• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12

Stewie!

Keen must die!

Matched: centurion
Op mijn Centurion vind ik de kosten van buitenlandse betalingen nog vrij hoog:

Bijvoorbeeld:
165.00 Amerikaanse dollar
02 jul 11
Wisselkoers 1.4501
Wisselkoers commissie bedrag € 2,62

Dus 1,7% is nog redelijk goed!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
Stewie! schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:31:
Op mijn Centurion vind ik de kosten van buitenlandse betalingen nog vrij hoog:
Je maakt een grap? Je vergelijkt de duurste en meest exclusieve kaart op aarde met een eenvoudig kaartje? Centurion card

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

EQJim schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Je maakt een grap? Je vergelijkt de duurste en meest exclusieve kaart op aarde met een eenvoudig kaartje? Centurion card
Ja, ik vind dat de Centurion een lagere kostenpercentage moet rekenen bij betalingen andere valuta.
Bij de Amerikaanse Centurion zijn die kosten 0,0%, waarin in Nederland dan niet?
Verder een erg fijne kaart.

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://stewie.biz/wp-content/uploads/2011/07/centurion4801.jpg
_Christiaan_ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:53:
Geen plastic money meer, maar titanium.
Ja, en ze hebben het erg netjes afgewerkt!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De hotel en luchtvaartprogramma's zijn wel fijn, jammer genoeg is Delta of KLM niet in het Nederlandse Centurion programma. Zie de Nederlandse wiki over deze kaart: Wikipedia: Centurionkaart

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stewie! schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:54:
De hotel en luchtvaartprogramma's zijn wel fijn, jammer genoeg is Delta of KLM niet in het Nederlandse Centurion programma. Zie de Nederlandse wiki over deze kaart: Wikipedia: Centurionkaart
doe je niet slecht:
De uitnodiging wordt alleen verstuurd aan houders van een American Express Platinum kaart met de hoogste kreditwaardigheid, een persoonlijk jaarlijks inkomen van meer dan 180.000 euro, een jaarlijks bestedingspatroon van meer dan 500.000 euro en een vlekkeloos betalingsverleden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Elke AMEX heeft een limiet. Zelfs de Centurion.

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 07-12-2011 22:28 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je moet echt veel geld uitgeven om die AMEX flying blue leuk te maken. Het duurt wel even voordat je een gratis vlucht bij KLM verdient.

Ik heb zelf de groene kaart van AMEX, daar spaar je heel snel punten mee en die membership rewards kan je weer inwisselen voor ipods, TVs, airmiles, keukengedoe, kleren, fietsen, noem het maar op.
Ook heb ik de amex centurion, daarmee spaar je alleen in Nederland sneller punten dan de groene kaart, en die kaart geeft weer recht op upgrades naar deresidential suite in vijf sterren hotels (four seasons), gratis nachten in 5 sterren hotels (mandarin oriental bijvoorbeeld), grote kortingen bij autohuur en gratis upgrades, etc etc etc.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe ben je aan een centurion card gekomen en dan moet je wel heel veel uitgeven om het er weer uit te halen toch?

Nou ja ik ga gewoon voor die bijenkorf card denk ik, zoveel vlieg ik nu ook weer niet met KLM of een van zijn partner airlines.

En zit er nog een verschil tussen bijvoorbeeld de bijenkorf card en de ING card met wisselkoers opslag? Want de meeste van mijn CC uitgaven vinden toch in het buitenland plaats. Ben overigens geen lid van ANWB dus kan helaas niet gebruik maken van hun gratis CC.

[ Voor 104% gewijzigd door StephaN900 op 22-01-2012 14:19 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ebia schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:24:
[...]

Die Flying Blue miles wordt je pas echt wijzer van als je ontzettend veel vliegt. Mijn vriendin gaat meerdere keren per jaar het vliegtuig in, zowel EU als VS. Nu na een jaar of 3 kan ze eindelijk eens een retour ticket voor ons beiden betalen daarmee, bijvoorbeeld richting NY, of bijvoorbeeld één enkele vlucht één stoel omboeken naar Business Class. Maar goed, voordat je daar dus bent heb je al voor (tien?)duizenden Euro's uitgegeven aan vliegtickets. Veelal alleen interessant dus als je veel zakelijk vliegt.

Daarnaast betaal je nog altijd de luchthavenbelasting, daar ontkom je niet aan. Dus echt 100% gratis is het nooit. Wat al eerder werd geopperd, soms kun je gewoon beter vliegen met een andere maatschappij of vanaf een andere luchthaven en op die manier meer geld in je zak houden dan de drang alsmaar te willen sparen voor je Flying Blue.
KLM heeft een van de slechtste airmile programmas. Ik raad altijd Delta airlines aan. 6 of 10 maal per jaar gratis upgrade naar business class als platinum of diamond. Met vier retourtjes LA in een kalenderjaar ben je platinum voor plusminus anderhalfjaar. Als je het eenmaal bent, dan blijf je makkelijk platinum omdat ze verschillende bonusses geven.

De luchthavenbelastingen die KLM op award tickets vraagt zijn soms duurder dan een los retourtje. Hoe dat kan geen idee. Merk het vooral bij vluchten naar Stockholm.
StephaN900 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:52:
Hoe ben je aan een centurion card gekomen en dan moet je wel heel veel uitgeven om het er weer uit te halen toch?

Nou ja ik ga gewoon voor die bijenkorf card denk ik, zoveel vlieg ik nu ook weer niet met KLM of een van zijn partner airlines.
centurion is alleen op uitnodiging, maar het helpt altijd als je jouw interesse aangeeft aan de klantenservice. Zie Wikipedia: Centurionkaart

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 22-01-2012 19:08 ]

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Stewie! schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:05:
[...]

centurion is alleen op uitnodiging, maar het helpt altijd als je jouw interesse aangeeft aan de klantenservice. Zie Wikipedia: Centurionkaart
Welke voordelen bied de Centurion kaart jou specifiek, dat het je 2000 euro/jaar waard is? Lijkt me een boel geld .. en als de criteria op Wikipedia kloppen dan ben je een rijk man :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Die vergelijking is niet helemaal goed. Zo kan je op elke kaart voor 25 euro per jaar de accelerator aanzetten, dan krijg je al 1.5 punten per euro. De groene kaart heeft in het buitenland 2 punten per euro. De Centurion heeft in binnen- en buitenland 1.5 punt per euro en gratis accelerator (maar dat mag ook wel omdat die kaart 2500 euro per jaar kost). Als je dit meeneemt in die berekening op die site kom je al op hele andere getallen uit. Daarbij is de Amex rewardsshop tegenwoordig ook vrij goed. Regelmatig kortingen van 20% op winkelcredit. Zoals bij bol.com 100 euro cadeaubonnen voor maar een paar duizend punten. Dan is de waarde in euros veel hoger dan puur de omwisseling die ze op de site nemen. Ook iPads, TVs, enzovoort kan je via Membership Rewards krijgen.

Ik heb zelf de Centurion en de groene American Express, waarbij de groene vooral voor buitenlandse uitgaven wordt gebruikt.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 15:17
MrAngry schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:59:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 3k per jaar maar ik hoop geen 250 euro per maand aan kosten. Anyway, er zijn dus ook prima cashback mastercards zoals de bijenkorf card. Ik heb die zelf en het enige nadeel is dat ik me lid voel van een soort sekte met memberkoopavonden en carholdergangbangs.
3k kan wel maar dan is het waarschijnlijk een Centurion kaart.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

MrAngry schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:59:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 3k per jaar maar ik hoop geen 250 euro per maand aan kosten. Anyway, er zijn dus ook prima cashback mastercards zoals de bijenkorf card. Ik heb die zelf en het enige nadeel is dat ik me lid voel van een soort sekte met memberkoopavonden en cardholdergangbangs.
Jawel, de credit card kost 3000 euro per jaar. Je krijgt er ook veel (gemak) voor terug: Wikipedia: Centurionkaart

Voor de puntjes sparen gebruik ik ook nog een groene amex met 2x punten in het buitenland. Centurion biedt slechts 1.5 punt per euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Stewie! op 07-11-2014 11:47 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Het is een privee kaart dus je zal er weinig zakelijke uitgaven op zien.

Die 500.000 euro jaarlijkse uitgaven klopt niet helemaal, misschien dat dat tegenwoordig de minimum is, maar een aantal jaar geleden nog niet. Zodra je eenmaal de Centurion hebt vervalt die minimale uitgavegrens ook, ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. De voordelen in de kaart zitten hem in de persoonlijke 'accountmanager' en de extra voordeeltjes.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 08-11-2014 14:31 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Interessant verhaal over die Centurion-kaart hierboven!

Zijn jullie weleens gebeld door jullie cc-verstrekker? Ik doe weleens op internet uitgaven die als 'vreemd' bestempeld zouden kunnen worden, maar ik ben nooit gebeld wegens vreemde transacties o.i.d. Meerdere malen al vliegtickets besteld, veel kleine aankopen achter elkaar op Chinese sites etc. Ik heb een Mastercard van ICS via de ABN.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 03:13
Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:

Zijn jullie weleens gebeld door jullie cc-verstrekker? Ik doe weleens op internet uitgaven die als 'vreemd' bestempeld zouden kunnen worden, maar ik ben nooit gebeld wegens vreemde transacties o.i.d. Meerdere malen al vliegtickets besteld, veel kleine aankopen achter elkaar op Chinese sites etc. Ik heb een Mastercard van ICS via de ABN.
Dat is het maffe: niet door mijn Nederlandse kaarten (Amex, Master, Visa). Wel voor mijn buitenlandse kaarten. Die in NL zijn max gold, in buitenland platinum. Weet niet of dat iets uitmaakt maar lijk mij van niet. Ik heb het idee dat de NL maatschappijen er veel minder kort op zitten tov buitenland maar dat is mijn ervaring.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:

Hi !

