Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb gisteravond een nieuwe instap D-SLR gekocht, een Canon EOS 350D. Dit is de eerste camera die ik koop, en heb er vrijwel géén verstand van. Waarom meteen een D-SLR? Nou... Zonde om geld uit te geven aan een camera die ik binnen een week van binnen en buiten ken, toch?
Nou weet ik dat de standaard kitlens (Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II) er niet bij word verkocht, maar de Canon EF 28-90mm 1:4-5.6 II. Dit zegt mij natuurlijk niets, maar je voelt 'm al aankomen:

Welke van deze twee lenzen is beter?

Alvast bedankt!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Eignelijk hoort dit in het canon-lens topic maar ok. Die 28-90 is ook een goedkope lens maar minder praktisch op een 350D. Je hebt namelijk amper groothoek meer over, op zich niet erg als je dat niet gebruikt maar als het je eerste stappen in dSLR gebied zijn dan zou ik toch met de 18-55 lens beginnen.

http://www.the-digital-pi...4-5.6-II-Lens-Review.aspx

Nog een review van de 28-90, daar verwijzen ze naar de USM versie die sneller en stiller focussed maar optisch hetzelfde is.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
Nevermind :+

[ Voor 97% gewijzigd door To_Tall op 20-01-2009 14:15 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat je je vraag beter hier kan stellen, dat topic gaat speciaal over alle lenzen op Canon camera's.

Overigens vermoed ik -gezien de leeftijd van het model- dat je de 350D tweedehands heb en niet nieuw?

/spuit11 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 20-01-2009 14:16 ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat geld dus nu ook voor mij :P

[ Voor 89% gewijzigd door Hooglander1 op 20-01-2009 14:16 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Goh, die reacties gaan wel erg snel!
Ik plaats deze vraag ook even in het andere topic ;)
Maar, hoe kom ik erachter of dit de "USM" versie is?

En ik heb deze inderdaad 2e hands gekocht! ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Dat staat er dan wel op, grote kans dat je de gewone non-usm versie erbij hebt. Je kan beter zonder een van de 2 lenzen kopen en dan zelf de 18-55 IS halen. Die is optisch een stuk beter dan de oudere 18-55 en heeft stabilisatie erin zitten.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit topic gaat dicht, omdat je vraag niet een eigen topic nodig heeft, maar prima in het canon mount topic had gekund: Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0

Zowel de 18-55 als de 28-90 zijn geen optisch wonders, om het mild te zeggen.

Als je het budget hebt, zou ik gaan voor de 18-55IS van canon, die nieuw iets van 90 euro kost. Optisch en qua bereik een prettige lens

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.