. Bij echte ongelukken geen dekking.
En die clausule over andere verzekering... Tja, ik zie het vaker in reisverzekeringen, en ik weet ook niet wat ik ermee moet. Ik snap waarom ik niet dezelfde schade bij meerdere verzekeringen kan claimen. Ik snap niet waarom ze allemaal de schade kunnen afschuiven als mijn schade toevallig onder meerdere polissen valt. Dan ben ik dus feitelijk onverzekerd.
Heb nu de RaboCard bij mijn studentenpakket, waarbij ze geen inkomsten eis hebben voor de studenten, terwijl als je geen student bent je dat wel hebt, kon zelfs mijn limiet naar de 2500 gooien zonder problemen.
Maar die kost 1,20 per maand.
Heb nu de Revolut aangevraagd omdat je daar wel gratis mee kan pinnen en het wisselen van valuta gunstiger kan zijn. Alleen mis ik dan wel de verzekering, maar daarmee kan ik wel leven. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ben mij er wel van bewust dat dit geen echte creditcard is, maar een debitcard.
Het aanvragen van de Revolut kaart is echt een fluitje van een cent en gaat zeer gemakkelijk met de app en komt volgende week gratis op de deurmat.
Maar die kost 1,20 per maand.
Heb nu de Revolut aangevraagd omdat je daar wel gratis mee kan pinnen en het wisselen van valuta gunstiger kan zijn. Alleen mis ik dan wel de verzekering, maar daarmee kan ik wel leven. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ben mij er wel van bewust dat dit geen echte creditcard is, maar een debitcard.
Het aanvragen van de Revolut kaart is echt een fluitje van een cent en gaat zeer gemakkelijk met de app en komt volgende week gratis op de deurmat.
Uit de mail van AMEX
Tsja
Iemand enig idee waar ik een klacht kan indienen?De mogelijkheid om een klacht in te dienen is verruimd.
We zitten nu op 30 november. Ik heb het schaderapport opgestuurd en nu gaan ze de volgende vertragingstactiek in. De bon van het orginele product met bewijs dat ik deze betaald heb. En laat ik het ding nou eens cash hebben afgerekend.PWM schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:13:
- Etc Etc
EDIT:
Ohja, aan het einde:
[...]
Tsja
Echt mensen, de reiserzekerinig van AMEX is waardeloosIn deze situaties kan er slechts een zeer geimiteerd uitkeringsbedrag in overweging genomen worden bij wijze van uitzondering.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 30-11-2016 10:13 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:57
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb uiteindelijk een ouderwetse brief aan Amex gestuurd. Week later kwam Axa in de lucht dat ze bij wijze van hoge uitzondering zouden vergoeden. Na die enorme berg aan papierwerk die ik herken uit jouw verhaal. Amex is prima, maar die verzekering doet afbreuk aan de Amex ervaring. Snap niet dat ze zaken doen met die clubPWM schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:24:
Probleem is dat die AMEX mij zo ontzettend veel oplevert. Makkelijk 150.000 punten jaarlijks (op dit moment 6 retour Aruba). Maar, ik laat het er niet bij zitten nee. Ik ga nog even overleggen over de vervolg stappen die ik ga nemen. Keep you posted hier
AMEX FB is prima als reiziger. Overal acceptatie in zakelijke plekken en stapels punten. En zeer vriendelijk personeel. Voor AXA zou een raamambtenaar zich schamen.
[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 06-12-2016 21:59 ]
Amex is totaal geen alternatief op je Mastercard of Visa...
Amex is echt een kaart die je pakt voor het sparen van punten bij (vooral) vliegreizen en de extra's (uitgebreide verzekeringen, 2x per jaar gratis lounge toegang op vliegvelden).
In NL is dit niet ingeburgerd en ook niet heel makkelijk om flink veel Rewards te sparen. In andere landen, VS maar volgens mij ook UK is het echt een ding. Je boekt dus alles met je Amex en kan daar serieus voordeel uit halen dankzij de Rewards.
Ik doe mn best, heb gratis (dankzij introductie) de non-Flying Blue Gold card. Ik vlieg niet zoveel met KLM dus wilde liever de classic Gold.
Door alleen nog maar te tanken met Amex (vrijwel alle pompstations accepteren het), restaurants en vluchten met Amex te betalen kom je een eindje.