Ja ik ben wel eens gebeld door mijn CC verstrekker door "vreemde" bewegingen op mijn CC. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik in Duitsland woon en hier het aantal cc's groter is als in Nederland.

Ik had 3 transacties achter elkaar moeten doen van 200 euro, 10 minuten later werd ik gebeld of het wel klopt omdat het van verschillende IP-adressen zou komen e.d. Top Service dus :) (hoewel het toch echt alleen van mijn eigen IP gekomen is).

Ik heb een Visa normaal, Mastercard Gold en nog een normale Mastercard. Eigenlijk wordt alleen de Mastercard Gold gebruikt. Ik kan geld opnemen of natuurlijk betalen met alle kaarten.

Ik heb bij alle kaarten ingesteld dat 100% aan het einde van de maand belast wordt.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je limiet is ongeveer de hoogste maandafrekening van de afgelopen 6 maanden + 50%.
Voor precieze bedrag kan je ze bellen. Uiteraard heeft elke kaart een limiet, zelfs de Centurion heeft een limiet die gebaseerd is op je uitgaven patroon, je vermogen en de zekerheden die je stelt (zoals bankgarantie als je een paar ton limiet zou willen). Je betaalhistorie is overigens het belangrijkste; betaal je niet op tijd dan is je krediet minimaal.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 21:41
Mx. Alba schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:03:
AMEX zou voor mij niet zo handig zijn. Werkt in Vietnam heel beperkt / beperkend. ;) VISA daarentegen gaat als de brandweer. :D
heb 2 visa's en 1 amex centurion card ( black card sub )
Maar die amex werkt echt enkel in hotels zowat... #$%kaart als je t mij vraagt..
Waarom is dit ? ze vragen teveel centjes aan de detaillisten.. klaar.

heb nog een 3e ( meteen de enige persoonlijke ) visa kaart, wat mij ergert is dat ik opteer voor een directe debit... om debiele debit rentes te voorkomen uiteraard, maar alsnog wordt het pas aan het einde van de maand af geschreven.... terwijl ik expliciet heb gevraagd, en fiat verkregen mondeling dat dit niet zou zijn..

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 23:17

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Patientzero schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:01:
[...]

heb 2 visa's en 1 amex centurion card ( black card sub )
Maar die amex werkt echt enkel in hotels zowat... #$%kaart als je t mij vraagt..
Waarom is dit ? ze vragen teveel centjes aan de detaillisten.. klaar.

heb nog een 3e ( meteen de enige persoonlijke ) visa kaart, wat mij ergert is dat ik opteer voor een directe debit... om debiele debit rentes te voorkomen uiteraard, maar alsnog wordt het pas aan het einde van de maand af geschreven.... terwijl ik expliciet heb gevraagd, en fiat verkregen mondeling dat dit niet zou zijn..
Aan het einde van de maand is standaard en dan betaal je geen rente. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:08:
Ik heb sinds gisteren de American Express (FB) Platinum card.

Hierbij zit ook een concierge service waar ze beloven alles voor je te regelen wat je wil (behalve sex en drugs). Iemand hier ervaring mee?

Ik lees op Amerikaanse sites fantastische voorbeelden van zaken die ze regelen voor je, maar weet niet hoe in het NL zit.
ik heb eerder in dit topic hier over geschreven. Ik gebruik de persoonlijkere variant van de conciërge service (Centurion). Het is soms heel goed. Andere keren moet je het uitschrijven en doen ze het nog fout. Ik regel veel zelf. Bijvoorbeeld restaurant reserveringen: soms zeggen zij dat het vol is. Ik bel dan zelf maar naar het restaurant en door twee minuten te kletsen krijg ik wel een tafeltje. Dan stuur ik ze altijd even een foto van het gezelschap om ze te laten zien dat mij het wel lukt. Negen van de tien keer lukt het AMEX niet om een volgeboekt restaurant te boeken, ondanks het programma dat ze hiervoor hadden dat er altijd een tafel gereserveerd was. Opeens was de beschikbaarheid alleen als je voor tien uur reserveert. Dat past totaal niet in het karakter van de kaart en levensstijl.

Verder prutsen ze met hotelreserveringen. Via de site van het hotel is altijd goedkoper. Scheelt tientjes. Maar via AMEX heb ik 18:00 check-out, $100-250 restaurant credit en $100 spa credit, early checkin en flinke kamer upgrades naar mooie suites. Four Seasons checkin is standaard de vraag of we willen upgraden naar presidential suite.

Ik zit nu ook op het vliegveld. Reis door AMEX geboekt. Gewoon gemakkelijk. Via AMEX ben ik platinum of president bij de autohuur, hotel en vliegmaatschappijen. Platinum AMEX heeft dat voordeel in mindere mate ook. Bij Hertz autohuur krijg je de Porsche mee, bij hotels erkennen ze de status van de kaart ook. Je valt met jouw plat ook in FHR en dat is in Amerika echt handig.

[ Voor 63% gewijzigd door Stewie! op 29-07-2015 14:40 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bij de Centurion kaart ben je direct in de presidents circle van Hertz en Avis. De CDP korting code die daarbij hoort geeft twee klasse upgrades en korting. Ik moet zeggen dag de korting die toegezegd wordt vaker uitkomt op hogere prijzen dan als ik direct via de NL site een auto boek. Alleen omdat alle verzekeringen er kosteloos bij zitten en de twee klasse upgrades, dat het nog zin heeft. Die CDP code wordt overigens niet gecontroleerd en werkt dus ook met de platinum AMEX ;) In Amerika heeft Hertz ook gewoon Porsches en Ferraris dus die hebben we ondertussen allemaal al eens gereden. Is toch net een iets andere Vegas ervaring in een California dan in een suburban.

Er is ook nog een hoger niveau bij Hertz: Platinum. Daar wordt de auto voorgereden bij de terminal IPV dat je hem ophaalt. De gold service is overigens ook fijn: je kan dan de auto instappen en wegrijden, hoeft niet langs een balie, contract ligt al in de auto klaar.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dan hebben ze het flink uitgekleed met twee jaar terug. Maar goed, je besteed 18k deze maand op de platinum? Als je rond de 20-25 gemiddeld zit krijg je aan het einde van het jaar misschien wel de uitnodiging voor de Black card/Centurion. Vooral als je veel hotel en vliegtickets op de kaart zet lukt dat aardig.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
Stewie! schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:51:
Dan hebben ze het flink uitgekleed met twee jaar terug. Maar goed, je besteed 18k deze maand op de platinum? Als je rond de 20-25 gemiddeld zit krijg je aan het einde van het jaar misschien wel de uitnodiging voor de Black card/Centurion. Vooral als je veel hotel en vliegtickets op de kaart zet lukt dat aardig.
20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.

American Express vraagbaak

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Stinger_Ventura schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.
In Nederland is dat voldoende. In Amerika wordt al jaren geklaagd dat geen nieuwe kaarten uitnodigingen worden uitgegeven. Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen. De twintigers en dertigers die een goede levensstijl hebben is een ander verhaal. Ik was denk ik 27 toen ik de zwarte kaart kreeg. En ik ken nog vijf ondernemers die rond die leeftijd zijn en toen de kaart kregen. Zij geven allemaal grote bedragen zakelijk uit.

Als het zakelijk en privé goed gaat zal de kaart wel met je levensstijl meegroeien. De voordelen zitten namelijk vooral privé en in zakelijk comfort. Dus als je veel reist, dan is dat wat luxer en comfortabeler. Er zijn ook wat nep voordelen. Bijvoorbeeld de Schaap & Citroen gift Cards van 1000 euro bij besteding van 5000 euro. Ik onderhandel zelf meer korting dan die 20% en Schaap & Citroen weigert de gift card als betaalmethode als je zelf ook korting onderhandelt. Hier maken ze elke keer een slechte beurt en Centurion doet daar niets mee. Een ander zogenaamd voordeel is de pricing bij reizen die je via Centurion boekt. Je boekt zelf goedkoper en sneller via internet. Onder de voordelen van Centurion is nooit de beste prijs. Het voordeel is wel de beste kamer, beschikbaarheid en upgrades. Zo kan je een grote suite krijgen terwijl je de gewone kamerprijzen betaald. Wil je de goedkoopste kamer, dan boek je die zelf via internet goedkoper. De Centurion upgrades zijn vaak direct bevestigd dus als je een bepaalde suite wilt boeken kan je ernaar vragen en dan regelen zij het voor je, je weet dan direct of het mogelijk is (beschikbaarheid is) en of de suite dan tegen de normale en lagere kamerprijzen is.

In Nederland begrijpt ook niemand de zwarte kaart. Vrijwel alle grote voordelen die op Nederland betrekking hadden zijn vervallen zonder bericht. Bijvoorbeeld de gegarandeerde beschikbaarheid in bepaalde ster restaurants. Is vervallen zonder bericht. In Amerika is de kaart ook uitgekleed doordat de grote loyaliteit programma's eruit gehaald zijn. Nederlanders zijn geen credit card land. Een Black card reputatie heb je dus niet laat staan dat iemand hem herkent. Soms zegt een meisje in de bediening iets over dat de kaart zo raar voelt of "hij gaat er bijna niet in" maar herkennen gebeurde nooit.

De enige grote voordelen zijn:
- persoonlijke account manager die je kan mailen of bellen om zaken voor je te laten regelen
- hoogste status Hilton en andere Airlines en hotel programma's
- alle verzekeringen bij autohuur kosteloos inclusief
- FHR hoogste status, upgrades en late check out bijna overal tot 16:00 of 18:00 bij hotels
- erkenning bij hotel check-in: upgrades en cadeautjes. Als ik vrouw en kind meeneem komt er vrijwel altijd een cadeautje voor de baby en bloemen voor mijn vrouw
- huwelijksreizen; die kunnen netjes regelen
- soms leuke events waar je via Centurion naartoe kan
- voorrang bij leuke concertkaarten. Ik zit regelmatig op rij 1 door AMEX presale
- partner en familie kaart. Je krijgt drie Black Cards; privé, zakelijk en vrouw. En 7 platinum kaarten voor familie/vrienden. Ook de Black card voor de vrouw is van titanium.
- vip service op Schiphol. Je wordt met de auto tot onder het vliegtuig gebracht en stapt rustig in. Privé lounge. Nooit wachten in de drukke terminal tussen de andere zwetende reizigers. Privé security en bediening.
- meet en Greet elders: je wordt opgehaald bij het vliegtuig en met golf autootje naar de douane en bagage gebracht.
- Privium plus voor jezelf en Privium basic voor de vrouw.
- priority pass lounge toegang. Nog nooit gebruikt
- gratis entree voor de familie bij AMEX Centurion lounges. Die zijn perfect. Goede douches, keuken, bar, bediening en daarbij de voordelen dat AMEX werknemers daar zaken voor je regelen. Bijvoorbeeld auto of hotel, of vlucht omboeken.

Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt. Inclusief bijpassende service in restaurant en hotel.

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 10-08-2015 13:30 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik had drie jaar de groene kaart en daarnaast gold en platinum gehad als tweede kaart. Ook met Centurion was de groene kaart beter: twee membership rewards per euro in het buitenland besteed.

Volgens mij moest je platinum hebben om naar de zwarte kaart over te kunnen stappen. Dat kan ook een mythe zijn. Net als het besteedpatroon: Als je veel reist pas je beter in het profiel dan als je alleen zakelijke uitgaven doet. Voor zaken was ik destijds al tientallen nachten per jaar in hotels, altijd huurauto en verre vliegreis erbij.

De invite zelf is leuk. Eerst wordt je gevraagd. Als je dan ja zegt krijg je daarna een zwarte luxe doos met de kaarten van titanium, luggage tags en alle welkomst documentatie en voordelen, lidmaatschappen erbij. De koerier die het bezorgde ging die dag nog tien mensen blij maken. Zijn leuke bezoekjes.

[ Voor 53% gewijzigd door Stewie! op 11-08-2015 22:36 ]

• Stinger_Ventura
Stewie! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen.
Dat heb ik gelezen. Mensen ( de 1%) ziet de kaart vooral mijn inziens als status symbool dat ze tot die groep (of de 0,1% groep) behoren!
Vragen over waar je dan je kaart moet gebruiken ( dure resorts) en hoe ( uitgave voor sieraden). Alles om maar in aanmerking te komen voor een centurion!
Blijkbaar is in nederland de drempel " relatief" laag als je als 27 jarige met een hoog (zakelijk) reispatroon een centurion krijgt. Ook de jaarlijkse bijdrage zijn per jaar verschillend. Weet niet wat in NL is, maar in Zwitserland iets van 3000 of zelf 5000 euro per jaar, waarvan een gedeelte je terug krijgt in coupons.

Lijkt me leuk om er gebruik van te maken, niet voor de status maar voor de toegevoegde waarde. Aan de andere kant heb ik er geen honderde euro's per jaar voor over.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De jaarbijdrage is 3000 euro, dus als platinum al te duur is lukt het met Centurion nooit. Die coupons zijn waardeloos. In Nederland zijn ze praktisch niet te gebruiken omdat de winkelier (Schaap en Citroen) telkens willekeurige voorwaarden stelt zodat ze geen verlies maken en alleen list price willen verkopen, geen aanbieding en bepaalde merken uitsluiten.

Extra geld uitgeven om in aanmerking te komen voor de Centurion zou ik niet aanraden. In de US zie je dat veel. Tenminste... dat beweren velen. Als je op Flyertalk forums leest hoe ver men gaat voor Centurion...

Ik denk dat ze verder kijken dan puur veel reizen. Anders valt elke zakelijke reiziger eronder. In het Centurion magazine (heeft geen naam, gewoon zwarte kaft) stond een tijdje terug dat de gemiddelde zwarte kaarthouder 50+ is, man, 2,5 huis gemiddeld, 2-3 auto's en een jaarinkomen van een paar ton en net worth van miljoenen+. In Nederland zijn er best veel IT ondernemers die daaraan voldoen, alleen is de leeftijd de helft van het gemiddelde.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:31:
Hoe kan een Creditcard een status symbool zijn? Laat je dan je Creditcard aan iedereen zien :? Mijn CC zit in mijn Secrid (zijn er Tweakers die die niet gebruiken?) verborgen, en komt er uit voor een betaling. Daarna, gaat ie er weer in :+
Volgens mij zijn een hoop mensen die op dingen als Instagram graag patsen met alles waarmee te patsen valt. Dus een Centurion zal daar ook wel onder vallen :p
En over de Secrid, ik vind het een beetje een aluhoedjes gehalte hebben. Ik heb zo veel NFC pasjes in m'n portemonnee (stuk of 10), good luck om daarvan een specifieke kaart succesvol uit te lezen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@JackBol: ik heb vorige week ook contact gehad met de klantenservice van de Bijenkorfcard. Ik kom in beginsel ook in aanmerking voor zo'n Diamond kaart. Helaas moet ik net als jij nog even wachten totdat ik daadwerkelijk de nieuwe kaart toegestuurd krijg.

Een up- of downgrade van de Bijenkorcard heeft niet alleen gevolgen voor het aantal punten dat je opbouwt bij besteding bij de Bijenkorf. Het heeft ook gevolgen voor een eventuele cashback via www.haalmeeruitjecard.nl, aangezien er doorgaans 2 percentages gelden: voor Silver en voor Diamond (Black).

@Stewie!: Ik merk dat ik anecdotes rondom de Centurion card met belangstelling lees. Dank hiervoor en ook voor jouw veelal constructieve bijdrage.

Flickr

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bij Amex Centurion is een nieuw benefit: Shangri-La Golden Circle Diamond. Volgens mij is de benefit van 1 nacht per jaar gratis ook nog.

• Stinger_Ventura
Stewie! schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:47:
Heeft iemand ervaring met de ING Platinum Limited Edition card (https://www.ing.nl/privat...n-platinumcard/index.html) ? Dat lijkt weer iets nieuws, waarbij ze een premium segment willen aanspreken.
Heeft zo te zien vergelijkbare opties als de MC Black die via ICS wordt aangeboden: https://www.yourmastercard.nl/creditcards/mastercard-black/

Beide zullen wel op dezelfde "Concierge service lijn" uitkomen?

Voor die 5 tientjes per jaar zou ik hem zeker overwegen, maar als je al AMEX Platinum (of Centurion) hebt/bent, dan lijkt die me geen toegevoegde waarde te bieden.
Daarnaast is die zo te zien alleen voor ING Private Banking klanten beschikbaar, dat verklaard ook de lage prijs omdat die al in een betaalpakket hangt.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Vandaag kreeg ik ik mijn account manager op visite, hij nam deze kaart mee. Zat tussen aanvraag en uitlevering plusminus 2 weken. Het is een proef van ING om een luxere credit card met lifestyle services in de markt te zetten. In dit geval 1.5 jaar een kosteloze test. De kaart heeft standaard 20.000 euro limiet en kan op verzoek direct op 50.000 worden gezet. Voor mijn gevoel een tegenhanger van de Amex Platinum, al zal ING misschien de wens hebben de Centurion kaarthouders aan te trekken.

De doos:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/13872971_10153926098316676_7028921647935797936_n.jpg?oh=4a2a77db75a13c98dd73c3485863226d&oe=5820EC93&__gda__=1481922181_e531bedace270968435e523604bc0e9d

Voordelen:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/13882133_10153926098321676_5048607263154042972_n.jpg?oh=107c6e9699d23ae8eb905fa68ba4782a&oe=5826CB02&__gda__=1478409575_f3d6733809ae3e4778f343f0966c25de

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlf1/v/t1.0-9/13886291_10153926098376676_6344455223252039531_n.jpg?oh=9ff18bb5210a7dabf59079784cad26a9&oe=58538111&__gda__=1478821038_730cdaf0a9ab5fb49dd3dfdbe3fbf847

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/13873082_10153926098386676_2990529639578478989_n.jpg?oh=17198b06b593f063c4adcea4530a4843&oe=58566B74&__gda__=1481833249_8635f630749275afafebd81fdea8cfeb

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/13886953_10153926098436676_7332678166113347084_n.jpg?oh=9f06f996eb3c008351e733dc51dde413&oe=581140C7&__gda__=1478721745_4823aad487d6c20fc6aee13335de72a3

De kaart heeft oranje zijkanten waardoor deze ook in de portemonnee herkenbaar is in de ING huisstijl.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/13879241_10153926098446676_8365086890981868025_n.jpg?oh=f6a5fbdf98e3d79fc96022fdb9656c1f&oe=58501CE8&__gda__=1478273701_a386871d654d1ce79020e139550da14c