Zit na een 3,5 maand op bijna 27.000 punten. Ben gestart op 10.000 (introductie) en heb iemand anders geintroduceerd (weer 10.000 erbij). Heb dus zelf bijna 7.000 gespaard in 3,5 maand.
Je kan voor 37.500 je Amex Gold met een jaar verlengen.
*snip* Dit is geen plek voor werving.
Amex is echt een kaart die je pakt voor het sparen van punten bij (vooral) vliegreizen en de extra's (uitgebreide verzekeringen, 2x per jaar gratis lounge toegang op vliegvelden).
In NL is dit niet ingeburgerd en ook niet heel makkelijk om flink veel Rewards te sparen. In andere landen, VS maar volgens mij ook UK is het echt een ding. Je boekt dus alles met je Amex en kan daar serieus voordeel uit halen dankzij de Rewards.
Ik doe mn best, heb gratis (dankzij introductie) de non-Flying Blue Gold card. Ik vlieg niet zoveel met KLM dus wilde liever de classic Gold.
Door alleen nog maar te tanken met Amex (vrijwel alle pompstations accepteren het), restaurants en vluchten met Amex te betalen kom je een eindje.
Zit na een 3,5 maand op bijna 27.000 punten. Ben gestart op 10.000 (introductie) en heb iemand anders geintroduceerd (weer 10.000 erbij). Heb dus zelf bijna 7.000 gespaard in 3,5 maand.
*snip* Dit is geen plek voor werving.
[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 13-12-2016 16:41 ]
Verwijderd
Jij zegt het inderdaad goed.Jazco2nd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:33:
Amex is totaal geen alternatief op je Mastercard of Visa...
[mbr]*snip* Dit is geen plek voor werving. :)[/]
Aan de ene kant snap ik wel dat knab de Card nu ook aan particulieren probeert te slijten. deze Card hadden ze namelijk al voor hun zakelijke klanten. Ze hebben alleen de fout gemaakt om met Qander (voormalig LaSer) in zee te gaan voor hun particuliere Card. Vervelende maatschappij die alle Cards met kredietfaciliteit verstrekt en daar zitten veel mensen niet op te wachten. Het maakt het acceptatieproces ook omslachtiger (documentatie aanleveren, contract tekenen etc.). In de uitleg over hun AMEX hebben ze het ook over "geen BKR registratie van de Card". Ze hadden gewoon voor ICS moeten kiezen.
Die punten zijn inderdaad wel een + van AMEX, maar lastig in Nederland. Ik heb een leaseauto met tankpas dus ik heb echt weinig aan die Card.
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers omtrent verzekeringen die je zou krijgen op aankopen met een creditcard? Het klinkt mij erg als een wassen neus, een garantie met een enorme adder onder het gras. Is mijn voorzichtigheid terecht?
Ik heb zelf een standaard ING mastercard.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
- rvd50
- Laatst online: 15-01 22:34
...................
Ik ga aankomend weekend op wintersport en het is natuurlijk belangrijk om goed verzekerd te zijn. Ik heb zelf een AE Flying Blue Gold Card.
Zojuist de American Express verzekering gebeld en inderdaad valt wintersport onder de polisvoorwaarden. De mevrouw vertelde wel echter dat de AE een secundair pakket op is je standaard reisverzekering. Ik had niet de mogelijkheid om verder door te vragen, maar hebben jullie hier ervaring mee? Of gaan jullie onbezorgd op wintersport met deze verzekering zonder een standaard reisverzekering?
Zojuist de American Express verzekering gebeld en inderdaad valt wintersport onder de polisvoorwaarden. De mevrouw vertelde wel echter dat de AE een secundair pakket op is je standaard reisverzekering. Ik had niet de mogelijkheid om verder door te vragen, maar hebben jullie hier ervaring mee? Of gaan jullie onbezorgd op wintersport met deze verzekering zonder een standaard reisverzekering?
R.D50
Ik denk dat de bezorgdheid van medetweakers niet de juiste maatstaf is.rvd50 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:06:
Ik ga aankomend weekend op wintersport en het is natuurlijk belangrijk om goed verzekerd te zijn. Ik heb zelf een AE Flying Blue Gold Card.
Check even de polisvoorwaarden wat ze dekken.