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Stewie! schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:39:
Vandaag kreeg ik ik mijn account manager op visite, hij nam deze kaart mee. Zat tussen aanvraag en uitlevering plusminus 2 weken. Het is een proef van ING om een luxere credit card met lifestyle services in de markt te zetten. In dit geval 1.5 jaar een kosteloze test. De kaart heeft standaard 20.000 euro limiet en kan op verzoek direct op 50.000 worden gezet. Voor mijn gevoel een tegenhanger van de Amex Platinum, al zal ING misschien de wens hebben de Centurion kaarthouders aan te trekken.
Dat op verzoek direct op een dermate hoger bedrag gezet worden zal wel met een korreltje zout genomen dienen te worden. Daarvoor dienen doorgaans wel wat documenten (contract, afschriften etc) opgestuurd te worden of men vraagt om een downpayment.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wren schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Dat op verzoek direct op een dermate hoger bedrag gezet worden zal wel met een korreltje zout genomen dienen te worden. Daarvoor dienen doorgaans wel wat documenten (contract, afschriften etc) opgestuurd te worden of men vraagt om een downpayment.
Denk niet dat Stewie hoeft te bewijzen dat hij het kan betalen ;) Die kaart is echt alleen voor de selected few. Het is voor hem gewoon een keuze of hij een nog hoger limiet wil. Dacht ook gelezen te hebben dat hij ook een Amex Centurion kaart heeft, die hebben in principe geen limiet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 13-08-2016 14:22 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Toch handig zo'n Mastercard. Kan me voorstellen dat je er af en toe wel tegenaan loopt dat Amex niet wordt geaccepteerd, waar de concierge service of PA ook niet bij kan helpen. Of stuurt de Centurion service dan een koerier naar je toe die voor je afrekent?

Ik heb zakelijk een Amex, die gebruik ik vooral voor online subscriptions, events, licenties, hosting etc. Bij bedrijven in de US kan ik er overal wel mee betalen.

Verder gebruik ik hem voor benzine in de zakelijke auto. Een tijdje terug stond ik in een uithoek van het land diep in de reserve, kon nog 2 km rijden. Uiteindelijk een onbemande budgetpomp gevonden die het niet deed met Amex, toen moest ik eerst zoeken naar de pincode van de zakelijke pinpas.

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 13-08-2016 16:20 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb met de Centurion service meegemaakt dat zij een bestelling in orde brachten en de logistiek hebben geregeld, bij winkels die geen Amex ondersteunen. Misschien dat ze de koerier dan extra hebben betaald om in de winkel af te rekenen.

Je zal in ieder geval nooit zelf worden lastig gevallen om iets nog af te rekenen als je het via de "Centurion Relationship Manager" regelt. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze de winkelier de CC gegevens zelf doorgeven, via de telefoon.

Het is echt een kaart voor de luxe dingetjes, voor de rest is het gewoon een betaalkaart net als alle andere.

[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 14-08-2016 09:57 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:54
Wren schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Even los van de private banking/centurion klanten: als je bij Amex een goede klant bent met regelmatige uitgaves en een betrouwbaar betalingsgedrag, dan is er best veel mogelijk.

• Wren
Whatson schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Denk niet dat Stewie hoeft te bewijzen dat hij het kan betalen ;) Die kaart is echt alleen voor de selected few. Het is voor hem gewoon een keuze of hij een nog hoger limiet wil. Dacht ook gelezen te hebben dat hij ook een Amex Centurion kaart heeft, die hebben in principe geen limiet ;)
Dat doet Amex je graag geloven: Dat er geen limiet op zit. Of zoals ze het ook wel noemden:"Geen vastgestelde bestedingslimiet" Ik heb wel wat ervaring met Centurion en daar werkte het zo dat je in principe mocht uitgeven met de kaart wat je wilde maar dat je het geld wel gewoon moest voorstorten.

• Wren
zeef schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:31:
[...]

Even los van de private banking/centurion klanten: als je bij Amex een goede klant bent met regelmatige uitgaves en een betrouwbaar betalingsgedrag, dan is er best veel mogelijk.
Dat klopt zeker, als je elke maand een beetje meer uitgeeft met je kaart en alle afschrijvingen kunnen zonder problemen geïncasseerd worden dan groeit je bestedingslimiet behoorlijk. Mis je een keer een betaling dan kan dat echter wel aardig kelderen.

Verwijderd

Stewie! schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:37:
Ik heb met de Centurion service meegemaakt dat zij een bestelling in orde brachten en de logistiek hebben geregeld, bij winkels die geen Amex ondersteunen. Misschien dat ze de koerier dan extra hebben betaald om in de winkel af te rekenen.

Je zal in ieder geval nooit zelf worden lastig gevallen om iets nog af te rekenen als je het via de "Centurion Relationship Manager" regelt. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze de winkelier de CC gegevens zelf doorgeven, via de telefoon.

Het is echt een kaart voor de luxe dingetjes, voor de rest is het gewoon een betaalkaart net als alle andere.
Dat is natuurlijk top maar waar volgens mij op gedoeld werd is: als jij zelf aan het shoppen bent en je loopt een winkel binnen waar ze geen Amex blijken te accepteren, moet je dan jezelf redden of lost centurion dat dan ook op? :?

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 18:11

Kju

Coldcat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Welke voordelen maak je gebruik van?
Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- € 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.

Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.

Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.

[ Voor 5% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 14:43 ]

PSN: Kjujay

• Stinger_Ventura
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- € 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.

Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.

Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.
Mijn vriendin en ik doen steeds haasje over met de AMEX Gold card, dan stuur ik haar een uitnodiging voor een gratis kaart, en na 1 jaar doet ze weer hetzelfde voor mij. Zodat we beide steeds de bonus binnen tikken. Maar ik zit nu toch te denken om mijn FB Gold naar Amex Platinum te upgraden.
Hebbben ze jou nog een bonus of discount gegeven toen je wisselde?? Platinum is nu 350p/j en 25k punten, als ik weer mijn jaar zonder had gehad, dan zou ik dat doen.

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:
Mmm, zo'n Platinum is nu maar 350,-. Denk dat ik die maar eens ga proberen dan.
Als je al een kaart hebt, dan is het volle prijs voor een overstap toch?
Met platinum heb je wel toegang tot de Priority Pass Lounges, en als je op de states vliegt heb je ook de Amex Centurion lounges die volgens mij zeer goed zijn. Uitgebreid buffet en drank kabinet.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Dus je had al gold en bij overstap naar nieuw systeem 20k punten? En 50 euro per jaar minder? Dan bel ik ze ook over een weekje als ik terug in nl ben
Ik had de normale goldkaart (niet de premium cover), maar idd wel 20k punten. Ik moet wel even kijken of ik ook die 100 EUR voor het eerste jaar betaal (ipv 199 EUR), anders bel ik wel weer even.

Wat betreft de Centurion lounges, met een niet Platinum kaart kun je ook paid-access krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door ErnstH op 10-05-2017 18:04 ]

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:
Inmiddels weer bijna een maand de Green gebruikt.

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan
Grootste verschillen zijn:
- kostenverschil per jaar is 500 EUR (vs Gold)
- 1.5 points/EUR vs 1.2, dus dat scheelt ~10k punten (zeg +150 EUR waarde)
- je krijgt Gold status bij Hilton/Hertz/SPG (waarde daarvan moet je zelf inschatten)
- lounge toegang via PP en Amex Centurion lounges
- 150 EUR voucher ipv 75 EUR voucher (dus +75 EUR)
- "betere verzekering" >:)

Als je een flinke lading punten krijgt kan het de moeite waard zijn voor een jaar.

• Kju

Kju

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:
Inmiddels weer bijna een maand de Green gebruikt.

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan
Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.

[ Voor 34% gewijzigd door Kju op 22-08-2018 14:20 ]

Verwijderd

Kju schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.
Wat houden die statussen in en wat heb je eraan.
De verzekeringen lounge access en de vouchers zijn wel interessant

• Kju

Kju

Lol, ik krijg net een invite voor de Centurion Card. Jammer dat hij 3k per jaar kost (denk ik) :+, dat is het me niet waard..

Privium lijkt me wel handig maar is dat ook nog handig als ik met kids reis?

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34
Kju schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:45:
Lol, ik krijg net een invite voor de Centurion Card. Jammer dat hij 3k per jaar kost (denk ik) :+, dat is het me niet waard..
Hier ook een uitnodiging in de inbox, maar zonder verdere toelichting van kosten en benefits. @Stewie! heb jij 'm nog? Waarom wel/niet?
Volgens mij geldt Privium alleen voor jezelf, dus dat is niet echt praktisch als je medereizigers hebt. Sinds gisteren is deze benefit ook beschikbaar voor Platinum kaarthouders.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Centurion is het niet waard ... tenzij je veel vliegt buiten Europa en veel in 5 sterren hotels verblijft. Vrijwel alle benefits zijn daarop gericht. Het grootste voordeel is dat het FHR programma speciale centurion benefits heeft zoals late checkout om 18:00.

Verder moet je niet teveel verwachten van de relatiemanager. Zeer hartelijke heren en dames, maar uiteindelijk kunnen ze alleen iets voor je regelen dat je ook zelf had kunnen boeken. Ze hebben geen toegang tot speciale diensten of voorrang. De reclame die ze daarover maken is echt misleidend.

3k per jaar en ook nog 2.5k eenmalig toch?
Privium is leuk als je geen gebruik maakt van het VIP center op Schiphol. Als je met familie reist is dat laatste wel een leuke ervaring.

[ Voor 30% gewijzigd door Stewie! op 16-11-2018 20:31 ]

• Kju

Kju

sdk1985 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 01:31:
[...]

Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:

[...]
Behalve verzekering gaat het ook om punten sparen en krijg je allerlei statusupgrades en eventueel lounge toegang (non FB platinum geeft twee priority passes met per pas voor twee personen lounge toegang, toegang tot de Centurion lounges en als je met Delta vliegt ook de Delta lounges). Met een Flying Blue AMEX kaart spaar je Flying Blue miles, je bent dan wel gebonden aan KLM. Met de gewone AMEX kaart spaar je punten die je in kan wisselen bij diverse andere spaarprogramma's (luchtvaartmaatschappijen, hotelketens etc.)

Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Amex herstelt de fout alleen als er voldoende klachten binnenkomen. Dus maak melding dat dit het MR programma volledig nutteloos maakt en hopelijk herstellen ze het dan snel.

Ik heb ze maar gevraagd of ze de Centurion kosten kunnen terugbetalen nu alle voordelen geschrapt zijn. Veel reisvoordelen zijn ook weggehaald en wat over blijft zijn “voordelen” die geld kosten en je zelf ook direct kan boeken bij de leverancier.

[ Voor 42% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 08:12 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Wally2002 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:50:
@oohh @ShadowBumble @Stewie!
De link naar de MR shop zit verstopt onder: Sparen & privileges >punten inwisselen, en dan onder de hoofdbanner de derde button 'giftcards bestellen'.
Deze linkt door naar https://www.membershiprewardsshop.nl
Dat is geen website van American Express.

In de mail bevestigd de Centurion relatiemanager dat American Express is gestopt met alle Membership Rewards:
Het Membership Rewards loyaliteitsprogramma is aangepast o.b.v. klantinzichten.

U kunt nog steeds gebruik maken van de veelzijdigheid dat het programma biedt. Denk hierbij aan Pay-with-Points en partnerprogramma points transfer
Zeer smerig hoe ze dat "op basis van klantinzichten" verkondigen.

Onder pay with points staan 4 goede doelen, alle andere opties zijn ook daar gewist.
Onder partnerprogramma points transfer staat Flying Blue (5 MR = 4 puntjes).

[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 13:28 ]

Verwijderd

Stewie! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is geen website van American Express.

In de mail bevestigd de Centurion relatiemanager dat American Express is gestopt met alle Membership Rewards:

[...]

Zeer smerig hoe ze dat "op basis van klantinzichten" verkondigen.
Ze gaan zichzelf hiermee raken, want die punten was nog een reden om die Amex te houden(naast de goede verzekeringen uiteraard).

Als je geen punten spaart betaal je alleen voor een goede verzekering welke bij Visa en Mastercard vaak ook geleverd word voor minder geld.

Rare zet van amex

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb American Express gebeld, en ze geven aan dat je kan betalen met punten, 4 euro per 1000 punten krijg je dan. Zo werkt die vage marketing website die @Wally2002 benoemde ook: je betaald daar in euro, en na 3-4 dagen krijg je het terug gestort met afschrijving van de punten. Een manager mag je niet spreken en doorverbinden doen ze ook niet.

Daarmee geeft American Express aan dat het MR programma dus eindig is, en alleen de 4 euro/1000 punten als beste inwissel mogelijkheid blijft bestaan. Zonde, ze zijn daarmee een van de eerste landen waar Amex het spaarprogramma kapot heeft gemaakt.

Van Centurion bestaat geen KLM branded kaart. Dus dan zit je vast.

Twee weken geleden liet de relatiemanager nog weten dat American Express gebroken heeft met de vorige leverancier van de rewards:
Het klopt dat er wijzigngen zijn geweest met de MR punten.

We hebben met diverse partijen samen gewerkt, echter de betrouwbaarheid van de leveringen liet nog wel eens te wensen over.

Daarom is er nu gekozen om alleen giftcards te kopen en je kunt natuurlijk met de punten de reizen afrekenen voor of na vertrek afhankelijk van wat er is geboekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 13:52 ]

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Stewie! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:50:
Ik heb American Express gebeld, en ze geven aan dat je kan betalen met punten, 4 euro per 1000 punten krijg je dan. Zo werkt die vage marketing website die @Wally2002 benoemde ook: je betaald daar in euro, en na 3-4 dagen krijg je het terug gestort met afschrijving van de punten. Een manager mag je niet spreken en doorverbinden doen ze ook niet.

Daarmee geeft American Express aan dat het MR programma dus eindig is, en alleen de 4 euro/1000 punten als beste inwissel mogelijkheid blijft bestaan. Zonde, ze zijn daarmee een van de eerste landen waar Amex het spaarprogramma kapot heeft gemaakt.

Van Centurion bestaat geen KLM branded kaart. Dus dan zit je vast.

Twee weken geleden liet de relatiemanager nog weten dat American Express gebroken heeft met de vorige leverancier van de rewards:

[...]
Ervaring met de kwaliteit van de partner die de gift cards levert heb ik wel. Had enige tijd terug 500 euro Bol tegoed besteld (5*100), geen enkele van die kaarten werkte. Heb wel gebeld en ze hebben het opgelost (met de service heb ik nooit problemen gehad), maar ik was waarschijnlijk niet de enige. Lekker amateuristisch.

Ik ben wel blij dat ik mijn punten altijd direct opmaak aan giftcards, heeft mij al vele malen meer opgeleverd dan mijn kaartbijdrage, maar als dit zo blijft is het wel een treurige bedoening. Dan kan ik misschien beter overstappen op de Amex ICC. Is wel wa prijziger, maar daar kun je iig nog Amazon.com en .co.uk gift cards bestellen met je punten (en GAP, waar ik persoonlijk ook regelmatig bestel, trouwens ook).

Wat een treurige bedoening nu... M'n kaartbijdrage kan ik er wel van betalen, maar wat dan met de rest van de punten? Mijn reizen ga ik echt niet via Amex boeken, kan veel goedkoper elders...

Hoop eigenlijk dat ze gewoon een nieuwe partner nemen of desnoods de boel zelf runnen, zo lastig kan dat toch niet zijn met grote spelers als Bol en de Bijenkorf?

[ Voor 9% gewijzigd door i7x op 18-07-2019 14:29 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

American Express beweert dat we als klanten goed geholpen zijn met de afbraak van het Membership Rewards programma.

Vragen:
1) waarom is het aanbod verdwenen en alleen goede doelen of points for cash overgebleven met slechtere ratio:
2) waarom is een MR punt in de US of UK 1 mile waard bij Delta, en in Nederland 3 punten = 1 mile? Dit is beduidend slechter.
Volgend op uw verzoek om meer informatie, stuur ik u graag de volgende schriftelijke reactie vanuit onze Marketing afdeling, omtrent de vernieuwing van de American Express Membership Rewards Webshop:
Ten eerste betreuren wij uiteraard zeer dat u de ontwikkelingen van het Membership Rewards programma tot nu toe niet als positief ervaart. De afgelopen tijd is MR ontwikkeld tot een programma waarbij u in principe de vrijheid heeft om uw punten in te wisselen waarvoor u maar wilt, en de punten vervallen niet. Dit betekent dat u via bijvoorbeeld de American Express App of uw online account uw punten kunt inwisselen op vrijwel al uw uitgaven. Uw punten zijn nog steeds hetzelfde waard. Ook is betalen met punten mogelijk via een selectie webshops direct, zoals fonq.nl en pathe.nl. Met deze ontwikkelingen zien wij de afgelopen jaren dat het gebruik van ‘Betalen met Punten’, enorm is toegenomen en bijvoorbeeld het bestellen van giftcards een steeds minder groot aandeel heeft gekregen.
Het overboeken van punten naar andere loyaliteitsprogramma’s zoals Flying Blue en Marriott Bonvoy™ is een van de andere meest gebruikte mogelijkheden. Per land wordt de propositie van het programma bepaald en dus ook de inwisselratio voor het overboeken van punten naar andere programma’s.

Wij werken samen met een partner voor de nieuwe giftcards webshop, dit biedt veel mogelijkheden zoals het uitbreiden van het assortiment en binnenkort kunt u ook actiematige kortingen verwachten voor deze webshop. Wij hebben ervoor gekozen hier (nog) niet over te communiceren omdat wij de ontwikkelingen als positief ervaren aangezien u uw punten kunt inwisselen op vrijwel elke uitgave.
Wij hopen u voorzien te hebben van meer informatie over de mogelijkheden van het programma.

Ilse
TEAM LEADER CENTURION RELATIONSHIP MANAGEMENT
TRAVEL & LIFESTYLE SERVICES
AMERICAN EXPRESS
Helaas liegt ze: de punten zijn beduidend slechter in waarde, omdat alles nu 1000 punten=4 euro is via points for cash
En de keuze om dit niet te communiceren aan de klant, voor een premium credit card van 3500 euro per jaar is kansloos.

Verwijderd

Stewie! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:04:
American Express beweert dat we als klanten goed geholpen zijn met de afbraak van het Membership Rewards programma.

Vragen:
1) waarom is het aanbod verdwenen en alleen goede doelen of points for cash overgebleven met slechtere ratio:
2) waarom is een MR punt in de US of UK 1 mile waard bij Delta, en in Nederland 3 punten = 1 mile? Dit is beduidend slechter.

[...]

Helaas liegt ze: de punten zijn beduidend slechter in waarde, omdat alles nu 1000 punten=4 euro is via points for cash
En de keuze om dit niet te communiceren aan de klant, voor een premium credit card van 3500 euro per jaar is kansloos.
Voor reguliere klanten is het vervelend/ miss het geld niet waard. Maar voor Centurion houders zou er veel meer geregeld mogen worden. 3500 p jaar is niet niks.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kreeg van de week een uitnodiging voor de AMEX Centurion kaart. Kost 3000,- per jaar, maar in het eerste jaar ook 3000,- inschrijfkosten. Upfront is dus €6000,-

Ben de lulligste niet hoor. Maar dit vond ik wat veel :p

EDIT:

Mmm, of toch niet:
Eligible for companion airline Tickets
You’ll receive a complimentary companion ticket with the purchase of international business or first-class tickets.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 22-01-2020 17:12 ]

Verwijderd

Dan moet je een full-fare ticket kopen, en je moet nog steeds fees en taxes betalen.

Reken het maar eens door, ik denk niet dat je voor deze perk de Centurion te nemen hoeft.

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:03:
Kreeg van de week een uitnodiging voor de AMEX Centurion kaart. Kost 3000,- per jaar, maar in het eerste jaar ook 3000,- inschrijfkosten. Upfront is dus €6000,-

EDIT:

Mmm, of toch niet:

[...]
Valt me op dat veel Plat houders een invite krijgen, terwijl ze bij lange na niet aan de "eisen" voldoen voor Centurion. Iets zegt me dat Amex ook inziet dat klanten niet blijven bij ze en met het verwijderen van de looneis bij de Amex Plat (eerder 60K) kunnen ze makkelijker aan upselling doen.

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
PWM schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:03:

Also je nog overtuigd wil worden, @Stewie! heeft hier een tijd geleden wel een leuke review over geschreven in dit topic: linkje.

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 17:21
Stewie! schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:14:
[...]

Klopt. Membership rewards is kapot gemaakt en het is een overpriced slecht product nu.
Niet dat ik van plan was om aan een Centurion te beginnen, maar wel nieuwsgierig: in je review heb je het niet op MR, maar juist de andere dingetjes die door de kaart bijdragen aan het luxe gevoel. Zijn die dan ook minder geworden?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik gebruik nu al jaren Hotels.com voor mijn hotels. Met 100 geboekte nachten per jaar, krijg ik daar best veel voor terug.

Ook ben ik al lang geleden gestopt met grote ketens. Ik zit nu vaak ik kleine hotels, veel leuker dat het zoveelste Marriot of Sheraton. Wat dat betreft lijkt het hotel programma van Centurion dus niet echt relevant.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:55:
Ik gebruik nu al jaren Hotels.com voor mijn hotels. Met 100 geboekte nachten per jaar, krijg ik daar best veel voor terug.

Ook ben ik al lang geleden gestopt met grote ketens. Ik zit nu vaak ik kleine hotels, veel leuker dat het zoveelste Marriot of Sheraton. Wat dat betreft lijkt het hotel programma van Centurion dus niet echt relevant.
Ach, Marriott heeft best nog wel leuke en unieke boutique hotels in hun portfolio. Wat daarbij wel vaak jammer is, is dat juist die hotels zich meestal grotendeels onthouden aan de benefits van Bonvoy members. Ook je persoonlijke Ambassador kan daar maar aan weinig strings trekken. Verder wel een goede service om dingen te regelen en in de normale hotels wordt de status heel goed gerespecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 23-01-2020 23:44 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

groggy schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

Ik heb een Amex gold, ik zie niks staan
Klopt, Centurion only:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWwI__l0JorQt5xKRmnFu7ZIaaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NqhK6tmULG5UmKCS4nKD6GH2.png?f=fotoalbum_large

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:40

Luuk2015

Vires in numeris

MelvinW schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:04:
AmEx geeft weer €450 terug op uitgaven:

[Afbeelding]

Geen idee of Platinum ook weer €200 krijgt.
Geldt dit niet alleen voor die Centurion kaart die alleen te verkrijgen is op uitnodiging?
Die kaarten zijn toch best zeldzaam i.v.m. de hoge eisen?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Asl ik dit zie:
https://www.creditcard.nl...an-express-centurion-card
Kosten
De AMEX Centurion Card kost 3.000 euro per jaar. Daarnaast moet er eenmalig een bedrag van 3.000 euro worden overgemaakt voor een officiële inschrijving. Ook voor iedere partnerkaart dient 3.000 euro te worden betaald.
.... dan is elke andere kaart zonder de cashback van 450 euro een stuk goedkoper.... |:(

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:40

Luuk2015

Vires in numeris

route99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:25:
Asl ik dit zie:
https://www.creditcard.nl...an-express-centurion-card

[...]

.... dan is elke andere kaart zonder de cashback van 450 euro een stuk goedkoper.... |:(
Dat valt nog wel relatief mee, als ik verder kijk zie ik ook dat je een minimaal jaarlijks inkomen van 180k moet hebben plus dat je minimaal jaarlijks 250k uitgeeft met de CC.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk2015 op 23-09-2020 12:33 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:22
Luuk2015 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:18:
[...]

Geldt dit niet alleen voor die Centurion kaart die alleen te verkrijgen is op uitnodiging?
Die kaarten zijn toch best zeldzaam i.v.m. de hoge eisen?
De vorige keer dat AmEx deze actie deed kregen Platinum-kaarthouders €200 en Centurion-kaarthouders €450. Of de actie dit keer alleen voor Centurion is weet ik niet.

• ErnstH
  • Niet online
Volgens mij hebben ze op dit moment de eisen voor Centurion nogal omlaag gegooid (dankzij COVID). Ik had aangegeven interesse te hebben en was dus naderhand opgebeld, maar ik kom echt niet aan 250k per jaar aan uitgaven.. :)
(niet dat de voordelen opwegen tegen de jaarlijkse EN de eenmalige inschrijfkosten)

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik heb enkele reply's gevonden, maar zijn er nog meer mensen met ervaring met Centurion?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Config schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:02:
Ik heb enkele reply's gevonden, maar zijn er nog meer mensen met ervaring met Centurion?
Genoeg :)

Ervaringen met creditcards

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Niet doen, zeker niet met die absurde welkomst fee. De Nederlandse centurion heeft heel weinig perks en nu tijdens COVID-19 ook geen events.

• Rub147
  • Laatst online: 18:01
Stewie! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:10:
Amex heeft wederom de actie voor cashback bij bol.com, Jumbo, MediaMarkt:

Wij danken u voor uw loyaliteit in deze uitzonderlijke tijden. Graag bieden wij u daarom weer iets extra's aan: U krijgt nu de eerste € 500 van ons terug wanneer u uw kaart gebruikt voor bijvoorbeeld een mooi cadeau of uw dagelijkse boodschappen. Alstublieft. Meld uw kaart aan en besteed tot 18 juli 2021 van vijf toonaangevende kaartaccepterende bedrijven en profiteer van dit unieke aanbod.

Laat uw verse maaltijden of dagelijkse boodschappen bezorgen of koop een mooi cadeau voor uzelf of uw naasten. Gebruik uw kaart bij HelloFresh, Jumbo, Mediamarkt, de Bijenkorf en/of Bol.com en ontvang een creditering tot € 500 terug op uw kaart.
Centurion? Kreeg voor Platinum 200 euro.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:22
Rub147 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Centurion? Kreeg voor Platinum 200 euro.
Klopt, alleen voor Centurion:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2zzqNDWq3MgiiDI7PfLnGXgjO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MEVKZnfPulDdJmGLhSFPDgg2.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Puur uit interesse, is de Centurion kaart nou echt de moeite waard of alleen als je heel veel reist (en uiteraard x per jaar verdient)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Puur uit interesse, is de Centurion kaart nou echt de moeite waard of alleen als je heel veel reist (en uiteraard x per jaar verdient)
Ik vraag mij hetzelfde af maar dan voor Platinum.

Ik heb niet het idee dat ik iets mis met de Gold kaart... als ik 2x per jaar reis dan is dat voor mij al veel :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Die vraag kun je zelf al beantwoorden. 500 euro cashback moet ergens terugverdient worden. De Centurion kaart is niet goedkoop. Maar als je veel reist krijg je max status bij veel hotels/autoverhuur en andere 'perks'. Dus om daar jaarlijks 3k voor uit te geven kan je de rekensom maken :)

Zelf ben ik terug gegaan van plat naar gold. Is prima. Grootste voordeel vind ik het limiet: die past zich aan. Hoef daarom in het buitenland bijna nooit terug te grijpen op backup kaart waar een veel kleiner limiet op zit.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Als je druk maakt over wat je CC per jaar kost is Centurion niet wat voor jou :P
Zr40 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Ik vraag mij hetzelfde af maar dan voor Platinum.

Ik heb niet het idee dat ik iets mis met de Gold kaart... als ik 2x per jaar reis dan is dat voor mij al veel :P
Platinum is best goedkoop als je veel onderweg bent, helemaal het eerste jaar. In 2019 was ik super veel onderweg, en dan tikt korting op autohuur en hotels best aan en stiekem is Privium ook erg fijn.
Als je nog geen lounge toegang hebt met je luchtvaartprogramma en je vliegt vaak heb je Plat zo terugverdiend. Ipv €20 uit te geven voor een kleffe hamburger en matig biertje hop je ff de lounge in waar je al champagne nippend en hors d'oeuvre etend in alle luxe wacht tot je vlucht :P

Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl

Verwijderd

Erasmo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Als je druk maakt over wat je CC per jaar kost is Centurion niet wat voor jou :P
Nou niet dat het niks voor mij is (daar twijfel ik geen moment over) maar omdat de kaart een erg hoge kaartbijdrage kent was ik meer benieuwd naar hoeveel voordelen je krijgt om je kosten eruit te halen.

In mijn situatie is Gold de beste deal, bij Platinum alleen als ik een veel zou reizen (4-5x minstens)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Weicool schreef op woensdag 22 september 2021 @ 02:39:
[...]