Medische kosten (gips, rontgenfotos, behandeling) valt over het algemeen onder je eigen ziektekostenverzekering. De reisverzekering komt pas als het buiten je dekking valt.
Waar je een reisverzekering voor hebt is voor de kosten van de helicopter/banaan, de repatriering van je eigen wagen, gipsvlucht, etc.
Extraatjes zijn de waarde van je overgebleven dagen op je skipas terug krijgen en evt. diefstalverzekering van de ski uitrusting.
[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 17:33 ]
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Lees even de posts van PWM hier in deze thread (PWM in "Ervaringen met creditcards" en een heleboel er na ;-)) over zijn ervaringen met de Amex verzekering, tenzij je alles boekt via de kaart en regelt dan vervalt heel snel de dekking.rvd50 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:06:
Bedenk hierbij wel dat veel van de verzekeringen niet of pro rata gelden voor de bedragen boven je eigenlijke limiet. Als je normaal een limiet van 5k hebt, en je er 5k extra op stort om een Rolex van 10k te kopen zal die bij verlies/diefstal dus maar voor de helft verzekerd zijn. (Even afgezien van of juwelen al een max vergoeding hebben)Mad Marty schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:32:
[...]
Ongeacht wat de app zegt, kan dit ook gewoon als je maandelijks aflost op je kaart. Ik heb het wel eens gedaan bij twee grote aankopen (ene aan begin van maand, andere eind van maand) die over m'n limiet heen zouden komen. Halverwege eerste aankoop 'extra afgelost'. Komt op hetzelfde neer. Geen probleem, duurt een paar dagen voor het verwekt is.
- Mad Marty
- Registratie: Juni 2003
- Laatst online: 10:06
Je bent slimmer als je denkt!
Goeie toevoeging, dank! Ik heb eerlijk gezegd niet de hele voorwaarden doorgespit hieropfsfikke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:32:
[...]
Bedenk hierbij wel dat veel van de verzekeringen niet of pro rata gelden voor de bedragen boven je eigenlijke limiet. Als je normaal een limiet van 5k hebt, en je er 5k extra op stort om een Rolex van 10k te kopen zal die bij verlies/diefstal dus maar voor de helft verzekerd zijn. (Even afgezien van of juwelen al een max vergoeding hebben)
[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 06-01-2017 13:53 ]
Rail Away!
Juist.Zr40 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Chronoz bedoelt waarschijnlijk acceptatie. Amex wordt inderdaad op minder plaatsen geaccepteerd dan dat MasterCard of Visa geaccepteerd wordt. Met name in Nederland is het relatief zeldzaam.
Mijn ervaringen met de verzekeringen:Sebazzz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers omtrent verzekeringen die je zou krijgen op aankopen met een creditcard? Het klinkt mij erg als een wassen neus, een garantie met een enorme adder onder het gras. Is mijn voorzichtigheid terecht?
- ING: Alibaba kreeg maar 6 van de 14 producten, ING deed heel moeilijk, heel veel formuliertjes. Gelukkig was alles zo goedkoop, <$100 gekost. Geen geld terug gekregen en was er al zoveel tijd aan kwijt. Voor alle papierwerk dat ik moest ingevuld was een half oerwoud neergekapt.
- Amex: Hertz Mexico brengt mij zomaar €1000 in rekening voor een huurauto die kapot gaat, linkerband draait niet meer. Amex boekt het netjes terug en gaaf mij gelijk.
- Amex: Ik betaal £2000 voor een cursus. Cursus wordt geannuleerd en verplaats naar week voor kerstmis. Dan ben ik niet beschikbaar. Cursusleverancier bood aan om een andere cursus aan te bieden, maar geen gld terug. Amex betaalt me netjes de £2000 terug na het dispuut.
[ Voor 10% gewijzigd door chronoz op 15-01-2017 16:11 ]
Ik had mijn iPhone met Visa betaald. Toen het scherm was gebarsten na een val, kreeg ik de reparatiekosten (bij Apple betekent dat vervanging) tot 250 euro vergoed. De kosten van de vervanging vielen daarbinnen en die kreeg ik na aftrek van 25 euro eigen risico uitgekeerd.Sebazzz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- € 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.
Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.
Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.
[ Voor 5% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 14:43 ]
PSN: Kjujay
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1