Als je de leden service bij American Express belt, dan hoor je eerst een keuze menu en als je dan een medewerker wilt spreken, dan spelen ze in het Engels een bandje af dat ze een technische storing hebben en hangen ze gelijk op. Op sociale media reageren ze ookal niet.
Zelfs bij American Express Centurion is de service belabberd. De account managers zijn weg, alles gaat nu via een call center, onpersoonlijk en 2-3 dagen vertraging tussen vraag en half antwoord. Na het slopen van de membership rewards en het afbouwen van de "lifestyle service" blijven weinig voordelen over aan dit product.

• Kju

Kju

Het is afhankelijk van je situatie. Mijn doel is om punten te sparen met de uitgaven die ik al doe, dus tanken, laden, boodschappen, alles wat via Paypal gaat, alle online aankopen, reis(kosten). De AH sla ik over, voor de rest kan ik overal met AMEX boodschappen doen. Tanken kan ook altijd met AMEX.

Die paar keer (en het komt echt heel weinig voor) dat ik persoonlijk niet met AMEX kan betalen dan heb ik een andere kaart bij me. Het gaat dan echt niet om noemenswaardige bedragen.

De kaartbijdrage wordt gedekt doordat ik geen aparte reis- en annuleringsverzekering meer heb plus nog de perks waar ik regelmatig van profiteer (Hilton, AMEX, Priority Pass, AMEX Centurion Lounge, rewards punten uitwisselen en daardoor af en toe bijna gratis vliegen).

Als dit je niet boeit en het je echt om acceptatie gaat, neem dan inderdaad liever VISA of Mastercard...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:46
Zr40 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:31:
Ik lees dat de voordelen van de hoofdkaart blijven gelden voor de extra kaarten. Zoals ze het zelf verwoorden, alleen de kleur verandert!
Dan mogen ze aardig wat content gaan aanpassen op de website.
Nieuw: nu kan ook de houder van de extra Platinum Card - zonder extra kosten - genieten van het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol t.w.v. € 110. Reist u samen? Dan heeft u bovendien beiden toegang tot de Privium Lounges.
Wij verbeteren continue onze dienstverlening. Nieuw in 2022: Loungebox On the go. Een nieuwe service voor Gold-, Platinum-, en Centurion Cardmembers die via Schiphol reizen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tgv2 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Tegenwoordig is 1,25 maal het minimumloon al voldoende om een Amex Plat aan te kunnen vragen. De tijden dat Amex stond voor exclusiviteit liggen al lang achter ons. Ik durf de stelling dat je sneller wordt goedgekeurd voor een Amexcard dan voor een simpele ICS card.
Centurion is de nieuwe Plat :P
gomaster schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:22:
Heeft iemand recente ervaring met privium via amex platinum? Ik heb twee weken geleden de privium aanvraag gedaan en nog niks van Schiphol gehoord. Hoe lang duurt dit normaal? Heeft het zin daar achteraan te bellen?
Woon/werk je toevallig in de buurt van Schiphol?
hollandje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:46:
T/m 20 maart krijg je tijdelijk respectievelijk 40.000 en 30.000 punten bij de aanvraag van een nieuwe amex platinum of gold kaart via een referral. Helaas geen korting op de jaarbijdrage, het lijkt erop dat ze dat al een lange tijd niet meer doen :X
Verdomme net vorige week een referall aan de haak geslagen :P Voor verlengen geen korting op de jaarbijdrage gekregen hier, maar wel 50k MR en 3 maanden een MR extra per euro.

Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Erasmo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Centurion is de nieuwe Plat :P

[...]

Woon/werk je toevallig in de buurt van Schiphol?
Ja. Her en der lees ik dat het mogelijk is zonder afspraak die pas te activeren. Heeft dat een redelijke kans van slagen?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:34:
Nog even een datapuntje m.b.t. retention offer dat ik deze week kreeg voor American Express Platinum. Kaart ruim een jaar in bezit met ongeveer 20k euro spend in afgelopen 12 maanden.
25k membership rewards en 3 maanden 1 MR per uitgegeven euro extra.
Thanks. Goed om te weten. Heb die kaart al meerdere jaren met een vergelijkbare of hogere spend maar nog nooit een aanbieding mogen ontvangen. Wel meerdere keren de vraag of ik centurion wilde. Daar zag ik echt de meerwaarde niet van in dus vriendelijk bedankt. Zal ze eens bellen.

Dat betekent, stam + t .

• Redondo1982
  • Laatst online: 22-05 20:18
Apache4u schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:04:
[...]

Thanks. Goed om te weten. Heb die kaart al meerdere jaren met een vergelijkbare of hogere spend maar nog nooit een aanbieding mogen ontvangen. Wel meerdere keren de vraag of ik centurion wilde. Daar zag ik echt de meerwaarde niet van in dus vriendelijk bedankt. Zal ze eens bellen.
Jij bent uitgenodigd voor Centurion met een spend van 25k of hoger per jaar? Begrijp ik dit goed?

I don't have dreams, I have goals!!

• Apache4u
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:28:
[...]

Jij bent uitgenodigd voor Centurion met een spend van 25k of hoger per jaar? Begrijp ik dit goed?
Ja klopt. Ik vond het ook frappant en heb ook geen idee waarom. Ben wel al een jaar of 20 klant bij Amex maar weet vrij zeker dat ik nooit boven de 30k per jaar heb uitgegeven bij ze.

Dat betekent, stam + t .

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:26
Apache4u schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:45:
[...]

Ja klopt. Ik vond het ook frappant en heb ook geen idee waarom. Ben wel al een jaar of 20 klant bij Amex maar weet vrij zeker dat ik nooit boven de 30k per jaar heb uitgegeven bij ze.
Ik heb die notificatie ook weleens ontvangen. Met Green Card en relatief lage spend. Ook mijn vriendin met Gold Card een lage spend heeft de vraag gekregen. Ik zie weinig meerwaarde in Centurion en heb het gevoel dat ze het aan vrijwel iedereen vragen.

• Apache4u
  • Niet online
oohh schreef op zondag 23 april 2023 @ 01:18:
[...]

Ik heb die notificatie ook weleens ontvangen. Met Green Card en relatief lage spend. Ook mijn vriendin met Gold Card een lage spend heeft de vraag gekregen. Ik zie weinig meerwaarde in Centurion en heb het gevoel dat ze het aan vrijwel iedereen vragen.
Inderdaad, ze zijn die kaart gewoon aan het pushen.
Ik heb nav de berichten hier even terug gezocht in mijn email. Ik was in april 2020 benaderd, toen we nog vaccinloos na 21.00u binnen zaten. Het reizen was niet bestaand en Amex vroeg of ik 6k wilde neerleggen (3k eenmalig en 3k per jaar) voor de volgende voordelen. Ik heb bedankt. Veel van die voordelen zitten ook al bij platinum.

Centurion biedt u:

Een team van relatiemanagers, specialisten op het gebied van Travel en Lifestyle. Dit is een concierge service binnen American Express, rechtstreeks bereikbaar per telefoon en email voor al uw Travel & Lifestyle verzoeken en speciale toegang tot restaurants en events, zoals b.v. concerten en shows. Het Nederlandse team is tijdens kantooruren bereikbaar, daarbuiten neemt een team in de UK deze service waar en ook zij kunnen u direct, 24/7, van dienst zijn.
Privium is inbegrepen voor uzelf (Privium Plus) en uw Partner (Privium basic).
Toegang tot meer dan 1300 luchthavenlounges (Priority Pass en Centurion lounges).
Extra hotel benefits welke kunnen oplopen tot USD 700,-- per bezoek
Airport Meet & Greet: (bij business/first class boeking via uw Relatiemanagers): indien uw eindbestemming Paris CDG, London Heathrow, Bangkok, Dubai, Hong Kong, Singapore, Capetown, Johannesburg, Shanghai of Beijing is bieden wij u kosteloos deze service aan waarbij u vanaf de gate tot aan de taxi/limousine naar uw hotel zo snel mogelijk door de luchthaven wordt geloodst.
Reserved Dining: gereserveerde tafels bij toprestaurants wereldwijd, o.a. Bridges, Taiko &Moshik, Osteria Francescana, Marcus Wareing, Zuma, Mandarin Oriental, Heinz Beck, Alain Ducasse, Daniel Boulud, Hakkasan, El Celler de Can Roca etc.
Extra benefits bij Cruises tot USD 500,--
Aantrekkelijke tarieven bij diverse airlines: Bij Emirates, Qatar, Etihad and British Airways voor First en Business class tickets en aansluitende transfer services of chauffeur services. Uiteraard registreren wij uw deelnemernummers van de diverse airlines zodat u daar bij boeking via ons blijft sparen.
Centurion Moments, events exclusief voor Centurion kaarthouders aangeboden door American Express (ik sluit een voorbeeld van een uitnodiging aan onze Centurion members bij)
Een zeer uitgebreide reis- en annuleringsverzekering incl. huurautoverzekering.

Betreffende de diverse hotels ontvangt u extra voordelen bij:
Fine Hotels and Resorts (www.fhrdigitaldirectory.com)
Hotel Collection (www.hcdigitaldirectory.com)
The Vacation Collection (www.thevacationcollection.global/-/lang-2/guide-ce)
Loyaliteitsprogramma’s van de volgende hotels, ongeacht hoe vaak u deze bezoekt en zolang u Centurion member bent:
Radison RewardsTM Gold status
Hilton Honors Elite Diamond status
IHG Rewards Club Platinum Elite status
MeliaRewards Platinum
Shangri-La Golden Circle Diamond Members
Marriott BonvoyTM Gold Elite status
Tevens wordt u member bij Hertz met de President’s Circle status en bij Avis President’s Club. Beide de hoogste tiers met daardoor kortingen tot 35% op autohuur en extra voordelen.

Dat betekent, stam + t .

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05 22:51
Apache4u schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:45:
[...]

De Nederlandse Centurion kaart wordt wat vaker aangeboden dan de Amerikaanse variant. Zie het vaker voorbijkomen dat als je lang klant bent of gewoon meer dan 'normaal' uitgeeft je best wel veel kans maakt op een uitnodiging.

• Redondo1982
  • Laatst online: 22-05 20:18
Oké, komt dus vaker voor mbt de Centurion card. Best bijzonder, want voor een normaal uitgavepatroon heeft het weinig nut voor de klant. Amex wordt er wel wijzer van, want het zijn behoorlijke jaartarieven. Ik kom jaarlijks nu op een spend terecht van 60-100k (privé en zakelijk) en dan is de Platinum card voor mij nog teveel van het goede voor het gevoel. Met deze uitgaven spaar ik natuurlijk wel sneller punten en dat zal het aardig rechttrekken plus het dinertegoed, maar ik reis heel weinig en daar lijkt ie meer voor bedoeld.

I don't have dreams, I have goals!!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:26
Mawlana schreef op zondag 23 april 2023 @ 01:25:
Is dat echt een uitnodiging of meer onderzoek naar of je interesse hebt? Ik heb die vraag namelijk ook meerdere malen ontvangen, en wat ik me voor zover kan herinneren kan je je interesse kenbaar maken.
Het gaat, bij mij in ieder geval, om de pop-up op de website waarmee ze aandacht vragen voor Centurion. Volgens mij heb ik ook nog een keer een mailtje gehad, maar dat was eerder een nieuwsbrief dan een persoonlijke e-mail.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 10:17

Daniel

Kapitein NCC-1701
Redondo1982 schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:54:
Oké, komt dus vaker voor mbt de Centurion card. Best bijzonder, want voor een normaal uitgavepatroon heeft het weinig nut voor de klant. Amex wordt er wel wijzer van, want het zijn behoorlijke jaartarieven. Ik kom jaarlijks nu op een spend terecht van 60-100k (privé en zakelijk) en dan is de Platinum card voor mij nog teveel van het goede voor het gevoel. Met deze uitgaven spaar ik natuurlijk wel sneller punten en dat zal het aardig rechttrekken plus het dinertegoed, maar ik reis heel weinig en daar lijkt ie meer voor bedoeld.
Ik snap erg weinig van de tactiek om mensen met een forse (maar niet buitengewoon hoge) jaarlijkse spend uit te nodigen voor Centurion. Ik spendeer gemiddeld rond de 50k per jaar via Amex en krijg al een jaar of 5 invites ervoor. De kaart schijnt best wat deuren te openen die anders gesloten blijven, met name buiten Europa - in de vorm van suite-upgrades bij hotels, invite-only events etc - maar dat is alleen leuk als je je ook een Centurion-level uitgavenpatroon kunt veroorloven waarbij je je hand niet omdraait voor etentjes van 2000 euro, Monaco Grand Prix experiences van 15 mille en dergelijke (plus de jaarfee van 4k). En als je dát kan, spendeer je waarschijnlijk veel meer dan 40-50k per jaar via Amex. Dus wie proberen ze nu precies over te halen vraag ik me dan af. Ik val daar in ieder geval niet onder.

In de VS schijnt de grens bij 300-500k per jaar te liggen en dat snap ik al beter, hoewel de perks daar ook wel een stuk beter schijnen te zijn met bijv 2for1 op bepaalde business class vliegtickets. De Nederlandse Centurion is vooral een Platinum-Plus.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 24-04-2023 20:30 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Daniel schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:13:
[...]

Ik snap erg weinig van de tactiek om mensen met een forse (maar niet buitengewoon hoge) jaarlijkse spend uit te nodigen voor Centurion. Ik spendeer gemiddeld rond de 50k per jaar via Amex en krijg al een jaar of 5 invites ervoor. De kaart schijnt best wat deuren te openen die anders gesloten blijven, met name buiten Europa - in de vorm van suite-upgrades bij hotels, invite-only events etc - maar dat is alleen leuk als je je ook een Centurion-level uitgavenpatroon kunt veroorloven waarbij je je hand niet omdraait voor etentjes van 2000 euro, Monaco Grand Prix experiences van 15 mille en dergelijke (plus de jaarfee van 4k). En als je dát kan, spendeer je waarschijnlijk veel meer dan 40-50k per jaar via Amex. Dus wie proberen ze nu precies over te halen vraag ik me dan af. Ik val daar in ieder geval niet onder.

In de VS schijnt de grens bij 300-500k per jaar te liggen en dat snap ik al beter, hoewel de perks daar ook wel een stuk beter schijnen te zijn met bijv 2for1 op bepaalde business class vliegtickets. De Nederlandse Centurion is vooral een Platinum-Plus.
Centurion biedt niets dat je niet zelf direct kan kopen. Er gaan geen speciale deuren open en je krijgt ook geen speciale behandeling na vertoon van de kaart. Het enige grote voordeel is de status bij hotel en autoverhuur bedrijven. Als je veel reist is het dus handig om te hebben.

De speciale events die ze tegenwoordig sporadisch organiseren is vaak wel netjes georganiseerd en wordt gewaardeerd. Veel daarvan is in of om Amsterdam en vaak op korte termijn.

De relatie managers zijn moeilijk te bereiken per mail (lange responstijd) en kunnen alleen bieden wat standaard te koop is, dus wat je zelf ook direct kan boeken buiten amex om.

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Stewie! schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:38:
[...]

Centurion biedt niets dat je niet zelf direct kan kopen. Er gaan geen speciale deuren open en je krijgt ook geen speciale behandeling na vertoon van de kaart. Het enige grote voordeel is de status bij hotel en autoverhuur bedrijven. Als je veel reist is het dus handig om te hebben.

De speciale events die ze tegenwoordig sporadisch organiseren is vaak wel netjes georganiseerd en wordt gewaardeerd. Veel daarvan is in of om Amsterdam en vaak op korte termijn.

De relatie managers zijn moeilijk te bereiken per mail (lange responstijd) en kunnen alleen bieden wat standaard te koop is, dus wat je zelf ook direct kan boeken buiten amex om.
“Het enige grote voordeel is de status bij hotel en autoverhuur bedrijven.” Alleen als je van dure 5 sterren hotels houdt, anders zou je veel beter uit zijn bij de goedkoopste hotel op booking.com of RevolutStays. En het openbaar vervoer en Uber/Bolt taxis waar die beschikbaar zijn.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 10:17

Daniel

Kapitein NCC-1701
Stewie! schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:38:
[...]

Het kunnen kopen of gratis krijgen is volgens mij de crux: dat je iets complimentary krijgt waar je anders voor zou moeten dokken.
Mijn ervaringen met de statussen die bij Platinum zitten zijn overigens niet briljant qua bijv. upgrades. In zo'n 10 jaar maar twee of drie keer een echt mooie upgrade gehad, de rest van de tijd ga je van een 'superior' naar een 'deluxe' kamer waarbij niemand het verschil kan zien, of krijg je niks. Bonvoy wel wat beter dan Hilton trouwens, sowieso heeft Bonvoy veel betere redemption rates.
Autoverhuur heeft een hogere hitrate maar dat doe ik zeer zelden. Maar wellicht is het met de hogere niveau's van Centurion beter. Reserveringen via FHR zijn wel altijd prima.
Hmm dat maakt de fee dan wel moeilijk te verantwoorden want juist dit is volgens mij vooral de USP van de kaart. Toen de Platinum Lifestyle Service nog bestond (tot eind 2018 meen ik) kon er regelmatig nog wel iets geboekt worden dat niet (meer) publiek beschikbaar was, zoals een tafel in een 'volgeboekt' restaurant.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 07-05-2023 08:17 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daniel schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:11:
[...]

Het kunnen kopen of gratis krijgen is volgens mij de crux: dat je iets complimentary krijgt waar je anders voor zou moeten dokken.
Mijn ervaringen met de statussen die bij Platinum zitten zijn overigens niet briljant qua bijv. upgrades. In zo'n 10 jaar maar twee of drie keer een echt mooie upgrade gehad, de rest van de tijd ga je van een 'superior' naar een 'deluxe' kamer waarbij niemand het verschil kan zien, of krijg je niks. Bonvoy wel wat beter dan Hilton trouwens, sowieso heeft Bonvoy veel betere redemption rates.
Autoverhuur heeft een hogere hitrate maar dat doe ik zeer zelden. Maar wellicht is het met de hogere niveau's van Centurion beter. Reserveringen via FHR zijn wel altijd prima.
Hilton Gold is puur voor het gratis ontbijt, maar dat hebben zo veel mensen dat het voor upgrades inderdaad weinig uitmaakt. De behandeling voor Diamonds is meestal wel goed, maar ook dat hebben heel veel te veel mensen. Bij Marriott krijg je volgens mij Gold als platinum. Wat al helemaal weinig voorstelt als zijnde de 3na hoogste status. Ik was een paar jaar lang Ambassador Elite bij Marriott, zelfs dat is geen garantie om altijd een suite upgrade te krijgen. Maar je wordt wel in de watten gelegd.

De enigste echt exclusieve status benefit bij de Centurion is Diamond bij Sixt, dat is als gewone sterveling amper te krijgen.

Of die random perks de jaarlijkse fee waard zijn lijkt me voor de meeste mensen wel duidelijk :p

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 07-05-2023 09:45 ]

Pagina: 1 2

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1